Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
rane
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 5:17 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja rane »

WalkingDisaster kirjoitti:Jättäisin tämän napalmilolitan itsesäälin omaan arvoonsa. Kuinkahan tuolle edes annetaan pääsy nettiin, kun pitäisi olla täyshoidossa. Helppoa heittäytyä hulluksi, niin säästyy vankilan rajotteilta. Kohta vapaana ja pääsee toteuttamaan mielestään ansaitun "kostoiskun".
-Ettei vaan olisi trolli jota täällä ruokitte...? :roll:
Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

WalkingDisaster kirjoitti:JHelppoa heittäytyä hulluksi, niin säästyy vankilan rajotteilta.
Huomaa kyllä, että kirjoitat asiasta, mistä et tiedä yhtään mitään, et selvästi tunne mielentilatutkimusprosessia lainkaan. Mielentilatutkimuksessa ihmisen elämä ja pää tutkitaan niin perusteellisesti ja läpikotaisin, että "hulluksi" tekeytyminen on käytännössä mahdotonta.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti: 5) Näetkö itse, miten vahva uhri-mentaliteetti sinulla on? Tiedoksesi, että uhriutuminen on yksi yleisimmistä rikollisten perusteluista rikolliselle uralleen.
Entäpä jos he ovatkin oikeassa? Eikö ole selvää että köyhyys ajaa ihmisiä varkauksiin, päänaukominen pahoinpitelyihin jne.? Miksi rikollisista pitäisi väkisin yrittää leipoa jotain epäihmisiä?
Yritä ymmärtää. Uhriutuminen ei ole syy rikosten tekoon. Se on reaktio ja selitys rikosten tekoon. Kaksi eri asiaa, jotka nyt sekoitat. Toisekseen, minua voi syyttää monesta asiasta muttei todellakaan siitä, että "yrittäisin leipoa rikollisista jotain epäihmisiä". Päinvastoin, sen verran olen ollut kriminaalien kanssa tekemisissä, että olen täälläkin yrittänyt joskus kirjoituksissani kertoa, että yleensä rikoksille ja rikollisuuteen on syitä, jotka juontuvat ihmisen koko elämän varrelta sen sijaan, että rikolliseksi vain päätettäisiin ryhtyä. Sitä vain ei keskustelupalstoilla oikein hyväksytä, koska keskustelua eri näkökulmista ei valitettavan usein haluta, vaan on vain kaksi vaihtoehtoa, joko olet puolesta tai vastaan. Ja jos olet eri mieltä kuin joku muu, olet väärässä. Siksi en paljon viitsikään kirjoitella, koska en jaksa sitä loputonta tyhjänpäiväistä kinaamista, riitelyä, jankkaamista, trollaamista ja provoja, joita keskustelupalstat ovat pullollaan.
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Ja siksi pidät tekojasi oikeutettuna. Newsflash: elämä on kovaa monille muillekin, tekisi mieleni sanoa että varmaankin suurimmalle osalle ihmisiä.
No siinä tapauksessa: mitä merkitystä sillä sitten on jos 20-30 ihmistä saa surmansa syvämasentuneen ihmisen massa-ammuskelussa jos kaikkien elämä on kuitenkin ankeaa selviytymistaistelua?
Tottakai sillä on merkitystä. Millä täällä on merkitystä, jollei elämällä? ("Ei millään" ei kelpaa vastaukseksi.) Toisekseen sinulla ei myöskään ole oikeutta tehdä päätöstä muiden ihmisten elämän jatkumisesta tai päättymisestä. Omastasi voit tehdä ainakin päättymisen osalta, muiden et. Elämä voi olla hetkittäin kovaa, mutta tuskinpa kenenkään elämä on alusta loppuun vain pelkkää surkeutta ja kurjuutta, jonka vuoksi sinulla olisi oikeus päästää heidät "ankeasta selviytymistaistelustaan". Elämä voi olla kurjaa tänään ja onnellista ensi vuonna. Elämä on sellaista. Kenelläkään toisella kuolevaisella ei ole oikeutta päättää toisen elämää. Ei siltikään, vaikka se näyttäisi ulkopuolelle kuinka 'ankealta selviytymistaistelulta' tahansa.
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Kostammeko me sen suunnittelemalla meidän elämiemme kovuuteen syyttömien ihmisten joukkomurhaa? Emme. Miksi katsot, että sinulla on erivapaus tässä asiassa?


