Kuolema yllä:
Mielipiteensä saa aina ilmaista
Kiitän mielipiteestä - ja luvasta ("saa ilmaista").
Syyttäjä itse on terveellä pohjalla esittäessään, että ”Jokainen, joka tallennetta on
kuunnellut kuulee myös ([k]uole- sanaan) viittaavan ilmaisun”. Tämän ilmaisun oli kertoman mukaan (ihan oikeudessa todistetusti) ”löytänyt”
vailla asianmukaista tieteellistä vihkiytymistä oleva taho.
Kuolema kuitenkin vihjaa, että Häke-tallenteen äärellä tavallinen kuuntelija on verrattavissa "sokeaan ja tuntoaistittomaan", joka kopeloi norsua, eli tekee ihan turhaa työtä.
Luotetaan siis asiantuntijaan kun tämä tutkii ja sanoo, että edessä on ihka ehta norsu, niin kuin sirkuksen tirehtöörikin sanoo. Myöhemmin – tirehtöörin vaihduttua – korjataan: kärsä puutuu, kyseessä on kameli. Ai että ei kyttyröitä? No, sehän onkin aasi. Tai oikeastaan siis holografia-animaatio aasista.
Kuolema istuu yleisössä, tönäisee naapuria ja sanoo: kuulitko, siis aasi – vaikka minäkin olin kärsän näkevinäni. Heh heh.
Ei mene läpi: sirkuksen tai oikeudenkäynnin
yleisö tai julkisuus ei ole sokea, tuntoaistiton tai kuuro. Kärsä näkyy selvästi. Bluffi, vedätys, kupru paljastuu.
Siis Kuoleman sanoin "miten tulkita asiaa kunnolla ja analyyttisesti"?
Allekirjoittaneella on perinpohjainen koulutus
semanttiseen analyysin eli merkitysanalyysiin. "Huteraa ja harrastelijamaista"? Ei tältä osin.
Eli hedelmällisimmäksi lähtökohdaksi olen kokenut alusta lähtien KRP:n äänitutkijan Tuija Niemen litteraation. Olen verrannut sitä omaan kuuntelukokemukseeni. Normaalit kuppikuulokkeet ja tietokoneen tavallinen äänikortti riittävät paljastamaan ”vedätyksen”. (Tallenne itsessään on ”heikoin lenkki”, esim. kyseisen .wav -tiedoston polttaminen CD:lle ja soittaminen kuulokkeilla/kaapeista paljastaa tallenteen ”tason”.)
Kuolema yllä:
Mielipiteensä saa aina ilmaista, mutta minusta "Analyysi" viittaa sellaiseen tieteelliseen tekemiseen, joka perustellaan, on ristiinvarmennettavissa ja työprosessista löytyy jonkinlainen kuvaus, jolloin löydäkset voi kukin tarkistaa.
Alla mainitussa tiedostossa on otettu ”analysoitavaksi”
Kuoleman tarkoittamalla tavalla joitakin kohtia Tuija Niemen litteraatiosta. Olen verrannut kohtia omaan kuulokokemukseen sekä muiden spontaaneihin kuulokokemuksiin, joita on esitetty Murha.Info -sivustolla. Sen lisäksi olen liittänyt "analysoitujen" litteraation kohtien oheen linkin, jonka kautta jokainen voi itse tarkistaa missä määrin Niemen litteraatio on verifioitavissa/hyljättävissä (vrt. Kuolema: "jolloin löydäkset voi kukin tarkistaa”).
http://www.nbl.fi/~nbl3145/litteraatiosta.htm#five
Tuija Niemen litteraatio ja siihen perustuvat väitteet (”tallenne poissulkee ulkopuolisen tekijän”) paljastuvat bluffiksi, kun kortit katsotaan. Kuitenkin jopa Hovioikeus on luottanut äänitutkijan työhön ja KRP:n auktoriteettiin ”ulkopuolisten äänien puuttumisessa”:
Hätäkeskuspuhelu
Hovioikeuden analyysi koskien hätäkeskuspuhelun sisällöstä ilmenevää informaatiota
on oikea. Hovioikeus kuitenkin toteaa, että ulkopuolisten äänten puuttuminen
ei sulje pois ulkopuolisen tekijän olemassaoloa. Näin todetessaan hovioikeus kuitenkin tavallaan myöntää, että sellainen mahdollisuus on kuitenkin epätodennäköinen. (Syyttäjän valituslupahakemus, s. 1472.)
Häke-tallenne todistaa ulkopuolis(t)en paikallaolosta tilanteessa, mikä todentaa paitsi Auerin kertoman myös tytön havainnot sekä tämän kertomuksen. Lisäksi tallenne todistaa Auerin olleen surmaniskujen ajankohtana kaukana takkahuoneesta.
Entä Kuolema?
Kirjoittaja Kuolema : Su Heinä 01, 2012 6:32
00:01:07:46 - En tiedä mikä tällaisen äänen voisi aiheuttaa oikeassa elämässä, mutta kuulostaa täydellisesti elokuvista tutulta ääneltä kun joku lyö toista naamaan. Eli aivan kuten elokuvien "lyömisäänitehoste". (En kuitenkaan itse usko, että tämä voisi olla mikään tällainen nauhoitettu efekti, koska jokainen tietää, ettei tuollaista ääntä oikeassa elämässä kuulu turpaanvedosta). Varsin kova "mäjäys" siis.
00:01:08:21 - ulinaa ja huonekalun siirtämistä uudelleen.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 40#p489403
Ei hänkään ole ollut ”sokea ja tuntoaistiton” tallenteen äärellä – taitaa olla myöhempää perua?