Olen puhunut myös kuulusteluista, että AA:lle näytettiin punaista T-paitaa tammikuussa 2010, jota hän ei tuntenut, ja kun tuli tuo kohta vastaan, niin siirrän myös tähän.
Tätä kohtaa olen jokusen kerran siteerannut, mutta voi olla, etten ole aikaisemmin laittanut sitä esille. Tässä se kuitenkin on. Johon liittyy myös kuulusteluista tämä kohta:Auerin kuulustelupöytäkirjasta 4.1.2010
Merkitään: Anneli Auerille esitetään kuulustelun yhteydessä kaksi (2) värivalokuvaa, joissa on kuvattuna Anneli Auerin päällä 01.12.2006 ollut punainen T-paita.
T-paita on valokuvattu keskusrikospoliisin laboratoriossa takaapäin ja paidan molemmissa hihoissa on nuolella osoitettu kohdat, joista on löytynyt veritahra ja joista on löytynyt DNA-tunniste.
Molemmat valokuvat liitetään suoritetun kuulustelun liitteeksi.
K: Miten kommentoit?
V: En tunnista paitaa omakseni, näyttää tavalliselta T-paidalta, mutta jos kuulustelun yhteydessä kuulustelija kertoo, että se on minun päällä 01.12.2006 ollut T-paita, niin uskon sen.
Ja tässä on nyt se paita, jossa on se kammottava, veitsen mentävä reikä vasemmalla puolella.Merkitään: Onko M:llä kysyttävää?
M:n kysymys: Jos ja kun valokuvissa olevan paidan hihoissa on Jukka Lahden verta ja DNA:ta, tiedätkö oikeasti miten Jukan veri on päälläsi olleeseen paitaan tullut?
V: En.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 88033.html
Ja tämä on se kohta, kun olen puhunut, että syytetty toi syyttäjän todistusaineistoa oikeuteen ruskeassa paperikassissa, heh.Auer kaivoi punaisen paidan esiin ruskeasta paperikassista ja näytti sen veriroiskeita tuomareille. Hän selosti, että hihan veripisarat ja rinnan veriroiskeiden suunta tukevat hänen kertomustaan.
Voi, voi - siellä tulee vaikka mitä vastaan, joka olisi kiva siirtää tähän, mutta nyt eksyn asiasta, mutta tämäkin vielä syyttömyyden todistamisesta, josta olen paljon puhunut, mutta se ei ole tainnut kiinnittää kenenkään muun huomiota. Linkistä uutinen luettavissa kokonaan.
http://hejac.createforumhosting.com/ulv ... 1-855.html- Tässä on hieman valitettavaa se, että puolustuksen pitää näyttää syyttömyys, eikä se kuulu oikeusvaltion periaatteisiin, Manner valittelee.
http://yle.fi/uutiset/auerin_puolustus_ ... ta/2105569
Se menee näin:
Alibissa marraskuu, 2010:
... Anneli selvittää että poliisi ei saanut tekovälineestä eli veitsestä koiran kanssa Annelin hajujälkeä eikä myöskään onnistunut löytämään siitä Annelin DNA:ta. Näiden perusteella KT vapautettiin aikanaan rikosepäilyistä, mutta Annelin kohdalla tämä ei sitten riittänytkään.
Kenen DNA:ta sitten veitsessä on?
Siinäpä se. Miksei tästä raportoitu lehdissä? Asianhan on pakko olla etp:ssä. Siis sen, että kahvasta on saatu eristettyä dna. Onko kyseessä miehen vai naisen dna?
Tietämäni mukaan tutkintapapereissa lukee, että veitsestä on löytynyt vierasta verta, josta ei saatu DNA:ta, mutta joka ei ole Auerin, Lahden eikä ollut Tannerinkaan, ja hänet vapautettiin, kun DNA ei sitonut häntä murhapaikalle.
Tarkistin etp:stä. Veitsestä löytyi neljästä eri kohdasta verta, joka sopi Lahden DNA-tunnisteeseen ja kuudesta (visuaalisesti tahrattomasta) kohdasta verta, jonka DNA-tunnisteita ei saatu määriteltyä.
Ymmärtääkseni Tanner vapautettiin mm. siksi, ettei halossa ollut DNA vastannut hänen DNA:taan. Eikä sitä veitsestäkään löytynyt.
Huomattavaa on, että etp:n raportin mukaan sekoitus-DNA ei ollut kahden miehen DNA:n sekoitusta, vaan kahden henkilön. En tiedä, onko jatkotutkimuksissa voitu sitten sulkea nainen DNA-jäljen jättäjänä kokonaan pois. Myös halosta löytyi veritahroja, joista DNA:ta ei saatu määritettyä.
http://hejac.createforumhosting.com/ulv ... 1-915.htmlVeitsestä on taltioitu tutkimusnäytteet ja tehty niille DNA-määritys joulukuussa 2006.
CSI kirjoittaa edellisellä sivulla.
Vastaus on tässä:Sirpa taas kusettaa nööbejä. Veitsestä ei ole löytynyt muuta kuin Lahden DNA:ta.
CSI, mä en tykkää susta. Mähän sanoin, että nyt siitä vieraasta verestä on sitten saatu DNA, kun se kerran vapautti Tannerin ja pystyttiin määrittelemään sukupuolikin! Tämä on sitten faktajuttu - olen siitä kirjoittanut Ulvila-ketjussa jo maalis-huhtikuussa 2009, kun mun kristallipallo kertoi sen.Mariacka kirjoitti:
Tarkistin etp:stä. Veitsestä löytyi neljästä eri kohdasta verta, joka sopi Lahden DNA-tunnisteeseen ja kuudesta (visuaalisesti tahrattomasta) kohdasta verta, jonka DNA-tunnisteita ei saatu määriteltyä.