Ei olekaan ikinä ollut sitä mieltä että minulla olisi mitään erivapauksia. Minua itse asiassa ahdistaa, hämmentää ja suututtaa loputtomasti se, miten munatonta kansaa esim. juuri suomalaiset ovat.


Ai ei sinulla olekaan erivapauksia? Juuri tuossa edellisessä kohdassa kyselit, mitä väliä sillä on, jos tapat 20-30 ihmistä. Kun Suomen laissa henkirikos ovat laissa rikokseksi säädetty, niin kyllä vain monen ihmisen joukkomurha on erivapauden ottamista. Suomalaisten yleisestä lammasmaisuudesta olen erittäin paljon samaa mieltä kanssasi.
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Miksi me muut kykenemme ja olemme kyenneet käsittelemään elämässä vastaantulevat ongelmat ja vaikeudet ilman tuollaisia tekoja?
Ette ole kokeneet yhtä kauheita asioita kuin minä.


Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen. Sinä et tiedä YHTÄÄN, mitä kamaluuksia muut ovat kokeneet, etkä ole vähääkään siinä asemassa, että voisit vertailla omiasi ja muiden ihmisten kokemia kärsimyksiä. Ja vaikka kuka olisi kokenut mitä kauheuksia, ei se oikeuta joukkomurhaamaan muita ihmisiä, jotka ovat täysin syyttömiä oman elämän kamaluuksiin. Sen jaksan vielä jotenkin ymmärtää, että jonkun tietyn henkilön taholta kohtaamansa pahuudet haluaa kostaa tälle kyseiselle ihmiselle, mutta satunnaisesti valikoituneille syyttömille ihmisille 'kostamista' en.
NapalmLolita kirjoitti:Edustan kiistattomasti ihmiskunnan ehdotonta eliittiä, sillä olen keskimääräistä älykkäämpi (testattu), keskimääräistä hyväsydämisempi (mitataan asenteissa, ei teoissa) ja kauniskin (oikeudenkäyntikuvat eivät ole edustavia koska vankilassa ei saa huolehtia itsestään).
Kissankello kirjoitti:Sallinet, että olen eri mieltä kanssasi. Syytät muita ivallisesti "yli-ihmisiksi", ja samalla korotat itseäsi muiden yläpuolelle. Huomaatko ristiriidan?
Ei siinä ole ristiriitaa koska minä kykenen perustelemaan miksi olen keskimääräistä parempi ihminen ja ne joiden mielestä olen pohjasakkaa voivat nojautua ainoastaan surkeisiin näennäisperusteluihin kuten että olen mielenterveydeltäni häiriintynyt tai tehnyt rikoksia.
Sinä et ole pystynyt perustelemaan yhtään mitään. Kaikki argumenttisi ovat täysin kestämättömällä pohjalla ja suurinta osaa niistä en jaksa kommentoida ollenkaan, koska voin jo kuvitella sen loputtoman jauhamisen, mikä niistä seuraisi, ilman, että saisin koskaan sinua myöntämään argumenttiesi heikkoutta. Näen jo tähänastisesta, miten yhdessä viestissä sanot yhtä ja seuraavassa sanot että en minä niin sanonut, ja hiot hiukan sanamuotoa.
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Yhteiskunta ei pyöri älykkyysosamäärillä.
Ei niin. Maailmaa pyörittävät roistot. Psykopaatin luonne on tärkeämpi kuin älykkyys jos haluaa menestyä, joskin menestyneimmät tapaukset ovat myös älykkäitä koska ovat osanneet huijata useimmat muut uskomaan että he tekevät yhteiseksi hyödyksi hyödyllistä työtä.
Eivät pyöritä. Roistot suheeraavat joukossa, mutta maailmaa pyörittää se suuri massa ihmisiä, joka käytännössä pitää yhteiskunnissa pyörät pyörimässä. Ankeissa selviytymistaisteluissaan.

