Olen tässä seuraillut näitä keskusteluja ja näyttää siltä, että joillakin on enemmän tietoa tapauksen taustoista kuin mitä julkisuudessa on tullut esiin.Belaja Smert kirjoitti:No kerrotko, mitkä olivat ne todisteet, jotka lastensuojelu oli saanut ja joiden perusteella lastensuojelun olisi mielestäsi pitänyt kyetä estämään surmat? Mikä oli lastensuojelun rooli vanhimman lapsen sijoituksesta päätettäessä? Mitkä olivat ne faktat, jotka lastensuojelulla oli käytössään?jmit kirjoitti:"Olen samaa mieltä! Koska mikään ei todista, että tässä tapauksessa olisi lastensuojelu saanut mistään etukäteen tarpeeksi tietoa pystyäkseen estämään surmat..."
Nyt tunnut unohtavan vanhimman lapsen, jolla oli eri isä. Jos tuon lapsen osalta huoltajuusoikeudenkäynti olisi päätynyt toisin, niin tuo lapsi kaikella todennäköisyydellä olisi elossa. Ja ehkäpä äitikään ei olisi ollut niin "uupunut", joten kaikki saattaisivat olla elossa.
Kuitenkin kirjoitan asiaa kauempaa katsovan, jo eläkeikäisen naisen näkökulmasta.
Olisiko niin, että naisen eka suhde oli antanut aihetta mustasukkaisuudelle ja sen vuoksi ko suhde oli päättynyt (tai naisen ilmeinen mustasukkaisuus kuului hänen persoonaansa). Tai mistä tiedämme vaikka vanhimman lapsen isä olisi ollut varattu mies.
Joka tapuksessa nyt uudessa parisuhteessa syntyi kaksi lasta peräjälkeen ja kun mies joutui työnsä takia olemaan kotoa pois kaikki vastuu lapsista jäi äidille. Hänen mustasukkaisuutensa ei tilannetta parantanut. Oli siihen aihetta tai ei.
Minun mielestäni naisella ei ollut itsemurha eikä varsinkaan lasten surmaaminen mielessä kun hän lähti ajamaan miehen perään. Ilmeisesti se oli viimeinen yritys saada mies ymmärtämään, että hän ei jaksa eikä uskalla (?) olla enää lasten kanssa yksin, sillä hän ei enää ole varma siitä mitä tapahtuu.
Kuitenkaan apua ei bussistakaan tullut tai hänen hätäänsä ei vaan oikein ymmärretty.
Olisi luultavaa, että silloin hän epätoivoissaan teki mitä teki.
Se, että hän ajoi bussin kiinni ja yritti vielä "neuvotella", todistaa minun mielestäni sen, että hän haki apua. Jos hän olisi halunnut surmata itsensä ja lapsensa, olisi se ehkä tapahtunut suoraan bussin takaosaan törmäämällä.