Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

irmuska kirjoitti: Kolmas suurta hämmästystä herättävä tekijä on se, että AA ei ole niinkään tivannut murhaajan etsinnän perään kuin keskittänyt tarmonsa omien toimiensa selittämiseen. Väitänpä, että suurin osa puolisonsa menettäneistä keskittäisi tarmonsa juuri siihen syyllisen etsinnän tivaamiseen.
Eihän siitä mihinkään pääse, että AA:n suhtautuminen miehensä kuolemaan on julkisuuteen päin kuta kuinkin välinpitämätön ilman että edes pohtii niitä tuhkauurna -kuvioita. Yksi mies kuoli, entäs sitten -lausahdus kiteyttää olennaisen.

Lasten suhteen - en taida kirjoittaa mitään, kun voisi tulla jo törkyä. Jos ei saa miestä pidettyä tyytyväisenä muuten, niin annetaan lasten kehot käyttöön on ainoa mitä tähän naputan. (Jonkun mielestä se on seksiä).
Unski Turhis
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 7:52 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Unski Turhis »

Aina vaan ihmettelen naarastiikerimammoja, jotka kantaisivat yksitellen pienet nukkuvat lapsensa tyynen rauhallisesti ulos, kun omaa siippaa listitään. Sen jälkeen soittavat HÄKE:en ja kertovat tilanteen?
Jos Auer olisi toiminut vastaavasti mitä se kertoisi?
Tappanut kylmän rauhallisesti ukkonsa ja lavastanut hyvänä äitinä kantaneensa ensin lapsensa pihalle?
Mä ainakin kuvittelen vastaavassa tilanteessa sekoilevani HÄKE-puheluissa, miettiväni, et nukkuvat lapseni eivät heräisi , koska mieluummin lapset sängyissään kuin säntäilemässä tilanteen keskellä.
Kun Auerin vanhin tytär pamahti paikalle, Anneli Auerilla ei ollut vaihtoehtoja kuin työntää luuri likalle. Näin olisin itsekin tehnyt, koska tytär oli enemmän "turvassa" HÄKE:n linjoilla.

Esitutkinnassa on tullut ilmi niin paljon tyrimistä. Auerina nostaisin syytteen miksi homma on tupeksittu siten, että miehensä surmaaja on edelleen vapaana ja hänet on paiskattu syylliseksi.
Unski Turhis
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 7:52 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Unski Turhis »

peikonlehti kirjoitti:
irmuska kirjoitti: Kolmas suurta hämmästystä herättävä tekijä on se, että AA ei ole niinkään tivannut murhaajan etsinnän perään kuin keskittänyt tarmonsa omien toimiensa selittämiseen. Väitänpä, että suurin osa puolisonsa menettäneistä keskittäisi tarmonsa juuri siihen syyllisen etsinnän tivaamiseen.
Jaksaitko sinä neljän alaikäisen lapsen äitinä ja puukotettuna uhrina?
Mistä tiedämme, ettei Auer ole tivannut, miettinyt, spekuloinut?
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Unski Turhis kirjoitti:Aina vaan ihmettelen naarastiikerimammoja, jotka kantaisivat yksitellen pienet nukkuvat lapsensa tyynen rauhallisesti ulos, kun omaa siippaa listitään. Sen jälkeen soittavat HÄKE:en ja kertovat tilanteen?
Jos meidän asuntoon murtaudutaan (ja vaikka en osaisi ennustaa että roiston näköinen mies on tullut tappamaan vain mieheni) niin kyllä ensimmäinen reaktio olisi että lapset ulos ja turvaan naapuriin. Sitä ei tarvitse tehdä tyynen rauhallisesti eikä lapsia tarvitse kantaa yksi kerrallaan, pienin lapsi isoimmalle lapselle joka jo oli hereillä (Anneli oli tämän nähnyt) ja toisiksi pienin omaan kainaloon, kaksi keskimmäistä kulkee itse kädestä taluttaen. Naapuritalothan oli ihan vieressä, se olis ollut minuutin homma hakea lapset huoneistaan ja viedä naapurin ovelle, siinä kohtaa käskeä isointa soittamaan kelloa ja selittämään tilanteen kun itse lähtee katsomaan mikä tilanne kotona on.

