Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Joop Wassenaar
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2014 8:33 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joop Wassenaar »

zem kirjoitti:En tiedä, misä kohdassa sählään kronologian kanssa - ohessa katkelma teoksesta Järki voitti
(2011) - pitkähkö ote, että konteksti käy selväksi:
Tässä Järki voitti-kronologia:
1.joulukuu 2006, klo 02.00: "Kello on kaksi aamuyöllä. Olemme jälleen kerran Uniluodossa. Kymmenes vai onko se jo yhdestoista ajo Reposaareen on edessämme. Keli on kylmä, mutta onneksi poutainen eikä ole liukasta. Matka on kymmenen kilometriä yhteen suuntaan ja kestää noin kaksikymmentä minuuttia. Urakka on alkanut puoli vuorokautta sitten."
1.joulukuu 2006, klo 03.00: "Noin tunnin kuluttua olemme taas Uniluodossa"
1.joulukuu 2006, klo 05.00: "Kello tulee viisi, olemme päättäneet, että huilaamme pari tuntia ennen kun ajamme taas Uniluotoon. Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut. Vien tavaroita vintille. Kun olen laskeutunut viisi porrasta taas alas, Olli seisoo auton vieressä. "Onko sinulla Joop noin hieno auto?” "Se ei ole minun, vaan vaimoni.”
1.joulukuu 2006, klo 14.00: "Kato orava", Anneli sanoo ja osoittaa paksuilla sormillaan eläintä, joka viilettää meidän edessä pihalla.
1.joulukuu 2006, klo 14.30: "Istumme Kaanaan Teboilissa(...)"Tulee jo pimeä. Lähdetäänkö jo?" "Lähdetään."
1.joulukuu 2006, klo 15.00: "Olemme juuri kääntymässä Mäntyluodontieltä Reposaaren suuntaan kun Ullan puhelin soi. Soitto kestää niin pitkään ja tuo ilmeisesti niin vakavan uutinen, että hän parkkeeraa auton bussipysäkille. "Jukka S. Lahti murhattiin", hän sanoo vihdoinkin lopettaessaan. "Ja sen vaimo on sairaalahoidossa."
1.joulukuu 2006, klo 16.00: "Reposaaren pihassamme on täyspimeää. Kello on ehkä neljä. Olen käynyt koiran kanssa lenkillä ja paluumatkalla olen hakemassa postia. Postilaatikko pihanaidalla avataan pienellä avaimella ja kun pakkanen on iltaan mennessä taas kiristynyt homma kestää ja vaati keskittymistä. "Asutko täällä?", sanoo joku miesääni takanani."

Kysyit kuka soitti vaimolleni ja kertoi yön tapahtumasta. Soittaja oli Timo Grönblom, silloin 2006 asuntovälittäjä, mutta joskus entisessä elämässään työssä Outokummussa. Olen epäillyt joskus, että tämä Grönblom vihjasi poliisille minusta/meistä.
Beta
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2013 8:39 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Beta »

Nyt ei pysy enää perääs. Siis soitettiinko yöllä vai päivällä?
Joop Wassenaar kirjoitti:
1.joulukuu 2006, klo 05.00: "Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut. Vien tavaroita vintille. Kun olen laskeutunut viisi porrasta taas alas, Olli seisoo auton vieressä. "Onko sinulla Joop noin hieno auto?” "Se ei ole minun, vaan vaimoni.”

1.joulukuu 2006, klo 15.00: "Olemme juuri kääntymässä Mäntyluodontieltä Reposaaren suuntaan kun Ullan puhelin soi... (lyh.) ... "Jukka S. Lahti murhattiin", hän sanoo vihdoinkin lopettaessaan.

ja kuitenkin JW kirjoittaa hetkeä myöhemmin:

Pieni, silmälasipäinen kaveri kysyi uudestaan: "Onks tuo sun autosi, Wassenaar? Missä olit viime yönä?" Sekunnin murrososassa tajusin, mistä oli kyse. Tunti sitten joku tuttu oli soittanut vaimolleni ja kertonut, että varhaisaamuna hänen entinen
esimies oli kotona puukotettu kuoliaaksi. :shock:
eli Ullalle soitettiin myös klo 4 aamuyöllä?
moon ulalla :?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9268
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Yritin jo aamulla ennen töihin lähtöä pistää tänne viestiä, mutta se katosi eetteriin, kun tuli kirjauduttua ulos sen verran vauhdilla. Siispä yritetään uudelleen.

