Olet niin oikeassa, itse olen miettinyt täysin samaa. Jos minun läheiseni katoaisi minä etsisin yötä päivää ja vasta sen jälkeen kääntyisin median puoleen. Jonkinlainen varmuus hänellä on täytynyt olla, että vaimo ei ole missään mököttämässä vaan että nyt on tosi kyseessä.nellistiina kirjoitti:En edelleenkään ymmärrä miksi tälle katoamiselle haettiin julkisuutta jo heti katoamisen jälkeen? Ihan täysin epänormaalia. Mitä jos olisikin ollut ystävällänsä pitämässä mykkäkoulua ja lukenut lehdistä, että mies ystävineen lehdessä selostamassa heidän kotonansa asioita.
Tässä on sellainen tutina, että silloin on jo tiedetty, että ei tule kotiin. Tiesi, että kadonnut lopullisesti? Jokainen voi miettiä mitä itse tekisi samassa tilanteessa. Minä en ainakaan uskaltaisi lähteä lehtiin kuuluttelemaan kun aikaa kulunut noin vasta vähän.
Suunnitelmallisuutta täys koko juttu. Tiedä sitten kenen osalta.
Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
-
Agentti Mustikkasuu
- Susikoski
Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
-
Agentti Mustikkasuu
- Susikoski
Itse en usko mihinkään ajastimiin tai valeasukikkailuihin. Minusta itsemurhateoriaan sopii täydellisesti se, että vaihtaa bussissa lenkkikamat päälle. Jos itse matkustaisin ulkoilualueelle tappamaan itseäni niin toimisin täysin samalla tavalla. Pyrkisin minimoimaan muiden ihmisten huomion metsävaellukseen sopimattomien vaatteiden vaihtamisella, aivan kuten Nelakin teki. Pelkäisin, että joku näkisi minut nahkarotsissa ja kiinnittäisi huomiota ja alkaisi epäillä tekemisiäni.laura_riikka kirjoitti:
Näin juuri on voinut tapahtua. Puhelin on jätetty sinne ja viesti ajastimella äidille ja jatkettu pikimmiten matkaa. Itsemurhateoriaan ei mielestäni myöskään istu se, että Nela pukee bussissa nahkatakin päälle punaisen ulkoilutakia ja otsapannan ja vetää sukat lahkeiden päälle. Kuka itsemurhaa tekemään menevä näin tekisi. Vaikuttaa valeasulta. Omaehtoisessa katoamisteoriassa tama Nuuksioon katoamistemppu on nerokas hämäystemppu. Kuten olemme huomanneet. Ei jälkeäkään eikä Savukoskikaan lupaa kovin suuria onnistumisprosentteja vesistöetsinnöilleen. Liian laaja alue ja liian paljon vesistöjä.
On myös jännä miten eri ihmiset tulkitsevat Nelan kuvat eri tavoin. Toiset näkevät niissä elämäniloisen naisen, itse näen surullisen ja väsyneen katseen. Sellainen surullinen pohjavire, vaikka hymyilisikin. Ja vaikka Nela nyt on pitkä ja hoikka, täysin mallinmitoissa 180 cm, niin miettikääpä millaista on ollut lapsi ja olla todennäköisesti muita pidempi aina ja erottua joukosta. Tunnen muutaman pitkän naisen ja he ovat molemmat kertoneet kärsineensä pituudestaan ja ovat äärettömän ujoja. Tuli vain mieleen.. Nelan persoonaa tuntematta kaikki on mahdollista.
Me ihmiset ajattelemme niin eri tavalla - hyvä niin.Agentti Mustikkasuu kirjoitti:Olet niin oikeassa, itse olen miettinyt täysin samaa. Jos minun läheiseni katoaisi minä etsisin yötä päivää ja vasta sen jälkeen kääntyisin median puoleen. Jonkinlainen varmuus hänellä on täytynyt olla, että vaimo ei ole missään mököttämässä vaan että nyt on tosi kyseessä.nellistiina kirjoitti:En edelleenkään ymmärrä miksi tälle katoamiselle haettiin julkisuutta jo heti katoamisen jälkeen? Ihan täysin epänormaalia. Mitä jos olisikin ollut ystävällänsä pitämässä mykkäkoulua ja lukenut lehdistä, että mies ystävineen lehdessä selostamassa heidän kotonansa asioita.
