Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Ja onhan siinäkin jotain outoa, jos nämä mediassakin huudellut tyypit eivät ole ilmoittautuneet. Jotain salattavaa täytyy olla, kun näin on. Toivottavasti kolmikosta joku päättää puhua jossain vaiheessa.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

LAWoman kirjoitti:Ja onhan siinäkin jotain outoa, jos nämä mediassakin huudellut tyypit eivät ole ilmoittautuneet. Jotain salattavaa täytyy olla, kun näin on. Toivottavasti kolmikosta joku päättää puhua jossain vaiheessa.
Kyllä aivan varmasti salaavat jotain olennaista.Asia lienee selvinnee.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Donjuan
Alokas

Viesti Kirjoittaja Donjuan »

Luulisi kun ottaisi lähialueiden ammattikouluilla dna testit pojilta niin alkaisi kolmikko joko katoamaan tai löytymään.. Varmasti pojat muistaa tuosta kulkeneensa tekoyönä,siitä ei ole epäilystäkään.
japittaja
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Rurik Rusit kirjoitti:Noi tyypit voi olla jostain koulukodista ja olivat joululomalla yhden tykönä.
Siksi edes se yksi ei ole narahtanut
Tätä pidän edelleen yhtenä mahdollisena vaihtoehtona varsinkin kun muistelee tätä toistakin veritekoa Kinnulassa.
Rivoriitta
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Rivoriitta »

Tuollaisia paikasta toiseen hiippailevia kolmikoita pyörii joka lähiön ja kylän ostareilla. Nyt vaan konstaapelit vanupuikkojen kanssa kytikselle akselilla: Nokia, Pirkkala, Herwood, Linnainmaa jne. Hyvä vinkki myös tsekata Tessulta koulukoteihin ja muihin sosiaalihuollon säilöihin sijoitettujen kersojen lomahistoriikit. En itsekään usko, että nuo lapsukaiset jostakin tenniskeskuksen tai golf-radan harrasteiden parista löytää. Ainakaan palloha nakkelemasta.
Maxipakkaus
Alokas

Viesti Kirjoittaja Maxipakkaus »

Olen uusi jäsen foorumilla ja tutkiskelin poliisin kuvaa kolmikosta (sitä mikä on poliisien sivuilla).

Kuvan oikeassa laidassa oleva auto ei ole parkissa vaan liikkeessä tai sitten jätetty parkkiin miten sattuu. Mahdollista siis, että kolmikko olisi saapunut kyseisen auton kyydissä. Vaikea tunnistaa autoa vai onko se mopoauto? Yritin arvuutella verraten eri automerkkien malleihin, mutta perän yläosa näyttää niin erikoiselta vai johtuuko jotenkin valotuksesta tms.

Mielestäni kolmikon takimmainen henkilö on tyttö/nainen.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

sdude kirjoitti:
Kuviotapetti kirjoitti:Silmukka kiristyy hitaasti ja varmasti.
Mulle ei nyt aivan aukea miten se silmukka kiristyy, kun emme tiedä poliisin tutkintalinjoista, emmekä siitä, miten paljon he ovat mahdollisesti saaneet vihjeitä, uutta tutkimustietoa, miten dna-tutkimus edistyy, jne. Poliisi luonnollisesti tiedottaa vain sen verran kuin mikä edesauttaa tutkimusta. Totta kai on mahdollista ja jopa todennäköistä, että tuo kolmikko tai joku heistä oli surman takana, mutta julkisuuteen annettujen tietojen valossa en ymmärrä miten siitä voi noin varma olla. Se on totta, että moni asia kyllä kieltämättä mätsää (kellonajat, henkilöiden lukumäärä sen penkin luona, kävelysuunta).
Niin tarkoitin, että nuoret pelkäävät jo kovasti jäävänsä kiinni.He kokevat, että silmukka kiristyy heidän ympärillä, vaikkemme siitä vielä tietoa ole täällä tai mediasta saaneetkaan.Kyllä se sitten selviää kun jäävät kiinni.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Maxipakkaus kirjoitti:Olen uusi jäsen foorumilla ja tutkiskelin poliisin kuvaa kolmikosta (sitä mikä on poliisien sivuilla).

Kuvan oikeassa laidassa oleva auto ei ole parkissa vaan liikkeessä tai sitten jätetty parkkiin miten sattuu. Mahdollista siis, että kolmikko olisi saapunut kyseisen auton kyydissä. Vaikea tunnistaa autoa vai onko se mopoauto? Yritin arvuutella verraten eri automerkkien malleihin, mutta perän yläosa näyttää niin erikoiselta vai johtuuko jotenkin valotuksesta tms.

