HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Viimeksi muokannut Primavera, Ma Kesä 11, 2007 3:59 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

EuroJR kirjoitti:[i
Jaaa-a... näinkö naurettavuuteen on nyt sitten menty. Eihän psykopaatti tarkoita mitään tappajaa, vaikka viihteen takia noin luullaankin.

Mahtavat yritysjohtajat, kapiaiset ja poliitikot olla nyt varpaillaan!!!
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Oho, mä oon 65% psykopaatti... :D

Aikanaan MeNaiset-lehden psykopaattitestistä sain 9/10, joten ilmeisesti tervehtymään päin ollaan!!! :D :lol: :lol:
diipadaapa
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

Jotenkin tässä nyt jää sellainen maku suuhun että tekijää yritetään lehtijuttujen avulla houkutella esiin tai että saataisiin hänet tekemään vielä jokin virhe.
Mimosa
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Mä olen 22% psykopaatti.

Tämä Ulvilan tapaus alkaa vaikuttaa jo tosi oudolta. Melkein alkaa naurattaa nuo poliisien kommentit. Tietävätkä he itsekään mitä ovat tekemässä?
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

diipadaapa kirjoitti:Jotenkin tässä nyt jää sellainen maku suuhun että tekijää yritetään lehtijuttujen avulla houkutella esiin tai että saataisiin hänet tekemään vielä jokin virhe.
Ehkä yritetään, ehkä ei. Ehkä Jousenlahti vain haluaa taas otsikoita ja juttuja, joissa hänen toimintansa vaikuttaa ammattimaiselta. - Isokenkäinen, vatsakas psykopaatti, joka autovalinnassaan satsaa turvallisuuteen. Onhan siinä profiili. :lol:

Tämä sama juttu on sitten huomenna Iltalehden etusivulla. Jos tästä jutusta, ennen sen ratkeamista, vielä haluttaisiin jotenkin mielenkiintoinen, niin pitäisi julkaista se soitosta tallentunut nauha tai ainakin osia siitä. Epäilen vain suuresti, ettei sellaista K-18 matskua pistetä jakeluun. Ehkä teksti kuitenkin.
Mother_North
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Olet 43% psykopaatti. Ohhos :lol:
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Mother_North kirjoitti:Olet 43% psykopaatti. Ohhos :lol:
Mä olen 9 prossan psykopaatti ko testin mukaan.

Juureni on tuolla Kokemäenjokilaaksossa ja olen huomannut sellaisen asian, että tosi paljon joen lähellä (Harjavallasta Poriin) asuvia nuoria miehiä sairastui psyykisesti 60- ja 70-luvuilla. Omassakin tuttavapiirissä oli/on useita tällaisia. Olisiko jokeen päästetty jotain ympäristömyrkkyjä tehtaista?
Lupus
Susikoski

Mitä mieltä, tätä mieltä.

Viesti Kirjoittaja Lupus »

Laitetaan nyt aluksi, kun kerran aiheesta puhutaan, että olen 70% psykopaatti.

Mä olen sitä mieltä että tuo murha ei ratkea. Tekijä on jo ulkomailla, tai sitten niin kylmäverinen että pokka pitää. Poliisi on ilmeisestikkin aivan ulalla tapahtuneesta, kuten jo aiemminkin on tässä viestiketjussa mainittu.

Onko muuten piirtäjä tehnyt luonnosta vaimon kuvauksen perusteella? Jos on niin löytyykö netistä?

Itse en löytänyt.

Jos kerran vaimo näki hyökkääjän ja piirrustusta ei ole tehty, niin miksi ei. (Jälleen kerran turhanpäivästä jossittelua ja anteeksi jos joku jo seuraavassa viestissä heittää linkin missä on taiteilijan luonnos murhaajasta tai tätäkin aihetta on sivuttu).

Tietenkinn vaimon kuvaus on erittäin laaja-alainen, mutta luulisi että sillä jotain saa aikaan.

No mutta, taitanee jäädä Suomen rioshistorian "selvittämättömät" - osioon.

Siitä puheenollen, löytääkö joku linkin missä on näitä Suomalaisia selvittämättömiä henkirikoksia?
Viimeksi muokannut Lupus, Ma Kesä 11, 2007 9:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Naamioituneen tekijän muotokuvasta ei varmaan olisi paljoakaan iloa.

Itse uskon, että tapauksella on hyvät mahdollisuudet selvitä, koska tekijästä on dna. Tekijä jää siis kiinni, jos häestä elämänsä aikana otetaan yksikin dna-näyte. Olisi siis vähän samanlainen ratkeamismalli, kuin sillä Kotkan junavaunumurhaajalla, joka jäi 16 vuotta tekonsa jälkeen kiinni, kun syyllistyi johonkin pikkurikokseen Italiassa. Kyseinen perämieheksi kouluttautunut mies oli tekohetkellä 16 vuotias julli, ja kerkesi "pakoaikanaan" jäämään kerran rattijuopumuksestakin kiinni, mutta selvisi säikähdyksellä, koska rattijuopoista ei otettu ainakaan siihen aikaan sormenjälkiä.