Tässä on sellainen tutina, että silloin on jo tiedetty, että ei tule kotiin. Tiesi, että kadonnut lopullisesti? Jokainen voi miettiä mitä itse tekisi samassa tilanteessa. Minä en ainakaan uskaltaisi lähteä lehtiin kuuluttelemaan kun aikaa kulunut noin vasta vähän.
Suunnitelmallisuutta täys koko juttu. Tiedä sitten kenen osalta.
Jos kuka tahansa läheisistäni katoaisi, eikä häntä parissa päivässä löytyisi, yrittäisin saada katoamisesta mahdollisimman pian kuvat ja tiedot lehtiin ja mielellään myös televisioon (ehkä mahdoton tehtävä). En yhtään itse ihmettele S:n ratkaisua tehdä katoamisesta pian julkinen.
S vei myös lentokentille katoamislappusia. Ehkä hän halusi varmistaa, että jos joku Suomesta pois lähtevä on nähnyt Nelan tai näkee Nelan ulkomailla, niin hän siitä ilmoittaa poliisille. Jatkossa matkustajat eivät ulkomailla katoamisjuttuja Nelasta välttämättä näe.
Itse asiassa itsemurhissakin on eroja, Griffith University on tehnyt tutkimuksen erityisesti sellaisista itsemurhatapauksista, jotka ovat ennen paljastumistaan itsemurhiksi olleet kadonneiksi ilmoitettuja ja tutkimuksessa (https://www.griffith.edu.au/__data/asse ... POSTER.pdf) tulee esille, että nämä tapaukset poikkeavat tietyiltä osin näistä "perus" itsemurhatapauksista.Peacmaker kirjoitti:Itsemurhariskin tunnistaminen – itsemurhariski on suuri, jos henkilö
puhuu halustaan kuolla
etsii itselleen keinoa tappaa
puhuu tuntevansa itsensä toivottomaksi tai merkityksettömäksi
puhuu olevansa umpikujassa tai tuntevansa sietämätöntä kipua
puhuu olevansa muille taakkana
lisää alkoholin tai lääkkeiden käyttöään
käyttäytyy ahdistuneesti, kiihtyneesti tai levottomasti
nukkuu liian vähän tai liian paljon
vetäytyy omiin oloihinsa tai tuntee itsensä etääntyneeksi
osoittaa raivoa tai puhuu kostavansa
liikkuu tunnetiloiltaan äärimmäisyydestä toiseen
Itsemurhan vaara on sitä suurempi, mitä useampi yllämainituista seikoista täyttyy.
Lähde : http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mie ... arkitsevaa
Jos itsemurhaa aikova ihminen katoaa (itsemurhan tehdäkseen) hän on tavallisen itsemurhan tekijään nähden paljon useammin naimisissa, asuu puolisonsa kanssa, hänellä on työpaikka eikä ongelmaa alkoholin tai huumeiden kanssa. Alle puolet (44,8%) näistä kadonneista itsemurhan tehneistä oli koskaan elämänsä aikana puhunut itsemurhasta. Myös itsemurhatavassa ja -paikassa on eroja, jotka näkyvät paitsi mainitsemastani tutkimuksesta, myös seuraava artikkeli (http://bmjopen.bmj.com/content/2/2/e000607.full) käsittelee samaa asiaa. Hyvin usein (58,2%) itsemurhan tehneet kadonneet löytyvät luonnosta eivätkä esimerkiksi urbaanista ympäristöstä, hotelleista, tms.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Mitenkähän olisi, jos tutkittaisiin metsät ja polut välillä Nuuksio-Malminkartano`? Jospa Nela on ollutkin jo kotiinpäin tulossa metsää pitkin ja jotain on sattunut. Tietenkään se itsemurhakaan jossain lähimetsässä ei ole poissuljettu.
