Tarkoitat tässä ilmeisesti minua, että ammun omaan maaliin. No pyrin selittämään miksi toimin näin. Kun Jukan ääntä kuuluu häkenauhan hetkellä 2:28 (se jäi), niin on mielestäni täysin selvää, että Anneli ei Jukkaa ehdi surmaamaan häkepuhelun aikana. Kyllä siinä ammutaan omia maaleja oikein urakalla, jos joku väitää Annelin tehneen murhan häkepuhelun aikana. Syyttäjä on hyvä esimerkki tästä.Ande kirjoitti:Nyt eräät antiannelistit pelaavat jo omaan maaliin, jos väittävät Jukan kuolleen vasta häkepuhelun jälkeen. Silloinhan olisi vielä vähemmän aikaa veristen vaatteiden ja astalon hävittämiseen, vaikka oletettaisi sekä verinen halko että veitsi murhavälineiksi. En tosin itse usko kumpaankaan.
Kuten Vespa Veluntinalle tuossa edellä selitin, surmaamiseen ja siihen liittyviin operaatioihin käytössä oleva kokonaisaika on sama tehtiin surma sitten häkepuhelun aikana tai häkepuhelun jälkeen. Eli asiat voivat tapahtua muussakin järjestyksessä kuin surma-lavastus-piilotus. Voi olla esimerkiksi, että ensin valmistellaan lavastus, sitten tehdään surma ja lopuksi piilotus. Sovellan tätä ajattelua esimerkiksi sinun ajatukseen, mikä on minun mielestäni ihan hyvä:
Mielestäni sopisi paremmin, että Auer häkepuhelun aikana hakee mustan roskapussin ja virittää sen valmiiksi sorkkaraudan taikka itsensä ympärille, ja sitten välittömästi häkepuhelun jälkeen käy surman tekemässä. Surman jälkeen ei tarvitse enää lavastaa, koska lavastustoimet oli siis jo tehty puhelun aikana, riittää piilottaa materiaali.Ande kirjoitti:Sen ovat kai poliisit todistaneet, että ei jäteastioita tutkittu kuin päälisin puolin. Eihän murha-aseen ja vaatteiden piilottaminen niihin olisi vaatinut muuta kuin mustan roskapussin, jota olisi voinut käyttää myös suojana. Pussi vaan nurin päin, sisälle jäisi veriroiskeita ja sinne myös vaatteet ja astalo.Sen kun olisi tunkenut tarpeeksi syvälle, niin sinnehän jäi. Olisko jälkiä seuraava poliisikoira seurannut talossa olleen ihmisen jälkiä sille roskikselle ja takaisin?