Kyllä minä silti ymmärrän että sama toimintatapa ei olisi kaikilla. Mutta Annelilla ei ole häkepuhelun aikana pienintäkään hätää lapsien turvallisuuden puolesta, ei pelota että se menee lasten huoneeseen ja tappaa nekin, ei pelota vaikka vanhin lapsi haahuilee asunnossa eikä pelota edes omasta puolestaan vaikka hiljainen huppari varmasti kuulee että Anneli soittaa häkeen. Hupparilla oli varmaan kyltti kaulassa jossa luki kenet tuli tappamaan kun Anneli heti tiesi että se on tappaja eikä kuitenkaan pelännyt että tappaa heidät muutkin.
Secret
Lauri Hanhivaara
Viestit: 131
Liittynyt: To Elo 18, 2011 9:53 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Secret »

Juuri noin.

Ja itseäni ihmetyttää seuraava: Jos Huppumies alkaisi hakkaamaan ikkunaa sänkyni jalkopäässä, olisin sekunnissa hereillä ja kahdessa sekunnissa kylppärissä.. Vaimoni kanssa! Luonnollinen tapa olisi poistua huoneesta mahdollisimman kaukaa ikkunasta, mikä tässä tapauksessa olisi kylppäri. Toinen mitä aivan 100% varmasti tapahtuisi olisi todella kova "Apua!"-huuto sekä minun että vaimoni toimesta.. (Lapset hereille ja ulos!) sitten vaan etuovesta pihalle lasten kanssa huutamaan.. Ja voi olla että Huppis säikähtäisi. Ja ainakin koko tienoo heräisi!

Toinen seikka: Jos minä olisin niin urpo että odottaisin sängyssä jännittäen tuleeko ikkunasta joku tuttu vai murhaaja, ja alkaisin painimaan sen kanssa, niin vaimo aivan varmasti puolustaisi minua hakkaamalla Huppista jollain esineellä! ..Ei todellakaan juoksisi puhelimeen!! Ihmisen tuikkaa puukolla aika nopeasti hengettömäksi, ei siinä auta puhelimeen juosta!

Epäloogista:
-Liian hiljaista (Kukaan ei kilju ja huuda naapureita apuun!)
-Lapsia ei vielä ulos
-Anneli ja Jukka odottaa sängyssä.. kuka sieltä ikkunan läpi tänään tulee??
-Anneli antaa huppumiehen puukottaa ja itse on puhelimessa! (Ei mene ulos huutamaan!!)
-Anneli kysyy kahteen kertaan: "Menikö se jo?" Eli hullu murhaaja tulee ja tappaa miehen, tuikkaa vaimoa puukolla ja sitten 100% varmasti lähtee pois! :D

Ei mene läpi!!

t.Mie
rekkajorma
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 6:29 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja rekkajorma »

Tässä tul mieleen, että jos pitäisi itseä puukottaa lavastusmielessä keuhkoon tai mihin vaan, niin kuinka moni pystyisi lyömään kerralla n.1cm syvän reiän keuhkoon? Ainoa asia mikä tässä lavastuksessa vaatii oikeasti muuta kuin aikaa.

Jos nyt kuvitellaan että, mun pitäs lyödä puukko keuhkoihin niin kyllä ensin varmaan tikkaan pieniä reikiä varovasti ja kokoajan kovennan iskuja kunnes se humahtaa syvälle. Yhdellä ainoalla iskulla keuhkostä läpi vaatii jo vähän bollsseja...
Eddie Hitler
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 11:34 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Eddie Hitler »

Secret kirjoitti:
-Lapsia ei vielä ulos

-Anneli antaa huppumiehen puukottaa ja itse on puhelimessa!
Nämä kaksi yhdistettynä kertoo kyllä aika paljon. Tuollaisessa tilanteessa lapset napataan kainaloon ja viedään niin kauas tunkeutujasta kuin mahdollista.