Toisaalta taas, jos rouva on lähtenyt maasta, niin emme tiedä, vaikka hän olisi jo ilmoittautunut vanhemmilleen. Emme tiedä sitä.
Kukaan, joka asiasta tietää, ei vain ilmoita asiasta Suomen viranomaisille jostain syystä.
Toivon kyllä silti, että Nela löytyisi.
Toisaalta taas, jos rouva on lähtenyt maasta, niin emme tiedä, vaikka hän olisi jo ilmoittautunut vanhemmilleen. Emme tiedä sitä.
Kukaan, joka asiasta tietää, ei vain ilmoita asiasta Suomen viranomaisille jostain syystä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Tiedetäänkö milloin Sergei vei kadonut ilmoituksia ympäristöön? Samana iltana, seuraavana päivänä, milloin?
Todella mielenkiintoinen havainto! Tampereelle matkustaminen sopisi siinä mielessä, että sieltä saa varmaankin Suomen halvimmat lennot ulkomaille (ryanair). Tampereelta pääsee Ryanairilla Lontooseen, Unkariin, Italiaan ja Espanjaan. Tosin passi/henkilöllisyystodistus pitäisi kyllä olla mukana. Ja valvontakamerakuvat olisi varmaan jo paljastanut.jokke78 kirjoitti:Eipä tunnu nyt tyttöä löytyvän. Itse olin pitkään sitä mieltä, että vesistöstä löytyy, mutta eipä ole vielä löytynyt. Jossain uutisessa oli, että omaehtoiseen katoamiseenkin olisi jotain viitteitä, niin kai sellainenkin vaihtoehto sitten pitää ottaa huomioon.
Itse ajan työkseni bussia ja tuolloin 9.9 ajoin Helsingistä Tampereelle. Lähtö aikani kampista oli 22:45. Kyytiin nousi mm. päälle parikymppinen ulkomaalainen pitkä nainen. Oli jotenkin poissa olevan tai varovaisen oloinen. Käteisellä maksoi ja lyhyen maksutapahtuman aikana sain käsityksen että ymmärsi suomea. Tampereen bussiasemalla jäi kyydistä. Ihmettelin, kun Tampereella nostin kaikki matkustajien laukut auton ruumasta siihen laiturille, niin yksi reppu jäi laiturille, kun kaikki olivat poistuneet laiturilta. Ihmettelin jo joko joltain unohtui, mutta tuo kyseinen nainen tuli siinä vaiheessa autosta ulos ja nappasi repun matkaansa. Ikään kuin vältellen muita. No tiedä sitten välttelikö vai oliko vain hidas, mutta jostain syystä tuo matkustaja jäi mieleeni. Ehkäpä pitkästä ja hoikasta olemuksesta johtuen. Hyvä vartaloinen ja kaunis nainen tuumasin. Olenhan mies![]()
Vaatetuksesta sen verran, että tumma takki jäi mieleen sekä tummat/harmaat housut. Muutenkin sellainen ulkoilu henkinen olemus. Ja tosiaan muuta matkatavaraa ei mukana ollut, kuin tavallisen kokoinen selkäreppu. Kehäkolmonen ohitetaan bussilla noin 23:30, joten siihen aikaan saattaisi sopia tuo matkapuhelimen viimeinen singnaali, mutta toisaalta tuskin se ämmänsuolta asti ottaisi linkkiä hämeenlinnanväylälle, varsinkin kun keskustasta lähdettiin. Ilmoitin poliisille seuraavan viikon lopulla havainnostani,seurattuani tapausta täältä sekä lehdistä, joten melko varmaan ovat tutkineet valvontanauhat sekä kampista että tampereen bussiasemalta. Olisi ehkä pitänyt aikaisemminkin ilmoittaa, mutta ajattelin, että löytyy kyllä sieltä nuuksiosta. Ja kun ei tuntunut löytyvän, niin tein ilmoituksen poliisille. Tuntuisi kyllä vähän riski peliltä kulkea kampin linja-autoterminaalin kautta, joka vilisee valvontakameroita, jos meinaisi omatoimisesti kadota.
