Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Paranoid; säilytä KAIKKI facebookissa ja muualla somessa saamasi viestit, joiden uskot liittyvän tähän mökkigateen, älä reagoi niihin mitenkään äläkä varsinkaan vastaa niihin. Viestit saattavat olla "mummelilta" tai sitten joltain tutultasi.

Sellaiset ihmiset jotka tuntevat sinut IRL ja tietävät asiasta muuten kuin tämän murhainfon kautta, tulevat varmasti juttelemaan kasvotusten tai soittavat sinulle, jos asia heitä kiinnostaa. Älä suostu pelkäämään, juuri siihen tämä vainoaja pyrkii.

dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja dour »

Jos tarinassa on jotain perää puoliksikaan, niin itse olisin kyllä järjestänyt kyylääjän nalkkiin aikapäiviä sitten.......mene ja tiedä sitten......

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Miten sinä olisit järjestänyt mummelin nalkkiin? Meiltä se ei ole vaan onnistunut mitenkään. Se on helppo huudella netissä ;)

dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja dour »

Jos on kyse "mummelista" yleensäkin ja on itse niin pelipaikoilla, että saa noinkin tarkat näköhavainnoit/tuntomerkit niin ei kyllä karkuun pääsisi, jos vielä jälkiäkin jää lumeen.

Riistakameran olisin itse omassa vainoharhaisuudessani laittanut ensimmäisen epäilemäni oudon tapahtuman jälkeen. Äläkä käsitä kommenttiani väärin, tarkoitan todellakin OMAA vainoharhaisuuttani silloin tällöin, kun jotain outoa on ilmoilla....samoten passissa piilossa olisin niin pirun kauan, että kontaktiin pääsisin, toki himpunverran varoen varustettuna "välineellä".

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Et varmasti olisi saanut juoksemalla mummelia kiinni :D Me olimme aivan ällikällä lyötyjä kun näimme tuon mummelin juoksevan nopeasti metsään. Ei siinä tullut edes mieleen lähteä mökin pihasta normaaleilla kävelykengillä juoksemaan metsään missä on syvä lumihanki ja viellä kun mummelilla oli meihin nähden toivoton etumatka. Hän oli niin peloittavan näköinenkin, että minä en olisi todellakaan lähtenyt hänen peräänsä juoksemaan vaikka olosuhteet olisivat olleet hyvät. Ja mistä sitä tietää vaikka tuolla hullulla olisi aseita mukana? Nyt kun me tiedämme, että henkimaailma ei kummittele mökillämme, vaan se on tuo mummeli ilmeisesti kaiken tämän kummittelun takana, niin perheeni lainasi rahat yksityisetsivään ja kunnon kameroihin. Yksityisetsivä sanoi, että kamerat ovat hyvä olla vaikka se mummeli ei ole niin tyhmä, että kävelisi jatkossakaan naama paljaana mökillä. Hän tietää viimeistään nyt, että me tiedämme hänen käyvän siellä niin hän on äärimmäisen varautunut. Me olemme olleet passissa ja jättäneet ansoja, mutta me emme ole siltikään edes saaneet hänestä näköhavaintoja ennen kuin vasta nyt. Hän on aina askeleen edellä meitä.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Onko sen facebookviestin alkuperä selvinnyt? Viitattiinko siinä siis suoraan tähän mökkikeskusteluun?
Mutta hyvä, että nyt on kamerat tulossa mökkiä valvomaan, ehkäpä se siitä selviää.
Pohdin tätä juttua vielä eilen lumitöitä tehdessänikin. Ei kai kukaan kadonneeksi ilmoitettu henkilökään voi sentään 15 vuotta postata jonkun mökin liepeillä. Joskus on ollut tapauksia, että joku karkulainen on käyttänyt autioita mökkejä hyväkseen saadakseen yösijan joksikin aikaa.
"Mummeli" on pitkä, mutta kateissa ei ole muita koripalloilijoita kuin Raisa Räisänen. Hän se tuskin on. :mrgreen:

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Facebook viestit ovat tulkinnanvaraisia ja niissä ei viitata suoraan tähän keskusteluun. Olisi kyllä aikamoinen sattuma jos joku aloittaa juuri nyt lähettelemään minulle vihjailevia viestejä kun olen avautunut mökki asiasta täällä ja ne eivät liittyisikään mökki juttuun. Juttelin yksityisetsivän kanssa viesteistä ja hän käski ilmoittaa ne poliisille, että poliisit ovat kaikesta meidän mökkiin liittyvistä ja mahdollisesti liittyvistä asioista ajantasalla. Äitini soitti poliisille, mutta tutkija ketä hoitaa meidän juttua niin on lomalla ja hänen sijaisensa on poissa. Äitini lähetti sitten meidän tutkijalle sähköpostilla minulle tulleet viestit. Me menemme kaverini, veljeni ja hänen kavereiden kanssa mökille huomenna. Ainakin yksi yö ollaan. Voi olla, että kaksikin?

