http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... la/5281268
Ikävä onnettomuus.

Alleajosuojista ei paljon hyötyä ole, jos on jäänyt perävaunun etummaisen pyörän alle. Ellei sitten renkaiden eteenkin rakenna suojaa. Ja siitä seuraa taas muita ongelmia.HP OG kirjoitti:Tästä nyt on aivan turha alkaa ennen aikaisesti kuskia syyttäämään, mutta alleajosuojat pitäisi mun mielestä olla pakolliset myös perävanuissa, niin olisi tämäkin onnettomuus jäänyt tapahtumatta...
Ei näytä oikaisseen. Silloin olisi kaiteet ja liikennemerkki vaurioituneet ja kärry ei olisi ajoradalla.Gladys kirjoitti:Joku kertoi, että rekan kääntyessä perävaunu olisi oikaissut pientareen puolelta ja tyttö olisi siinä tilanteessa jäänyt perävaunun pyörän alle.
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Useassa maassa (mm. USAssa) saa kääntyä punaisillakin oikealle. Aika tyhmältä tuntuu monasti seisoa punaisissa valoissa odottaen vuoroaan, vaikka liikennettä ei ole ollenkaan. Toki jos punaisia päin saisi mennä, niin pitää väistää kaikkia, kuten STOP-merkin takaa tullessa. Tämä sääntö toisi todella paljon sujuvuutta liienteeseen.SYLWAR kirjoitti:Valot ei saisi ikinä palaa vihreää kääntyvälle ja jalankulkijalle samaan aikaan.
Olisiko noissa hankalissa risteyksissä apua "katupeileistä"? Olen nähnyt niitä esim. parkkitaloissa ja portinpielissä.SYLWAR kirjoitti:Valot ei saisi ikinä palaa vihreää kääntyvälle ja jalankulkijalle samaan aikaan. Ei pitäisi olla kovinkaan suuri vaikeus säätää ne valot niin, että se vihreä palaa jalankulkijalle erikseen. Se lisää kyllä kaikilla valoissa seisomisen aikaa, mutta tuskin kenelläkään on kova kiire päästä hengestään tai ajaa ihmisen ylitse vahingossa.
Katvealueesta sen verran, että jo henkilöauton A pilari estää joissain autoissa näkyvyyden niin, että kuolleeseen kulmaan mahtuu vaikka puolikas norsulaumaa. Ei kukaan ammattikuljettaja tahallaan kenenkään päälle aja, saati vielä lapsen, sellaisesta saa kuskikin aivan varmasti elinikäiset traumat.