Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

http://youtu.be/fvVfPyserJM

Lapsiparka... Tulee ajoittain mieleen. Omistan kappaleen hänelle, koska Karoliina oli riparilla isoisena, ja Jenni Vartiaista oli myös kuolinilmoituksessaan... R.I.P.

japittaja
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Ajeltiin taas tänään kavereiden kanssa maastopyörillä Saarenkärjen-Likolammen maastoissa ja Karoliinan traaginen tapaus kolmen vuoden takaa palautui mieleen... Mua jäi aikoinaan askarruttamaan tapauksessa kaksi seikkaa : 1. silminnäkijähavainto skodea seuraavasta autosta tapahtuman aikaan Nokian suuntaan ja 2. trampoliinia muistuttava äänihavainto Karoliinan kaatuneen skoden löytöpaikan läheltä aamuyöstä läheisestä rivitalosta (tämäkin havainto sopi hyvin tapahtumien aikatauluun). Molemmat havainnot viittaavat vahvasti takaa-ajotilanteeseen, jota spekuttiin aikoinaan todella paljon tämän tapauksen ykkösketjussa. Edelleen pidän itse tuota takaa-ajotilannetta hyvinkin mahdollisena...?

Poliisilla lienee (oma arvio) ollut tieto Karoliinan itsetuhoisesta käyttäytymisestä illan aikana ja se lienee ohjannut aika paljon poliisin tiedottamisen niukkuutta ja tiedon tarkoitushakuista jakamista muutenkin. Näinhän saattaa tietenkin ollakin, mutta nuo äsken mainitut kaksi havaintoa tapahtuman aikoihin ja oma alueen hyvä paikallistuntemus herättävät edelleen muitakin mahdollisia ajatuksia vaihtoehtoisesta tapahtumien kulusta. Jotenkin siellä tapahtumapaikoilla aina silloin tällöin liikkuneena tulee mieleen ajatus, että meniköhän tämä juttu ihan niin, kuin julkisuuteen annettiin tiedoksi...?

Aavatulio
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 01, 2013 10:17 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Aavatulio »

japittaja kirjoitti:Ajeltiin taas tänään kavereiden kanssa maastopyörillä Saarenkärjen-Likolammen maastoissa ja Karoliinan traaginen tapaus kolmen vuoden takaa palautui mieleen... Mua jäi aikoinaan askarruttamaan tapauksessa kaksi seikkaa : 1. silminnäkijähavainto skodea seuraavasta autosta tapahtuman aikaan Nokian suuntaan ja 2. trampoliinia muistuttava äänihavainto Karoliinan kaatuneen skoden löytöpaikan läheltä aamuyöstä läheisestä rivitalosta (tämäkin havainto sopi hyvin tapahtumien aikatauluun). Molemmat havainnot viittaavat vahvasti takaa-ajotilanteeseen, jota spekuttiin aikoinaan todella paljon tämän tapauksen ykkösketjussa. Edelleen pidän itse tuota takaa-ajotilannetta hyvinkin mahdollisena...?

Poliisilla lienee (oma arvio) ollut tieto Karoliinan itsetuhoisesta käyttäytymisestä illan aikana ja se lienee ohjannut aika paljon poliisin tiedottamisen niukkuutta ja tiedon tarkoitushakuista jakamista muutenkin. Näinhän saattaa tietenkin ollakin, mutta nuo äsken mainitut kaksi havaintoa tapahtuman aikoihin ja oma alueen hyvä paikallistuntemus herättävät edelleen muitakin mahdollisia ajatuksia vaihtoehtoisesta tapahtumien kulusta. Jotenkin siellä tapahtumapaikoilla aina silloin tällöin liikkuneena tulee mieleen ajatus, että meniköhän tämä juttu ihan niin, kuin julkisuuteen annettiin tiedoksi...?
Oon muuten miettinyt ihan samaa! 2013 kesällä kun perehdyin tähän juttuun ihan kunnolla, tajusin et tää tapahtumapaikka on ihan parin kilsan päässä poikaystäväni kotitalosta. Päätettiin sit koiraa lenkittäessä kävellä Likolammin ohitse ja en vielä paikan päälläkään voinut ymmärtää, että miten tyttö olisi sinne lampeen muka itse päässyt. Oon kan miettiny paljon tuota autoa..
Nothing lasts forever except you and me

murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Vieläkin vaivaa ne juhlapaikan muut nuoret. Mitähän heillä on tunnollaan ja milloin se pulpahtaa pintaan.

ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Itse päässyt??Eiköhän se ihan itse paniikissa juossut sinne kun luuli sitä postin autoa kytiksi joka oli tulossa juuri tietä pitkin silloin kun tää jurrissa törmäsi siihen pihaan,tuota lampeahan on vaikea hahmottaa pimeässä ja jos känni päällä ja paniikki niin ymmärrän,mun mielestä ei mitään hämärää.

