Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
CSI
Michael Knight

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pet Detective kirjoitti:Onko faktaa et molemmat asianomaiset on kyselly terassin kivestä? en tarkoita syylisten tai syyyttömien..(jos sanoisin syytön/syyllinen, se olis pelkkä mielipide. siitä yritän pidätttäytyä.) mietin vain mitä tääl on väitetty? ja onko sitä faktaa?
Se on factaa, että asianomainen nimeltä Jukka Lahti tuskin kyselee enää yhtään mitään.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
fränkkä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

Eikös tämä Mäkinen sanonut, että purkii rikospaikalla suojaamaan mahd. todisteet??? Mitä se on tuolla lumikolalla suojannu? Jotain, mitä ei voi siirtää sisälle....kö.
Viimeksi muokannut fränkkä, Su Syys 01, 2013 1:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pet Detective
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Pet Detective »

CSI kirjoitti:
Pet Detective kirjoitti:Onko faktaa et molemmat asianomaiset on kyselly terassin kivestä? en tarkoita syylisten tai syyyttömien..(jos sanoisin syytön/syyllinen, se olis pelkkä mielipide. siitä yritän pidätttäytyä.) mietin vain mitä tääl on väitetty? ja onko sitä faktaa?
Se on factaa, että asianomainen nimeltä Jukka Lahti tuskin kyselee enää yhtään mitään.
anteeksi kysymykseni mut luulin et tässä on kaksi asianomaista jotka ovat hengissä. ja anteeksi jos olen tietämätön, mut olen suht. tietämätön ja halusin vain uteliaisuuttani tietää :)

siis olen pelkästään näiden sivujen ja vähän lisää, mistä "tietoni olen saanut" anteekis jotka ovat paremmin perehtyneet :)
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

erämaaetsivä kirjoitti:US:
Kahvat ja muu krääsä, jää sen poliisin suojan alle.(tilaa on tarpeeksi).
Vain ala- reunaan jää aukko, Mäkisen tekemä suojus on kuitenkin leveämpi kuin olisi tarvinnut suojaamaan, vaikkapa vedolta. Näkyy kuvaa suurentamalla, myös kankaan rispaantuminen näkyy kuvassa.
Oven aukko alkaa vasemmalla seinasta:

Kuva

Oikealla taas nain:

Kuva

Ja sun mukaan tassa allaolevassa kuvassa aukko siis peittyy mista vuorilaudasta mihin vuorilautaan?

Eikos tuo kehikon oikea reuna ole tuota vuorilautaa sisempana ainakin oikealla? Ja vasemmalla taas ehka tulee oviaukon yli vuorilaudan paalle. Kehikko on siis vinossa mutta vain alas jaa rako?

Kuva
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Pet Detective kirjoitti:
CSI kirjoitti:
anteeksi kysymykseni mut luulin et tässä on kaksi asianomaista jotka ovat hengissä. ja anteeksi jos olen tietämätön, mut olen suht. tietämätön ja halusin vain uteliaisuuttani tietää :)

siis olen pelkästään näiden sivujen ja vähän lisää, mistä "tietoni olen saanut" anteekis jotka ovat paremmin perehtyneet :)
Asianosaisten 'kivipuheet'. Muista viittauksista kiviin en tiedä.
2006 Auer:
Kuva

2009 alaikäinen:
Kuva

Joo, siis Auerin puheet...kyllähän sen kaikki tietävät, että Auerin puheet on aina tilanteen mukaisia eli tosiasioita (esim terassikivet - kukkaruukun alla näyttää oikeasti olleen laattakiviä) tarvitaan lähinnä joittenkin toisten tosiasioitten verhoiluun. Jos valehtelusta on hyötyä, se on oikein. Se on käytännöllistä. Kaikki, ihan mikä tahansa maan ja taivaan väliltä kelpaa välineeksi jotakin muuta varten. Myös ihmiset.

Auerin vihjailuja, taas yksi.
( Auer luullut (!), että terassin ovi-ikkuna oli yksilasinen. :mrgreen: Kuinka viatonta, sööttiä..)
Viimeksi muokannut Tara, Su Syys 01, 2013 1:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Voiko muka todella ottaa noin koville käsittää, että tuossa on Porin poliisien aikaansaama väliaikaissuoja rikotulle ikkuna-aukolle.
Moneen kertaan nähty kuva. Hemmetin näppärästi toteutettu, jos ei ole joku oma kehysrakennelma, jonka pyytänyt tekniikan autotallista tuomaan? Laskettu vaikka odottamaan siksi aikaa kun haettu vielä pari laudan pätkää, rättiä ja levyä muovin taustatueksi.
Eräillä on pasmat pahasti sekaisin.

