" - - vanhemmat olivat nousseet sängystä, olivat seisomassa" - tämä on kuulustelijan johtopäätös:taavetti kirjoitti:No Auer päätti kertoa ensin yhden version, sitten toisen version, sitten kolmannen jne. Sokissa ja traumaattisessa tilanteessa olevalle ihmiselle vissiin tyypillistä tuokin? Muistaa sairaalavuoteella kyllä tunkeutumisen; heräsivät, ihmettelivät, lasia tuli ja sitten tuli musta hahmo ikkunasta. Muistaa tämän myös seuraavassa kuulemisessa.
Tytön ensimmäisessä kuulemisessa vanhemmat olivat nousseet sängystä, olivat seisomassa.
Näitä ensimmäisiä kuulemisia vissiin pidettiin luotettavimpina?
Tyttö toteaa "Ne oli nousseet sängystä" - so. nousseet nukkumasta, Jukka mahdollisesti0.46 Amanda: Mää näin -- ku mää katoin sin kolme kertaa, et sil kertaa mää näin, ett äiti ja iskä oli jo hereillä.
- -
1.05 Koskinen: Ja siel oli äiti ja isä vaan sillon?
1.08 Lapinniemi: Misä ne oli äiti ja isi silloin?
1.10 Amanda: Ne oli nousseet sängystä.
1.11: Koskinen: Ne oli sängyn vieressä siin takkahuoneessa? Sit sä menit takasi.(Alleviiv. ja ital. Zem.)
sängynpäädyssä (niinkuin tyttö myöhemmin kertoo), Auer vuoteella polvillaan tai seisomassa
vuoteella, niinkuin Auer kertoo:
mul o sellane mielikuva, et mä oli joko siinä sängys tai sängyn vieres
(Sairaalassa 2.12.2006.)
Jos palataan Alpon kuviin (kuvat ketjun aihe):Minä olin jo noussut sängystä tai olin sängyn puolella. (Kuulustelu 6.12.2006.)
Siis luultavasti "sängyn puolella" Auer menee puuttumaan kamppaillun:
Tämä puuttuminen kamppailuun puuttuu Alpon kuvista?Kun miehet kamppailevat, niin minä olin menossa tai minulla oli sellainen aikomus, että
menen väliin. Minulla ei ole muistikuvaa, että ehdin väliin tai koskinko mies, mutta tunsin,
että minua lyötiin vasempaan rintaan. Ajattelin heti, että minua lyötiin jollain puukolla.
Minä lähdin karkuun. Minä hyppäsin arkun yli siten, että miehet olivat takan puolella ja
minä kiersin oven puolelta karkuun.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... %C3%A4.jpg
Veitsestä saadaan luultavasti sängyn päällä - tosin vaihtoehtoja on:
Pako kuitenkin tapahtuu tietysti vasta veitsestä saamisen jälkeen:4.0.56 Anneli: - - Voi olla et mä olin siinä joko sängyssä tai arkun päällä tai sitte ei sekään ole mahdotonta o et mä olin siin lattialla.
Eli pako tapahtuu sängyn päältä oikea jalka arkulle, mistä vasen jalka lattialle, mistä tullutAnneli: Ja tota, mul o sellane mielikuva, et mä oli joko siinä sängys tai sängyn vieres, ja mä olisi loikannu siitä mis on se arkku, et mä olisi loikannu siit yli ja juossu pakoon.
- -
- - Ja oisko siin jotain lasinpaloi jalanpohjas hiuka tuntunu, mut ei sit siin kohtaa kauheest jäänyt miettimään, et mist täst nyt juoksee vaan juoksee pakoon. (Sairaalassa 2.12.2006)
jälkiä jalkapohjaan (Lapinniemi:Joo tääl on kaikk haavoja ja kuivunutta verta vähän ... okei
Joutsenlahti: Joo on on siel selkeesti joo .. okei.)
On huomattava, että 6.12.2006 Auer ilmoittaa tunkeutujasta:
Eikö tämä rajoita epäiltyjä koko lailla? Ks.http://www.nbl.fi/~nbl3145/litter/provosoimisen.pdfHän oli isokoinen. vähintään 180 cm, mahdollisesti jopa yli190 sm.
- -
- - ni vaikutti hirveän isolta mieheltä