Tuliko mieleen, että perussuomalaisella on huomattavasti suurempi mahdollisuus joutua päästään viallisen yli-ihmisen ampumaksi kuin kuolla pommi-iskussa joka tapahtuu Lähi-idässä? Siksi kai se aiheuttaa sitä "jeesustelua" ja huolta normikansalaiselle, koska tapahtumat tulevat niin lähelle, ts. voit itse joutua uhriksi. Ehkä kannattaa antaa ihmisten surra ja käsitellä asiaa omalla tavallaan ilman, että tullaan selittämään ettei saa surra koska maailmassa tapahtuu paljon muutakin pahaa.jamppa kirjoitti:Täysin samoilla linjoilla Jackie Jonesin kanssa asiasta. Olen pakostakin joutunut keskustelemaan asiasta ystäväpiirissäni ja tuonut julki oman mielipiteeni asiasta. Olen saanut kuulla olevani kylmä ja tunteeton, samoilta ihmisiltä joille kerron melkeinpä päivittäin sivistysvaltioiden tekemistä täsmäiskuista joissa kuolee huomattavasti enemmän sivullisia jotka myös ovat jonkun äitejä, isejä, sisaruksia ja lapsia ne asiat eivät hetkauta heitä ollenkaan eikä edes kiinnosta. Sitten kun meillä täällä pimeässä pohjoisessa jollain leikkaa kiinni niin silloin ollaan sitten niin surullisia ja sun muuta jeesustelua.Jackie Jones kirjoitti:
Ja itseäni kyllä hiukan ärsyttää tämä tapa jolla oletetaan että yhtäkkiä koko Suomen pitäisi olla kamalan ahdistunut asian vuoksi ja itkeä jossain nurkassa tapahtunutta. Toki kyse on ikävästä asiata, vaati yhdeksän ihmisen hengen. En vähättele omaisten tuskaa mitenkään. Mutta en myöskään laita kynttilää palamaan ikkunalaudalle, sillä mielestäni silloin minun tulisi laittaa kynttilä palamaan myös aina silloin kun lähi-idässä kuolee viattomia siviilejä autopommeihin. Minulle nämä uhrit ovat yhtä merkityksellisiä tai merkityksettömiä, kaikki he ovat kasvottomia, nimettömiä ihmisiä joista en loppujen lopuksi tiedä mitään.
Tietynlaista tekopyhyyttä ja jeesustelua siis on ilmassa. Eikä tämän tapauksen pitäisi oikeasti olla niin järkyttävä kuin se tuntuu ihmisille olevan. Ei kai kukaan ole niin naiivi ettei uskonut tällaisen tapahtuvan Suomessa, hyvinvointi-pahoinvoinnin ja itsemurhien luvatussa maassa? Itselleni oli lähinnä yllätys kuinka suuressa skaalassa tämä tapahtui, yhdeksän uhria on aika suuri määrä kansainvälisestikkin.
On myös enemmän sääntö kuin poikkeus, että kun vastaavaa tapahtuu, ennemmin tai myöhemmin joku ilmoittaa, että hän ei ainakaan sytytä mitään kynttilöitä tai sure tapahtumaa, koska (________________) (valitse aihe.)