Mielenkiinnolla odotan mihin johtopäätelmiin tämä kiviasia johtaa.
Pet Detective
Scooby-Doo

Auerin vihjailuja, taas yksi.
( Auer luullut (!), että terassin ovi-ikkuna oli yksilasinen. :mrgreen: Kuinka viatonta, sööttiä..)[/quote]

PISTI SAMA KORVAAN. MUUTEN NIIN FIKSU... :D
fränkkä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

annaanna kirjoitti:Voiko muka todella ottaa noin koville käsittää, että tuossa on Porin poliisien aikaansaama väliaikaissuoja rikotulle ikkuna-aukolle.
Moneen kertaan nähty kuva. Hemmetin näppärästi toteutettu, jos ei ole joku oma kehysrakennelma, jonka pyytänyt tekniikan autotallista tuomaan? Laskettu vaikka odottamaan siksi aikaa kun haettu vielä pari laudan pätkää, rättiä ja levyä muovin taustatueksi.
Eräillä on pasmat pahasti sekaisin.

Mielenkiinnolla odotan mihin johtopäätelmiin tämä kiviasia johtaa.
No, minä voin sinulle ja muillekin kertoa. Komia on systeemi, sama kuka on tehnyt ja mistä...sillä ei ole mitään väliä, yhtään. Sen vuoksi tuo on tossa nojallaan, että on tosiaan lähetty kaffelle ja hakemaan lisää silikonia.
Pet Detective
Scooby-Doo

ootteko kokeillu ottaa paitaa pois tais laittaa päälle? mihin jää suurimmat verijäljet jos on kädet veressä?? omakohtanen kokemus= hihoihin... kenen veressä.. se on jo sitte eri asia ;DD oi voi :D

tosin... niinpä.. tästä vois kiistellä :)
ulkosuomalainen
Michael Knight

No, minä voin sinulle ja muillekin kertoa. Komia on systeemi, sama kuka on tehnyt ja mistä...sillä ei ole mitään väliä, yhtään.
No on siina kylla se pieni vali, etta Tupla on juuri kertonut Makisen katevana miehena rakentaneen koko systeemin paikan paalla, rikospaikalta loytyneista laudoista, levysta ja rateista aamuyon tunteina, koko yon jo valvottuaan. Terasmiespoliiseja teilla ja kaikki timpurinvalineetkin mukana.

Jos Makinen todella kertoi noin, meilla ei ole mun mielesta kuvaa taman tekemasta suojasta vaan tuo kuvassa nakyva kehikko on mita todenakoisimmin tuotu paikalle joskus seuraava paivana tms.

Joka tapauksessa mies on kayttanyt rikospaikalta loytamaansa materiaalia, jota ei ole millaan silloin aamuyon tunteina pystynyt kovin tarkkaan tarkastamaan. Kuuluisa verinen kenganjalki loytyi sisalta takkahuoneesta vasta viiden viikon paasta.

Kuitututkimusten tulokset taisivat tulla vasta joulun jalkeen. Sita ennen kukaan ei tiennyt hakea mitaan ruskeankirjavaa hupun jattamaa kuitua. Eiko olisi metkaa jos se olisi itse asiassa ollut ikkunan tukkeena jo alkuillasta? Tai oli alunperin puuvajassa vaikka halkojen peitteena ja jatti kuitujaan kaikkiin halkohin ( myos niihin sisalla oleviin, joita oli kaytetty kahinoissa) jo ennestaan?

Makinen otti sitten saman vaatteen uusiokayttoon ja nurmikolle nakattu Tuplan "kilpi" heitettiin myohemmin tutkmatta, muitta mutkitta roskiin.

Kaukaa haettua -- toki. Harvinaisen. Mutta niin on paljon muutakin tassa keississa.

Confucius
Pet Detective
Scooby-Doo

ulkosuomalainen kirjoitti:
No, minä voin sinulle ja muillekin kertoa. Komia on systeemi, sama kuka on tehnyt ja mistä...sillä ei ole mitään väliä, yhtään.
No on siina kylla se pieni vali, etta Tupla on juuri kertonut Makisen katevana miehena rakentaneen koko systeemin paikan paalla, rikospaikalta loytyneista laudoista, levysta ja rateista aamuyon tunteina, koko yon jo valvottuaan. Terasmiespoliiseja teilla ja kaikki timpurinvalineetkin mukana.

Jos Makinen todella kertoi noin, meilla ei ole mun mielesta kuvaa taman tekemasta suojasta vaan tuo kuvassa nakyva kehikko on mita todenakoisimmin tuotu paikalle joskus seuraava paivana tms.

