Urbaanilegendat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
epäilys
Nikke Knakkertton
Viestit: 190
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 4:36 pm
Paikkakunta: Tyly Kaupunki

Viesti Kirjoittaja epäilys »

Eikös ne tehny ennenvanhaan margariinia kissanraadoista? Tais olla kuviakin jossai lehdessä -70 luvulla. Niin ja Linna-shampoosta tulee täitä. Meillä ei äiti suostunu sitä ostamaan ikinä.
Syytä epäillä.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Kokki kirjoitti:^^Eräs entinen työkaveri keräili kanssa ahkerasti noita tölkkirenksuja ja oli aivan vakuuttunut että menevät oikeeseen tarkoitukseen. Ei kyllä hänkään koskaan osannut sanoa, minne ne toimitetaan, antoi ne aina jollekin "kaverille".
Haha, itekkin meinasin tästä kirjoittaa. Kaverini sanoi täälläpäin, että kun kerätään tietty määrä tölkkirenkaita niin joku taho ostaa KYS:lle (Kuopion yliopistollinen sairaala) uuden sydänkoneen tms. Eipä kyllä ole kuulunut että onko sellaista ostettu :D
hannibaali
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja hannibaali »

tämän myöntäminen kyllä nolottaa mutta kerron kumminkin. viitisen vuotta sitten kiersi sähköpostia, joissa oli kuvia "bonsaikissoista". eli pentuina lasipurkkeihin kasvamaan työnnetyistä kisuleista. miten kukaan voi muka mennä tuohon halpaan? minä menin... :roll:
As I kissed her goodbye, I said, 'All beauty must die'. And lent down and planted a rose between her teeth.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

epäilys kirjoitti:Eikös ne tehny ennenvanhaan margariinia kissanraadoista? Tais olla kuviakin jossai lehdessä -70 luvulla. Niin ja Linna-shampoosta tulee täitä. Meillä ei äiti suostunu sitä ostamaan ikinä.
Tuosta kissamargariinista luin vähän aikaa sitten, muistaakseni jossain päin wikipediaa siitä oli juttua.

Tuommoisenkin bongasin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Kaupunkitarinat

EDIT: No ei tosiaankaan urbaanilegenda mutta laitetaampa silti:

"Sukujyrkkämä on käännös ruotsinkielisestä sanasta ättestupa.Se tarkoittaa korkeata kalliota, josta vanhukset tarinan mukaan keskiajalla syöksyivät tai syöstiin rotkoon tai järveen, jotteivät he olisi vaivoiksi perheelle. Yksi muunnos tarinasta on sukunuija, tietynlainen nuija, jolla vanhuksia olisi sukupolvi toisensa jälkeen isketty kuoliaaksi. Keillers Parkissa Göteborgissa ja muuallakin Ruotsissa on Ättestupa-nimisiä kallioita, joita tarinan mukaan on käytetty tähän tarkoitukseen. Nykyisin ei kuitenkaan pidetä todennäköisenä, että tällaista toimintaa olisi todellisuudessa esiintynyt, vaan sukujyrkkämiä pidetään myyttinä."

Ei tarvittu vanhainkoteja..
Annie W
Harjunpää
Viestit: 325
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 5:58 pm

Viesti Kirjoittaja Annie W »

Samaa sarjaa tölkkirenksujen ja veromerkkien kanssa: Kirjassa Arjen uskomuksia (Leea Virtanen, WSOY 1994) mainitaan että Helsingissä on 1980-luvulla kulkenut seuraavanlainen uskomus: Jos palauttaa kaksituhatta tupakka-askin muovisuojarepäisynauhaa Amer-yhtiölle, joku näkövammainen saa opaskoiran.

Täytyi hakea tuo vanha kirja hyllystä, kun ei ulkoa muista näitä legendoja, vaikka varmasti niitä on kuullut. Samassa kirjassa kerrotaan myös seuraavanlaisia urbaanilegendoja:

-Orbit-purkka tuhoaa aivoja (tämän muistan itsekin lapsuudesta)
-ihmisen voi tappaa hitaasti syöttämällä ruoan mukana joka päivä yhden hiuksen. Se sitten lopulta tukkii hengityselimet ihmisen itsensä sitä huomaamatta.
-seksiä harrastava pariskunta voi jäädä "nalkkiin"
-solariumissa käynti voi paistaa sisäelimet
jne.
Misery is almost always the result of thinking.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Annie W kirjoitti: -seksiä harrastava pariskunta voi jäädä "nalkkiin"
Minä olen kuullut yhden ihmejutun jo kaksikymmentä vuotta sitten: Kaverini koulutoverin naapurin tuttavapoika oli naimassa yhtä muijaa, ja yhtäkkiä ovi aukesi, siinä oli pojan veli. Muija oli niin säikähtänyt, että hänen jalkovälinsä lukittui. Pariskunta oli siis nolosti lukittunut toisiinsa kuin parittelevat koirat. Kesti jonkin hetken verran, kunnes erektio laski.
:shock: :lol:
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

- Mountain Dew vaikuttaa jotenkin mieskuntoon... ? Vai miten se nyt oli.. Mahtoiko ihan pienentää kiveksiä :lol: ?

