Kysy mitä tahansa seuraavalta (ketju 5)
Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta (ketju 5)
Joo ja en. Riippuu tilanteesta. En pidä valoja tai sähkölaitteita päällä turhaan, mutta toisaalta pidän ne päällä aina kun siltä tuntuu. Lähinnä yritän välttää yltiösuurta sähkölaskua. Maailman hyvinvoinnin ja tulevaisuuden kannalta oma sähkönkulutukseni on täysin merkityksetön asia. Toisaalta otan kyllä kantaa tilaamalla 100 prosenttisesti uusiutuvalla energialla saatua sähköä.
Oletko huolissasi maailmanpoliittisesta tilanteesta?
Oletko huolissasi maailmanpoliittisesta tilanteesta?
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Olen ja en ole. Näyttäisi siltä että maailman tilanne ajautuu väistämättä isompaan konfliktiin, mutta ei sikäli huoleta kun ei sille itse mitään voi. Ja eikä liika huolehtiminen auta koska tulee lähdettyä maanantaina ns. epävakaaseen valtioon reiluksi viikoksi.
Oletko oikeutettu syyslomaan, ja jos olet niin kuinka vietät sitä?
Oletko oikeutettu syyslomaan, ja jos olet niin kuinka vietät sitä?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Pidin oman pienen syyslomani syyskuun puolivälin paikkeilla, joten ei ole lomia tiedossa hetkeen.
Onko pimeys masentavaa vai nautitko siitä? Miksi?
Onko pimeys masentavaa vai nautitko siitä? Miksi?
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Ei toi nyt niin masennakkaan jos ei se kyllä kivaakaan ole. Tää ajanjakso ei vaan oo mun juttu.
Oletko koskaan nukkunut talvella ulkona?
Oletko koskaan nukkunut talvella ulkona?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Olen kyllä valvonut pakkasyön makuupussissa makaillen ja taivasta tuijotellen. Ja kuumaa glögiä juoden. Ja oon nukkunutkin talvella ulkona, mutten tosin Suomen talvessa.
Mistäpä tulikin mieleeni. Pidätkö glögistä? Onko kohta aika avata glögikausi?
Mistäpä tulikin mieleeni. Pidätkö glögistä? Onko kohta aika avata glögikausi?
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
kyllä se kaiketi menisi. Mutta kuinkahan glöki laittaisi kölkimään.
Mitä ihmiset laittaa glökin sekaan?
Mitä ihmiset laittaa glökin sekaan?
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
En juuri koskaan tiedä mitä glögini sekaan on lorautettu ja silloinkin kun luulen tietäväni huomaan että onkin täytynyt olla jotain tuhdimpaa. Itselläni loppuu mielikuvitus yleensä manteleihin.
Kuinka pitkälle sinun mielikuvituksesi kantaa?
Kuinka pitkälle sinun mielikuvituksesi kantaa?
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus, eli mielikuvitusta kyllä on vähän liikaakin välillä
Tuolla aiemmin kyselivät sähkön kulutuksesta. Jospa minä nyt kyselisin veden kulutuksesta. Säästätkö vettä missä määrin? Tuleeko kalliit vesilaskut? (Itse törsään vettä, sitä kyllä Suomessa aina vielä riittää. Mulla vesi sisältyy vuokraan, joten jos sitä nyt vähän tuhlaankin niin ei siitä erikseen laskua tule).
Tuolla aiemmin kyselivät sähkön kulutuksesta. Jospa minä nyt kyselisin veden kulutuksesta. Säästätkö vettä missä määrin? Tuleeko kalliit vesilaskut? (Itse törsään vettä, sitä kyllä Suomessa aina vielä riittää. Mulla vesi sisältyy vuokraan, joten jos sitä nyt vähän tuhlaankin niin ei siitä erikseen laskua tule).
Gods made heavy metal.
-
J.Maybrick
- Axel Foley
Vettä pyritään säästämään siinä määrin kuin se 6-7 -henkisessä perheessä mahdollista on. Pyykkikone on energiaa ja vettä säästävää mallia. Suihkuttelua ei sallita kenellekään aamu-ilta -tahdilla, vaan joku roti on oltava. Mielestäni vesilasku on kohtuullinen, varsinkin kun meillä ei mene ollenkaan jätevesimaksua, vain puhdas vesi maksetaan.
Laitatko itse enimmät ruuat (perusraaka-aineista) vai suositko einespuolta? Perustele valintasi...
Laitatko itse enimmät ruuat (perusraaka-aineista) vai suositko einespuolta? Perustele valintasi...