Yksityisetsivä kysyi isältäni, että onko mökissämme ullakkoa? No onhan siellä, sellainen mihin pääsee mökin takaa kiivettyä tikapuilla. Me emme ole käyneet siellä vuosiin. Luultavasti silloin viimeeksi kun mökki maalattiin ja maalit laitoimme ullakolle säilymään ja siitä on aikaa. Taisi olla 2007? Ullakko on likainen ja ahdos paikkaa ja muistan siellä olleen lepakoita ja ampiaispesiäkin joten sinne ei kyllä ihan huvikseen olla menty ryömimään.

Yksityisetsivä oli kysynyt ullakosta sen takia kun hän tietää erään tapauksen missä kadonneeksi ilmoitettu henkilö asui jonkun kesämökin ullakolla. Tuo tyyppi oli laittanut mökkitien varrelle itku hälyttimen, että hän tietää lähteä ullakolta karkuun kun mökkiläisten auton ääni laukaisee itkuhälyttimen.

En malta odottaa, että pääsemme tutkimaan ullakon. Meillä ei ole käynyt edes mielessä, että joku hullu voisi asua siellä. Aika huonosti täytyy mennä, että asuu jonkun kesämökin ullakolla salaa :)

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Mummo viettänyt teidän mökin ullakolla kuumotuselämää :D miten tämä yksityisetsivän kertoma juttu ratkesi? Jäikö piileskelijä rysän päältä kiinni?

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Malttia, malttia, vastahan Paranoid on sinne mokille menossa tanaan ja saattaapi yopya jopa 2 yota. Itsekkaan en kylla malta odottaa etta mita tama viikonloppu tuo tullessaan! Ehka mummeli tosiaankin asustelee siella vintilla ja on aina ollut pakoitettu haahuilemaan popelikossa sen aikaa kun perhe mokkeilee? Lunta on nyt maassa, mutta onhan ne mummelit aikaisemminkin paasseet eteenpain lumessa!

Innolla odottelen mita sielta vintilta loytyy ja nayttaytyyko mummeli? Nama Paranoidin aloittamat ketjut kylla ovat minfon parasta luettavaa, by far! Se "Heitin vahingossa naapuriani isolla kivella paahan" jai liian tyngaksi, toivon etta tama jatkuu viela pitkaan :D
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Nemesia, yksityisetsivä mainitsi vain nuo jutuit mitkä minä kerroin. Minun olisi kyllä tehnyt mieli kysellä asiasta enemmän. Minua oikein jännittää mennä katsomaan mökin ullakkoa! aivoriihi, kiva kuulla, että meidän perheen trillillerin seuraaminen kiinnostaa :) Tämä on kieltämättä kiinnostava juttu. Minä niin toivon, että me saisimme kameroihin jotain minkä voisi jakaa tänne. Jos mummeli kerta pyörii mökillä niin kyllä se kameraan jää, eri asia on se, että jääkäö hänen naama kameraan. Jos ei jää niin kuvilla ei ole paljon mitään arvoa. Minä lupaan raportoida mökiltä viikonloppuna tänne! Hyvää viikonloppua kaikille.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Paranoid? kirjoitti: kiva kuulla, että meidän perheen trillillerin seuraaminen kiinnostaa :) Tämä on kieltämättä kiinnostava juttu. Minä niin toivon, että me saisimme kameroihin jotain minkä voisi jakaa tänne.
Kyllä kiinnostaa seurata tätä juttua!! Olisi tosi mukavaa, jos tähän löytyisi ratkaisu, kun nyt kovasti olet alkanut toimimaan jutun suhteen. Tämä on kieltämättä tällä hetkellä paras ketju mikä täällä on luettavana!!
Gods made heavy metal.

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Raportti mökiltä: Me kävimme ullakolla. Sieltä löytyi naulakosta XXXL kokoinen takki ja sen alapuolella lattialla oli numeroa 51 olevat kengät. Järkytykseksi me huomasimme myös, että seinällä oli jokaisesta minun perheenjäsenestä kuva joista oli silmät kaiverrettu pois päästä ja ullakon lattiaan oli porattu pieni reikä mistä tuo mummeli on hyvinkin voinut ujuttaa vaikka kameran kuvaamaan meitä? Hän on ihan psykopaatti! Kuvitella, että tuollainen hullu on voinut asua ullakollamme 15v!

