Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Lukittu
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

VoDKa kirjoitti:Mutta kun mielestäni olen nähnyt kuvankin Ericin autosta (muistaakseni) ja alla oli teksti, että illalla löytyneestä Ericin autosta löytyi pommi jne., eikä se kyllä näyttänyt siltä että siellä olisi räjähtänyt yhtään mikään.
Sellanen kuva missä on takakontti sellasesta vanhasta, tummanharmaasta sedan-mallisesta autosta auki? Ja taitaapi olla ovetkin avattu, kuvattu ylhäältäpäin, ja koko rotisko täynnä tavaraa? Oon nähnyt saman kuvan, ja juu ei, ei kyllä näyttänyt siltä että siellä mikään olisi räjähtänyt.

Uskon kyllä itse että nimet ovat olleet hyvin äkkiä tiedossa - riippuen jenkkikyttien menettelytavoista -, uskon Auvisenkin tapauksessa poliisien olleen aika nopeasti kartalla tilanteesta, se vaan, kun ei voi antaa mitään informaatiota ulospäin, ennen kun ollaan oikeasti varmoja. Niin että, jos lähdetään siltä kantilta asiaa tarkastelemaan: luulisi poliisien tilanteen päätyttyä (ja koulun sisältä löydettyjen pommienkin takia) kartoittaneen hyvin äkkiä, voisiko niitä olla jossakin muualla. Ja jos, niin missä. Who knows, oon ymmärtänyt kuitenkin että jenkkilässä poliisit muuttivat aika ratkaisevasti toimintatapojaa tuon Columbinen jälkeen. Oon itseasiassa jopa kuullut sellasesta, että ne juuri Columbinen takia nykyään hyökkäisivät suoraa päätä vihollisen kimppuun. Jenkithän kun ovat tunnettuja juuri näistä itsemurhista poliisin avustuksella, jne. Tiedä sitten mutujeni todenperäisyyttä.
-Katri
Alokas

Viesti Kirjoittaja -Katri »

Vieläkö niitä aitoja kotivideoita löytyy jostain päin nettiä? Olis tosi kiva nähdä. Sen olen nähnyt, jossa pojat ammuskelivat metsässä.

Ja jollain oli Ericin päiväkirja tietokoneella? Sekin olis tosi kiva saada lukea. :)

//EDIT
Näitähän löytyi vaikka mitä, kun vähän Youtubea selaili. Kiitti kaikille, jotka on tänne videoiden linkkejä laittanut - ja lisää saa tietenkin laittaa.. ;)

EDIT: Poistettu asiaankuulumatonta tekstia - RAID
Viimeksi muokannut -Katri, Su Marras 11, 2007 5:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joey
Angus MacGyver

Joo itse oon nyt kanssa oikeestaan tän viikonlopun aikana vast alkanut lukeutumaan tohon "sairaalloiseen", vaikka Myyrmannista saakka seurannut näitä.. Sillon jopa sain nettiin iskettyä tietopakettia jota lehdissä sitte siteerattiin (=käytettiin vaan ilman mitään tekijänoikeutta, nyyh :D).

Saa kyllä laittaa mun mielestä vielä linkkiä noista päiväkirjoista ja muista (miks kaikki pitää olla Tubessa videona? Haluis lukea tekstinä..), on varmaan moneen kertaan tullut, mut toisaalta on varmasti vielä paljon, mitä ei kaikki ole löytäneet :)

Tässä vielä äsken oli kommentti tälläsestä sivustosta: http://acolumbinesite.com/end.html Mihinköhän sekin kommentti hävisi?
joey
Angus MacGyver

Löytyypäs muuten tolta yllä mainitsemaltani sivulta (jonka siis joku muu kävi tähän heittämässä alunperin) tarkat ruumiinavausraportitkin. Tais olla aiheesta täällä keskustelua aikaisemmin (vai olikohan jossain Jokela-yhteydessä?), mutta: Ericin verestä on siis löytynyt ruumiinavauksessa Fluvoxaminea, joka on kuin onkin SSRI -lääke. Suora lainaus raportista:

