Nigerialaiskirjeet

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Kari
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 12:46 am
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Nigerialaiskirjeet

Viesti Kirjoittaja Kari »

Minulle koitti eilen eräs Julet Koneh niminen mukamas nuori neito tehdä huijauksen

sain hetkessä sen selville, kun googletin hänen mukamas isänsä nimen
Koneh sukunimisen tyypin.

ja päädyin tälläiselle sivustolle :
http://www.data-wales.co.uk/nigerian_chat.htm

Tiän koska tuttuani yritettiin seuranhakupalstan kautta huijata hieman toisella tarinalla
mutta kaikki johti Afrikkaan..

ja sanoin suorat sanat ja hieman tuotin kylmää hikeä hänen niskaansa siitä mitä
häntä voisi seurata etenkin jollei lopeta huijauksiaan.

:)
Mun tuttu sentään menetti 950€ muka lentolippuihin Nigeriasta joko Suomeen tai
Britanniaan. Joten laita tuota linkkiä kaikille tutuilles eteenpäin..
muitakin saman kaltaisia löytyy..
etenkin
Williams Rogers nimisestä kaverista..

Tässä kirje jonka eka sain luetuks sunnuntaina:

"[email protected]
my name is julet and i am a beautiful young girl with full of love and carely,
well i saw your profile at (http://www.murha.info/phpbb2)and i love it,
i think we can click together please contact me with my email address( [email protected])
i will like to show you my photo and at the same time you will know more about me.
once again please contact me true my email address.dont send it to the site,

thanks for your understanding
julet."

ja vastaukseeni seuraavan laisen kirjeen josta saatoin tarkistaa googlettamalla että huijaus kyseessä : "

julet baby
→ minä

näytä tiedot
11:34 (3½ tuntia sitten)


Hello Dearest,
How are you today?.
I believe that you are doing well.
I am more than happy to read your mail today.
My dear like i told you in my first mail, My name is
julet koneh from Ivory Coast in West Africa.

Presently i am residing in the refugee camp here in Dakar Senegal.
as a result of the civil war going on in my country. I am 23 years old girl 5'8" tall.
My late father Dr Oliver Koneh was the personal
advicer to the former head of state (Late Dr Robert Guei) before the rebels attacked our
house one early morning and killed him alondside with my mother.

It is only me that is alive now and i managed to make
my way to a near by country Senegal where i am living now
Please I will like to know more about you.
Your likes and dislikes and what you are doing
presently I will tell you more about myself in my next mail.
i pray that God will give us understanding .

Attached here is my picture.
Waiting for your reply.
Yours in Love
julet.

"


Ystävät rakkaat älkää olko liian sinisilmäisiä, kannattaa Googlata aina pikkusen toisen taustatietoja kun kerta sekin mahdollisuus on meille suotu. :)

Tehkää se ajoissa niin vältytte paljolta mielipahalta.

Laittaisin kuvankin tähän mutten osaa.
Voin mailata erikseen jos tarvii tarkistaa joskus.
Jollen hukkaa mailia. Mutta ainahan huijarit uusia kuviakin käyttää.
Kaikki on energiaa.

Vaikka olenkin kiireinen, se ei tarkoita, ettenkö haluaisi vastata ja kenties auttaakin silloin tällöin kun vain mahdollista.

Mailit tulee perille toistaiseksi.

The truth is out of here... :D
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Aina kannattaa olla varovainen. Kyseinen sahkoposti "kirje" on lahetetty kaikille joiden sahkoposti on vapaasti saatavilla kayttajalistalla. Tallaisiin viesteihin kannataa aina suhtautua epaluuloisesti. Itse heitin kyseisen postin suoraan roskakoriin.... ;-)

RAID
Kari
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 12:46 am
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

juuh.. Hyvä että siekin mainittit

Viesti Kirjoittaja Kari »

Raid kirjoitti:Aina kannattaa olla varovainen. Kyseinen sahkoposti "kirje" on lahetetty kaikille joiden sahkoposti on vapaasti saatavilla kayttajalistalla. Tallaisiin viesteihin kannataa aina suhtautua epaluuloisesti. Itse heitin kyseisen postin suoraan roskakoriin.... ;-)

RAID
Juu se olikin liian herttaista ja mystistä ollakseen totta. :)
Vaikka kyllä mä mystiikkaan uskon ja kaikkiin sattumiin.
Mutta koska oli tutulle käyny ihan just ikävästi.

