Stockholm syndrom

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
pikas.so

Re: Stockholm syndrom

Viesti Kirjoittaja pikas.so »

ANDYROM kirjoitti paljon muutakin, mutta:
Toivoisin kuitenkin, että fanit perustaisivat omat sivut ja täällä keskustelu olisi jotain muuta. Kiitos!
Fanitus voi olla myös ihan käänteisessä mielessä sinne parjaamiseen keskittyvä.

En muista, että Auer olisi loistanut sanan varsinaisessa mielessä koskaan uutisoinnissa.

Itse olen ollut altis vaikutteille, mutta olen myös pystynyt ajan kanssa asiassa näkemään toisenkin puolen.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Stockholm syndrom

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Harpo kirjoitti:Lsh-tuomiot puretaan ilman muuta. Ne ovat olleet olemassa vain, jotta Auer saataisiin tuomittua murhasta. Poika lienee jo kertonut totuuden, koskapa ei suostunut tulemaan valheitaan toistamaan äitiään vastaan oikeuteen.
Minun mielestä poika ei ole totuutta kertonut ja ainakin toistaiseksi haluaa pysyä aikaisemmin kertomassaan. Perustelen hiukan mielipidettäni.

Hovin aloittaessa istuntonsa tuli lehdistöön tieto, että myös poika on haastettu todistamaan. Epäilin, että haasteen takana olisi ollut puolustus, mutta näin ei sitten ollutkaan. Epäselväksi jäi kuka pojan haastoi, koska syyttäjälle pojan todistus olisi ollut katastrofi. Joka tapauksessa pian sen jälkeen kun tieto tuli julkiseksi, kiirehtivät Kulmala ja Haapalehto julkisuuteen kertomaan, ettei pojan ole pakko todistaa äitiään vastaan. Tuon luettuani olin varma, ettei poika myöskään todista. Ja näinhän siinä kävikin.

Hovioikeuden tuomiosta voi lukea, että poika ei halunnut todistaa. Asiaa kysyttiin häneltä kahdesti. Lopulta häneltä kysyttiin, voidaanko oikeudessa käyttää aikaisemmin tuotettua materiaalia todisteena ja siihen poika antoi luvan. Pojan käytöksestä päättelen, ettei hän ole mieltänsä äitinsä suhteen muuttanut, eikä kadu kertomuksiaan.

Minun mielestä tässä tapahtui niin, että syyttäjä neuvoi tai painosti poikaa olemaan todistamatta. Näin puolustus ei päässyt esittämään hänelle kiusallisia kysymyksiä ja silti aikaisemmin tuotettu materiaali jäi oikeudelle todistusaineistoksi. Sen saman materiaalin pohjalta on tuotettu seri-tuomiot. Kai syyttäjä arveli, että se riittää tuomioon nytkin? Mutta eipä arvannut sitä, että tällä kertaa oli paikalla kertaluokkaa fiksummat tuomarit, joihin utopistiset höpötykset eivät uponneetkeen.

Jos homma meni esittämälläni tavalla, niin voisi ajatella, että syyttäjä mokasi estäessään pojan todistuksen. Toisaalta, jos poika olisikin todistanut, olisi seuraukset olleet vielä tuhoisammat. Joka tapauksessa lasten tarinoista oli kuitenkin syytteelle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mitä tulee seri-tuomioiden purkuun, niin toivoni on nuorimmissa lapsissa. Ja olenkin aika verma, että jossakin vaiheessa he tulevat totuuden kertomaan. Seri-tuomio puretaan viimeistään tuolloin. Mutta se voidaan purkaa myös aikaisemmin. Sanoihan mm. Pekka Lehto, että jotkin asiaan perehtyneet virkamiehet haluaisivat julkaista salatut asiakirjat, koska heidän mielestään on tapahtunut törkeä oikeusmurha, joka pitää saada oikaistuksi. Ja Annelihan haastattelussaan totesi, ettei hän jätä asiaa, ennen kuin tuomio on purettu.