Olin aamulla viestittämässä sitä, kuinka hienoa on, että olemme saaneet Joop Wassenaarin tänne muiden keskustelijoiden sekalaiseen seurakuntaan mukaan. Arvostusta ja uskottavuutta henkilön mielipiteisiin lisää huomattavasti, kun joku uskaltaa tulla omana itsenään ilman nimimerkkejä mukaan keskustelufoorumille. Itseäni häiritsee se, että joudutaan toimimaan nimimerkkien takaa, mutta muutakaan varteenotettavaa keskustelufoorumia ei Ulvilan murhamysteerin ruotimiseksi ole löytynyt.

Minusta olisi kiinnostavaa, jos joku pystyisi tekemään vertailevaa tutkimusta Jukka S. Lahden surmasta erityisesti epäiltyjen seitsemän mieshenkilön ja Anneli Auerin välillä. Miksi nämä henkilöt ovat joutuneet epäiltyjen listalle ja miksi heidät on mahdollisesti suljettu pois epäiltyjen ringistä? Keiden alibit ovat kunnossa ja keiden ei? Mahtaako Jukka S. Lahden murhaaja löytyä tästä joukosta vai karauttaako paikalle musta hevonen?
Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Pieni liekki kirjoitti:--Minusta olisi kiinnostavaa, jos joku pystyisi tekemään vertailevaa tutkimusta Jukka S. Lahden surmasta erityisesti epäiltyjen seitsemän mieshenkilön ja Anneli Auerin välillä. Miksi nämä henkilöt ovat joutuneet epäiltyjen listalle ja miksi heidät on mahdollisesti suljettu pois epäiltyjen ringistä? Keiden alibit ovat kunnossa ja keiden ei? Mahtaako Jukka S. Lahden murhaaja löytyä tästä joukosta vai karauttaako paikalle musta hevonen?
Virallisesti epäiltyjä on Auerin lisäksi muuten ollut 8 miestä, mutta tutkinnassa heitä on ollut noin sata kertaa enemmän! Tutkittu on - ja paljon! Auerin lisäksi näistä jopa kolmen puhelinta on salakuunneltu mutta ainoastaan yhden muun kohdalla on vangitsemiskynnys ylittynyt.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Joop Wassenaar
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2014 8:33 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joop Wassenaar »

[quote="Beta"]Nyt ei pysy enää perääs. Siis soitettiinko yöllä vai päivällä?

Eli päivällä, noin klo 15, soittaja oli Timo Grönblom, entinen Outokummun työntekijä, nykyään (mikäli hommaansa ei ole mennyt päin honkiin) Asuntomaailman kiinteistövälittäjä-bisneksen omistaja.
Joop Wassenaar
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2014 8:33 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joop Wassenaar »

Pieni liekki kirjoitti:Arvostusta ja uskottavuutta henkilön mielipiteisiin lisää huomattavasti, kun joku uskaltaa tulla omana itsenään ilman nimimerkkejä mukaan keskustelufoorumille.
Tämän palstan ylläpitäjä meinasi eilen jo kysyä minulta olenko tosiaan JW vai käyttäisikö joku nimeni hyväksi. Vastasin että olen. Olen siis luottanut siihen, että sähköpostin lähettäjä oli ihan oikeastaan murha.infon paneelista...;)

Luottamuksesta toisillemme on juuri kyse tässä. Poliisin kaiken suurin mokka on ollut leikkiä ihmisten luottamusten kanssa. Seuraava kerran kun jotain Ulvilan tapauksen kaltaista tapahtuu poliisi ei löydy enää yhtään kansalaista/veronmaksaja joka olisi halukas tehdä yhteistyötä sen kanssa...
Beta
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2013 8:39 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Beta »

:shock: JV on medio, sanoit:
Soitto tuli 1 joulukuuta klo 15:00 (JV: päivällä, noin klo 15...)
'ja silti kuvaat tapahtumaa

