Bodom Mediassa

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Kaksi hammasta?

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Puliukko kirjoitti:
Misri kirjoitti:Nämä nyt on niitä lehtijuttuja, joille ei ole virallista vahvistusta. Mutta eiköhän tämä lainaukseni kerro kaiken oleellisen näistä irrallisista hampaista.

Oikeushammaslääkärin lausunnossa vuodelta 2004 todetaan, että Björklundin alaleuassa oikeanpuoleisen leukanivelen kohdalla on hiusmurtuma. Hampaiden kruunujen lohkeamisen ja irtoamisen ja alveoliluun murtumisen syyksi voidaan olettaa yhtä iskua, joka on kohdistunut alueelle voimakkaasti. Iskun on aiheuttanut raskas iskuosaltaan 20 – 30 mm:n levyinen jyrkkäreunainen esine. Rikospaikkatutkinnan yhteydessä irrallisina löytyneet viisi hammasta sovitettiin poliisin tutkittavaksi toimittamiin leukoihin, jolloin niiden voitiin todeta kuuluneen Björklundille (Liite 37).
Eikös Marjatan jututkin ole niitä mainitsemiasi lehtijuttuja 8).
Heh heh :) :) :) :D :D :D

Rusinoita pullista Misri, rusinoita pullista... ;) ;) ;)

Koska Misri ymmärrät, että minkä tahansa asian pystyy kääntämään just niin kuin haluaa tässä "geississä"? :D Ainakin jos yrittää syyttää ainoata syyttömäksi todettua. :D

Puliukko, kiitos päivän nauruista! :D
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Gyllis, kovin sinulla on pienet huvit! Pidempään mukana olleet kirjoittajat kyllä ymmärtävät mitä tarkoitin "niillä" lehtijutuilla. Selvennetään nyt rusinapulla-pojalle, että nillä lehtijutuilla tarkoitetaan aikalaislehdistön luomia myyttejä, jotka ovat sitkeästi jääneet elämään ihmisten mielissä oikeina totuuksina.

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Bou »

Ihmisten mieleen jää niin hassusti asioita. Minä olen Misrille kiitollinen, että jaksat täällä oikaista kaikkea mitä erikoisempaa vääristelyä.

Itselleni mediasta yksi selvimmistä syyllisyyden merkeistä oli se sairaalassa otettu kuva, jossa leuka näkyy tuettuna ja katse pälyilevänä. Kuvassa on ihminen, joka ei ole joutunut hullun murhaajan uhriksi. Kun nyt ihan vaan vertaa vammoja, niin ne ovat niin kaukana muiden uhrien vammojen laadusta, ettei pohtimista jää.

Todella ihmettelen, että aikalaistutkimus ei tätä huomioinut. Lääketiede on vaan mennyt niin paljon eteenpäin ja kyllä vielä nykyäänkin kiero mieli voi hoitavaa yksikköä huijata. Ja hämmentävän paljon ihmiset uskovat painettuun sanaan. Mitä olisi politiikkakaan ilman lehdistöä?

Ihan tuolla Porin seuduilla viimeksi.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Misri »

Bou kirjoitti:Ihmisten mieleen jää niin hassusti asioita. Minä olen Misrille kiitollinen, että jaksat täällä oikaista kaikkea mitä erikoisempaa vääristelyä.

Itselleni mediasta yksi selvimmistä syyllisyyden merkeistä oli se sairaalassa otettu kuva, jossa leuka näkyy tuettuna ja katse pälyilevänä. Kuvassa on ihminen, joka ei ole joutunut hullun murhaajan uhriksi. Kun nyt ihan vaan vertaa vammoja, niin ne ovat niin kaukana muiden uhrien vammojen laadusta, ettei pohtimista jää.

Todella ihmettelen, että aikalaistutkimus ei tätä huomioinut. Lääketiede on vaan mennyt niin paljon eteenpäin ja kyllä vielä nykyäänkin kiero mieli voi hoitavaa yksikköä huijata. Ja hämmentävän paljon ihmiset uskovat painettuun sanaan. Mitä olisi politiikkakaan ilman lehdistöä?

Ihan tuolla Porin seuduilla viimeksi.
Kiitos, Bou sinulle näistä hienoista sanoistasi. Ne todella lämmittävät mieltäni. Kieltämättä on myönnettävä, että joskus täällä tulee turhauttauva, toivottomuuden tunne. NGn vammat ja muiden uhrien vakavat vammat olivat niin kaukana toisistaan kuin yö jä päivä. Se herättää kysymyksiä, joita ei niin vain tuurilla selitellä.