Ni tiesin varautua.
Ihmettelinkin, että kuka englanninkielinen täällä vierailisi.. :)

Toivottavasti muutkin heräävät täällä heti :)
Kaikki on energiaa.

Vaikka olenkin kiireinen, se ei tarkoita, ettenkö haluaisi vastata ja kenties auttaakin silloin tällöin kun vain mahdollista.

Mailit tulee perille toistaiseksi.

The truth is out of here... :D
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Raid kirjoitti:Aina kannattaa olla varovainen. Kyseinen sahkoposti "kirje" on lahetetty kaikille joiden sahkoposti on vapaasti saatavilla kayttajalistalla. Tallaisiin viesteihin kannataa aina suhtautua epaluuloisesti. Itse heitin kyseisen postin suoraan roskakoriin.... ;-)

RAID
Mä olen saanut vastaavanlaisia s-posteja eri s-postiosoitteesiini, ja ärsyttävintä n se, että nämä naiset lähettävät postia ja kertovat, miten hieno minun profiilini on. Eivät ole sen vertaa ottaneet selvää, että minäkin olen nainen.
Muista lähdekritiikki!
Kari
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 12:46 am
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

jeps

Viesti Kirjoittaja Kari »

Luultavasti on jokin ohjelmistorobotti luotu tekemään se viesti automaattisesti näille ihmisille ja kun eivät hoksaa nimistä oikeaa sukupuoltakaan sit aina niin voi voi..
:)
Kaikki on energiaa.

Vaikka olenkin kiireinen, se ei tarkoita, ettenkö haluaisi vastata ja kenties auttaakin silloin tällöin kun vain mahdollista.

Mailit tulee perille toistaiseksi.

The truth is out of here... :D
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Minkä näköinen se houkutuskanttura oikein oli? Tekikö mieli "pelastaa pakolaisleiriltä"? Laita kuva.
Kari
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 12:46 am
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari »

EuroJR kirjoitti:Minkä näköinen se houkutuskanttura oikein oli? Tekikö mieli "pelastaa pakolaisleiriltä"? Laita kuva.
Vaikka olen kuvitellut osaavani laittaa kuvia minne vain, niin tänne en osannut.

Tai kerrotko mulle miten saisin siirrettyä kuvat koneeltani tähän.
Kun ne eivät ole valmiina jossain netissä, että saisin suoran Img-osoitteen siihen tai URL:n
Kaikki on energiaa.

Vaikka olenkin kiireinen, se ei tarkoita, ettenkö haluaisi vastata ja kenties auttaakin silloin tällöin kun vain mahdollista.

Mailit tulee perille toistaiseksi.

The truth is out of here... :D
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Kari kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Minkä näköinen se houkutuskanttura oikein oli? Tekikö mieli "pelastaa pakolaisleiriltä"? Laita kuva.
Vaikka olen kuvitellut osaavani laittaa kuvia minne vain, niin tänne en osannut.

Tai kerrotko mulle miten saisin siirrettyä kuvat koneeltani tähän.
Kun ne eivät ole valmiina jossain netissä, että saisin suoran Img-osoitteen siihen tai URL:n
http://imageshack.us/ Uploadaa tonne ekana kuva ja sit tänne foorumille sen osoite..

Itse aiheeseen, on kyllä mielestäni täysin älytöntä jos ihmiset vielä nykypäivänä vastailee näihin. Itsellenikin tuli tietynlainen "juksaus" kyllä sähköpostin kautta pari päivää sitten mutta ei se nyt näin paha ollut ja minulla oli äärimmäisen kivaa kysellä lisätietoja niinkin hienolta kuulostavasta asiasta, että saisi osuuden uudesta nettipokerisaitista 665eurolla, arvelin jo siinä vaiheessa, että kyseessä on varmasti jonkinlainen verkostomarkkinointijuksaus, googletukseni paljasti sen todeksi ja vielä kivempaa oli saada äijä tunnustaa, että onhan kyseessä "hieman" verkostomarkkinointi-juttu :D
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Kuva loytyy murha.info :n etusivulta...