Erittäin hyvä huomio tämä.Olinkin miettinyt kuvaa katsoessani, joskus, että mitä multa jäi huomaamatta.Nyt, katsoin kuvaa uudestaan, ja huomasin, että, siinä autossa taitaa olla valot päällä, ja penkit näkyvät, tai sitten niillä saattaa olla jopa kaksi matkustajaa.Katsokaapa tuossa olevaa autoa tarkemmin.
japittaja
Hetty Wainthropp

Voisi tietysti kysyä, miksi kolmikko olisi jätetty kovassa pakkasessa juuri tuohon paikkaan Tessun ostarille, jos heidän matkansa kohde olisi ollut jossain muualla ? Ei aukea mulle ihan tältä istumalta.
Rivoriitta
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Rivoriitta »

Japittaja, jaa meinaak sää, et kolmikko oiskin viisikko? Et kolmikko oliskin istuksinu tosa autossa ja lähtenyt uhrin perään, kun hän mahdollisesti vetäs tosta kirkon pihan poikki Länskärin pihaan ja sitä kautta kotiaan kohti? Se on se reitti nääs mitä mää itte nuorena ja nättinä käytin kesät talvet. Ei huono idea sulta olleskaan!
Edit. Maxipakkaus, jep mopoauto. 5 tyyppiä mopoautossa. :D Pakko vielä lisätä. Logiikkaan osuu vielä sekin, tuosta ostarin pihasta, reittiä Tesomankuja-Raiskionkatu-Tesoman valtatie, oli lyhin matka uhrilla kotsaan. Ryövätä kandee nimenomaan tuossa valtatien varressa, koska ostarilla on aina sakkia ja Tesomankujan talot ovat täynnä kerrostalokyttääjiä joilla on jaetut päivytysvuorot 24/7. Logiikka ontuu sen suhteen, et tuota reittiä uhrin luulis vilahtaneen kamerassa, ellei sitten tullut kirkon pihasta Länskän pohjoissivua ja syystä tai toisesta pyörinyt kolmikon näköpiirissä.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

japittaja kirjoitti:Voisi tietysti kysyä, miksi kolmikko olisi jätetty kovassa pakkasessa juuri tuohon paikkaan Tessun ostarille, jos heidän matkansa kohde olisi ollut jossain muualla ? Ei aukea mulle ihan tältä istumalta.
Oisko tämän rikoksen takana sittenkin, jotain suunnitelmallisuutta.Pojille annettu joku koukuttava "porkkana", jos tekevät rikoksen? Sitten tyyppi tai tyypit jotka jääneet autoon, ovat jääneet valvontakameran kuvaan, ja lähteneet sen jälkeen pois.Tai sitten he ovat tulleet jo aiemmin tuomaan pojat tuohon, ja lähteneet jonnekin itse, tappamaan aikaa.? Tästähän voisi kehitellä teorioita vaikka miten paljon.? Mutta, homman nimi saattaisi olla, että "isommat" pojat ovat tosiaan olleet asialla, ja laittaneet vaan pienemmät tekijät asialle.
japittaja
Hetty Wainthropp

Rivoriitta kirjoitti:Japittaja, jaa meinaak sää, et kolmikko oiskin viisikko? Et kolmikko oliskin istuksinu tosa autossa ja lähtenyt uhrin perään, kun hän mahdollisesti vetäs tosta kirkon pihan poikki Länskärin pihaan ja sitä kautta kotiaan kohti? Se on se reitti nääs mitä mää itte nuorena ja nättinä käytin kesät talvet. Ei huono idea sulta olleskaan!
Edit. Maxipakkaus, jep mopoauto. 5 tyyppiä mopoautossa. :D
...
Ilmaisin itseni varmaan hieman huonosti, mutta en todellakaan usko tuohon 3+2 henkilön autoteoriaan, vaan olen edelleen sitä mieltä, että Raholan suunnalta kolmikko olisi tullut ja vieläpä bussilla keskustan suunnasta sinne Vanhan kirkkotien pysäkille. Kuvassa näkyvä auto ei mielestäni liity juttuun laisinkaan. Tämähän on tietysti vain oma näkemykseni asiaan.
japittaja
Hetty Wainthropp

Kuviotapetti kirjoitti:
japittaja kirjoitti:Voisi tietysti kysyä, miksi kolmikko olisi jätetty kovassa pakkasessa juuri tuohon paikkaan Tessun ostarille, jos heidän matkansa kohde olisi ollut jossain muualla ? Ei aukea mulle ihan tältä istumalta.
Oisko tämän rikoksen takana sittenkin, jotain suunnitelmallisuutta.Pojille annettu joku koukuttava "porkkana", jos tekevät rikoksen? Sitten tyyppi tai tyypit jotka jääneet autoon, ovat jääneet valvontakameran kuvaan, ja lähteneet sen jälkeen pois.Tai sitten he ovat tulleet jo aiemmin tuomaan pojat tuohon, ja lähteneet jonnekin itse, tappamaan aikaa.? Tästähän voisi kehitellä teorioita vaikka miten paljon.? Mutta, homman nimi saattaisi olla, että "isommat" pojat ovat tosiaan olleet asialla, ja laittaneet vaan pienemmät tekijät asialle.
En oikein jaksa uskoa kovin suureen suunnitelmallisuuteen tässä jutussa. Mielestäni tilanne on kolmikon ja uhrin tapaamisessa kärjistynyt jostain syystä ja mopo on vaan lähtenyt käsistä. Murhan jälkeiset silminnäkijähavainnot huutelijasta ja klenkkupolvesta viittaavat tähän. Samoin murhavälineen heittäminen maahan surmapaikan läheisyyteen.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Maxipakkaus kirjoitti:Olen uusi jäsen foorumilla ja tutkiskelin poliisin kuvaa kolmikosta (sitä mikä on poliisien sivuilla).

