"Auto-onnettomuuden alaikäisen uhrin isä kertoo viimeisestä illasta
Tiistai 8.7.2014 klo 06.00 (päivitetty klo 07.55)
Lauantaiaamuna neljän nuoren kaveruksen elämä päättyi ulosajossa Toholammilla.
Alaikäisen uhrin isällä on iloiset muistot kaikista kaveruksista.
- Tuntuu, että parhaat viedään päältä. Pojilla oli kaikilla hyvät harrastukset ja elämä edessä, surun murtama isä kuvailee.
Hänen ja pojan äidin oli tarkoitus ottaa oma alaikäinen poikansa kyytiin, kun he suuntasivat Tohisrockin musiikki-illan jälkeen kotiin Toholammille.
- Olin vaimoni kanssa kuuntelemassa Idols-tähti Ari Koivusta, ja alaikäinen poikani kuunteli musiikkimiehenä konserttia jossain etäämmällä, kun ei päässyt ravintolaan sisälle, isä kertoo.
Kun isä meni aamulla katsomaan pojan sänkyä, se oli tyhjä. Lue koskettava haastattelu kokonaisuudessaan tiistain Iltalehdestä tai IL:n digilehdestä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070 ... 2_uu.shtml
Onko kukaan lukenut koko juttua?
Vanhempien oli siis tarkoitus ottaa alaikäinen lapsi kyytiinsä pois lähtiessä. Miksi eivät sitten ottaneet? 14-15 vuotias jäi hillumaan koko yöksi. Aamulla vasta kaivattiin sen verran, että vilkaistiin pojan makkariin. Eikö käyty illan/yön aikana mitään puhelinkeskustelua vanhempien ja pojan välillä. Kyllä itse olisin tuon ikäisen mukulani mukaani kotiin ottanut ja jos olisi hävinnyt jonnekin etsisin ja hakisin kotiin. Ei tuokaan kylä niin iso ole, etteikö löytyisi. Ei tuon ikäisen tarvitse aamuun asti hillua. Hitto, haen lapseni mieluumin itse vaikka aamuyöstä, kuin antaisi jäädä ja astua kaahailevan rattijuopon kyytiin. Sellaiset välit pitää olla, että lapsi voi aina ja joka tilanteessa soittaa kotiin. Mutta tietysti, tyhmyyksiä voi sattua silti. Ehkä vanhemmat yrittivät tehdä parhaansa.