No tällainen havainto ja toivotaan, että poliisi olisi tämän tarkistanut ja varmistanut kyseisen henkilön joksikin muuksi.
- MissMallard
- Adrian Monk
Onkohan jo tehty, mutta hieman pidempi lenkki eli pari koiraa ja etsijää kävellen Nuuksio - keskuspuisto, eikö se ollut joku 2h kun kävelee, kertoi Nuuksion 'puistonvartija'. Että ilmeneekö mitään erikoista matkan varrella?!! Oletan että on siis merkitty reitti.
Ryanair ei kylläkään lennä Tampereelta Lontooseen enää käytännössä lainkaan ja muuallekin todella harvoin. Mitä nyt nopeasti katsoin, niin koko marraskuun aikana lähtee vain yksi lento yhtään mihinkään. Lokakuun aikana lentoja näyttäisi olleen muutama enemmän, mutta melko vähäisesti silti. Henkilöllisyys on myös tarkastettu aina kun olen Ryanairilla itse lentänyt, joten on epätodennäköistä että Nela olisi sitä kautta mihinkään mennyt.___ kirjoitti:Todella mielenkiintoinen havainto! Tampereelle matkustaminen sopisi siinä mielessä, että sieltä saa varmaankin Suomen halvimmat lennot ulkomaille (ryanair). Tampereelta pääsee Ryanairilla Lontooseen, Unkariin, Italiaan ja Espanjaan. Tosin passi/henkilöllisyystodistus pitäisi kyllä olla mukana. Ja valvontakamerakuvat olisi varmaan jo paljastanut.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
-
takkulasta
- Hercule Poirotin viikset
Niin tossahan kyyti oli syyskuun 9., eli katoamispäivä. Lensikö vielä silloin? Katoamisilmoitus ei ehkä silloin ollut vielä levitetty...Nepenthe kirjoitti:Ryanair ei kylläkään lennä Tampereelta Lontooseen enää käytännössä lainkaan ja muuallekin todella harvoin. Mitä nyt nopeasti katsoin, niin koko marraskuun aikana lähtee vain yksi lento yhtään mihinkään. Lokakuun aikana lentoja näyttäisi olleen muutama enemmän, mutta melko vähäisesti silti. Henkilöllisyys on myös tarkastettu aina kun olen Ryanairilla itse lentänyt, joten on epätodennäköistä että Nela olisi sitä kautta mihinkään mennyt.___ kirjoitti:Todella mielenkiintoinen havainto! Tampereelle matkustaminen sopisi siinä mielessä, että sieltä saa varmaankin Suomen halvimmat lennot ulkomaille (ryanair). Tampereelta pääsee Ryanairilla Lontooseen, Unkariin, Italiaan ja Espanjaan. Tosin passi/henkilöllisyystodistus pitäisi kyllä olla mukana. Ja valvontakamerakuvat olisi varmaan jo paljastanut.
-
Tickettomoon
- Scooby-Doo
Helpointa tosiaan sanoa "joo ihan selvä itsemurha." Nela meni tosiaan Nuuksioon, niin mistä Nela sitten löytyisi itsemurhan tehneenä? Mitä, jos vesistöistä ei löydy mitään. Pitäisi kuitenkin löytää jotain ennen talven tuloa. Miksi mato-onget, pyykkinarut yms. mukanaan ja herkut? Miksi kyseinen päivä? Moni itsemurhan tekijä jättäisi viestin esim. vanhemmilleen. Kuitenkaan itsemurhaan viittaavaa viestiä ei ole tullut, sillä etsintöjä jatketaan. Täällä on moneen kertaan väläytetty reppu täynnä kiviä ja järvestä löytyy. Moniko on tehnyt itsemurhan kyseisellä tavalla? Siinä hieman mietittävää aluksi.