Mammila
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 3:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Mammila »

Karoliina tutkimusten mukana hukkui kyllä mutta nuo merkit ja kaatunut skootteri kertoo siitä että Karolla on ollut todella kiire ja pakokauhu ja uskon että ihan varmasti on joku mies/porukka ajanut häntä takaa. Miksi muuten jättäisi skootteria kyljelleen yms. Tuskin on suinpäin ilman syytä hortoillut lampeen ja ei tuossa ole mitään järkeä vaikka olisikin kännissä. Varmaan on katsonut että voisi päästä piiloon ja karkuun sinne ja tämä jahtaaja saattanut odottaa rannalla hänen hukkumista. Raiskausyritykseen tämä voisi sopia myös

ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ktaina »

No täällähän saa olla jokainen omaa mieltä..itse sitä mieltä että pelästy että jää kännissä ajamisesta kiinni ja juoksi jurrissa pimeässä jorpakkoon,tuota lammikkoa ei edes huomaa pimeässä ennenkuin oot vedessä.

Avatar
incendio
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: La Loka 18, 2014 2:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja incendio »

Mä en usko että kukaan sitä on jahdannut. Miksi skootterin hylkäisi ja lähtisi jalkaisin pakoon jos skootterilla pääsee pikkasen nopeempaa? Poliisiteoria voi pitää paikkansa mutta eikö kesällä ole kuitenkin sen verran valoisaa että Karoliina olisi kuitenkin lammen nähnyt eikä sinne suinpäin sännännyt?

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Tossa mäessä (kannattaa käydä paikan päällä) olisi kaaduttu jo aiemmin huonossa ajokunnossa ja vauriot olisi näkynyt. En siis usko kännissä ajoon. Hämärissä olosuhteissa on tapahtunut jotakin, hämärissä olosuhteista johtuen emme tiedä ihan viimeisiä yön hetkiä. Olikos tarkouitus käydä vielä Kalkussa kävelyteitä pitkin, Likolammenkadun kautta pääsee hyvin ja on lyhyet välimatkat. Jos olisi Kalkun suunnalta tultu niin sitten reittihän on ihan oikea.
Veikkaan että joillakin saattaa olla omallatunnolla jotakin, samanlaista henkistä sumua kuin Tesoman tyypillä.
Ihan kuin olisi lavastettu paikka (surkea lavastus), lisäksi on sanottava paikan päältä, kuin olisi pakoiltu pakokauhussa jotakin.

MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Itseä asia myös mietityttänyt. Tunnen alueen kohtuu hyvin ja jos tyttö oli humalassa ja ajoi kotiin, hän olisi mennyt vasemmalle kaartuvaa kävelytietä, josta pääsee oikoreittiä Lielahteen/Lentävänniemen suuntaan, minne oli menossakin (kotiin).
Miksi hän kaartoi oikealle, kaatua voi humalassa ja paeta, mutta miksi juosta sysimustaan metsään rivitalojen välistä?
Ehkä se olisi vielä ok, odotella hetki ettei kukaan näe, mutta polku mikä lampeen vie on täynnä puiden juuria ja päivälläkin saa olla tarkkana ettei kompastu.
Ranta on petollinen, 1-2m ennen vettä jo upottaa.
Rantaan silti n.150m talojen välistä. Millään en usko, että sitä matkaa juostaan kaatumatta ja vielä humalassa. Ellei joku ole ollut perässä, että on kaaduttu, noustu ylös ja taas juostu ja kaaduttu ja lopuksi lampi tullut vastaan.
Toinen mitä ihmettelin oli kännykkä. Se kun löytyi polun vierestä olikohan(muistaakseni) kiven välistä, mutta kuitenkin näkyvältä paikalta. Siellä oli silloin kymmeniä etsijöitä, itse olin myös paikalla ja tätä polkua sahattiin monet kerrat ja monen etsijän toimesta ja sitten sanotaan, että kännykkä löytyi ihan näkyvältä paikalta. Todella outoa. Jos kännykkä olisi ollut siellä alusta asti, melkein voin taata, että kyllä se olisi taatusti löytynyt jo aiemmin.
Epäilen yhä, että kännykkä on tuotu rantaan myöhemmin. Tämä oma mielipiteeni.
Samoin tuo reitti, on siellä lenkkipolku valaistu, mutta valot sammuu n.23.00 ja en itse lähtisi metsän läpi oikaseen huvikseni keskellä yötä täydessä pimeydessä.
Tuo, että joku oli perässä ja tyttö ajoi karkuun olisi ainut vaihtoehto ko.reittivalinnassa ja se, ettei ole aiemmin tuolta oikaissut vaan pakeni jotain ja ajoi summanmutikassa tuonne.
Rantahan on lähinnä talojen asukkaille, sinne kuljetaankin lähes tontteja hipoen, ei siitä kuljeta mihinkään yleiselle rannalle ja harva edes tietää, ellei siinä lähitaloisa asu, että kinttupolku vie rantaan.
Tosi outo kuolema. Toki kaatuessa kun lyö pään, voi ihminen käyttäytä epäloogisesti...mutta silti...hämärää on tässä kuolemassa enemmän kun tarpeeksi.
Nämä omia mietintöjä ainoastaan ko.asiasta.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Kerrottiinko Karoliinan veren promillepitoisuutta koskaan julkisuuteen? Pahoittelen mutta en millään muista asiaa. Nuorilla ihmisillä kyllä saattaa jo pienikin promillepitoisuus vaikuttaa elimistöön ja aivoihin koska toleranssia alkoholille ei juuri ole.
Mitä tulee humalassa olemiseen niin kyllähän humalaisen ajatusmaailma ei välttämättä ole rationaalinen. Kännissä tehdään paljon hölmöyksiä ja virhearvioita. "En muista, olin niin kännissä!", "En ymmärrä miten menin sinne, taisin olla niin kännissä?!". Tällaisiä lienee kaikki kuulleet elämänsä varrella ihmisiltä ympärillään.