Kohta saamme lukea lisää, siitä olen aika varma 8)
Harpo

Re: Stockholm syndrom

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Voit kyllä olla oikeassa, Peltirumpi. Esittämäsi skenaario on looginen.
Mä en ole kauhean optimisti kahden nuorimman lapsen suhteen. He ovat olleet niin nuoria, että en ole varma, osaavatko he erottaa oikeita muistoja vääristä. Sen sijaan toiseksi vanhin, eli poika, varmasti muistaa keksineensä tarinat, vaikka ei tarkasti muistaisi enää aikoja, joista valheissaan puhuu.
Mielestäni kaikkein suurin todistus siitä, miten puppua lsh-jutut ovat olleet, on Amanda. Hän on jo lähes aikuinen, mutta yhä vielä ei muka tajuaisi, millaista vääryyttä hänelle on lapsena tehty ja jatkaisi vain äitinsä ja Jens Kukan puolustamista lukuisista raiskauksista huolimatta. Häntä ei myöskään ole tietääkseni pakotettu mihinkään terapiaan toipumaan noista lapsuuden kauhuista, vaan hänen muka annettaisiin elää siinä luulossa, että niitä ei ole koskaan tapahtunutkaan, tai siinä luulossa, että hän oli tapahtumissa halukkaasti mukana. Näinkö toimittaisiin, jos esimerkiksi Amandan kanssa tekemisissä olevat sosiaaliviranomaiset oikeasti uskoisivat, että Amanda on ollut äitinsä ja isäpuolensa seksileluna? Amanda saa jopa antaa haastatteluja lehtiin, joissa hän puolustaa äitiään ja kaipaa tätä kotiin, eikä kukaan älähdä, että toimittakaa nyt tuo aivopesty lapsiparka hoitoon. Mielestäni on olemassa suuri joukko ihmisä ja jopa viranomaisia, jotka tietävät, että koko lsh-juttu on täyttä potaskaa.
Kyllä täällä palstalla eräiden naamat venähtävät, kun Auer vapautetaan noistakin syytteistä. Itse olen koko ajan pitänyt sitä paljon todennäköisempänä kuin vapauttavaa tuomiota murhasta. Mutta viimeistään nyt on ihan turha väittää, että noilla kahdella jutulla ei olisi mitään tekemistä toistensa kanssa. Lsh-juttu syntyi vain kylkiäisenä lasten valheista, kun Aueria väännettiin väkisin syylliseksi murhaan.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Stockholm syndrom

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

^minä olen joskus yrittänyt pähkäillä syytä näihin hyväksikäyttötarinoihin. Minkä ihmeen takia lapset vielä keksivät nämäkin? Miksi heille ei riittänyt, että Anneli olisi tuomittu murhasta ja miksi piti vielä keksiä lisää tarinoita? Kertoiko heille joku, että Annelia ei voida heti uudestaan vangita pelkkien lasten tarinoiden pohjalta ja että kestää ainakin vuoden, ennen kuin juttu on uudestaan oikeudessa ja sekin on epävarmaa?

Jospa joku vihjasi, että tarvitaan enemmän ja jotain sellaista, mikä mahdollistaa välittömän vangitsemisen? Näinkin on saattanut tapahtua. Vai lähtikö lapsilla vaan homma lapasista?

Ehkäpä jonkun tulisi hiukan tutkia veljen ja Valkaman välistä yhteydenpitoa. Neuvoihan Valkama veljelle lasten videoinnitkin.
nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Stockholm syndrom

Viesti Kirjoittaja nihlist »

peltirumpu kirjoitti:
Harpo kirjoitti:Lsh-tuomiot puretaan ilman muuta. Ne ovat olleet olemassa vain, jotta Auer saataisiin tuomittua murhasta. Poika lienee jo kertonut totuuden, koskapa ei suostunut tulemaan valheitaan toistamaan äitiään vastaan oikeuteen.
Minun mielestä poika ei ole totuutta kertonut ja ainakin toistaiseksi haluaa pysyä aikaisemmin kertomassaan. Perustelen hiukan mielipidettäni.