Vielä lopuksi: Olitpa sitten oikeasti se, joka sanot olevasi tai provo, kuten tuolla edellä hekotellaan, minulle se on sinänsä ihan se ja sama, minulle on loppujen lopuksi aivan sama kuka toisessa päässä kirjoittaa. Kun kirjoitan tänne tai jonnekin muualle, niin minulla on silloin ollut se hetki antaa aikaa, periaatteessa on ihan sama kenen kanssa keskustelemiseen sen käyttää. Sinulle toivon että saat tarvitsemaasi apua ja hoitoa, ja että elämä joskus näyttäisi sinulle parempiakin puoliaan.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Ei näköjään antanut enää muokata tuota aiempaa viestiäni tuolla, niin laitan lisäyksen näin:
Kissankello kirjoitti:
WalkingDisaster kirjoitti:JHelppoa heittäytyä hulluksi, niin säästyy vankilan rajotteilta.
Huomaa kyllä, että kirjoitat asiasta, mistä et tiedä yhtään mitään, et selvästi tunne mielentilatutkimusprosessia lainkaan. Mielentilatutkimuksessa ihmisen elämä ja pää tutkitaan niin perusteellisesti ja läpikotaisin, että "hulluksi" tekeytyminen on käytännössä mahdotonta.
Lisäyksenä sivuhuomautus: Tätä on viime aikoina yrittänyt mm. Laajasalon murhaaja Romppainen selittämällä äänien kuulemisia, mutta mielentilatutkimus on niin pitkä ja perusteellinen prosessi, että niin hyvää näyttelijää ei olekaan, että kaikissa niissä testeissä, haastatteluissa ja tehtävissä onnistuisi terve ihminen itsestään hullun teeskentelemällä tekemään.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

WalkingDisaster kirjoitti:Jättäisin tämän napalmilolitan itsesäälin omaan arvoonsa. Kuinkahan tuolle edes annetaan pääsy nettiin, kun pitäisi olla täyshoidossa.
Johtuisiko esim. inhimillisyydestä? Netti on tänä päivänä aika välttämättömyys. Se on kylläkin outoa ja melkein paradoksaalista, että saman valtion sisällä voi toimia niin erilaisia laitoksia kuin Vantaan ja Turun vankilat ja Niuva. Ensimmäiset vastaavat olosuhteiltaan Auschwitzia.
Kohta vapaana ja pääsee toteuttamaan mielestään ansaitun "kostoiskun".
Ei minulla ole mitään tarvetta kostaa, jos vaan saan elämäni kuntoon. Hitler, Stalin, Mao, Team 9/11, ISIS, Breivik ja Andreas Lubitz kostivat jo minun puolestani.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.
NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Kissankello kirjoitti: Yritä ymmärtää. Uhriutuminen ei ole syy rikosten tekoon. Se on reaktio ja selitys rikosten tekoon. Kaksi eri asiaa, jotka nyt sekoitat. Toisekseen, minua voi syyttää monesta asiasta muttei todellakaan siitä, että "yrittäisin leipoa rikollisista jotain epäihmisiä". Päinvastoin, sen verran olen ollut kriminaalien kanssa tekemisissä, että olen täälläkin yrittänyt joskus kirjoituksissani kertoa, että yleensä rikoksille ja rikollisuuteen on syitä, jotka juontuvat ihmisen koko elämän varrelta sen sijaan, että rikolliseksi vain päätettäisiin ryhtyä. Sitä vain ei keskustelupalstoilla oikein hyväksytä, koska keskustelua eri näkökulmista ei valitettavan usein haluta, vaan on vain kaksi vaihtoehtoa, joko olet puolesta tai vastaan. Ja jos olet eri mieltä kuin joku muu, olet väärässä. Siksi en paljon viitsikään kirjoitella, koska en jaksa sitä loputonta tyhjänpäiväistä kinaamista, riitelyä, jankkaamista, trollaamista ja provoja, joita keskustelupalstat ovat pullollaan.
Jos et tykkää tyhjänpäiväisestä kinaamisesta ja trollaamisesta, lopeta itse siihen osallistuminen. Se mitä tuossa sanot on vähän ristiriidassa sen kanssa, että heti perään alat inttää että minun argumenttini ovat "kestämättömällä pohjalla" perustelematta mitenkään.
Toisekseen sinulla ei myöskään ole oikeutta tehdä päätöstä muiden ihmisten elämän jatkumisesta tai päättymisestä. Omastasi voit tehdä ainakin päättymisen osalta, muiden et.
Sama pätee muihinkin asioihin kuin vain kuolemisesta päättämiseen. Sama pätee koko elämään. Kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen puolesta, mitä hän rauhanomaisesti saa omassa elämässään tehdä. Silti lukemattomat poliitikot, byrokraatit ja autoritarismia fanittavat ihmiset kuvittelevat että heillä tällainen oikeus on. Sen takia minäkin tässä olen, koska muiden mielivallalla elämästäni on tehty elinkelvotonta. Eli kysymys kuuluu, jos minulla ei ole oikeutta päättää toisten elämästä ja kuolemasta, miksi joillain muilla on oikeus säädellä minun mahdollisuuksiani toteuttaa itseäni omassa elämässäni, vaikka se ajaisi minut itsetuhoiseksi?
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Miksi me muut kykenemme ja olemme kyenneet käsittelemään elämässä vastaantulevat ongelmat ja vaikeudet ilman tuollaisia tekoja?
Ette ole kokeneet yhtä kauheita asioita kuin minä.

Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen. Sinä et tiedä YHTÄÄN, mitä kamaluuksia muut ovat kokeneet, etkä ole vähääkään siinä asemassa, että voisit vertailla omiasi ja muiden ihmisten kokemia kärsimyksiä.
Perustele miksi en ole sellaisessa asemassa. Nekö sitten ovat, jotka eivät ole kokeneet mitään kovin kauheaa?

Montako listaamistani asioista olet itse kokenut? Moni on varmaan kokenut 1-2 kpl mainituista asioista mutta ei kaikkia. Kaikkien kokeminen on psyykelle liikaa, koska se ihan ilman vahvistusharhaakin todistaa että kaikki ovat sinua vastaan, että yhteiskunnassamme tosiaan on kirjoittamaton sääntö jonka mukaan sinun ominaisuuksillasi varustettuja ihmisiä tulee pitää kaiken pahan alkujuurena ja kohdella sen mukaan. Siihen päälle sitten vielä vankilassa kokemani kidutukset ja se ettei yksikään poliitikko ottanut yhteyttä ja pyytänyt minulta anteeksi tapahtunutta. Ei paljon vahvistusharhoja tarvita.

Menisitkö muuten sanomaan Tapanilan joukkoraiskauksen uhrille eilisten ehdollisten tuomioiden jälkeen että sinä et ole asemassa vertailemaan omiasi ja muiden kärsimyksiä?
Sen jaksan vielä jotenkin ymmärtää, että jonkun tietyn henkilön taholta kohtaamansa pahuudet haluaa kostaa tälle kyseiselle ihmiselle, mutta satunnaisesti valikoituneille syyttömille ihmisille 'kostamista' en.
Hanki minulle merkittävää pahaa tehneet ihmiset riviin eteeni ja anna minulle erinäisiä kidutusvälineitä niin hoitelen heidät ja sitten ei tarvitse yhdenkään sivullisen pelätä arvaamattomia raivonpuuskia.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