1. joulukuuta klo 5:00 (kymmenen tuntia aiemmin!):
JV: "Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut"... (lyh)...
"Sekunnin murrososassa tajusin, mistä oli kyse. Tunti sitten (Beta: 5-1=4) joku tuttu oli soittanut vaimolleni ja kertonut, että varhaisaamuna hänen entinen esimies oli kotona puukotettu kuoliaaksi

Onkohan nyt kaikki puukengät ojennuksessa?
Viimeksi muokannut Beta, Ke Joulu 10, 2014 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joop Wassenaar
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2014 8:33 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joop Wassenaar »

Beta kirjoitti::shock: JV on medio, sanoit:
Soitto tuli 1 joulukuuta klo 15:00 (JV: päivällä, noin klo 15...)
'ja silti kuvaat tapahtumaa

1. joulukuuta klo 5:00 (kymmenen tuntia aiemmin!):
JV: "Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut"... (lyh)...
"Sekunnin murrososassa tajusin, mistä oli kyse. Tunti sitten joku tuttu oli soittanut vaimolleni ja kertonut, että varhaisaamuna hänen entinen esimies oli kotona puukotettu kuoliaaksi

Onkohan nyt kaikki puukengät ojennuksessa?
Betaksi kyllä vaikutat... Kannatan Sinulle lukea enemmän kun satumalta...
Beta
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2013 8:39 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Beta »

Lainaus oli ihan suoraan sinun omasta teksistä. (en edes korjannut kirjoisutvihreitä)
Vastauksesi puolestansa oli ainoostaan lautamiestekstiä, onelineria että chattia pitkään lainaukseen.

mutta kysymmä kerran vielä notta:
Miten on mahdollista,että klo 5 tajusit vaimosi saaneen soiton, jossa ilmotettiin murhasta.
Kun se puhelu seuraavan lauseen mukaan tapahtui klo 15?

katsos kun klo 5 - 1 tunti = klo 4
eikä kello 15! :roll:
Joop Wassenaar
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2014 8:33 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joop Wassenaar »

Joop Wassenaar kirjoitti: 1.joulukuu 2006, klo 05.00: "Kello tulee viisi, olemme päättäneet, että huilaamme pari tuntia ennen kun ajamme taas Uniluotoon. Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut. Vien tavaroita vintille. Kun olen laskeutunut viisi porrasta taas alas, Olli seisoo auton vieressä. "Onko sinulla Joop noin hieno auto?” "Se ei ole minun, vaan vaimoni.”
1.joulukuu 2006, klo 15.00: "Olemme juuri kääntymässä Mäntyluodontieltä Reposaaren suuntaan kun Ullan puhelin soi. Soitto kestää niin pitkään ja tuo ilmeisesti niin vakavan uutinen, että hän parkkeeraa auton bussipysäkille. "Jukka S. Lahti murhattiin", hän sanoo vihdoinkin lopettaessaan. "Ja sen vaimo on sairaalahoidossa."
Ei tätä voi olla niin hankalaa...
Beta
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2013 8:39 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Beta »

Sää kiemurtelet:
Koitas nyt vastata,
Miten kellonajat ja sun tajunta toimii, kun kirjuutat tapahtumasta 1.12 klo 5:

"kaveri kysyi uudestaan... sekunnin murrososassa tajusin...")

Kello 5 Santavuori yllättää sinut:
"Onko sinulla Joop noin hieno auto?” "Se ei ole minun, vaan vaimoni.”

Kysymys koskee kuvaamasi klo 5 tilanteen jatkoa, jota kuvaat:
]"...kaveri kysyi uudestaan: "Onks tuo sun autosi, Wassenaar? Missä olit viime yönä?" Sekunnin murrososassa tajusin, mistä oli kyse. Tunti sitten joku tuttu oli soittanut vaimolleni... "

ja kuitenkin se puhelu, josta sä tajuat tuli vasta klo 15! (ei siis 4)