Joka tapauksessa mies on kayttanyt rikospaikalta loytamaansa materiaalia, jota ei ole millaan silloin aamuyon tunteina pystynyt kovin tarkkaan tarkastamaan. Kuuluisa verinen kenganjalki loytyi sisalta takkahuoneesta vasta viiden viikon paasta.

Kuitututkimusten tulokset taisivat tulla vasta joulun jalkeen. Sita ennen kukaan ei tiennyt hakea mitaan ruskeankirjavaa hupun jattamaa kuitua. Eiko olisi metkaa jos se olisi itse asiassa ollut ikkunan tukkeena jo alkuillasta? Tai oli alunperin puuvajassa vaikka halkojen peitteena ja jatti kuitujaan kaikkiin halkohin ( myos niihin sisalla oleviin, joita oli kaytetty kahinoissa) jo ennestaan?

Makinen otti sitten saman vaatteen uusiokayttoon ja nurmikolle nakattu Tuplan "kilpi" heitettiin myohemmin tutkmatta, muitta mutkitta roskiin.

Kaukaa haettua -- toki. Harvinaisen. Mutta niin on paljon muutakin tassa keississa.
anteeksi vain us... tähän keissiin perehtyen odotan ja tiedän että sullaki on paljon enemmän annettavaa :) itse en tiedä paljoakaan ja on tyhmää haukkua,, muta ku lukee teidän aiempia viestejä, niin teillä oli sentään joku pointti... :O
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Oho!
Miten sä tuohon kykenet u.s. Telepaattisestiko. Lukemaan mun viestit vaikka ole sun vihamiestoiminnon alla.

Mitä tulee sen teepaidan hihojen pikkuruisiin veripilkkuihin. Lienee Keskusrikospoliisissa hutkittu. Auki oleva kysymys toistaiseksi on, kuka sen Auerin keittiön pöydälle jättämän paidan pussitti. Valansa vannonut Mäkinen muisti ettei hän sitä ole pussittanut. Voi olla Lapinniemen taltioima.
ulkosuomalainen
Michael Knight

anteeksi vain us... tähän keissiin perehtyen odotan ja tiedän että sullaki on paljon enemmän annettavaa :) itse en tiedä paljoakaan ja on tyhmää haukkua,, muta ku lukee teidän aiempia viestejä, niin teillä oli sentään joku pointti... :O
Taas yksi jonka mielesta detaljit, niinkuin esim. rikospaikan eristaminen, on tylsia.
Taalla on sellainen kateva vihollistoiminto, jolla saa kaikki itsea kiinnostamattomat lillukanvarsitason viestit katevasti pois silmista, omia lennokkaita ajatuksia hairitsemasta.

Mutta kiitti vaan tonaisysta -- mun olikin tarkoitus muutenkin havita taalta pois jaloista kun taalla on todella niin paljon uutta porukkaa, jolla on niin paljon enemman ja tarkeampaa annettavaa.

Confucius
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

CSI kirjoitti: Auerhan on voinut puhua täyttä luikuria aivan missä asiassa tahansa. Jukka Lahti on voinut olla vaikka Master Carpenter of the Universe. Auerin lausuntojen varassa en johtopäätöksiä tekisi.
Tuli tässä mieleeni sellainen asia, että alkuaikoina (muistaakseni jo ennen kuin AAta epäiltiin tekijäksi) kuulluilta kysyttiin oliko JL kiinnostunut nuorista henkilöistä. Kukaan sukulaisista ei ollut moisesta asiasta kuullutkaan, mutta vaimo AA kertoi JLn flirttailleen kaikkien kanssa. Olisiko niin, että AA olisi yrittänyt harhauttaa poliisia ja kertonut vihjailevasti, että ehkä JL oli kiinnostunut liian nuorista henkilöistä? Noin olisi kuin siirtänyt omat kiinnostuksensa Jukan kontolle? Miksi siis poliisi kyseli (etp:n mukaan) tätä asiaa moneltakin henkilöltä?
Muista lähdekritiikki!
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Aivan samaa olen miettinyt kuin Skoone. Mistä moinen edes tuli mieleen? Vai löytyikö jo alkututkinnassa jotain sellaista, joka viittasi alaikäisiin?
Minusta erittäin omituinen kysymys jo siksikin, että tuskin surmaajaksi oletettiin ketään alaikäistä. Vai antoiko joku sopivan vihjeen? Vai liittyisikö tämäkin nyt kuitenkin johonkin sellaiseen mitä Jukan ja Puputin välisessä keskustelussa (meilit/tekstarit tms.) olisi tullut ilmi, mutta kuitenkaan viittaamatta Anneliin?
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin