Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Harpo

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Harpo »

:D Hahaa, CSI, tiedät kyllä itsekin, että Lehdon dokumentista tulee suurin piirtein Suomen katsotuin dokkari ikinä.
Ja tiedät senkin, että koko se jengi, joka tänne kirjoittaa, istuu kuin tatti sohvalla ja katsoo joka sekunnin. Varsinkin, jos pitää Annelia syyllisenä. Onhan dokkarin jälkeen taas ihan ylivoimainen paikka tulla tänne uhoamaan ja pätemään, joka on suurimman osan kirjoittajista lempipuuhaa.
Itseni mukaan luettuna tietysti.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Jäänyt hieman vähälle huomiolle tämä projekti. Muistan jonkun tv-dokkarin jossa tiimiä haastateltiin ja hyvin nopeasti kävi selville kupletin juoni. Puhuttiin kuinka "yksilö jauhaantuu koneistossa" jne.

Viime aikaiset tapahtumat huomioiden taitaa projekti olla hyvin pitkälle jäädytetty ainakin toistaiseksi. Jos sitten murhatuomiokin viellä päälle napsahtaa niin hyvin todennäköistä on että leffa valmistuu vielä joku vuosi mutta tekijät ovat erit.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Minua on puhutellut dokumentti Vaclav Havelista. Siinä rekonstruktoitiin miten poliisi kyttäsi koiran kanssa, ja koko elämä. Oli sijaisnäyttelijää ja hän itsekin.
Tulkitsin teemaksi yhteiskunnan ja lain ja lainkäytön pilalle menon ja kaiken korjaantumisen niin yhteisö- kuin yksilötasolla.

Teoriassa, mikäli AA ja JK olisivat oikeasti syyttömiä, siinä meille uusi presidenttipari.

Linnasta linnaan. :D
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja CSI »

Harpo kirjoitti::D Hahaa, CSI, tiedät kyllä itsekin, että Lehdon dokumentista tulee suurin piirtein Suomen katsotuin dokkari ikinä.
Ja tiedät senkin, että koko se jengi, joka tänne kirjoittaa, istuu kuin tatti sohvalla ja katsoo joka sekunnin.

Pakko myöntää, että olet oikeassa. Pääsitkin ilkkumaan asiasta, vieläpä minulle (ks. avatarini...).

CSI:n 1. aksiooma: Älä koskaan, ikuna-vikuna aliarvioi kanssa-kansalaistesi (med-borgare :)) tyhmyyspotentiaalia: he ovat tyhmempiä kuin osaat ikinä kuvitellakkaan. Kerro arviosi sen jälkeen vielä kahdella ja nosta se toiseen potenssiin.

Kursivoitu ei ole Göbbelsin sanomaa, mutta voisi olla. Hänhän tiesi suurten massojen tyhmyyden.

Lupaan kuitenkin omalta osaltani yrittää nostaa homo sapiens finlandicuksen suoritusastetta ja jätän Lehdon "dokumentit" katsomatta.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Minä kyllä aion katsoa sen dokumentin. Katson TV:tä muutenkin lähinnä siitä näkökulmasta, että tiedän mistä ja miten harmaa massa muodostaa maailmankuvansa.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Dokkari tulossa ensi keväänä? Eipä siitä Anneli itse paljoa taida hyötyä, käy kuin Daltoneille jotka eivät saaneet heitä käsittelevästä leffasta juuri mitään. Annelina minä heittäisi dokumentaristit pellolle ja solmisin Hollywood-sopimuksen rahakkaasti. Rahat voi ohjata suoraan sille jota vouti ei ulosmittaa.
Dokumentin tehtävä lienee muualla kuin rahan maailmassa. Vaikuttaa hovin ja KKO tuomareihin manipuloivasti, johan yksi ilves suistui akanvirtaan koskessa.
Satinique
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 6:30 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Kuuntelin Pekka Lehdon haastattelun kultakuume radio ohjelmassa.Sieltä on tulossa jonkin sortin jytky.Onneksi on olemassa tuollainen henkilö,jota oikeasti kiinostaa tuoda julkisuuteen tämän tarinan piilotetun puolen.Enemmän olen odottanut puolustuksen näkökantoja julkisuuteen.Tuleeko kaikki julki hätäpuhelu elokuvassa,ja mitäs sitten sen jälkeen alkaa tapahtumaan.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ihme juttua Lehdolta. Minä en äkkiseltään muista, että Auerille olisi väitetty, ettei ikkunasta pääse kulkemaan? Ikkunasta poistumisen ääniä ei nauhalta kuulu, se on kerrottu.