:shock:
mutta ei näistä Joopin satuiluista jää kätehen kuin poliisin syyttäminen. Ollaan sitten missä maassa tahansa,notta olkohon...
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Beta kirjoitti
Kysymys koskee kuvaamasi klo 5 tilanteen jatkoa, jota kuvaat:
]"...kaveri kysyi uudestaan: "Onks tuo sun autosi, Wassenaar? Missä olit viime yönä?" Sekunnin murrososassa tajusin, mistä oli kyse. Tunti sitten joku tuttu oli soittanut vaimolleni... "

ja kuitenkin se puhelu, josta sä tajuat tuli vasta klo 15! (ei siis 4)
Ei ole sama tilanne eikä sama kaveri. Kello nollaviiden kaveri, Olli Santavuori, ei ole poliisi ( ei pidä sotkea T. Santaojaan) vaan joku Joopin kanssa aiemminkin napit vastakkain ollut melkein-naapuri. Tämä kyselee siis autosta aamulla.
Kello tulee viisi, olemme päättäneet, että huilaamme pari tuntia ennen kun ajamme taas Uniluotoon. Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut. Vien tavaroita vintille. Kun olen laskeutunut viisi porrasta taas alas, Olli seisoo auton vieressä. "Onko sinulla Joop noin hieno auto?” "Se ei ole minun, vaan vaimoni.” Tutustuin Olliin pari vuotta sitten kun olin Satakunnan Vihreiden eduskuntavaali-päällikkönä. Oman cv:nsä mukaan mies on psykologi, mutta minusta hän vaikuttaa sekopäältä. Häneltä voit saada kirjeen, jota et todellakaan halua saada. Epistolassa hän paljasti minulle, miten CIA oli joskus myrkyttänyt hänen aamukahvinsa ja tuhonnut hänen loistouransa. Kirjeen saamisen jälkeen koetin väistää Ollia, mutta valitettavasti muutimme häntä lähemmäs. Hän ikään kuin asuu kioskilla kadun toisella puolella. Ei mennyt kauaa ennen kuin hän tuli tervehtimään. Hän sanoi: "Nyt mä voin seurata ikkunasta koko sun elämääsi, Joop!", ja kutsui kioskia kantabaariksi. Kuukauden aikana olemme seuranneet meidän ikkunasta kun Olli makaa keskellä päivää kioskin vieressä maassa ja/ tai oksentaa läheisen puun juurelle.
http://www.joopfinland.com/vaihtuvatmai ... %E4rki.htm



Poliisi tulee kyselemään autosta myös, mutta vasta myöhään iltapäivällä. Ulla on kuullut Lahden murhasta tuntia aiemmin. Toinen poliiseista on niinikään Joopin vanha tuttu, Jorma Kyläniemi. Jos muistan oikein, Joop epäilee jossain Santavuoren olleen poliisin vierailun takana.

Joop varmaan korjaa itse jos muistan väärin.

Yksi kirjallisuuden konventioista on, että ajalliset siirtymät ilmaistaan kappale ja/tai lukujaolla. Lainaukset, joissa kappaleita ja kirjan otsikoituja lukuja lyhennetään ja yhdistellään -- a la zem --ovat vaarallisia kokonaisuuden ymmärtämisen kannalta.

Zemille vihjeeksi aikajanan päättelyyn pidempi pätkä Järki voitti-kirjoituksesta : Ulla ja Joop ovat tässä Kaanaan Teboililla :
"Tulee jo pimeä. Lähdetäänkö jo?" "Lähdetään."

Olemme juuri kääntymässä Mäntyluodontieltä Reposaaren suuntaan kun Ullan puhelin soi. Soitto kestää niin pitkään ja tuo ilmeisesti niin vakavan uutinen, että hän parkkeeraa auton bussipysäkkille. "Jukka S. Lahti murhattiin", hän sanoo vihdoinkin lopettaessaan. "Ja sen vaimo on sairaalahoidossa."

4. Kyläniemi

Reposaaren pihassamme on täyspimeää. Kello on ehkä neljä. Olen käynyt koiran kanssa lenkillä ja paluumatkalla olen hakemassa postia. Postilaatikko pihanaidalla avataan pienellä avaimella ja kun pakkanen on iltaan mennessä taas kiristynyt homma kestää ja vaati keskittymistä. "Asutko täällä?", sanoo joku miesääni takanani.
Huom erikoisesti:


"Tulee jo pimeä. Lähdetäänkö jo?"
"Lähdetään."