mikaelk

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Bou kirjoitti:Itselleni mediasta yksi selvimmistä syyllisyyden merkeistä oli se sairaalassa otettu kuva, jossa leuka näkyy tuettuna ja katse pälyilevänä. Kuvassa on ihminen, joka ei ole joutunut hullun murhaajan uhriksi. Kun nyt ihan vaan vertaa vammoja, niin ne ovat niin kaukana muiden uhrien vammojen laadusta, ettei pohtimista jää.
Tuo jos on mielestäsi selvimpiä merkkejä NGn syyllisyyden puolesta, niin salapoliisityötä syytä jatkaa tapauksen tiimoilta..
Misri kirjoitti:Kiitos, Bou sinulle näistä hienoista sanoistasi. Ne todella lämmittävät mieltäni. Kieltämättä on myönnettävä, että joskus täällä tulee turhauttauva, toivottomuuden tunne. NGn vammat ja muiden uhrien vakavat vammat olivat niin kaukana toisistaan kuin yö jä päivä. Se herättää kysymyksiä, joita ei niin vain tuurilla selitellä.
Entä jos vaikka.. NG on heti ekoilla iskuilla jäänyt kanveesiin ja tekijä on luullut päästäneensä pojan päiviltä? En käy arvon MIsrin kanssa vammojen laadusta väittelemään, se näköjään on loputon suo :) Mutta sitä olen mieltä, ettei vammojen perusteella voi sanoa oliko NG tappaja vai tappajan pahoinpitelemä selviytyjä.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Kuva

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Misri »

mikaelk kirjoitti:
Bou kirjoitti:Itselleni mediasta yksi selvimmistä syyllisyyden merkeistä oli se sairaalassa otettu kuva, jossa leuka näkyy tuettuna ja katse pälyilevänä. Kuvassa on ihminen, joka ei ole joutunut hullun murhaajan uhriksi. Kun nyt ihan vaan vertaa vammoja, niin ne ovat niin kaukana muiden uhrien vammojen laadusta, ettei pohtimista jää.
Tuo jos on mielestäsi selvimpiä merkkejä NGn syyllisyyden puolesta, niin salapoliisityötä syytä jatkaa tapauksen tiimoilta..
Misri kirjoitti:Kiitos, Bou sinulle näistä hienoista sanoistasi. Ne todella lämmittävät mieltäni. Kieltämättä on myönnettävä, että joskus täällä tulee turhauttauva, toivottomuuden tunne. NGn vammat ja muiden uhrien vakavat vammat olivat niin kaukana toisistaan kuin yö jä päivä. Se herättää kysymyksiä, joita ei niin vain tuurilla selitellä.
Entä jos vaikka.. NG on heti ekoilla iskuilla jäänyt kanveesiin ja tekijä on luullut päästäneensä pojan päiviltä? En käy arvon MIsrin kanssa vammojen laadusta väittelemään, se näköjään on loputon suo :) Mutta sitä olen mieltä, ettei vammojen perusteella voi sanoa oliko NG tappaja vai tappajan pahoinpitelemä selviytyjä.
Arvoisa mikaelk, jossittelullasi tuskin meille tulee keskinäistä loputonta vääntöä NGn vammoista. Koska NGn tajuttomuudelle ei lääketieteellisessä tutkimuksessa löytynyt vastaavia vammoja. Ysikään palanen ei sopinut kohdalleen tukemaan keskivaikeaa aivovammaa. Eikä häntä edes aikoinaan sellaisena potilaana hoidettu. Eli hyvin outoon valoon asettuu NGn puheet jotka hän vielä toisti 2004-kuulusteluissaan "puoli päätä tohjona ja 11-puukoniskua päässään." Tuttu klisee, yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa". Kun katsoo NGn sairaalakuvaa niin melko siistiltä hän siinä ainakin vaikuttaa, ollakseen puolipäinen ja 11-puukoniskun runtelema uhri.

Uhrit on surmattu telttaan nopeassa rytmissä päänalueelle kohdistuneilla täsmäiskuilla. Siksi torjuntavammat ovat jääneet vähäisiksi. Seppoon ja Irmeliin oli lisäksi kohdistettu terävää väkivaltaa. Eli murhaajalla oli astalon lisäksi vielä puukko käytössään. Miksi tyytyi tekemään telttaan pitkille sivuille viiltoaukokkoja kun olisi voinut muutamalla viillolla halkaista koko teltan katon? Pääsääntöisesti nämä viiltoaukoaukot teltan pitkille sivuille oli tehty ennen verijälkien syntymistä repeämät aukoissa ovat voineet tulla myöhemmin. Murhaajalla on ollut hyvät näkymä suuresta viiltoaukosta teltan seinämässä NGn sijaintiin nähden. Tekojen jälkeen murhaajalla ei ole ollut mitään kiirettä poistua paikalta, joten aikaa olisi ollut myös NGn varmistamiseen puukolla. Miksi murhaaja tyytyi vain pahoinpitelemään NGn? Ja mikä motiivi hänellä oli lavastaa surmat näyttämää ryöstö/seksuaalisurmiksi? Tässä nyt muutamia mieleeni äkkiseltään tulleita kummallisuuksia "kiilusilmämurhaajasta". :roll:

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Uta »

It`s Media on jänski kuva....
noin helposti voi saada aikaan vääristyneen käsityksen...
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Bou kirjoitti:Ihmisten mieleen jää niin hassusti asioita. Minä olen Misrille kiitollinen, että jaksat täällä oikaista kaikkea mitä erikoisempaa vääristelyä.
Sarkasmin kukkasia ?
Minäkin voisin olla Misrille kiitollinen, sillä 'oikaisunsa' ovat pakottaneet palaamaan palstalle oikaisemaan 'oikaisuitaan'.