RAID
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Bombay kirjoitti:Itse aiheeseen, on kyllä mielestäni täysin älytöntä jos ihmiset vielä nykypäivänä vastailee näihin.
Älytöntä varmaankin, mutta useahan näihin vastailee ihan mielellään tarkoituksenaan huijata ja nöyryyttää huijaria. Tämä taiteenlaji tunnetaan maailmalla nimellä scam baiting.
Viimeksi muokannut ShipWreck, Ma Marras 05, 2007 6:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Happotesti
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 11:03 pm

Viesti Kirjoittaja Happotesti »

Raid kirjoitti:Kuva loytyy murha.info :n etusivulta...
RAID
Sain saman kerjuukirjeen. Pyysin parempia kuvia ja sain kokovartalokuvan. Sitten pyysin alastonkuvaa ja sain sellaisen, jossa on rinnat paljaana. Sitten pyysin sellaisen kuvan, jossa ollaan ihan alasti. Sitten sain pikkuhousukuvan. Protestoin voimakkaasti ja pyysin kunnon alastonkuvaa. Lopulta sain kuvan, jossa kaikki nakyy.
"Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it." ~ Hitler

"The great mass of people will more easily fall victim to a big lie than to a small one." ~ Hitler
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

ShipWreck kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Itse aiheeseen, on kyllä mielestäni täysin älytöntä jos ihmiset vielä nykypäivänä vastailee näihin.
Älytöntä varmaankin, mutta useahan näihin vastailee ihan mielellään tarkoituksenaan huijata ja nöyryyttää huijaria. Tämä taiteenlaji tunnetaan maailmalla nimellä scam baiting.
Tässä esimerkiksi on loistava huijarin huijaus. Melko pitkä, mutta kannattaa ehdottomasti lukea.

http://www.scamorama.com/smurf.html
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Happotesti kirjoitti:
Raid kirjoitti:Kuva loytyy murha.info :n etusivulta...
RAID
Sain saman kerjuukirjeen. Pyysin parempia kuvia ja sain kokovartalokuvan. Sitten pyysin alastonkuvaa ja sain sellaisen, jossa on rinnat paljaana. Sitten pyysin sellaisen kuvan, jossa ollaan ihan alasti. Sitten sain pikkuhousukuvan. Protestoin voimakkaasti ja pyysin kunnon alastonkuvaa. Lopulta sain kuvan, jossa kaikki nakyy.
Tiedonvälityksen vapauden ja riippumattomuuden takia on suotavaa ja suorastaan välttämätöntä, että postaat nuo kaikki kuvat tänne!

Kuva
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Kelju K. Kojootti kirjoitti:
ShipWreck kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Itse aiheeseen, on kyllä mielestäni täysin älytöntä jos ihmiset vielä nykypäivänä vastailee näihin.
Älytöntä varmaankin, mutta useahan näihin vastailee ihan mielellään tarkoituksenaan huijata ja nöyryyttää huijaria. Tämä taiteenlaji tunnetaan maailmalla nimellä scam baiting.
Tässä esimerkiksi on loistava huijarin huijaus. Melko pitkä, mutta kannattaa ehdottomasti lukea.

http://www.scamorama.com/smurf.html
Voi juma, kiitos! :D x100
Sain tosta ehkä parhaat naurut ikinä.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

ShipWreck kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Itse aiheeseen, on kyllä mielestäni täysin älytöntä jos ihmiset vielä nykypäivänä vastailee näihin.
Älytöntä varmaankin, mutta useahan näihin vastailee ihan mielellään tarkoituksenaan huijata ja nöyryyttää huijaria. Tämä taiteenlaji tunnetaan maailmalla nimellä scam baiting.
Juu, totta, tarkoitinkin että vastailee siinä tarkoituksessa että uskoo mitä hänelle selitetään, ilman että tekee mitään taustatutkimusta. Itse ainakin olen TODELLA tarkka kaikkiin kaupankäynnin muotoihin netissä johon liittyy raha ja suosittelen kaikkien myös niin olemaan!

hmm, saako omia sähköposteja julkaista jos ottaa nimet yms. pois? Mietin tuota äskettäistä sähkäpostien vaihtelua "uuden nettipokerisaitista".
Vastaa Viestiin