Kuva on filminpätkästä joka on myös julkaistu; auto ajaa kolmikon ohi.

Oletan että trio on löydetty mutta koska Tampereen poliisilla on muitakin hommia niin vihjeiden tarkistaminen, kolmikon tavoittaminen kuultavaksi ja mahdollinen dna-testaus ottaa aikansa. Olen tässä miettinyt että saattaa Markku Mallatin tapaus olla juuri nyt se kiireisin asia, koska rikos "vanhenee" ensi huhtikuussa ja sitä ennen olisi ratkaisu löydettävä. Tesoman tapausta tutkitaan murhana, joka ei rikoksena vanhene, eikä tapahtuneesta ole vielä vuottakaan. Malttia ihmiset!
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Tesomalainen
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tesomalainen »

Dodii, nyt rekisteröinti onnistui, ekan kerran sitä yritin jo silloin vuoden vaihteessa.
Mielenkiinnolla olen tätä aina silloin tällöin lukenut, olenhan tuossa Olkkonen kupeessa tapahtuma-aikaan asunut.

Välillä on kyllä saanut hyvät naurut ,milloin Olkkosen kantaväen "rikollisesta taustasta", milloin ajatuksesta että mahdolliset murhaajat olisi ollut LOUNAS RAVINTOLA Raholan nurkassa oluella jne..

Itse olen asian suhteen aivan pihalla myös. Kyseisenä iltana lähdin autolla ystäväni luo noin 22,20. Ja normaaliin tapaan kyttäsin, onko tuttuja olkkosen edessä sauhuilla. Kiinnitin silloin huomiota, että olipas Olkkonen/Siwan edessä näitä Lager kenkiä, eläkkeellä olevia hevosmiehiä. Tästä myös heti tuoreeltaan ystävälle mainitsin jo sinä samaisena iltana noin 22.30. .

Heti kun uutinen tavoitti minut, ilmoitin tämän näkemäni poliisille, ja uudestaan dna näytettä antaessani. Mutta se tie taisi olla vesiperä. Alitajunnassa minulla paikallisena asukkaana pyöri kyllä aivan toinen vaihtoehto, joka voimistunut ajan kuluessa.

En halua leimata ketään, mutta alueen kauppoja terrorisoi kyseiseen aikaan tietty porukka 16-18 vuotiaita nuoria, niin poikia kuin tyttöjä. Muista välittämättä kaljaa ja lonkeroa kannettiin siwasta ja valintatalosta ulos laatikkotolkulla, monta kertaa päivässä. Kas kummaa, tämä porukka hävisi samoihin aikoihin maisemista, kaupan kassoja rienaamasta. (Toki vieläkin käy teinit samaa tekemässä lähes päivittäin, mutta nyt jo uusi ikäluokka jatkaa näiden sankaritekoja).

mutta miksi nämä alueen "kovikset" katosivat?? Tulivat järkiinsä? Kaikki joutuneet sijoituskoteihin/lastenkoteihin ympäri Suomea, vai jonkun muun syyn takia??
Se tieto välttämättä mitään ratkaise , ja varmasti poliisi kauppojen tallenteet niiltä ajoilta kelannut, mutta ehkä sieltä voisi jotain tietoa irrota, ainakin paremmin kuin spekuloida jotain Tullikamarin keikkaa. Sillä ei Tesomalle vaan eksytä, ja harvassa ne nuoret täälläkin on, jotka noilla ilmoilla liikekeskuksella sun muualla notkuu. Enkä siis sano, että tekijät olisi juuri näitä, mutta tieto lisää tuskaa. .

ja mitä noihin alueen pikkukoviksiin tulee, niin harva jos kukaan niistä ASUU/asui sillä alueella jossa testausta suoritettiin, vaan tulivat vaan kokoontuun kavereiden kesken niin Ikurista, Haukiluomasta, Lintuviidasta, kuin aina Lielahden seuduilta. .

ei mulla muuta, mutta olkkosen rikolliset ja Rahojen Nurkan iltakaljat kiistän.☺
Vastaa Viestiin