NapalmLolita kirjoitti:Sama pätee muihinkin asioihin kuin vain kuolemisesta päättämiseen. Sama pätee koko elämään. Kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen puolesta, mitä hän rauhanomaisesti saa omassa elämässään tehdä.
Myönnät, ettei kukaan saa päättää toisen elämästä ja kuolemasta. Jos kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen kuolemasta, joukkomurhan suunnittelu on tämän logiikan mukaan yksiselitteisesti väärin eikä sille voi olla oikeutusta.
NapalmLolita kirjoitti:Eli kysymys kuuluu, jos minulla ei ole oikeutta päättää toisten elämästä ja kuolemasta, miksi joillain muilla on oikeus säädellä minun mahdollisuuksiani toteuttaa itseäni omassa elämässäni, vaikka se ajaisi minut itsetuhoiseksi?
Eihän sinun oikeutesi - tai siis sen oikeuden puuttuminen - tappaa täysin tuntemattomia ihmisiä liity mitenkään siihen, että "joillain muilla on oikeus säädellä sinun sahdollisuuksiani toteuttaa itseäsi"! Se, että yhdistät kokemasi vääryydet siihen, että sinulle tulisi oikeus tappaa ihmisiä, on sumeata ja vaarallista logiikkaa. Toivottavasti tulet todella ymmärtämään tämän ennen kuin pääset vapaaksi.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja aga »

Uskon jopa, että NapalmLolita on oikea henkilö minä esiintyykin. Ei ehkä edes kovin tyhmä. Harvemmin kunnolla kavahtaa ihmisten tappamisfantasioita joita silloin tällöin luen, mutta tämä on sellainen tapaus. Se on pelottavaa, että hän kuvittelee perustelevansa kovinkin älykkäästi ihmisten massamurhaamista, vaikka perusteet ovat aika ohuita ja perustuvat mukaälykkääseen itsesääliin. Toivottavasti pidetään vielä pitkään Niuvalla vai missä olikaan, noilla ajatuksilla ei todellakaan pidä vapauttaa.

Jos vain perustelisi, että haluan tappaa ihmisiä, koska vihaan niitä ja saan ajatuksesta ja todennäköisesti toteuttamisestakin kicksit, ei kavahduttaisi niin paljoa, olenhan itsekin ajatellut joskus aikaisemmassa elämässäni niin. Mutta se, että yrittää perustella tätä jotenkin syvällisen ideologisesti ja älykkäästi (ja uskomattoman itsekeskeisesti), on pelottavaa... sillä jos kyse ei ole pelkästään fiiliksestä, tällainen ajattelu saattaa olla jatkuvampaa. Pysy siellä missä oletkin, NapalmLolita ja yritäpä kehittyä ihmisenä. Tosiaan et tiedä lainkaan millaisia kärsimyksiä meillä muilla on. Ja yritä keskittää pohdintasi omaan persoonallisuuteesi ja psykologiaasi ja kehittämään itseäsi sillä tavoin eikä selkeästi keskeneräisenä ihmisenä (no kaikki ihmiset toki ovat tällaisia) purkamaan omia ajattelunsa puutteita muihin. Uskotko, että saatat olla nytkin väärässä muodostamassasi mielikuvassa muista ihmisistä ja itsestäsi? Sillä sitä sinä mitä todennäköisemmin olet.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

NapalmLolita kirjoitti:Jos et tykkää tyhjänpäiväisestä kinaamisesta ja trollaamisesta, lopeta itse siihen osallistuminen. Se mitä tuossa sanot on vähän ristiriidassa sen kanssa, että heti perään alat inttää että minun argumenttini ovat "kestämättömällä pohjalla" perustelematta mitenkään.
Luepa kirjoittamani uudelleen ja ihan rauhassa. Kirjoitin nimenomaan, että juuri sen takia en viitsi paljoa palstoilla kirjoitella, koska se on kaltaistasi riitelyä, kinaamista ja jankkaamista, enkä pidä siitä. Trollaamista en harrasta, asian kirjoittamisessa on ihan tarpeeksi huvia ja ajanvietettä. Kestämättömällä pohjalla olevia argumenttejasi perustelin ihan koko viestini mittaisesti. Sinä kyllä intät.
NapalmLolita kirjoitti:Sama pätee muihinkin asioihin kuin vain kuolemisesta päättämiseen. Sama pätee koko elämään. Kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen puolesta, mitä hän rauhanomaisesti saa omassa elämässään tehdä. Silti lukemattomat poliitikot, byrokraatit ja autoritarismia fanittavat ihmiset kuvittelevat että heillä tällainen oikeus on. Sen takia minäkin tässä olen, koska muiden mielivallalla elämästäni on tehty elinkelvotonta. Eli kysymys kuuluu, jos minulla ei ole oikeutta päättää toisten elämästä ja kuolemasta, miksi joillain muilla on oikeus säädellä minun mahdollisuuksiani toteuttaa itseäni omassa elämässäni, vaikka se ajaisi minut itsetuhoiseksi?
Toisen elämästä ja kuolemasta päättäminen on aivan eri asia, kuin yhteiskunnan lait ja säännöt, joita meidän kaikkien on noudatettava, ei vain sinun. Ja jos emme noudata, niin seurauksia tulee. Kaikille, ei vain sinulle. Se, että olet sairas ja itsetuhoinen, on valitettavaa, mutta menee jälleen sarjaan "kestämättömät perustelut", eli ne eivät edelleenkään millään tavoin oikeuta sinua massamurhaamaan tilanteeseesi syyttömiä ihmisiä.
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Miksi me muut kykenemme ja olemme kyenneet käsittelemään elämässä vastaantulevat ongelmat ja vaikeudet ilman tuollaisia tekoja?
Ette ole kokeneet yhtä kauheita asioita kuin minä.

NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen. Sinä et tiedä YHTÄÄN, mitä kamaluuksia muut ovat kokeneet, etkä ole vähääkään siinä asemassa, että voisit vertailla omiasi ja muiden ihmisten kokemia kärsimyksiä.
Perustele miksi en ole sellaisessa asemassa. Nekö sitten ovat, jotka eivät ole kokeneet mitään kovin kauheaa?
Ei kukaan ole sellaisessa asemassa, että voisi vertailla omia ja muiden kärsimyksiä. Jokainen tietää omat kärsimyksensä, muttei toisten. Ihmiset myös käsittelevät kokemuksiaan eri tavalla. Ihmisen subjektiivinen näkemys omasta kärsimyksestään verrattuna muiden kärsimyksiin, joista ei tiedä mitään, taas ei ole mitenkään uskottava. Ei ole olemassa mitään universaalia kärsimysmittaria, jolla voitaisiin verrata ihmisten kärsimysten määrää. Ja jos sellainen olisi, niin luulenpa, että maailmassa sotien, nälänhädän, terrorismin, diktatuurin ja ties minkä keskellä kärsivät ihmiset saattaisivat ihmetellä sinun, länsimaisen, demokraattisen, rauhan aikaa elävän yhteiskunnan kansalaisen kokemia kärsimyksiä.
NapalmLolita kirjoitti:Menisitkö muuten sanomaan Tapanilan joukkoraiskauksen uhrille eilisten ehdollisten tuomioiden jälkeen että sinä et ole asemassa vertailemaan omiasi ja muiden kärsimyksiä?
No jos hänen kanssaan nyt tällaiseen keskusteluun jollain kumman tavalla päädyttäisiin, niin tarvittaessa, toki. Ei hän ole siinä asemassa sen enempää kuin sinäkään, vertailemaan omia kärsimyksiään muiden kärsimyksiin. Enkä minä liioin. Kukaan ei ole.
NapalmLolita kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Sen jaksan vielä jotenkin ymmärtää, että jonkun tietyn henkilön taholta kohtaamansa pahuudet haluaa kostaa tälle kyseiselle ihmiselle, mutta satunnaisesti valikoituneille syyttömille ihmisille 'kostamista' en.
Hanki minulle merkittävää pahaa tehneet ihmiset riviin eteeni ja anna minulle erinäisiä kidutusvälineitä niin hoitelen heidät ja sitten ei tarvitse yhdenkään sivullisen pelätä arvaamattomia raivonpuuskia.
Just... Sinuna en pidättelisi hengitystäni tätä odotellessa. Yritä saada pääsi muilla konsteilla kuntoon.