Tämä Reitti 2000 lienee ahkerassa käytössä http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/4e572 ... OD=AJPERES. Nuuksion ja Petikon ulkoilualueen (Vantaan puolella) välinen osuus voisi olla mahdollisia etsintäalueita. Petikosta reitin lähtöpisteeseen Laakson kentälle (Vanhan jäähallin vieressä) kulkeva osuus on helppokulkuista reittiä jossa on jatkuvaa liikennettä.Atlanta kirjoitti:Mitenkähän olisi, jos tutkittaisiin metsät ja polut välillä Nuuksio-Malminkartano`? Jospa Nela on ollutkin jo kotiinpäin tulossa metsää pitkin ja jotain on sattunut. Tietenkään se itsemurhakaan jossain lähimetsässä ei ole poissuljettu.
En löydä ainakaan itse jälkeenpäin entisiä lentoja mutta kun alkusyksystä niitä katselin muutenvain niin lensi kyllä paljonkin.takkulasta kirjoitti:Niin tossahan kyyti oli syyskuun 9., eli katoamispäivä. Lensikö vielä silloin? Katoamisilmoitus ei ehkä silloin ollut vielä levitetty...Nepenthe kirjoitti:Ryanair ei kylläkään lennä Tampereelta Lontooseen enää käytännössä lainkaan ja muuallekin todella harvoin. Mitä nyt nopeasti katsoin, niin koko marraskuun aikana lähtee vain yksi lento yhtään mihinkään. Lokakuun aikana lentoja näyttäisi olleen muutama enemmän, mutta melko vähäisesti silti. Henkilöllisyys on myös tarkastettu aina kun olen Ryanairilla itse lentänyt, joten on epätodennäköistä että Nela olisi sitä kautta mihinkään mennyt.___ kirjoitti:Todella mielenkiintoinen havainto! Tampereelle matkustaminen sopisi siinä mielessä, että sieltä saa varmaankin Suomen halvimmat lennot ulkomaille (ryanair). Tampereelta pääsee Ryanairilla Lontooseen, Unkariin, Italiaan ja Espanjaan. Tosin passi/henkilöllisyystodistus pitäisi kyllä olla mukana. Ja valvontakamerakuvat olisi varmaan jo paljastanut.
Ensimmäinen vastaus meni bittiavaruuteen?irisu kirjoitti:Emme tietysti tiedäkään. Mutta olisihan se aika karua tässä vaiheessa jättää kokonaan mainitsematta asiasta, kun melkoinen etsintäkalusto Savukoskea myöten käyttää aikaa ja Savukosken tapauksessa myös rahaa hänen etsimiseensä. Tässä vaiheessa olisi melko paksua, että esim. S tietäisi saaneensa viestin, mutta antaisi etsintöjen jatkua.Isovaalea kirjoitti: -miten tiedämme että vanhemmat ja/tai ystävät eivät ole saaneet viestiä. Jos ovat olleet jo suunnitelmassa mukana eivät varmasti tule julkisuuteen kailottamaan että Nela otti hatkat syystä 'x'.
Mies on slaavi (venäläinen). Slaavilaisen miehen on vaikea (mahdoton) myöntää virhettään. Jos vaimo on lähtenyt lätkimään niin vika (virhe) on ollut aviomiehen kun ei ole osannut antaa kaikkea tarvittavaa. Virhe vaan suurenee jos emäntä on lähtenyt toisen miehen perään. Häpeän määrä on pienin kun vaimoa ei löydy aktiivisista etsinnöistä huolimatta
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Hemmetti kun tää ketju vaan jatkuu ja jatkuu ja samat asiat pyörii uudestaan ja uudestaan. Mutta minkäs teet, nainen on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Mitä ihmettä on voinut tapahtua? Jos Savukoski ei Nelaa löydä vesistöistä niin tuskin niissä sitten on...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die