Aamulla olisi ollut vielä pimeää. Iltapäivällä neljän aikoihin joulukuun alussa tulee JO pimeä.

Huomaa lisäksi neljäs luku ja sen nimi: Kyläniemi.

Terveisin,
us,
myös lukemisen ja kirjoittamisen ammattilainen

P.S. Joulurauhaa ja parempaa uutta vuotta 2015 kaikille.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vareksenpoikanen
Agentti Scully
Viestit: 678
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Ei ole sama tilanne eikä sama kaveri. Kello nollaviiden kaveri, Olli Santavuori, ei ole poliisi ( ei pidä sotkea T. Santaojaan) vaan joku Joopin kanssa aiemminkin napit vastakkain ollut melkein-naapuri. Tämä kyselee siis autosta aamulla.
Olli Santavuori on työtön psykologi. Asunut Reposaaressa "iät-ajat", kaikkien tuntema, kiltti, rantakioskilla istuja. En tältä istumalta usko että Olli Santavuori olisi ollut "ilmiantanut" Joopia poliisille. En myöskään usko että tällainen Ulvilan yöllinen tapahtuma, olisi silloin edes jäänyt Ollin mieleen, koska silloin ei ollut hajuakaan siitä että kyseessä oli kaikkien aikojen ihmeellisin murha-mysteeri. Tuskin asia isommin edes kiinnosti Ollia.

Eli tässä tapauksessa Joop Wassenaarin kuulusteluihin oli jokin erityinen muu syy, kuin kaverin ilmianto. Mutta en tosiaan, niinkuin mainitsin, usko sen olevan Olli Santavuori.

Joka päivä kuuluu uutisia väkivaltarikoksista, eikä niihin yleensä kiinnitetä erityistä huomiota niin että ilmiannettaisiin joitakin henkilöitä, ellei siihen ole jokin painava syy. Minulle ainakin on suuri mysteeri se että mikä johti poliisin Wassenaarin perään ja niinkin nopeasti.
Avatar
Human interest
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 1:10 pm

Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Human interest »

Zem, on totta, että kengänkoko 42-44 ja 190-senttinen mies tuntuvat epätodennäköiseltä yhdistelmältä. Se ei kuitenkaan ole niin mahdotonta kuin äkkiseltään saattaisi ajatella. Esimerkiksi joidenkin neurologisten sairauksien yhteydessä (ainakin Asperger) on raportoitu ”siroraajaisuutta”, eli jalat ja kädet ovat suhteessa pienet potilaan – tyypillisimmillään miehen – muuhun kokoon. Syytä tällaiselle korrelaatiolle ei kukaan tietääkseni ole uskaltautunut pohtimaan.

Ja sitten kun palautetaan mieleen, että neurologisiin sairauksiin liittyy tyypillisesti impulsiivisuutta, pakkomielteitä, keskittymiskyvyttömyyttä, emotionaalisten ja sensoristen ärsykkeiden hakemista ja kaikenlisäksi vielä hallitsemattomia aggressioita, päästäänkin taas mielenkiintoisiin pohdintoihin...

Etsimmekö siis pienikätistä, pitkää, miespuolista murhaaja, jolla kenties on diagnosoitu jokin neurologinen sairaus? :shock:
Ich bin ein Mensch, also ist mir nichts Menschliches fremd
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1236
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja zem »

