Miksi joidenkin ÄÖ on erittäin matala?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Ärrkele
Adrian Monk

Re: Miksi joidenkin ÄÖ on erittäin matala?

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Omnipod kirjoitti:Eli jokaisella ihmisellä on valmiina tietty äo-väli (esim. 80-120), minkä geenit määräävät. Ympäristö sitten vaikuttaa siihen, mille tasolle ylletään.
Somalit ovat tässä yksi poikkeus heidän ÄO kun jää vaatimattomaan lukuun 68. Jotkut tutkijat ilmeisesti uskovat, että em. ryhmän tyypillinen kuplaotsaisuus johtuu ylimääräisen ilman määrästä pääkallon sisällä; ikään kuin päähän olisi puhallettu ns. ilmaa, aivojen jäädessä näin luonnollisesti pienemmäksi.

Myös gambialaiset vielä huonommin ovat luvussa 66 ja äskeinen laajasti uutisoitu sisialaisen mafian gambialaisen tappoyritys menikin pieleen; läheltä ammuttu luoti meni päästä läpi aivojen vierestä! Pääkopassa oli mitä ilmeisemmin runsaasti tilaa pienien aivojen takia jolloin aivoihin on todella vaikea osua.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Ärrkele kirjoitti:Myös gambialaiset vielä huonommin ovat luvussa 66 ja äskeinen laajasti uutisoitu sisialaisen mafian gambialaisen tappoyritys menikin pieleen; läheltä ammuttu luoti meni päästä läpi aivojen vierestä! Pääkopassa oli mitä ilmeisemmin runsaasti tilaa pienien aivojen takia jolloin aivoihin on todella vaikea osua.
Tässä tapauksessa tappaja ei ole ollut ammattimies.
Amatimies olisi huomioinut tyhjän tilan tuoman lisähaasteen suoritukseen, ja olisi käyttänyt kaks-kakkosta.
Kakskakkonen on eräiden lähteiden mukaan suunniteltu nimenomaan neekereiden lopettamista silmälläpitäen.
Sen luoti on niin matalaenerginen, että kun se kerran läpäisee kallon, niin sen energia ei enää riitä poistumaan kallon toiselta puolelta, vaan jää kimpoilemaan kallon sisään tuhoten jopa nyrkinkokoiset aivot.
it's my car !
Ärrkele
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Juu kyllähän se aika amatööriltä kuulostaa piekkarilla ammuskella ihmisiä. Muuten noin sanoisin, että nämä Italian matujengiläiset on ns. kusessa jos Cosa Nostra on julistanut sodan heitä vastaan... :lol:

Siinä lakoaa isokin maturyhmä kun konepistooleilla ja -kivääreillä aletaan laulamaan.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
nobodylistentotekno
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja nobodylistentotekno »

Minä olen empiiristä data kerännyt ja havaintojen mukaan erityisesti eettiset ryhmät päivän täsaajan seudulta ovat tyhmempiä, kun muut.
Knuspriger Totschlag
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Knuspriger Totschlag »

Sonja S. kirjoitti:Se on Älykkyysosamäärä, eikä älykkyysösamäärä.

Todistit hienosti oman älykkyytesi jo otsikoinnissa!

Minulla on mm. Asperger ja AD/HD. Jälkimmäinen haittaa kirjoittamista toisinaan (siksi kirjoitan päin persettä välillä, kuten nyt). Tekstini (ts. ajatukseni) on aiheesta toiseen pomppivaa ja sisältää kirjoitusvirheitä usein, kun en niitä huomaa "kiireessäni" kirjoittaessa. Pitää olla täysin hiljainen ympäristö, jossa voin rauhassa kirjoittaa, sekä muutenkin sopiva olotila. Nyt olen hieman hyperaktiivisella päällä, joten en jaksa kirjoittaa pitkää litaniaa, saati ajatella mitään.

Sen kuitenkin haluan kirjoittaa, että harmittaa toisinaan oma korkea älykkyysosamääräni, joka on muutaman pisteen päälle satakolmekymmentä. Kävin sen viime syksynä testauttamassa silloisella asuinpaikkakunnallani, kun Mensa järjesti testejä ympäri Suomea.

Noh, miksi minua harmittaa? Minua huolestuttaa suorastaan se, kuinka tyhmiä suomalaiset ovat. Keskimäärin älykkyysosamäärä on sataviisi (105) suomalaisella. Se on mielestäni naurettavan pieni. Lievä kehitysvammaisuus taisi alkaa siitä kahdeksankymmenen pisteen kohdalta (kun neron taas 160 kieppeillä). Suomalaisen ÄO ei siis ole kovin kaukana lievän kehitysvammaisuuden yhdestä dg. kriteeristöstä.

On tutkittu, että jos keskustelukumppanin kanssa on älykkyysosamäärässä eroa kolmekymmentä pistettä, niin toisen ymmärtäminen on hyvin vaikeaa, tai jopa mahdotonta. Kavereita ei siis pahemmin itselle löydy, koska en ymmärrä tavallisia ihmisiä, tai no jos suoraan sanotaan, niin en voi sietää heitä, koska he ovat liian typeriä ja yksinkertaisia. Tämä tulkitaankin sitten vielä ylimielisyytenä, vaikken voi sille faktalle mitään, että minulle on riesaksi suotu aivot, joilla voin vielä itsenäisesti ajatellakin. Sehän on kamalaa!

Ihmiset uskovat satuihin. Lapsille ne toki ovat hyvästä, paitsi nämä uskonhommat. Saduista puheenollen, opin lukemaan viisi vuotiaana, koska halusin osata lukea itse. Koulussa oli turhauttavaa ala-asteella, kun kaikki oli liian helppoa. Yläasteella taas alkoi kiinnostamaan muut jutut, joten en ole mikään akateemikko, koska lopetin koulut myöhemmin, mutta saumoja toki olisi ollut vaikka minne asti kouluttautua.