Hovin aloittaessa istuntonsa tuli lehdistöön tieto, että myös poika on haastettu todistamaan. Epäilin, että haasteen takana olisi ollut puolustus, mutta näin ei sitten ollutkaan. Epäselväksi jäi kuka pojan haastoi, koska syyttäjälle pojan todistus olisi ollut katastrofi. Joka tapauksessa pian sen jälkeen kun tieto tuli julkiseksi, kiirehtivät Kulmala ja Haapalehto julkisuuteen kertomaan, ettei pojan ole pakko todistaa äitiään vastaan. Tuon luettuani olin varma, ettei poika myöskään todista. Ja näinhän siinä kävikin.

Hovioikeuden tuomiosta voi lukea, että poika ei halunnut todistaa. Asiaa kysyttiin häneltä kahdesti. Lopulta häneltä kysyttiin, voidaanko oikeudessa käyttää aikaisemmin tuotettua materiaalia todisteena ja siihen poika antoi luvan. Pojan käytöksestä päättelen, ettei hän ole mieltänsä äitinsä suhteen muuttanut, eikä kadu kertomuksiaan.

Minun mielestä tässä tapahtui niin, että syyttäjä neuvoi tai painosti poikaa olemaan todistamatta. Näin puolustus ei päässyt esittämään hänelle kiusallisia kysymyksiä ja silti aikaisemmin tuotettu materiaali jäi oikeudelle todistusaineistoksi. Sen saman materiaalin pohjalta on tuotettu seri-tuomiot. Kai syyttäjä arveli, että se riittää tuomioon nytkin? Mutta eipä arvannut sitä, että tällä kertaa oli paikalla kertaluokkaa fiksummat tuomarit, joihin utopistiset höpötykset eivät uponneetkeen.

Jos homma meni esittämälläni tavalla, niin voisi ajatella, että syyttäjä mokasi estäessään pojan todistuksen. Toisaalta, jos poika olisikin todistanut, olisi seuraukset olleet vielä tuhoisammat. Joka tapauksessa lasten tarinoista oli kuitenkin syytteelle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mitä tulee seri-tuomioiden purkuun, niin toivoni on nuorimmissa lapsissa. Ja olenkin aika verma, että jossakin vaiheessa he tulevat totuuden kertomaan. Seri-tuomio puretaan viimeistään tuolloin. Mutta se voidaan purkaa myös aikaisemmin. Sanoihan mm. Pekka Lehto, että jotkin asiaan perehtyneet virkamiehet haluaisivat julkaista salatut asiakirjat, koska heidän mielestään on tapahtunut törkeä oikeusmurha, joka pitää saada oikaistuksi. Ja Annelihan haastattelussaan totesi, ettei hän jätä asiaa, ennen kuin tuomio on purettu.

Kohta saamme lukea lisää, siitä olen aika varma 8)
Peltirumpu, joka korttelissa kaikaa ja yörauhan kaupunkiin takaa.
Yössä askelten äänet vartijain kuuluu, peltirumpu helähtäin vyönsolkeen osuu.
Vieno helähdys yörauhan kansalaisille takaa, on yksi valveilla kun muut yössä lepää.

Peltirumpu se kirjoittelee vähän mutta täyttä asiaa ja noinhan se asia on, en ole vaan päässyt tuotakaan asiaa ilmaisemaan vaikka käteni syyhysi näppäimstön yllä, mutta ei, Pannii eli perustuslaillisen oikeuden estämistä.