Eli tuossa ylhäällä oli hyvää ja ihan aiheellista ihmettelyä ja pohdintaa ja perusteluita että miksi ei kääntynyt sinne, ja miksi Karoliina meni tuonne jne. Mutta kun ne kännisen aivot eivät toimi välttämättä siten kuten selväpäisen ihmisen eli tulee tehtyä virhearvoita ja virheratkaisuja. Lisäksi sellaiset estot ihmisellä poistuu että jos selvinpäin osaa varoa jotakin niin humalassa ei osaa varoa jotakin asiaa samalla tavalla. Känniuhostakin puhutaan. Ei esim.rattijuopot ole mitään harkitsevia ihmisiä huppelispäissään. Selvinpäin ehkä ovatkin, mutta humalassa estot poistuu ja tilalle voi astua kaikkivoipaisuus kuvitelma omista sen hetkisistä kyvyistä ja taidoista. Lisäksi alkoholi vaikuttaa suoraan kehon koordinaatioon ja motoriikkaan eli esim.refleksit hidastuu ja tasapaino hapuilee jne.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Eiköhän tuo ollut humalatilan aiheuttama onnettomuus tai itsemurha. Vaikea todistaa muuta. Aika riskin olisivat joku tai jotkut ottaneet jos olisivat Karoliinaa jahdanneet ja hukuttaneet, motiivista puhumattakaan.
"If you aim for a king, you better not miss"

Avatar
GAZ-24
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 10, 2018 11:18 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja GAZ-24 »

Eipä ihan heti tule mieleen hankalampaa tapaa tehdä kyssit, kuin ajaa mopolla lampeen ja koittaa hukkua.
"Sepolla oli suuret lupaukset – saisin vielä niin paljon seksiä, että loppujen lopuksi vielä pyytäisin, saisinko välillä olla taas rauhassa" Auer kertoo kirjassaan suhteen arjesta.

MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MaAl »

GAZ-24 kirjoitti:Eipä ihan heti tule mieleen hankalampaa tapaa tehdä kyssit, kuin ajaa mopolla lampeen ja koittaa hukkua.
Niin Lampeenhan Karoliina ei ajanut vaan rivitalon aitaan ja skootteri jäi siihen kyljelleen. Siitä tyttö jatkanut matkaa n.100-150m rivitalojen välstä lähtevälle "puunjuuria täynnä olevalle kinttupolulle" joka johti lammen reunalle/lampeen.

Edellisen kommentti kännisen mielestä/teoista on totta, silloin ei toimi järjellä, vaan voi lähteä toki peloissaan juokseen pimeyteen, ettei jää kiinni kun ajoi aidan kumoon ja kolisteli jonkun etuovella skootterin kanssa. Pelko kiinnijäämisestä voi humalassa nuoresta olla pelottavaa ja miksei aikuisellekkin jos kolarin on ajanut.
Tämä täysin totta.
Tuo luuri kummastutti eniten. Siitä kerroin ylempänä miksi.
En itsekkään ymmärrä, mutta tämä katoaminen ja löytyminen on jäänyt minua vaivaamaan eniten. Monesti Vapepan porukoissa olen ollut, mutta tämä koko juttu jäänyt jotenkin outona asiana mielen lokeroihin. Tuntuu vaan, että joku ei oikein täsmää.
Humalatilaa/promilleja ei koskaan mielestäni ole ollut julkisuudessa ja eihän se meille kuulukkaan, mutta mainittu, että oli humalassa.

MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Myös teletiedot oli outoja. Miksi känny lähetti Tottijärven mastoon signaalin seuraavana aamuna 20km päähän katoamispaikasta?
Silti luuri löytyi tuon lammelle johtaneen polun vierestä monta päivää sen jälkeen kun sitä polkua oli haravoinut kymmenet vapaaehtoiset ja sit luuri löytyykin ihan näkyvältä paikalta polun renasta kahden kiven välistä. Kummallista.
Toki paikannukset ei silloin olleet tätä tasoa kun nykyään, mutta kuitenkin....

Vastaa Viestiin