Spekultantti kirjoitti:
Alussa, kun Aueria ei osattu epäillä, haettiin ulkopuolista tekijää. Silloin varmasti sukulaiset ja kaikki muutkin miettivät kuka se voisi olla, ja silloin on heitetty ajatus, että sen täytyy liittyä työpaikan asioihin. Mitään muutakaan ei ollut. Ja saattoihan sieltä joku uhkauksesta kuulostava mieleen muistuakin ja totta kai Auer yhtyi siihen heti. Huhu muuttui varmaksi todeksi, vaikka sen koommin ei ole työpaikalta kuulunut mitään vahvistusta asialle.
Jep jep. Oheinen kopioitu täältä
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65#p478789
Esitutkintapöytäkirjan mukaan uhkailuista ovat kertoneet:
1) Lahden sisar PT JPEG264, joulukuu 06): "...Jukka sanoi, että jossain kaupassa on joku käynyt hänen rinnuksiinsa kiinni ja uhannut tappaa. Jukka ei sanonut mitään nimiä. Jukka on kertonut vielä samassa puhelussa, että hänellä on raskasta, kun on joutunut sanomaan pariskuntiakin irti. En kuitenkaan ymmärtänyt, että pariskunta olisi uhkaillut.
S**** (PT:n mies) on kertonut minulle, että laivaristeilyllä joku oli käynyt Jukan rinnuksiin kiinni, mutta oli myöhemmin tullut pyytämään anteeksi. Tällä laivaristeilyllä oli ollut joku seminaari. Tämä risteily on saattanut olla vuosi sitten, siitä on aikaa.
Samassa kuulustelussa poliisi kysyy: Onko sinulla tietoa siitä, että Jukka olisi pelännyt noin kymmenen vuotta sitten henkensä ja terveytensä puolesta. Tähän sisko vastaa, ettei.
2) Edellisen sisaren mies ST (JPEG281, joulukuu 06) ...Jukka myös itse kertoi minulle uhkailusista... Kyllä se varmaan työhön liittyi eli Luvataan. Jukka kertoi, että häntä oli uhattu tappamisella. Jukka ei nimennyt ketään henkilöä eikä sitä, että uhkaukset liittyivät hänen työhistoriaansa, mutta käsitin kuitenkin asian niin.
3) Lahden sisar PP (JPEG233, joulukuu 06): MInulla on tieto siitä, että Jukkaa on jotenkin uhkailtu, mutta en tiedä miltä taholta uhka on tullut. --- Joskus Jukan ollessa laivalla joku oli tarttunut Jukkaa käsistä kiinni ja tämä henkilö oli sanonut, että hän tappaa Jukan. Jukka myös itse puhui jotakin, että taas häntä on uhkailtu. Minulla on se käsitys, että Jukkaa ovat uhkailleet sekä Outokummusta irtisanotut että tuntemattomat henkilöt. Uhkailujen syytä tuntemattomien taholta en osaa sanoa, mutta irtisanotuilla kai oli syytä irtisanomisen johdosta.
Tältäkin sisarelta kuulustelija kysyy: Jukan tiedetään puhuneen noin kymmenen vuotta sitten kuolemasta ja että hän on tällöin pelännyt henkensä puolesta. Sisar ei asiasta tiedä.
4) Auerin veli AA (JPEG184, lokakuu 07): Olen kerran käynyt Ulvilassa vuonna 2004 --- Tästä käynnistä minulle jäi mieleeni Jukasta se, että hän mainitsi työpaikallaan tapahtuneista irtisanomisista ja häntä oli uhkailtu. Jukka sanoi jotain konkreettisempaa, mutta en yhtään muista mitä se oli. Nämä uhkailut olivat tulleet työpaikalta, mutta kuka oli uhkaillut, minulla ei ole sitä asiaa tiedossa.