Keväällä oli alibissa varsin kattava lista ratkaisemattomista henkirikoksista.
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Mitä surmattu muuten teki ennen yliopistosta valmistumistaan? Vai oliko hän vaan pitkän tien opiskelija? Kaunaa kantavia kansalaisia voi saada hyvinkin niskaansa 50 vuoden kuluessa jopa lapsuusvuosien takaa.

Poliisilla on kyllä aika iso työ selvittää joka palaverin ja yksityiskeskustelujen ristiriidat ja sanomiset. Lehtitietojen mukaan juttua hoitaa kolme tutkijaa täyspäiväisesti eikä kertaakaan ole tullut sellainen olo, etteikö tekijää saataisi kiinni.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007061 ... 4_uu.shtml
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Skoone:
Eikös ympäristömyrkyt aiheuta ihan jotakin muuta kuin psyykkisiä oireita? Syöpää ym.?

Olisiko nämä 60-70-luvun nuoret niitä rintamamiesten lapsia? Rintamamiehillä ei ollut minkäänlaista psyykkistä jälkihoitoa ja varmaan lapset saivat osansa isän "poissaolevuudesta". Monet kuvaavat isäänsä sanoin: "paikalla oli mutta koskaan ei läsnä. Korkeintaan silloin kun piti rankaista jostain"

Keskiolut tuli maitokauppoihin v. -69 ja sen jälkeen alkoi tämä suomalaisten yleisesti hyväksytty suurkulutus (myös naisten ja alaikäisten) , jolla monet hoitavat psyykkisiä oireitaan, jotka olisi täsmälääkittävissä jollakin masennus- tai paniikkihäiriölääkkeellä.

Nämä olivat minun omia olettamuksia, eikä välttämättä yleisesti ottaen kaikkiin päde.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
skoone
Ainesta Watsoniksi

Lydia07 kirjoitti:Skoone:
Eikös ympäristömyrkyt aiheuta ihan jotakin muuta kuin psyykkisiä oireita? Syöpää ym.?

Olisiko nämä 60-70-luvun nuoret niitä rintamamiesten lapsia? Rintamamiehillä ei ollut minkäänlaista psyykkistä jälkihoitoa ja varmaan lapset saivat osansa isän "poissaolevuudesta". Monet kuvaavat isäänsä sanoin: "paikalla oli mutta koskaan ei läsnä. Korkeintaan silloin kun piti rankaista jostain"

Keskiolut tuli maitokauppoihin v. -69 ja sen jälkeen alkoi tämä suomalaisten yleisesti hyväksytty suurkulutus (myös naisten ja alaikäisten) , jolla monet hoitavat psyykkisiä oireitaan, jotka olisi täsmälääkittävissä jollakin masennus- tai paniikkihäiriölääkkeellä.

Nämä olivat minun omia olettamuksia, eikä välttämättä yleisesti ottaen kaikkiin päde.
Nuo mun tietämät tapaukset ei välttämättä mene noihin isien ja sotakokemusten piikkiin. Puhumattomat isät saattoivat kyllä lisätä lastensa puhumattomuutta ja runsaankin alkoholinkäytön aloittamista. Mutta nämä tietämäni tapaukset asuvat/asuivat kaikki Kokemäenjoen rannan tuntumassa (eli uivat ja onkivat joessa/joesta, plus kotien kasvimaat olivat myös lähellä jokea, ja savuttavia Harjavallan tehtaita. Silloin kun rikkihappotehdas perustettiin Harjavaltaan, niin mäntymetsät kuoli tehtaan läheltä, sittemmin istutettiin paikalle muita puita...

Ympäristömyrkkyjen vaikutusta psyykkisiin sairauksiin ei ole pahemmin tutkittu. Mutta tiedetään esimerkiksi se, että masennukseen ja skitsofreniaankin vaikuttaa myös syöty ravinto. Esimerkiksi sianlihaa ei suositella näin ollen syötäväksi, jos haluaa päästä masennuksesta esimerkiksi.
patela

Viesti Kirjoittaja patela »

Ihan vaan selvennyksenä rintamamiesten lapsiin. Ns. suuret ikäluokat syntyivät välittömästi sodan jälkeisinä vuosina 1945-1950. Rintamamiesten lapset ovat matemaattisesti tällä hetkellä 57-67 vuotiaita.
skoone
Ainesta Watsoniksi

patela kirjoitti:Ihan vaan selvennyksenä rintamamiesten lapsiin. Ns. suuret ikäluokat syntyivät välittömästi sodan jälkeisinä vuosina 1945-1950. Rintamamiesten lapset ovat matemaattisesti tällä hetkellä 57-67 vuotiaita.
Ihan vaan selvennyksenä sinulle patela, monilla rintamamihellä oli jo lapsia sotaan lähtiessäänkin. Samoin heihin vaikutti sitten isän kokemukset...
Lukittu