Kirjekaveriksi vangille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

netinkautta tutustuin aikoinaan,juteltiin perseestä perämoottoriin.Tiedän hänestä aika paljon,monien vuosien jälkeen joutui kivitaloon teksasiin.Pärjäilee hyvin.Ei tulis mieleenkään ihan randomivatipäälle kirjotella.Suomessa kirjotan melkeimpä tieytille henkilöille koko ajan.Kyllä se piristää.Lusikoimassa olleet saattaavat mm.tietää
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Kuinka vakuuttunut olet tuon tyypin syyttömyydestä?Vai vieläkö se sitä vakuuttelee olevansa? Luin tuota sen blogia, vanhojahan ne jutut siellä tietty.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Rebdomine
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:15 am
Paikkakunta: 7878km Columbine High Schoolista

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Rebdomine »

Äskön lähti kirje Amerikkaan murhasta syytetylle jätkälle. Ensimmäistä kertaa ikinä vangille kirjoittaminen kävi mielessä joskus ehkäpä 2013-2014 mutta nyt sain sen tehtyä. Nyt vain odotellaan.
“Fine, I’ll start shooting anyway!”
-Eric Harris 20.4.1999
Pätemistä Minfossa vuodesta 2011
ocasionaly
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 12:36 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja ocasionaly »

Enpä muistanutkaan tätä ketjua mut omasta tilanteesta voi sen verran infoila väliin että en edelleenkään kadu päätöstä lähteä kirjoittamaan. Vastaavaan systeemiin mitä tämä Maria-Antonio touhu on en olisi ikinä lähtenyt enkä ole lähtenytkään, se voi jollekin toimia mutta ei mulle.

Me vaihdellaan nyt kolmatta vuotta kirjeitä ja maileja ja sillontällön soitellaan kun rahatilanne on hyvä. Koko kolmen vuoden aikana en ole senttiäkään maksanut mistään koska kirjekaveri teki jo alussa selväksi et hän tahtoo kustantaa yhteydenpidon koska arvostaa aikaa mitä mä kulutan täällä päässä häneen. Jonkun verran olen ollut jutuissa myös ko. kaverin äidin kanssa ja hän on hyvin tietoinen meiän ystävyydestä.

Mulle koko touhu on ollut tosi positiivinen kokemus ja on ollut mukavaa huomata miten tänäpäivänä voi edelleen luoda tosi hyvän ystävyyden ihmiseen ilman näkemistä.
Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Mahtava kuulla hyvistä kokemuksista mitä olette kirjoittelun myötä saaneet puolin ja toisin!
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Tuli pitkästä aikaa mieleen että mitäköhän käänteitä on tapahtunut Häkkitiikerille ja Valkoiselle enkelille kun se vanha blogi katosi jo aikaa sitten mutta tällainen löytyi pikaisella googletuksella.

http://cagetiger.blogspot.fi/

Enkeli meinaa päästä muuttamaan jenkkilään tän vuoden aikana. Kaksivuotishääpäivää on vietetty ja KELA ei meinaa enää maksaa elatusmaksuja koska on naimisissa.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Elinkautisvanki etsii pitkäaikaista kirjekaveria
Juhii85
13.5.2014 19:42
Heippa!

Olen 28-vuotias mies ja etsin naishenkilöä kirjekaveriksi.

Toivoisin, että olet 20-45 vuotias, huumorintajuinen ja luotettava. Vastaan kaikille kirjeen lähettäneille!

Kirjeet voi lähettää osoitteeseen:

Kekäläinen Juhana

PL 2

74345 Kalliosuo

http://keskustelu.suomi24.fi/t/12244537 ... rjekaveria
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Doctor Lecter kirjoitti:Elinkautisvanki etsii pitkäaikaista kirjekaveria
Juhii85
13.5.2014 19:42
Heippa!

Olen 28-vuotias mies ja etsin naishenkilöä kirjekaveriksi.

Toivoisin, että olet 20-45 vuotias, huumorintajuinen ja luotettava. Vastaan kaikille kirjeen lähettäneille!

Kirjeet voi lähettää osoitteeseen:

Kekäläinen Juhana

PL 2

74345 Kalliosuo

http://keskustelu.suomi24.fi/t/12244537 ... rjekaveria
Edit.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=6917
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
1234512345
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 02, 2014 1:14 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja 1234512345 »

Nyt on tullut mahdollisuus lähettää vangeille sähköpostia vankilaan.
Ajattelin jos jotain kiinnostaa ja haluaa kirjoitella suomalaisille vangeille. Oman käsityksen mukaan vangit ei saa paljon kirjeitä tuntemattomilta ihmisiltä vankilaan ei edes ne murhaajat, vaikka niin aina väitetään.
Tosin vangit tykkää saada ja kirjoittaa kirjeitä koska puhelut on todella kalliita vankilassa.