- Blistex -huulivoiteen tuubimallissa on valaan spermaa. Tämä oli yläasteaikoina todella sitkeä huhu (käytin itse tuolloin kyseistä voidetta ja sain kuulla aiheesta paljon). Itse järkeilin väittämän vääräksi ihan jo sillä, että a) pakkauksen kyljessä ei moista lue, sekä b) MITEN HITOSSA SE SPERMA KERÄTTÄISIIN? Ja kuka sitä olisi keksinyt huulivoiteeseen laittaa? Ja MIKSI? :lol:

Noista keräämistarinoista... Miksei kukaan kerätessään ajattele sitä, kuinka julmaa toimintaa tuollainen on? Yritys X ei voi lahjoittaa sokealle pyörätuolia (vai miten se nyt meni :lol: ?) ihan huvinvuoksi, syystä että... miksei? Pistää sitten ihmiset keräilemään höyhenenkevyitä tupakka-askinosia vuosikausiksi, ja sokeat odottavat tuolejaan?
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:
- Blistex -huulivoiteen tuubimallissa on valaan spermaa. Tämä oli yläasteaikoina todella sitkeä huhu (käytin itse tuolloin kyseistä voidetta ja sain kuulla aiheesta paljon). Itse järkeilin väittämän vääräksi ihan jo sillä, että a) pakkauksen kyljessä ei moista lue, sekä b) MITEN HITOSSA SE SPERMA KERÄTTÄISIIN? Ja kuka sitä olisi keksinyt huulivoiteeseen laittaa? Ja MIKSI? :lol:
Minulla on HYVIN vahva muistikuva, että kun olin kymppiluokalla niin Blistex-huulivoiteessa vielä lukikin "whale sperm" tms. Voi tietysti olla, että muistan väärin.
Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

^Voisko tää spermajuttu selittyä sillä, että valaan rasvaahan käytetään useissa rasvoissa, ja spermwhale taas on kaskelotti.. eli on nyt mennyt vähän puurot ja vellit sekasin...
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tipu kirjoitti:^Voisko tää spermajuttu selittyä sillä, että valaan rasvaahan käytetään useissa rasvoissa, ja spermwhale taas on kaskelotti.. eli on nyt mennyt vähän puurot ja vellit sekasin...
Haha, täähän tän selittää.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Kuka julma ihminen on antanut eläimelle nimeksi spermwhale? :lol: ...Hyvä selitys, mutta ihmettelen siltikin tuota liikkeellelähtenyttä huhua. Jos jotain sellasta on joskus rasvan kyljessä lukenut, on siinä täytynyt lukea muutakin kuin vain pelkästään "spermwhale". "Spermwhale's grease" (?) esimerkiksi, mikä on hyvin vaikea ylitulkita valaan spermaksi :lol:
nemi
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 1:52 pm
Paikkakunta: RAISIO

Viesti Kirjoittaja nemi »

Kukaan ei ole vielä ottanut tässä ketjussa yhtä urbaanilegendaa esille, ei ole vissiin sattunut tätä sitten kenenkään tutuntutuntutulle :D

Minun ystäväni kertoi minulle tämän. Hänen äitinsä on Kelassa töissä ja tämä tapaus oli tullut kuulemma korvaushakemuksissa vastaan.
Eräs vanhempi pariskunta oli päättänyt piristää seksielämäänsä kertaheitolla oikein kunnolla ja pappa oli laittanut mamman käsiraudoilla kiinni sänkyyn. Mamma oli tietysti jo alasti tässä vaiheessa. Sitten pappa pukeutui Batman-pukuun ja kiipesi sängyn päädyssä olevan kaapin päälle, tarkoituksena kaiketi tehdä näyttävä "batloikka" mamman viereen tai jopa päälle. Kuinkas ollakkaan, pappa horjahti kaapin päältä sillä seurauksella, että jalka katkesi eikä siis päässyt liikkumaan mihinkään ja mammakin oli siinä sängyssä ilkinmulkin käsiraudoilla kiinni. Mikä tilanne!
No ei muuta kuin mamma ja pappa huutamaan kuorossa apua jos vaikka joku naapuri kuulisi. Ja oli vissiin kuullutkin, koska ambulanssi tuli kuin tulikin paikalle ja pelasti nämä seksihurjastelijat.

Tarina on sinänsä hauska, mutta niin tuulesta temmattu! Tämä samainen kamuni kertoili muitakin yhtä uskomattomia juttuja ja aina ne olivat TOSIA! :lol:
~Nemi~
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^Tuotahan on käytetty siinä mainoksessa, jossa ilmiselvästi Tanja Karpela ja Sauli Niinistö heiluivat makkarissa. S.N. putoaa kaapin läpi. Ei jäänyt mieleen mitä siinä mainostettiin... Muistan myös nähneeni jutun töllössä ulkomaisessa sarjassa tai sketseissä, joten lienee television anteja alunperin?
Every ship must sail a world.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kissanraatomargariini ei ole mikään kaupunkitarina, vaan 60-luvun ruokaskandaali:

http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1, ... :0:0:0:0:0:

Sivulla on muitakin kiintoisia vastauksia, kuten kuka sävelsi Irwinin laulut. :)
Every ship must sail a world.
nemi
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 1:52 pm
Paikkakunta: RAISIO

Viesti Kirjoittaja nemi »

ABC kirjoitti:^Tuotahan on käytetty siinä mainoksessa, jossa ilmiselvästi Tanja Karpela ja Sauli Niinistö heiluivat makkarissa. S.N. putoaa kaapin läpi. Ei jäänyt mieleen mitä siinä mainostettiin... Muistan myös nähneeni jutun töllössä ulkomaisessa sarjassa tai sketseissä, joten lienee television anteja alunperin?
Aivan, niinkuin sanoin, se on urbaanilegenda. Kaverini tosin kertoi tämän minulle varmaan yli 10 vuotta sitten jo, eli melko vanha legenda onkin. Naurettiin muiden kamujen kanssa, että jopas niillä on seikkaperäiset selostukset Kelassa millon mistäkin :D

Mutta joo, kaikennäköistä sitä kuulee. Onneksi suodatin toimii.
~Nemi~
Lukittu