Tuosta tuon pojan (tara ei halua ja moni muu ettei pojan nimeä sanota täällä), niin ei sitten sanota, sen verran ja mitä olen itselleni selvittänyt/selville saanut, niin ne mitkä ovat valevalkamalle toimitettu videoinnit, niin mitä olen käsittänyt, niin ei niissä ole ollut mitään LSH-juttuja ollut, vaan pääosin heidän kertomiaan äitinsä pahoinpitelyistä (vetänyt jalasta portaita pitkin alas,että veri oli vaan roiskunut (roiskuhan se, takkahuoneessa, mutta ei Annulin :wink: :lol: toimesta) ja lisäksi mitä muka Anneli ja Amanda ovat keskenään puhuneet, lisäksi niitä juttuja mitä poika oli kehitellyt kuinka Amanda oli suihkutellut deodoranttia ja hyönteismyrkkyä ruokiin ja kerännyt poltettavaa tavaraa nurkkin.

Lisäksi sieltä ilmeni kynttilöiden sytyttelyjä ynnä muuta lennokasta ja mitä olen ymmärtänyt, että Aueri pidätettiin vasta sen jälkeen kun poliisit ja psykologit olivat puhuttaneet noita lapsia eli aineistoa oli kerätty sitä ennen ja vasta tämän jälkeen tapahtui Auerin ja Jens Kukan pidättämiset.

Tuota aineistohan oli kertynyt niinkin rajut määrät kuin videopuhutteluja yli kymmenen tuntia, siis tieto mikä on annettu julkisuuteen ja lisäksi yli kolmeTUHATTA sivua haastatteluja.

Melkoinen määrä, eikö vain.

Mitä tulee taas tähän ketjunaloittajan "stocholm syndroom"-asiaan, niin se, mikä se oikeasti on, niin aloittajalla ole harmainta hajuakaan.

Sehän ei ole syylliseksi epäillyn ihannointia, vankilaan tuomitun ihannointia ja tästä kannattaisi ketjunaloittajan ottaa asioista selvää ennen kuin aukaisee vaikeaselkoisen sanaisen arkkunsa.

Mitä hänen tekstistään sain selvää, niin minulle tuli mieleen Joop Wassernaas, heikko suomenkielen taito ja sanaoppivirheineen.

Voisin tässä lopuksi kirvaista, kuten eräässä kuuluisassa kohtauksessa hallitsemattomalla suomenkielellä väärin artikuloiden, että "jumalauto".
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Stockholm syndrom

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

annaanna kirjoitti: Oletin olevan mahdollista, että lapset ovat panikoituneet. Voin jopa viestihistoriani kautta sen todeksi näyttää. Helvetillista paskaa niillä käsityksillä niskaan aikanaan sai :D. Lasten hätää eivät aikuiset ole ymmärtäneet ja ovat tahallaan tai tahattomasti väärin tulkinneet lasten yleismaailmallisesti käyttämiä sanallisia tapoja julkituoda tuollaisessa huoltajuuskiista-asiassa hätäänsä.
Tupla nostaa tässä sen Stockholms syndroomin, jonka vallassa me annelistit olemme olleet. Olemme yrittäneet selittää pojan johtaman kolmen lapsen ryhmän hyökkäyksiä sisartaan ja äitiään kohtaan. Näin oltaisi pääty siihen, ettää isän murhaaja ei saataisi selville. He ovat tietenkin selvillä siitä, ettei heidän äitinsä ole isää surmannut. He tietävät aivn vuoren varmasti, että heitä ei ole raiskattu, tarinat vat pojan kehittämiä ja sisarilleen opettamia koska ne ovat saman laisia.

SS ilmiö syntyi kun panttivangit pankin holvissa Norrmalmstorg'illa rakastuivat ryöstäjään. Meiltä on paljon mennyt ajatustyötä hukkaan kun olemme yrittäneet soveltaa näitä ajatuksia Auerin lasten valehteluun. Heidän tavoitteensa on hyvin yksiselitteinen, paremman elintason saaminen ison siskon ja äidin elämän pilaamisen kustannuksella. Huoltamisesta maksettava 9.000 euroa kuukaudessa näkyy tietenkin lasten viikkorahoissa. Ne olisivat aivan toista jos kakki neljä lasta olisi lapsilisien varassa elätettävä.
Vastaa Viestiin