Blood Drug Screen - Gas Chromathography/Mass Spectroscopy
Only drug detected is Fluvoxamine - 390 ng/ml
(therapeutic levels 50-900 ng/ml)

En muista oliko siitä aiemmin puhetta, ettei ole varmaa tietoa, käyttivätkö pojat lääkkeitä enää tuossa vaiheessa.
Saatan nyt sotkea täysin tapaukset toiseensa, mutta anyhow - ne ruumiinavausraportit on tuolla luettavissa.
-Katri
Alokas

*poistettu asiaankuulumatonta tekstiä*t:mode
CJS
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja CJS »

joey kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:Mutta kun mielestäni olen nähnyt kuvankin Ericin autosta (muistaakseni) ja alla oli teksti, että illalla löytyneestä Ericin autosta löytyi pommi jne., eikä se kyllä näyttänyt siltä että siellä olisi räjähtänyt yhtään mikään.
Sellanen kuva missä on takakontti sellasesta vanhasta, tummanharmaasta sedan-mallisesta autosta auki? Ja taitaapi olla ovetkin avattu, kuvattu ylhäältäpäin, ja koko rotisko täynnä tavaraa? Oon nähnyt saman kuvan, ja juu ei, ei kyllä näyttänyt siltä että siellä mikään olisi räjähtänyt.
Kleboldin autossa oli pommi. Se räjähti illalla poliisin yrittäessä purkaa (vai oliko se siirtää) sitä, mutta vain auto vahingoittui.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

CJS kirjoitti:
joey kirjoitti:
Kleboldin autossa oli pommi. Se räjähti illalla poliisin yrittäessä purkaa (vai oliko se siirtää) sitä, mutta vain auto vahingoittui.
Ah, no hyvä tietää. Ja löysin sen kuvankin, näköjään tosiaan Dylanin auto.

Kuva

Ei ilmeisen pahasti ole tuo autokaan sitten kärsinyt, ainakaan ei näytä siltä.

Edit: Mitä minä höpäjän. Onhan siitä näemmä lasit rikki. Joo, katoin vain nopeasti, mutta kun uudestaan kattelin, niin onhan se hieman mäsänä näemmä.

--

Löysin muuten semmoisenkin tiedon, että Dylanin ja Ericin lokeroitten kanssa oli ollut ongelmia. Ne oli loppujen lopuksi maalattu ja randomilla numeroitu uudestaan, vaikka oli ehdotettu sitäkin, että ne suljetaan lopullisesti ja ikuisiksi ajoiksi.

Uudelleen numeroimisen ymmärrän, vaikka minusta sekään ei välttämättä olisi ollut tarpeellinen.

Ehkä siinä kuitenkin on ajateltu seuraavaa käyttäjää ja sitä, että joku tosissaan saattaa käydä sotkemassa/tuhoamassa sen lokerikon vain sen vuoksi, kuka sillä on ollut edellisenä käyttäjänä. :roll:
Viimeksi muokannut VoDKa, La Tammi 12, 2008 2:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Tuossa on artikkeli, joka tiivistaa Ericin paivakirjan sisaltoa:

http://www.westword.com/2001-12-06/news ... -love-it/1

Aika jarkyttavaa tekstia... esimerkiksi tuo patka, missa Eric kertoo mita tekisi tytolle, jos saisi sellaisen sankyynsa... jotenkin helppo uskoa, etta kyseessa oli tosiaan potentiaalinen tuleva sarjamurhaaja.

Ironista tassa kaikessa on, etta yksi Ericin ja Dylanin katkeruuden syista oli juuri tuo, etteivat he saaneet naisia, mutta ainakin joistakin YouTuben kommenteista paatellen heille nyt olisi niita tarjolla liikaakin, jos olisivat hengissa...
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

sorsake kirjoitti:Ironista tassa kaikessa on, etta yksi Ericin ja Dylanin katkeruuden syista oli juuri tuo, etteivat he saaneet naisia, mutta ainakin joistakin YouTuben kommenteista paatellen heille nyt olisi niita tarjolla liikaakin, jos olisivat hengissa...
Niinpä. Nythän niitä naisia olisi tosiaan varsinkin Dylanille joka oksalla, mutta kuinka moni oikeasti noteerasi kumpaakaan siinä mielessä silloin kun pojat olivat yhä elossa? Aika harva, jos kukaan. Kun miettii mitä kaikkea olisi saattanut muuttaa vaikka se Dylanin ihastus jolle tuo kirjekin meni, niin panee kyllä hiljaiseksi - kuinka paljon kuka tahansa voi vaikuttaa tuommoisiin. Helppohan se on sanoa että "menkää ja rakastakaa mahdollisia joukkotappajia ja ammuskelijoita", kun niin vaikea se on kuitenkin määrittää, kuka sen loppupeleissä tekisi ja kuka antaisi asian olla.