No ei nyt sentään, onneksi :) Tätä ketjua seuraa nähtävästi aika paljon porukkaa. Ja porukka odottaa, että tähän hommaan saataisiin uusia käänteitä, joten minä en haluaisi olla tylsä ja kertoa, että ullakolla ei ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Mökkimme pihassa oli ainoastaan ketun ja ilmeisesti kissan jäljet. Oli myös vanhoja jälkiä mistä huomaa, että joku on käynyt koirien kanssa pihallamme. Se on erittäin suurella todennäköisyydellä mökkinaapurimme, vanha mummeli (se mistä minä olen tässä ketjussa puhunut) kenelle minä olen sanonut nelisen vuotta sitten kun tapasin hänet ensimmäistä kertaa, että kun hän kerran liikkuu päivittäin mökkimme läheisyydessä niin olisi hyvä jos hän kävisi välillä koiriensa kanssa mökkimme pihalla, että hiippari näkee, että meidän mökkillämme käy sentään joku.

Me saimme kamerat asennettua. Ihan varmuuden vuoksi minä en nyt mainitse, että montako niitä on, mihin ne osoittavat ja millaisia ne ovat, sillä voi olla mahdollista, että tuo mummeli tai mahdollisesti joku hänen puuhista tietävä seuraa tätä ketjua. Ja on muutenkin tyhmää päivitellä julkisesti asioita internettiin jos haluaa saada jonkun kiinni. Nämä etsivän hommat pitäisi tehdä salassa. No minun ei ollut alunperin tarkoitus kirjoittaa tänne jatkuvasti mökin tilanteesta, vaan kertoa tarina ja saada tietoon halpoja kameroita ja teidän mielipidettä tästä asiasta. Nyt homma on lähtenyt käsistä ja päivittele tänne jatkuvasti.

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Hei taas Paranoid ja kiitokset nopeasta tilannetiedoituksesta sielta mokilta. Ensin meni ihan karvat pystyyn kun luin vintin loydoista; onneksi paljastit etta huumorintajua loytyy sultakin!

Jos susta nyt tuntuu silta etta juttu on lahtenyt lapasesta, fiksuinta olisi jattaa asia sikseen. Toki me kaikki seuraajat haluaisimme nahda kameratallenteita 2 metrisesta mummelista surupuvussa haahuilemassa mokin ymparilla. Hyva vanha sananlasku muistuttaa: "Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestakoon".

Kaikkea hyvaa sinulle ja perheellesi. Uskon myos etta kaikki kertomasi on mahdollista, niin paljon "hulluja" tassa maailmassa riittaa!
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

aivoriihi, asia on juurikin näin: ``Hyva vanha sananlasku muistuttaa: "Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestakoon" Kun kerran aloin kertoa mökkimme asioista ja ihmiset ovat kiinnostuneita mökkimme asioista niin minä lupaan päivittää jatkossakin tänne mökkimme asioista. Oli se miten tyhmää tahansa. Aiemmin tuli vähän ahdistusta kirjoittaa näistä asioista julkisesti, sillä tämä on niin uskomaton juttu ja juuri sen vuoksi suurin osa lukijoista leimaa minut varmasti hulluksi. Olen harkinnut, että antaisin teille linkkejä YouTube videoilleni. Sinne minä olen tehnyt monia videoblogeja tästä aiheesta. Kaikki videoni ovat piiloitettuja joten vain linkin saaneet voivat katsoa niitä. Ensimmäinen videobloggaus mökiltäni on vuodelta 2009. Mitä olette mieltä jos laittaisin linkin tänne niin koituisikohan minulle siitä ongelmia? Tekisi mieli kyllä laitta. Esittelen muutamassa videossa meidän tekemiä ilmoituksia poliisille. Se saattaisi lisätä minun uskottavuuttani? Kiitos aivoriihi. Minä toivon myös sinulle ja sinun perheellesi hyvää.

KORJAUS: Ensimmäinen video mökin tapahtumistä on vuodelta 2011

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

En suosittele antamaan linkkiä tähän ketjuun julkiseksi saaliiksi. Murhainfon keskusteluketjut näkee kuka vaan ja jos joku aihe on kiinnostava niin se saattaa kerätä satoja lukijoita kerralla (jopa sen mummelin..)

Mutta jos haluat niin linkin voi antaa kiinnostuneille ja rekisteröityneille käyttäjille vaikka yksityisviestillä : ) (Nemesia eka jonossa! :D)

Vastaa Viestiin