Tosin pitää näitä pohtiessa muistaa että Anneli Auer on tuomittu sekä käräjä- että hovioikeudessa törkeistä omien lastensa seksuaalisista hyväksikäytöistä että raiskauksista ehdottomaan vankeusrangaistukseen.
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Olen kyynikko vaikka mulla nykyisin on ihan hyvä elämä. Naapuriavusta mulla on huonoja kokemuksia. Se on olematonta. Me asuttiin aikanaan rivitalossa kun meille tunki porukkaa sisään kutsumatta ja meteliä oli ihan järkyttävästi, mutta silti ihan itse piti soittaa poliisille, joka kerta. Ei kiinnostanut naapureita, lasten hätä. Kukaan ei kuullut, ei nähnyt mitään, mitä ihmettelen joskus vieläkin. En tiedä, mitä paskaa olisivat myöhemmin jauhaneet, jos meillä olisi joku tapettu.
Lähtö öiselle pihalle, jonne juostaan yöpaitasillaan, on itse asiassa aika karmiva, etenkin pienille lapsille, jotka eivät sitä ole tottuneet tekemään. Pimeällä pihallahan voi päivystää vaikka mikä hullu, kuka sen takaa, että se sisään murtautuja on ainoa ja etenkin se kahjoin tyyppi? Tästä syystä esim. mahdollisten kouluampumisten tapahtuessa opettajia kielletään ehdottomasti viemästä oppilaita pihalle karkuun.
Itse olisin luultavasti ensin yrittänyt puolustaa miestäni, esim. ottamalla vaikka tuolin ja lyömällä sen hyökkääjän päähän. Mutta mistä me tiedetään, miten Anneli on yrittänyt puolustaa Jukkaa ennen häkepuhelua? Puukosta sai, niin että tuskin hän nyt tumput suorina on vaan vieressä kirkunut.
Jälkiviisaus on melko turhaa, minun mielestäni Annelin käytöksessä mikään ei nyt varsinaisesti ole äärettömän omituista.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Vespa velutina kirjoitti:Olen kyynikko vaikka mulla nykyisin on ihan hyvä elämä. Naapuriavusta mulla on huonoja kokemuksia. Se on olematonta. Me asuttiin aikanaan rivitalossa kun meille tunki porukkaa sisään kutsumatta ja meteliä oli ihan järkyttävästi, mutta silti ihan itse piti soittaa poliisille, joka kerta. Ei kiinnostanut naapureita, lasten hätä. Kukaan ei kuullut, ei nähnyt mitään, mitä ihmettelen joskus vieläkin. En tiedä, mitä paskaa olisivat myöhemmin jauhaneet, jos meillä olisi joku tapettu.
Lähtö öiselle pihalle, jonne juostaan yöpaitasillaan, on itse asiassa aika karmiva, etenkin pienille lapsille, jotka eivät sitä ole tottuneet tekemään. Pimeällä pihallahan voi päivystää vaikka mikä hullu, kuka sen takaa, että se sisään murtautuja on ainoa ja etenkin se kahjoin tyyppi? Tästä syystä esim. mahdollisten kouluampumisten tapahtuessa opettajia kielletään ehdottomasti viemästä oppilaita pihalle karkuun.
Itse olisin luultavasti ensin yrittänyt puolustaa miestäni, esim. ottamalla vaikka tuolin ja lyömällä sen hyökkääjän päähän. Mutta mistä me tiedetään, miten Anneli on yrittänyt puolustaa Jukkaa ennen häkepuhelua? Puukosta sai, niin että tuskin hän nyt tumput suorina on vaan vieressä kirkunut.
Jälkiviisaus on melko turhaa, minun mielestäni Annelin käytöksessä mikään ei nyt varsinaisesti ole äärettömän omituista.
Ööh.. Eikö sitten talossa ole aika karmivaa kun isää tapetaan viereisessä huoneessa? :shock: Pimeä piha on minusta todella paljon vähemmän karmivampi. Ja Annelihan varmaan tiesi että on vain yksi hyökkääjä samoin kun tiesi että vain Jukan se on tullut tappamaan ja nimenomaan tappamaan. Lisäksi Anneli on kertonut huutaneensa lapsille että menkää ulos, ei siis pelännyt siellä ketään olevan mutta ei vaan viitsinyt myöskään huolehtia siitä että lapset todella pääsevät talosta ulos. (Selvennän että itse en usko Annelin noin huutaneen, kukaan lapsista ei ole tainnut sitä kuulusteluissa varmistaa. Anneli on sen vain keksinyt kun on ihmetelty miksi ei pelännyt lasten puolesta mutta niin tehdessään on sulkenut ovet tuolta spekulta että ulkohanan saattaa olla vielä toinen roisto odottamassa, ei pelännyt sitäkään siinä tilanteessa oman kertomansa mukaan koska on käskenyt lapset pihalle)

Kouluampuminen on tilanteena hieman erilainen kun öinen hyökkäys kotiin. Annelin toimet ennen häkepuhelua me kyllä "tiedämme", onhan hän ne kuulusteluissa kertonut. Tosin sekin on vähän vaihdellut mitä teki mutta taisi huutaa että lopetta, sinkaisi arkun yli toiseen huoneeseen, huusi lapsille että menkää ulos ja ehkä avasi oven, sitten soitti häkeen. On turha spekuloida että Anneli ehkä koitti Jukkaa kovastikin puolustaa ja pelastaa kun Anneli itsekään ei kerro näin tehneensä.