Vai on lehdistölle vuodettu lasten videoita? Ja vielä poliisin ja syyttäjän toimesta? Jaa, no en ole törmännyt näihin. Lehtohan kertoo itse, että hänen filmissään näitä sitten näkyy.

Mika Tauru ei putkahtanut "verijälkitutkijaksi" pelkästään Ulvilan surman tiimoilta. On verijälkittukimuksiin erikoistunut rikosylikonstaapeli. Vähän vanhempaa settiä: http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/r ... media=3791

MIelestäni äänitutkija ei väitä, että lapsi näyttelee. Lehto tosin väittää äänitutkijan näin väittävän.

Lehto:
http://yle.fi/radio1/kulttuuri/kultakuu ... 44230.html

Täytyy paremmalla ajalla tarkistaa tuo ikkunasta kulkeminen.

On vielä tämä outo seikka; traumatisoituneen lapsen kertomuksia ei pidä käyttää todisteena syyttäjäpuolella, puolustus toki voi käyttää traumatisoituneen lapsen kertomusta.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Jokos ne videot on sisotalollakin? sisotalo » Pe Tammi 31, 2014 10:35 pm
"Sisotalo kuuntelee pää höyryten todistajalausuntoja. Olen päätynyt siihen, että koko prosessi meni metsään"
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 53#p608053

Millaisena viestikapulan viejänä Pekka Lehto on toiminut ja toimii ja mihin suuntiin? "isin tasku aina on niin arvaamaton..."
Oppenheimer
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1360
Liittynyt: To Syys 26, 2013 5:27 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Satinique kirjoitti:Kuuntelin Pekka Lehdon haastattelun kultakuume radio ohjelmassa.Sieltä on tulossa jonkin sortin jytky.Onneksi on olemassa tuollainen henkilö,jota oikeasti kiinostaa tuoda julkisuuteen tämän tarinan piilotetun puolen.Enemmän olen odottanut puolustuksen näkökantoja julkisuuteen.Tuleeko kaikki julki hätäpuhelu elokuvassa,ja mitäs sitten sen jälkeen alkaa tapahtumaan.
Enpä jaksanut kauaakaan kuunnella tuota haastattelua. Lehto ei ole naivi, vaan hakee itselleen nostetta elokuvantekijänä. Naivi oli sen sijaan haastattelija, jonka nuoleskelevia kysymyksiä oli pikkuisen liian haastava kuunnella.
Satinique
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 6:30 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Kuuntelisit nyt vaan.Hitokseen aiheuttaa kyllä nostetta,jos Valkamasta on video,missä sanoo tämän "näillä rituaali ihmisillä on ne jääpuikot pakkasessa valmiina",jotenkin noin kommentista jäi mieleen.
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Satinique kirjoitti:Kuuntelisit nyt vaan.Hitokseen aiheuttaa kyllä nostetta,jos Valkamasta on video,missä sanoo tämän "näillä rituaali ihmisillä on ne jääpuikot pakkasessa valmiina",jotenkin noin kommentista jäi mieleen.
Minullakin on eräänlainen rituaali. Saunomisen jälkeen, teen itselleni ginipaukun, lanttaan greippilimsalla ja yllätys, yllätys, jääkuutiot ovat pakastimessa valmiina tiputettavaksi raikkaaseen juomaan.
Olen siis rituaali-ihminen ja säilytän jääkuutioita pakkasessa.

Kerran minulla oli naapuri, joka säilöi pakkaseen talviaikana kuolleita lemmikkejään, haudatakseen ne roudan sulattua maasta. Rituaali-ihminen hänkin.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Bou »

Monia juttuja mitä kylmänä tai jäisenä tarvitaan säilytetään pakkasessa tai valmistetaan pakkasta hyväksi käyttämällä. Jotkut tekee mehujääppuikkoja ihan itse tehdyistä mehuista yms.

Hiukan arvelluttaa tätä täällä kivityksen pelossa tunnustaa, mutta minulla on ollut jopa semmoisia parfymoituja jääpalasia. Ei drinkkikäyttöön.

Rituaaliväkeä siis minäkin. :oops:
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Mutta aikuisten oikeasti; Lehtohan valehtelee tuossa haastattelussaan. Helvetti, jos ollaan tekemässä dokumenttia, niin luulisi tyypin edes lukevan esitutkintapöytäkirjoja.
Viimeksi muokannut taavetti, Su Helmi 02, 2014 12:01 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Se lausahdus, ettei ota kantaa syyllisyyteen tms. ei oikein välity noista lausunnoista. Jäinkin miettimään käsitettä dokumentti.
Ehkä niitä Annun sydänääniä sitten kuitenkin kuuluu vähän muillekin kuin Turrelle.
Vastaa Viestiin