Olisi voinut olla antoisaakin keskustella kanssasi asioista asioina, mutta ikävä kyllä se taitaa olla turhaa, sillä suhtaudut niin hirveän hyökkäävästi kaikkeen, mitä sinulle sanoo. Niinpä toistan aiemman toivomukseni, että saat edelleen tarvitsemaasi hoitoa ja että elämä toisi sinulle jotain hyvääkin vielä. Parempaa jatkoa sinulle.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

NapalmLolita kirjoitti:
holmesin haamu kirjoitti: Huomaatko ajattelevasi kaikista asioista minä-keskeisesti?
- Minut ensin ajettiin nurkkaan?
- Yhteiskunta on minua vastaan?
- Muiden pitäisi pyytää anteeksi minulta?
- Minäkö se suurin roisto olen tässä?
Totta hemmetissä ajattelen maailmaa minäkeskeisesti. Eihän missään muussa tavassa ole mitään järkeä! Kuolinvuoteellaan jokainen miettii ainoastaan omaa elämäänsä ja punnitsee käyttikö sen järkevästi. Ei kenenkään muun elämää, eikä varsinkaan mitään abstraktioita kuten "isänmaan etu". Minäkeskeisyys ja itsekkyys ovat myös eri asioita. Jälkimmäiseen en syyllisty koskaan, useimmat ihmiset syyllistyvät poikkeuksetta.
Et koe olevasi itsekäs, vaikka koko ajan ajattelet asioita kuinka muiden pitäisi olla mieliksi sinulle ja toimia kuten haluat? Jos vihaat itseäsi ja sitä mitä olet, niin ainako laitat sen kenen tahansa syyksi?

Koet entisten kavereidesi ja eri yhteisöjen vihanneen sinua, koska eivät hyväksyneet sellaisena kuin olet? Samaan aikaan koko ajan annat ymmärtää, että väheksyt ja vihaat muita alempiarvoisia tyyppejä? Eikö tuossa ole iso ristiriita?
NapalmLolita kirjoitti:
Eiköhän sen pitäisi olla selvää, ettet voi koskaan vaatia mitään muilta ihmisiltä, ainoastaan itseltäsi voit jotakin vaatia, jos joltakin.
Miksei muille voisi asettaa samoja tiukkoja standardeja kuin itselleen?
Voit asettaa rajoja joilla valitset ystäväsi, mutta et voi ohjailla muita. Sitä yrität koko ajan tehdä eli haluat valikoida ihmisiä, joiden pitäisi tanssia pillisi mukaan. Jos eivät tanssi niin silloin kuka tahansa kelpaa syntipukin rooliin. Ei ole kovin tervettä ajattelua...
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

NapalmLolita kirjoitti:oikeat motiivit olisivat pahan olon sijaan huomionkipeyttä tms.
Tosiaan. Suurin motiivi tuntui olevan huomionkipeys. Paha olo tulee korkeintaan siitä, ettet pysty hyväksymään itseäsi.
NapalmLolita kirjoitti:Ette ole kokeneet yhtä kauheita asioita kuin minä. Ette ole kokeneet miten kauhealta maailma näyttää kun kaikki hylkäävät ja pettävät ja aukovat päätään 24/7, kun elämällä ei ole mitään tarkoitusta, kun oma kehosi kuvottaa sinua, kun lääkärit kieltäytyvät hoitamasta sairauksiasi, kun poliisi kieltäytyy tutkimasta sinuun kohdistuneita rikoksia, kun kaikki ristiriitatilanteet tulkitaan sinulle epäedullisesti, kun rahahuolet painavat jatkuvasti, kun olet saanut kuulla että olet täysin lahjaton keskinkertainen ihminen ja kelpaat ainoastaan tykinruoaksi ja olet alkanut uskomaan siihen itsekin...
Melkein uskallan väittää, että moni on täällä kokenut paljon pahempia asioita. Jotkut kestävät niitä huonoja kokemuksia paremmin kuin toiset.

Parhaiten huonot kokemuksesi tulevat esiin siitä, että kun pitäisi nimetä kuka on niitä huonoja kokemuksia aiheuttanut, niin pystyt kertomaan ainoastaan anonyymit nettikirjoittajat ja vanhat kouluaikaiset kaverisi, jotka eivät hyväksyneet uutta muodon muutostasi. Kaikesta päätellen et ole oikein itsekkään hyväksynyt sitä...