Nämä fanitytöt, jotka haaveilevat pojista tänä päivänä eivät kyllä taida olla ihan rehellisesti kunnossa. Tai sen ymmärrän, jos pitää jomman kumman/molempien poikien ulkonäköä kivana, mutta kun taitaa tuo "ihastus" ja ihailu lähinnä tulla siitä, että "jes, hienoo, ne teki jotain tollasta, oon kapinallinen kans, vitsin hienoo, Eric, mä loveeeeen sua!!!1"

Sama juttuhan tässä on kuin kaikissa kaukorakkaus/ihastuksissa (totisesti kauko tässä tapauksessa :D ), että se ulkonäkö se on mikä ratkaisee (ja mahdolliset teot), kun itse ihmistä ei sitten tunneta ollenkaan. Helppo se on ihastua ja hyväksyä teot, sanat ja ajatukset jälkikäteen, kuvitella ajattelevansa samalla tavalla. Varsinkin tietyssä iässä tytöillä kun on se tapana..

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

joey
Angus MacGyver

Itse olen sen ajatuksen kannattaja, että rakkaus pelastaa kaiken :D
Uskon ihan tosissani, että Columbinen tapahtumat olisivat jääneet väliin, jos Ericillä olisi ollut joku herttainen (tai vähemmänkin herttainen) nuoruudenihastus näköpiirissä.

Jännä muuten, että tuon Jokelan Auvisen on pitänyt kopioida tässäkin Ericiä. Ilmoitti olevansa kiinnostunut bondagesta, ihmettelinkin sitä hirveästi että mistä ihmeestä se sellaisen kiinnostuksenkohteen on itselleen repäissyt.. Ilmeisesti sitten Ericiltä.
sorsake
Neuvoja-Jack

Niin, yksinaisten ja "saamattomien" miesten ongelma on se, etta mita kauemmin he marahtivat asiaansa, sen oudommiksi he muuttuvat ja sita enemman naiset heita karttavat. Yksikin onnistunut ihmissuhde tai edes sen tapainen voi palauttaa itseluottamuksen ja pelastaa paljon. Mutta yleensa "outojen" miesten pelastamiseksi tarvitaan karsivallinen ja kypsa nainen, joita ei high school tyttojen joukosta loydy.

Dylania ymmarran itsekin siina mielessa, etta olen joskus itsekin ollut masentunut, ja tiedan etta silloin alkaa kuvittelemaan nahneensa valon (tai pimeyden paremminkin) ja TIETAVANSA etta maailma on paska ja muut typerykset eivat vain sita nae. Se tuntuu melkeinpa joltain maagiselta korkeammalta totuudelta (ja ihan objektiivisesti: onhan maailmassa paljon karsimysta ja isot ilot harvassa, pienista pitaakin sitten nauttia). VIha on myos masentuneena uskomattoman energisoiva kokemus, ihan kuin joku puhdistava liekki joka oikeuttaa kaiken ja edes hetkeksi saa tuntemaan voimakkaaksi (kun se menee ohi jaljella onkin pelkkaa tuhkaa). En kylla itse koskaan suunnitellut tappavani ketaan tai mitaan sinne painkaan, ainoastaan huusin joskus ihmisille. Mutta minulla olikin lieva masennus.