Vangille voi lähettää sähköpostia osoitteeseen:
vankiposti.[vankilan nimi ilman hakasulkeita]@om.fi
(esim. [email protected] tai [email protected]).

Sähköpostiviestin otsikkokenttään tulee syöttää vangin etu- ja sukunimi sekä viestin tekstikenttään lähettäjän oma etu- ja sukunimi, jotta tiedot viestin lähettäjästä välittyvät vangille.

Tietoturvasyistä järjestelmä poistaa viesteistä kaikki liitetiedostot ja kuvat. Vangille ei toimiteta muuta kuin sähköpostiviesti.
FaceOff
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2008 3:12 am

Kirjekaveri vankilasta

Viesti Kirjoittaja FaceOff »

Hei.

Paljon tulee katseltua noita ulkomaalaisia dokkareita vankiloista ym. Löysin sitten sivun
mistä voi kirjoittaa vangille ulkomaille, tässä tapauksessa yhdysvaltoihin.

Kirjoitin kirjeen 30v naiselle, joka tällä hetkellä istuu Texasissa 14 vuoden tuomiota pankkiryöstön pakoauton
kuljettajana olemisesta. Vapautuu 2030

Saapa nähdä meneekö kirje ikinä perille ja saanko vastausta. Olisi mielenkiintoista kuulla sieltäpäin kertomuksia

On kyllä jumakkeri kova tuomio, kyseisessä tapauksessa kukaan ei ole kuollut tms. Kirje huomenna postiin ja katsotaan
mitä tapahtuu.

https://writeaprisoner.com/
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Kukaan ei varmaan vieläkään osaa sanoa kuinka kävi Häkkitiikerille ja Valkoiselle enkelille?
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Ei tuosta kovin kauaa ole kun kuulin eräältä joka on enkelin facekaveri, että edelleen ovat yhdessä mutta että kovin on "arkipäiväistynyt" heidän suhteensa joten mitään kummempaa raportoitavaa ei ole. Taisi se muutto jenkkiläänkin olla jäissä ainakin toistaiseksi.

Koskas sen tiikerin pitikään vapautua? Ei siihen enää kovin monta vuotta taida enää olla? Taitaa löytyä tästä ketjusta, en jaksa alkaa selailla. :P

Faceoff - kerro toki sitten mikäli saat vastauksen!

Olen tainnut kirjotella tähän ketjuun että minullakin oli kirjekaveri Texasin death row:sta, kirjoittelu on kyllä nyt viime vuosina hiipunut.. Harmi sinänsä. Jamppa sai kyllä "vapautuksen" ja istuu kiven sisässä kuolemaansa saakka, ei siis teloiteta. Mitähän järkeä siinäkään on.. Tai siis miettii jos itse olisi istunut jo alle 2 kybäsestä asti siellä ja nyt n. 4-kymppisenä tietää että sama jatkuu vielä niin kauan kunnes kuolo korjaa... Toisaalta, tottuukohan siihen sellissä oloon kuitenkin? Kun tämäkin tyyppi on tosiaan nyt tainnut olla siellä kiven sisässä kauemmin kuin sen ulkopuolella. Hurjaa.

Jenkkilässä on tosiaan nuo tuomiot hieman eri kalibeeria kuin meillä täällä. Sinänsä ihan hyvä, mutta onhan se tilastollinen fakta ettei nuo pitkät tuomiot tunnu siellä ketään pelottavan. Joissakin tapauksissa tuntuu vain että turhaa valtion varojen tuhlaamista majoittaa jotain autovarkaita sellissä vuosikausia.

Kerroin joskus esimerkkejä tälle kirjekaverilleni joistain Suomen rikoskeisseistä ja hän ei meinannut melkein uskoa miten vähällä täällä pääsee lähes kaikista rikoksista. Hän ei meinannut esim. uskoa, että täällä ei periaatteessa edes ole elinkautista, siis niin, että se tarkoittaisi sitä sanan varsinaisessa merkityksessä kuten heillä siellä. Täällähän lähes kaikki vapautuvat rikoksesta huolimatta, jos ei nyt ihan Jammu-osastoa olla.

Hän sanoikin, että isuisi mielellään vaikka sen 30 vuotta, kunhan tietäisi että joskus pääsee pois.