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Laitan, perusraaka-aineista ja mieluiten vielä luomusta. Koska olen ruuan suhteen nipo, ja koska tykkään itsestäni niin paljon, että haluan tarjota itselleni hyvää ja herkullista ja suht terveellistä. Ja haluan tietää, mitä suuhuni pistän. Tosin, kaikki tämä niissä raameissa, että olen myös laiskuuteen ja mukavuudenhaluun taipuvainen. Joten ilman stressiä ja pakkomielteitä.
Onko maassamme mielestäsi liikaa kieltoja ja holhousta? Miksi? Miksi ei?
Onko maassamme mielestäsi liikaa kieltoja ja holhousta? Miksi? Miksi ei?
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Mm. kansanterveyden suojeleminen on välttämättömyys, mutta ilman muuta on liikaa holhousta ja kieltoja. Sen näkee muun muassa siitä että niillä aiheutetaan turhia ja usein täysin naurettavia uusia ongelmia sen sijaan että saataisiin ratkaistuksi todellisia ongelmia. Holhouksella on sotkettu monen kunnon kansalaisen elämä. On paljon lakeja, joiden tarkoitus ei toteudu vaan joiden vuoksi asiat kääntyvät päälaelleen ja asiantilaan syytön kansalainen joutuu kustantamaan sotkun.
Oletko joutunut törmäyskurssille lainsäädännön kanssa siten, että katsot kärsineesi vääryyttä?
Oletko joutunut törmäyskurssille lainsäädännön kanssa siten, että katsot kärsineesi vääryyttä?
-
Nätti_Jussi
- Agentti Scully
En ole, olen sinut lainsäädännön kanssa.
Oletko hyvä kokki?
Oletko hyvä kokki?
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Kyllä omasta mielestäni ja aika monen muunkin mielestä.
Tiedostatko olevasi holhousyhteiskunnan uhri tai ainakin potentiaalinen sellainen?
Tiedostatko olevasi holhousyhteiskunnan uhri tai ainakin potentiaalinen sellainen?
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Periaatteessa kai me kaikki ollaan tavallaan holhousyhteiskunnan uhreja, mutta minä pyrin välttämään näitä "holhoojia" kaikin mahdollisin keinoin. Vaikka en koskaan toimi laittomasti ja pyrin aina noudattamaan sivistyneitä käytöstapoja, en kuitenkaan toimi aina yhteiskunnan odottamalla tavalla. Ja tämä käy hyvin päinsä, koska en enää ole työelämässä mukana (olen eläkkeellä). Ja kun vielä asun yksin, voin olla ja elää justiinsa niin kuin itse tahdon. Yhteiskunnalliset "holhoojat" ovat sitä mieltä, että sitä pitää mennä nukkumaan viimeistään klo 22.00 illalla ja nousta aamulla klo 7.00-8.00. Ja pyh. Minua tuo sääntö ei koske, menen nukkumaan silloin kun huvittaa ja nousen kun herään. Aamulääkkeet otan sitten kun herään, esimerkiksi klo 14-15 iltapäivällä. Ja jos ei saa tykätä jostain oluesta tai nakeista niin minä ihan varmasti tykkään juuri niistä. Teen monet asiat justiinsa toisin päin, kuin virkamiehet käskee. Enkä minä noudata joka asiassa lääkärin määräyksiäkään...
Teetkö sinä just niin kuin käsketään vai onko sinussakin jotain kapinahenkeä tyyliin "minua ei määrätä"?
Teetkö sinä just niin kuin käsketään vai onko sinussakin jotain kapinahenkeä tyyliin "minua ei määrätä"?
Gods made heavy metal.
Kyllä on samaa kapinahenkeä. On jäänyt siltä nuoruusajalta kultaiselta 60-luvulta, jolloin suuret iköäluokat pistivät arvot uusiksi.
Monet kyllä alistuvat tähän holhoukseen, koska maailma on muuttunut.
En minäkään viraomaisten tai lain kanssa ole ollut hankauksissa, mutta hyvin paljon samoin muuten kuin edelläoleva.
Lääkkeet pyrin silti ottamaan säännöllisesti samoihin aikoihin päivittäin, koska sen katson itselleni ja vakavalle sydänsairaudelleni parhaimmaksi.
Oletko koskaan kärsinyt selkäkivusta?
Monet kyllä alistuvat tähän holhoukseen, koska maailma on muuttunut.
En minäkään viraomaisten tai lain kanssa ole ollut hankauksissa, mutta hyvin paljon samoin muuten kuin edelläoleva.
Lääkkeet pyrin silti ottamaan säännöllisesti samoihin aikoihin päivittäin, koska sen katson itselleni ja vakavalle sydänsairaudelleni parhaimmaksi.
Oletko koskaan kärsinyt selkäkivusta?
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.