Mita Ericiin tulee: kun ei parempaakaan ole saatavilla, uskon FBIn analyysiin hanesta psykopaattina, jolla ei juurikaan ollut toivoa normaaliudesta. Tosin, jos han olisi ollut suosittu poika, han olis varmaan kayttanyt energiansa enemman naisten kanssa hantaheikkeilyyn ja vanhempana taloushuijauksiin tai muuhun vastaavaan eika vakivaltaan, psykopatian ilmenemiesmuodoissa kun on suuria vakavuuseroja, kaikista ei tule murhaajia.
joey
Angus MacGyver

Uskon kyllä Ericin olleen ainakin lievästi psykopaattinen, kertoohan siitä ainakin tuo ihmisten hyväksikäyttö ja harhaanjohtaminen, puhumattakaan noista muista viehkoista piirteistä.

Mielestäni ihmisen persoonasta kertoo hirveästi seksuaalisuus (olen jostain syystä hirveän seksuaalisuus-fiksoitunut näissä asioissa, pyrin aina selvittämään tekijän seksuaalisia motiiveja, joku Freud -jumiutuma varmaan :D). Harmi vaan, ettei seksuaalisista piirteistä juurikaan koskaan näissä tapauksissa saa tietoa, ellei kyse ole selvästi himomurhasta tai vastaavasta. Eivät entiset tyttöystävät helposti lähde levittelemään kokemuksiaan kanssakäymisestä murhaajan kanssa. Onko kellään mitään tietoa, olivatko pojat tässä asiassa täysin kokemattomia? Itselleni on jäänyt sellainen kuva, että olivat, ainakin Eric, kun itsekin mainitsee päiväkirjoissaan viimeiseksi töikseen päiväkahviseuran intensiivisen hakemisen. Ericistä haluaisin todella tietää, oliko se tosiaan seksuaalisesti.. sellainen kuin päiväkirjalleen uhosi, ei nimittäin mielestäni vaikuta kovinkaan uskottavalta. Kokemuksetta jääneen teinin uhoa? Ken tietää... Itseasiassa, eihän sitä koskaan tiedä, miten suuri osa kokemuksen puute/kokemuksetta jääminen on näissä vastaavissa, kaikkihan sen tietää, että poikuuden menettäminen on joillekin iso asia. En nyt sano, että kokemattomuus yksin ajaisi hirmutekoihin :lol: Tiedän vain, miten suuri asia se tuon ikäisille pojille voi olla. Ja ilmeisesti onkin.
sorsake
Neuvoja-Jack

Kuulemma Ericilla oli jonkun 7 v. vanhemman naisen kanssa v. 1998 jonkunlaista tsappaa, mutta en tieda johtiko se mihinkaan fyysiseen. Pitaisi ottaa asiaksi printata nuo paivakirjat ja muu materiaali ja lukea ne kunnolla, mutta kun toitakin pitaa tehda. Sinansa tuo kokemattomuuden hapeaminen 18 vuotiaan on varmaan taytta totta, vaikkkakin naurettavaa. Moni yli kaksikymppisena aloittanut kerkeaa silti saada elamansa aikana ihan tarpeeksi.

En ole silti ihan varma onko kuinka tavallista haaveilla seksikumppanin repimisesta kappaleiksi... vaikka olisikin vahan katkeroitunut tyyppi.
-Katri
Alokas

Mistähän löytäis tuon Ericin päiväkirjan?
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

no nykyajan nuoriso on enempikin tietoinen bondagesta kuin vanhempi sukupolvi, irkissäkin vaihtelevat tietojaan, mutta enpä usko että näillä veijareilla oikeasti on mitään hajua kyseisestä asiasta kunhan ajattelevat että kyse on alistamisesta ja sitomisesta jne...kyse on oikeasti myös taiteenlajista eli hommat täytyy tehdä oikein ja oikealla tavalla ja useammat sidottavista tykkäävät roolistaan...homma vie paljon aikaa...ei kuulosta näin impulsiivisten tyyppien harrastukselta...kyse on pitkälti myös visuaalisesta puolesta...

itse en kyseistä juttua harrasta mutta olen tietoni saanut valokuvaajalta joka on mm. tehnyt kirjan aiheesta, hän myös järkkäsi minut teema-bileisiin kyseisen aiheen tiimoilta ja kyllä ne porukat on ihan muusta maailmasta :roll: kuin ericit, dylanit tai pekka-ericit
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Lukittu