Ed kirjoitti:Lukiko ketjun nimessä jossain "Kalessin"?
Mitä?
Markjalta olisin toivonut asiallista kommenttia edelliseen viestiini,
Millä perusteella kommenttini muka eivät olleet "asiallisia"?
ilman latinaa
Et siis ymmärrä järkevän ja pätevän perustelun merkitystä ja periaatteita. Just. En voi auttaa.
ja linkkejä blogiinsa, tuohon Narkissoksen virtuaalilampeen.
Miksi minun pitäisi kirjoittaa uudestaan sama asia, jonka olen jo toisaalla aikaisemmin selittänyt? Olisiko parempi, jos copy-pastea käyttäen liittäisin sen tekstin sieltä tänne? Vai mikä sulle kelpaisi?
Vai koetatko kenties vain selitellä sitä, että et viitsi itse asiassa lukea mitä minä kirjoitan ja sanon ja jankkaamalla jankata asioita kun tosiasiassa et halua keskustelua ja ajatustenvaihtoa lainkaan?
Haluaisin sinun analysoivan tämän käsitykseni sinusta pala palalta, mieluiten ilman latinaa ja läpinäkyvän tekokansanomaisia "häh?"- huudahduksia.
En minä näe mitään syytä lähteä asiakeskustelusta vastailemaan sinun anonymiteetin takaa suoltamiisi asiattomiin ja henkilökohtaisiin solvauksiin ja vihjailuihin. Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa ja keskustelevaa, myönnä se suoraan, äläkä käyttäydy noin lapsellisesti ja konfliktinhaluisesti.
Haluaisin sinun myös selittävän, miksi käytät tilastotietoa argumenteissasi, jotka ovat kuitenkin sävyltään asenteellisia ja kumpuavat selkeästi emotionaalisista lähtökohdista.
Et siis ymmärrä, että tilastotieto on tietoa. Se, että asia X on faktaa, ei muutu mihinkään siitä mikä motiivi jollakin saattaisi olla sen asian X julkituomisesta. Et selkeästikään ymmärrä logiikkaa, argumentointia ja perustelemista. Minä en taas ymmärrä, millä perusteella argumenttini ovat jollakin tapaa "asenteellisia" ja "emotionaalisista lähtökohdista"...kaikkihan mitä me teemme on jollakin tapaa aina noihin liittyvää, mutta miten paljon ja miten se vaikuttaa faktoihin, olisi kiva kuulla sulta.
Tämä kaikki siksi, että kirjoittajan persoona ja mielenterveys ovat hyvin ratkaisevia poimittaessa faktoja
Argumentum ad hominem.
Faktat ovat faktoja riippumatta niiden esittäjästä, hänen persoonastaan tai motiiveistaan. Faktojen todenperäisyys selviää tarkistamalla esimerkiksi lähteitä, tutkimuksen tieteellistä luotettavuutta, loogisesti päättelemällä jne.
Se, että et edes näin perustavaa laatua olevaa asiaa tajua kertoo minusta, että olet melkoisen sivistymätön juntti. Se, että olet ilmeisesti sivistymätön juntti, ei tietenkään tarkoita, että se, mitä sanot ei pitäisi paikkaansa tai olisi jotenkin "huonoa" tai "väärää" tai että et voisi olla väitteissäsi oikeassa.
Minä en käytä junttiuttasi lyömäaseena sinua vastaan enkä koeta siihen vedoten kumota esittämiäsi perusteita, koska se on henkilökohtaisuuksiin menemistä ja asian vierestä puhumista. Sinä sen sijaan tunnut harrastavat nimenomaan tuota henkilökohtaisuuksiin menemistä ja asian vierestä puhumista, ilmeisesti juurikin siksi että itse asiasta sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Minulla on ja siksi puhunkin asiasta ja faktaa.
Kumpaa kannattaisi järkevän ihmisen kuunnella ja kummasta oppia: Faktoja asiasta vaiko asian vierestä heitetyitä henkilökohtaisista mutu-kommenteista? Mietippä sitä.