Olen myös melko luottavainen sen suhteen että naapurista olisi saanut apua, lapsethan olivat naapurin lasten ystäviä ja usein siellä kylässä.
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Oliko ne pyykkejä (olevinaan) yöllä ripustaneet naapurit jotain Auerin lasten koulukavereita?
Minä luulin, että se oli joku eläkeläispariskunta.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Vespa velutina kirjoitti:Oliko ne pyykkejä (olevinaan) yöllä ripustaneet naapurit jotain Auerin lasten koulukavereita?
Minä luulin, että se oli joku eläkeläispariskunta.
Ai oliko siellä vain yksi mahdollinen naapuri mistä apua voisi hakea? Siinähän oli ympärillä monta taloa, moneen taloon vain hyvin lyhyt matka. Ainakin yhdessä naapurissa lapset olivat usein kylässä leikkimässä lasten kanssa.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Tara »

nuuski-nella:
... (Selvennän että itse en usko Annelin noin huutaneen, kukaan lapsista ei ole tainnut sitä kuulusteluissa varmistaa. Anneli on sen vain keksinyt kun on ihmetelty miksi ei pelännyt lasten puolesta mutta niin tehdessään on sulkenut ovet tuolta spekulta että ulkohanan saattaa olla vielä toinen roisto odottamassa, ei pelännyt sitäkään siinä tilanteessa oman kertomansa mukaan koska on käskenyt lapset pihalle)
Ei ole kukaan lapsista kertonut kuulleensa Auerin väittämää huutoa menkää ulos, talossa on tappaja..

Joutsenlahden kuulustelussa Auer sanoo, että hänen poikansa varmaan sen muistaa, ja hetken päästä, että poika kyllä sen kuuli.

Miksi toistella tuollaista, kun poika on itse kertonut 2009, että ei muista kyseistä huutoa kuulleensa.

Auerin ei epäilyttänyt, että tappajalla saattoi olla ulkona avustaja odottamassa siltä varalta, että Jukka Lahti yrittäisi päästä pakoon. Naapuritaloihin on 10 metriä, ulko-oville muutama metri enemmän.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
rekkajorma
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 6:29 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja rekkajorma »

http://www.bekvil.fi/kauppa/product_details.php?p=176

Voisiko tälläisellä tehdä vammat Auerin rintaan?
Tarantula
Harjunpää
Viestit: 339
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 6:06 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Tarantula »

Psykologisesti on myös mielenkiintoista että Jukka huutaa Annelia apuun.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Meidän etupihalla rieuhui yksi humalainen mies toissa kesänä. TIlanne oli vähän sama kun tässä, ei tosin sitten äitynyt yhtä vakavaksi. Meillä on kaksi lasta, jotka nukkuvat kerrossängyssä. Toinen heräsi meteliin, toinen nukkui autuaan tietämättömänä. Ohjeistin heränneen lapsen niin, että hän menee takaovelle ja jos sanon että "mene" niin lapsi juokseen ulos takaovesta ja menee soittamaan naapureiden ovikelloa. Toinen oli sen verran pienempi, ettei olisi tajunnut tilannetta eikä olisi osannut toimia ohjeiden mukaan. Jätin hänet sänkyynsä nukkumaan. Jäin lasten ja etuoven väliin niin että jos riehuja pääsee ovesta sisään niin hänen pitää ensin asioida minun kanssani ennenkun pääsee lasteni lähelle. Lisäksi minulla on kännykkä kädessä, siinä 112 näppäiltynä ja olin valmis painamaan vihreää luuria tarpeen vaatiessa. Lisäksi olin hakenut keittiöstä veitsen itseäni ja lapsiani puolustaakseni siinä tapauksessa että riehuja pääsee mieheni ohi. Lisäksi kun mies meni ulos katsomaan tilannetta, keskustelimme koko ajan keskenämme tilanteen etenemisestä.

Eli kokemukseni pohjalta minusta ei ole erityistä se, että Anneli jätti lapsensa nukkumaan. Mutta minusta on eriskummallista se, ettei hän ollut varustautunut mitenkään, vaikka hän oli keittiössä jossa oli vanhoja veitsiä saatavilla. Hänellä ei tuntunut olevan mitään varasuunnitelmaa siltä varalta, että murhaaja lähtee lähestymään (esim. hän olisi sanonut tytölle, että jos hyökkääjä tulee häntä kohti, niin pakenee ulos ovesta ja juokseen soittamaan Virtasten ovikelloa). Ja vielä lopuksi hän ja Jukka eivät kommunikoineet mitenkään tilanteen edetessä. Jukka ei huutanut että "pakene Anneli" tai Anneli ei huutanut että "poliisit ovat matkalla" tms.
Vastaa Viestiin