Tää mun kirjekaveri oli tosiaan vain 18-vuotias kun teki tämän rikoksen, ja siitä suoraan death row:lle, ei ollut edes aiempaa rikosrekisteriä hällä. Aika hurjaa. Kerroinkin hänelle, että mikäli olisi tehnyt saman rikoksen täällä suomessa (surma/murha oli kyseessä), olisi hän todennäköisesti vapautunut jo aikoja sitten - ensikertalaisena ja aikaisempaa rikostaustaa omaamatta olisi varmaan istunut max. 10 vuotta.

Kukapa sen toisaalta määrittelee mikä se oikea rangaistus toisen hengen riistämiselle on.. Jumala? En usko. Karma? Hmm.


Veikkaisin että jos olet edes jotenkuten pääkopasta OK ja muutaman vuoden linnassa pohdiskelun jälkeen niin varmasti saat kantaa raskasta taakkaa asiasta koko loppuelämäsi, ja katsoa sitten päiviesi päätyttyä tuleeko tuomiota jostain tuolta puolen.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
FaceOff
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2008 3:12 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja FaceOff »

Moi kaikille.

Kirje tosiaan tuli 25.2 lopultakin, olin aivan varma että kirje hävinnyt johonkin, pitkään on kyllä
matkaa tehnyt. Kyseli että onko Suomessa kylmä ? ja halusi tietää maasta yleensä jotain.

Onhan tää jännää ja hauskaa, mutta tosiaan vain kirjekaveri, ei tässä mitään romanssia todellakaan
olla etsimässä tämän kautta. Itseäni kiinnostaa tietää millaista siellä on ? moneltako herätys, ym päivän
rutiineja.

Täytyykö kuulua johonkin jengiin kenties ? kyseessä on täysin naisvankila.

Kipinä kirjeelle varmaan lopullisesti syntyi tästä netflixin häkkilinnut sarjasta, ihan suositeltava dokkari sarja.

Normaali kirjeitä ei ole tullut kirjoitettua varmaan yli 30 vuoteen, viimeksi joskus ala-asteella, ja onhan
tämä hyvää englannin kielen treeniä, kun ei ole juuri tarvinnut.
Ocasionaly123
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 26, 2020 5:48 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Ocasionaly123 »

Heippa vaan, olen aiemminkin kirjoitellut omasta kokemuksesta asian tiimoilta ja tämä ketju osui silmään kun oli noussut aktiiviseksi. Salasanan ja silloisen sähköpostin olinkin kätevästi unohtanut kun en kovinkaan paljon tänne vastaile mihinkään, yleensä vaan seurailen ketjuja.

Mutta asiaan, olen kirjoitellut nyt lähemmäs 7 vuotta jenkkivangin kanssa ja edelleen ollaan yhteyksissä. Kaikin puolin hyvä tyyppi ja en ole katunut että kirjettä aikanaan laitoin. Itse "valitsin" henkilön aikanaan niin että tarkistin ettei taustalla ole mitään tuomiota jota en voisi ikinä ymmärtää tai suvaita. Eli ei ole todellakaan mistään pedarista, raiskaajasta tai murhaajasta kyse.

Mun mielestä on edelleen kiinnostavaa vertailla vankilakulttuurin eroja meidän ja jenkkien välillä. Mun kirjekaveri oli alussa yhdellä pahamaineisimmista vankiloista ja vuosien saatossa paikka on vaihtunut useamman kerran. Kaikissa on omat eronsa ja vankiloiden sisäinen, toisistaan poikkeava maailma.
Senttiäkään rahaa en ole tähän touhuun laittanut (paitsi postimerkkeihin) kaikki maksut mitä on pitänyt hoitaa, on mun kirjekaveri hoitanut. Aikanaan se sanoi että ei tule ikinä multa rahaa pyytämään ja näin on menty.

Toisinaan tulee soiteltua aika paljon, nyt koronan takia vähän nihkeetä. Kirjekaverin äitiin ja sisaruksiin tulee myös pidettyä yhteyttä jonkun verran.

Mulla varmaan kävi hyvä tuuri mut itse koen ainakin että sain todella outoa ja epätodennäköistä reittiä pitkin hyvän ystävän. Eikä siis edelleenkään ole mitään romanssia. Mulla on oma, hyvä elämä ja perhe eikä elo todellakaan pyöri kirjekaverin ympärillä.

Aika paljon kirjekaveri on jutellut myös näistä scämmäyksistä, eli vanki kirjekaveri tunnustaa rakkauttaan ja kiskoo rahaa jopa vuosien ajan "uhreilta", ja se voi olla vaikka 2€ kuukaudessa, sit kun niitä rakastuneita on 20kpl niin se 2€ per naamalta tekee ihan hyvän summan. Eli järki käteen jos tähän lähtee.
Vastaa Viestiin