Kaikki alkaa itsensä hyväksymisestä. Jos sitä ei pysty tekemään, niin vaikeaksihan se elämä menee. Tämä onkin se suurin ja kirjoituksistasi päätellen ainoa ongelma mitä olet joutunut kestämään.

Onhan se kornia, että jos et olisi koskaan kokenut olevasi eri sukupuolta kuin mitä olet, niin todennäköisesti mitään ongelmiakaan ei olisi. Hyväksyisit itsesi ja muut hyväksyisivät sinut. Nyt et hyväksy itseäsi ja sitä vaikeampi muidenkaan on hyväksyä henkilöä, joka ei ole sinut itsensä kanssa.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

WalkingDisaster kirjoitti:Jättäisin tämän napalmilolitan itsesäälin omaan arvoonsa. Kuinkahan tuolle edes annetaan pääsy nettiin, kun pitäisi olla täyshoidossa. Helppoa heittäytyä hulluksi, niin säästyy vankilan rajotteilta. Kohta vapaana ja pääsee toteuttamaan mielestään ansaitun "kostoiskun".
En usko kostoiskuihin, mutta sanoisin hoitoa tarvittavan vielä pitkään. Auttaako se mitään on kysymysmerkki.

Parasta olisi oikeastaan, jos henkilö muuttaisi muuhun maahan. Vaikka sitten sinne ihannemaa Afrikkaan.... Tosin epäilen, että helppoa ei tule olemaan muuallakaan. Mutta tulisi ainakin jotakin jännitystä elämään, niin ei tarvitsisi alkaa miettimään kaikenlaisia sekoajatuksia.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

aga kirjoitti:Uskon jopa, että NapalmLolita on oikea henkilö minä esiintyykin. Ei ehkä edes kovin tyhmä. Harvemmin kunnolla kavahtaa ihmisten tappamisfantasioita joita silloin tällöin luen, mutta tämä on sellainen tapaus. Se on pelottavaa, että hän kuvittelee perustelevansa kovinkin älykkäästi ihmisten massamurhaamista, vaikka perusteet ovat aika ohuita ja perustuvat mukaälykkääseen itsesääliin. Toivottavasti pidetään vielä pitkään Niuvalla vai missä olikaan, noilla ajatuksilla ei todellakaan pidä vapauttaa.
Uskon itsekin olevan ihan sama henkilö.

En osaa nähdä kyseistä kirjoittajaa kovin pelottavana, vaikka selkeästi taustalla onkin isompia ongelmia persoonallisuuden kanssa. Ei ole tapahtunut mitään pahaa tähänkään mennessä, joten tuskin jatkossakaan. Vaikka melko pienestä se taisi olla kiinni, ettei tullut ihmisuhreja...
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

holmesin haamu kirjoitti:Vaikka melko pienestä se taisi olla kiinni, ettei tullut ihmisuhreja...
Et tainnut lukea koko topikkia?
Nuo kaksi tampiota jos olisivat saaneet hengen edes itseltään, olisi ollut maailmanluokan ihme ja hämmästyksen aihe nykyisille ja tuleville sukupolville.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

reijoreipas kirjoitti:
holmesin haamu kirjoitti:Vaikka melko pienestä se taisi olla kiinni, ettei tullut ihmisuhreja...
Et tainnut lukea koko topikkia?
Nuo kaksi tampiota jos olisivat saaneet hengen edes itseltään, olisi ollut maailmanluokan ihme ja hämmästyksen aihe nykyisille ja tuleville sukupolville.
Se on hyvin mahdollista. Mutta ottaen huomioon miten koko jupakka paljastui, niin oli siinä todelliset mahdollisuudet pahempaankin.

Pitäähän sitä olla myös varsin sekaisin, kun alkaa tekemään epämääräisiä ostoksia... Julkisuudesta on tuskin tässä yhteydessä paljonkaan apua, vaan enemmänkin haittaa. Sen takia voisi olla hyvä pitää hiljaiseloa ja suunnitella sitä matkaa Afrikkaan.
Vastaa Viestiin