Joop Wassenaar kirjoitti:
zem kirjoitti:En tiedä, misä kohdassa sählään kronologian kanssa - ohessa katkelma teoksesta Järki voitti
(2011) - pitkähkö ote, että konteksti käy selväksi:
Tässä Järki voitti-kronologia:
1.joulukuu 2006, klo 02.00: "Kello on kaksi aamuyöllä. Olemme jälleen kerran Uniluodossa. Kymmenes vai onko se jo yhdestoista ajo Reposaareen on edessämme. Keli on kylmä, mutta onneksi poutainen eikä ole liukasta. Matka on kymmenen kilometriä yhteen suuntaan ja kestää noin kaksikymmentä minuuttia. Urakka on alkanut puoli vuorokautta sitten."
1.joulukuu 2006, klo 03.00: "Noin tunnin kuluttua olemme taas Uniluodossa"
1.joulukuu 2006, klo 05.00: "Kello tulee viisi, olemme päättäneet, että huilaamme pari tuntia ennen kun ajamme taas Uniluotoon. Olen purkamassa autoa kun Olli Santavuori yllättää minut. Vien tavaroita vintille. Kun olen laskeutunut viisi porrasta taas alas, Olli seisoo auton vieressä. "Onko sinulla Joop noin hieno auto?” "Se ei ole minun, vaan vaimoni.”
1.joulukuu 2006, klo 14.00: "Kato orava", Anneli sanoo ja osoittaa paksuilla sormillaan eläintä, joka viilettää meidän edessä pihalla.
1.joulukuu 2006, klo 14.30: "Istumme Kaanaan Teboilissa(...)"Tulee jo pimeä. Lähdetäänkö jo?" "Lähdetään."
1.joulukuu 2006, klo 15.00: "Olemme juuri kääntymässä Mäntyluodontieltä Reposaaren suuntaan kun Ullan puhelin soi. Soitto kestää niin pitkään ja tuo ilmeisesti niin vakavan uutinen, että hän parkkeeraa auton bussipysäkille. "Jukka S. Lahti murhattiin", hän sanoo vihdoinkin lopettaessaan. "Ja sen vaimo on sairaalahoidossa."
1.joulukuu 2006, klo 16.00: "Reposaaren pihassamme on täyspimeää. Kello on ehkä neljä. Olen käynyt koiran kanssa lenkillä ja paluumatkalla olen hakemassa postia. Postilaatikko pihanaidalla avataan pienellä avaimella ja kun pakkanen on iltaan mennessä taas kiristynyt homma kestää ja vaati keskittymistä. "Asutko täällä?", sanoo joku miesääni takanani."

Kysyit kuka soitti vaimolleni ja kertoi yön tapahtumasta. Soittaja oli Timo Grönblom, silloin 2006 asuntovälittäjä, mutta joskus entisessä elämässään työssä Outokummussa. Olen epäillyt joskus, että tämä Grönblom vihjasi poliisille minusta/meistä.
Kiitos selventävistä tiedoista. Ja ylipäätään selkeästä esityksestä.
Ja pahoittelen myöhästynyttä vastausta - en huomannut ylläolevaa kirjoitusta.

Järki voitti kirjoituksessa olen siis hamottanut kronologian väärin. Tässä kohdassa:
Kuukauden aikana olemme seuranneet meidän ikkunasta kun Olli makaa keskellä päivää kioskin vieressä maassa ja/ tai oksentaa läheisen puun juurelle.

"Kato orava", Anneli sanoo ja osoittaa paksuilla sormillaan eläintä, joka viilettää meidän edessä pihalla.

Siinä on kappalejako, minkä W nyt selventää tarkoittavan myös ajallista siirtymää seuraavaan
päivään. Ymmärsin väärin, koska luku vaihtuu kaksi kappaletta myöhemmin otsikon
Kyläniemi alla.

Kyläniemi -episodi ja käynti Teboilissa siis iltapäivällä 1.9.2006, ja yön tapahtumat päättyvät kohtaan "Olli makaa keskellä päivää kioskin vieressä maassa ja/ tai oksentaa läheisen puun juurelle".

Myös tieto soittjasta epäilemättä selventää asiaa.
Myös J.W. tiedot "poliittisesta väkivallasta" selventyivät - juontuvat aivan toisenlaisesta
poliittisesta kulttuurista ja taustasta kuin tämä kotimaisemme.

Ja koska itsestäni näyttää nyt, että kirjoitukseni enemmän hämärtää kuin selventää
asiota, poistan sen osoitteestaan anteeksipyyntöjen kanssa. Kiitän J.W:tä osallistumisesta,
ja toivon että hän jatkaa edelleen palstalla. Mahdollista aiheutunutta/aiheutuvaa harmia
en tietenkään voi perua.
Vastaa Viestiin