:lol:

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Misri »

Wagner kirjoitti:
Bou kirjoitti:Ihmisten mieleen jää niin hassusti asioita. Minä olen Misrille kiitollinen, että jaksat täällä oikaista kaikkea mitä erikoisempaa vääristelyä.
Sarkasmin kukkasia ?
Minäkin voisin olla Misrille kiitollinen, sillä 'oikaisunsa' ovat pakottaneet palaamaan palstalle oikaisemaan 'oikaisuitaan'.

:lol:
Ja minä allekirjoittanut misri olen ikuisesti kiitollinen murha-info foorumille ylipäätään, sillä olen saanut/löytänyt täältä jotain sellaista mikä on kultaakin arvokkaampaa.

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Bou »

Niin, otsikon mukaan itselleni nimenomaan mediassa tämä siloposkinen pälyilevä kuva on selkein. Tokihan niitä oli muitakin. Nämä tietoisen liioitellut vammat mm. kuulusteluvideossa. Röyhkeä heppu. Hiukan alistuneisuutta havaittavissa tosin. Kovasti tohkeissaan, että tietää osan tavaroista onnistuneensa viedä kadoksiin. Olihan siinä aikaa...

Esitutkintaan olen ottanut kantaa joskus aiemmin. Sieltä löytyy lisää murhaajan paljastavaa aineistoa. Kenkien joustavan välikön sisään lentänyt roiskeveri uhrista mm ja yhden uhrin kuoleman jälkeinen siirtäminen.

Mutta tähän siis kommentoin vain median aikanaan antamaa kuvaa.

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Bou kirjoitti:Mutta tähän siis kommentoin vain median aikanaan antamaa kuvaa.
Heikot ovat kantimet jos yhdestä valokuvasta syyllinen löytyy. ;)

Jos esim. sanoisit, että keltainen lehdistö aivopesi sinut kesällä 2005, niin sen uskoisin paremmin. Tai ymmärtäisin.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Bou »

En minä nyt provosoidu. Olen aikanaan hyvinkin tarkkaan lukenut esitutkintaptk:n.

Tässä ketjussa puhuttiin mediasta. Itselleni nyt aikalaismedian kuvat, (tämä pälyilevä siloposkikuva nimenomaan) vaan näyttävät ihan toista kuin monille muille.

Kokoinaisuutta tarkastellen se totuus löytyy. Vinosti täällä hymyilen lillukanvarsista kiukutteleville.

Ja voin hyvin elää sen kanssa, että mieluummin syyllinen vapaana kuin tuomittu syytön. Näin käydessä pahimmalta se tuntuu varmasti omaisista, joille toivon voimia.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Jaan kyllä mielelläni Bou kanssasi nämä samat ajatukset. Enkä minäkään provosoidu Gyllisin herjoista jotka kohdistuvat pelkästään kirjoittajaan. Mielelläni näkisin täällä keskustelussa, myöskin Gyllisin omia "puhtaita" ajatuksia.

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Bodom Mediassa.

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Misri kirjoitti:^ Jaan kyllä mielelläni Bou kanssasi nämä samat ajatukset. Enkä minäkään provosoidu Gyllisin herjoista jotka kohdistuvat pelkästään kirjoittajaan. Mielelläni näkisin täällä keskustelussa, myöskin Gyllisin omia "puhtaita" ajatuksia.
Tänne keskustelupalstalle on esimerkiksi Puliukko, Xerxes, Wagner ja muutama muu tuonut ajatuksia jotka on heti ammuttu lynkkausporukan toimesta alas. (Yritetty ampua). En ota kantaa siihen, että onko heistä kukaan oikeassa mutta keskustelupalstan tarkoitus lienee ajatusten vaihto?

Bodomin tapaus ei ole ratkennut, eikä se ratkeakaan koskaan.

Misri, koska viimeksi sinä olet pystynyt rakentavaan keskusteluun palstalla? Vaikka pitäisi jutuistasi kuukauden tauon niin silti sama levy laulaa. Mikä on se henkilökohtainen trauma joka ajaa tuota NG:n syyllistämistä koko ajan vuodesta toiseen eteenpäin? Tosin eipä se minulle kuulu.

Media myrkytti monen mielen tässä keississä. Veikkaan, että Misri sinunkin "silmäsi aukesivat" kun NG otettiin kiinni "todennäköisin syin". Levy jäi päälle vaikka ensin vapautettiin, sitten matkustuskieltokin kumottiin ja lopuksi käräjäoikeudessakaan ei sitä Tuomista tullut... Oisko aika myöntää realiteetit? Heikoissa kantimissa oli tämä syyttäjien "ehkä-se-tunnustaa"-juonikuvio joka ei edes saanut niitä kuuluisia lapsen kenkiä jalkaan.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

Vastaa Viestiin