Itse otsikon kysymykseesi en suoraan osaa vastata. Halusitko tietää miksi "ÄÖ":si on matala? Siihen vaikuttaa kasvuympäristö, kasvattajat, mahdolliset sisaret ja muut kaverit ja etenkin lapsuudessa tapahtuvat suuremmat asiat, kuten kävelemään oppiminen jne.
Myöskin paskat geenit aiheuttavat etenkin tietyissä uskonlahkoissa, sekä pienemmillä paikkakunnilla tuota vajaaälyisyyttä, jota toiset nimittävät junttimaisuudeksi. Kun serkut nai toisiaan, niin lopputuloksena on sitä valkoista roskaa. Joskus pidemmälle kehittyneenä, kuin laikuksi lakanoille jääneenä... Kaikki kuitenkin osaavat naida melkein, ja siihen ei ikävä kyllä palikkatestejä tarvita.
Veikkaan, että aloittajalla oli pilkettä silmäkulmassa. Ja kuten täällä jo kirjoittajakolleega totesi ei korkealla ÄÖ:lla varustetulla ihmisellä välttämättä tarvitse olla vaikeuksia sopeutua heikkolahjaisempien seuraan. Itsekin väitelleenä lääketeollisuuden tutkijana kestän mieluusti kaikenmoisten taulapäiden juimintaa. Paremmin kylläkin parin oluen jälkeen. :o
Minä en ole mikkään enkä vähän päästä sekkään (sananlasku Kärsämäeltä).
nobodylistentotekno
Aloitteleva Besserwisser

Omnipod kirjoitti:
Jukka Siintonen kirjoitti:Jos uskonto kieltää tekemästä, tai lukemasta sitä ja tätä niin sitä ja tätä jää kokematta / näkemättä, joka johtaa siihen, että maailmankuvasta tulee suppeampi. Esim. ketjun aloittaneelta on jäänyt kielenhuoltokurssi selkeästi käymättä. Lyhenne on ÄO (älykkyysosamäärä).
Snap! :lol:

Sitten asiaan:
Uskoisin, että älykkyys on samanlainen ominaisuus, kuin monet muut periytymisen rajaamat ja ympäristön hiomat ominaisuudet. Eli jokaisella ihmisellä on valmiina tietty äo-väli (esim. 80-120), minkä geenit määräävät. Ympäristö sitten vaikuttaa siihen, mille tasolle ylletään.

Samahan koskee esimerkiksi pituutta. Jos Jaakon perimä sanoo, että hänestä voi tulla 170-180cm, lapsuus- ja nuoruusajan ravinto, sairaudet, lääkkeet ym. vaikuttavat siihen jääkö pituus sinne lähemmäs 170cm vai päästäänkö jopa 180cm asti.
Erittäin hyvä analogia!
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Knuspriger Totschlag kirjoitti: Ja kuten täällä jo kirjoittajakolleega totesi ei korkealla ÄÖ:lla varustetulla ihmisellä välttämättä tarvitse olla vaikeuksia sopeutua heikkolahjaisempien seuraan.
Noin päin se toimii, mutta ei toisinpäin.
it's my car !
Tyler Durden
Alokas

Viesti Kirjoittaja Tyler Durden »

Mikä helvetin ÄÖ? Voi hemmetti taas tätä myötähäpeän määrää.Miten alkuperäinen postauksen laittaja voi pitää itseään keskimääräistä älykkäämpänä kun luulee älykkyysosamäärän lyhennettä ÄÖ:ksi :lol:
nobodylistentotekno
Aloitteleva Besserwisser

Tyler Durden kirjoitti:Mikä helvetin ÄÖ? Voi hemmetti taas tätä myötähäpeän määrää.Miten alkuperäinen postauksen laittaja voi pitää itseään keskimääräistä älykkäämpänä kun luulee älykkyysosamäärän lyhennettä ÄÖ:ksi :lol:
Myös älykkäät ihmiset sortuvat joskus anteeksi annetaviin lapsuksiin. Sinulla välimerkkien kanssa parannettavaa. Tuota genomia nyt pitäisi sen verran tutkia, että sieltä se tyhmyys geeni virhe löytyisi voisihan sen poistaa niin kuin minkä tahansa sairauden. Joku uusi menetelmäkin geenien muokkaukseen on juuri keksitty.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

nobodylistentotekno kirjoitti:Minä olen empiiristä data kerännyt ja havaintojen mukaan erityisesti eettiset ryhmät päivän täsaajan seudulta ovat tyhmempiä, kun muut.
"Eettiset ryhmät päivän tasaajan seudulta"? Tarkoitatko esimerkiksi vaikkapa sademetsien suojelijoita päiväntasaajan alueella? :P

Älykkyyttä on kai vähän eri lajeja, ja yksilö voi ilmentää älykkyyttään eri tavoin. Siitäkin on välillä keskusteltu, onko ÄO toimiva mittari älykkyydelle vaiko ei.

Omia mutujani: erilaiset tahot pyrkivät aina ohjailemaan ihmisjoukkoja omien intressiensä mukaan. Esimerkiksi markkinavoimat, uskonto ja politiikka. Heille on unelmien täyttymys sellainen ihminen, joka tekee aina ja kaikessa niin kuin käsketään, ei kyseenalaista mitään, eli ns. ei ajattele omilla aivoillaan, joka ei uskalla eikä halua tehdä missään asiassa ikinä toisin kuin muut ihmiset ympärillä. Mielestäni sellainen tyhmistää kovasti. Näennäisten palkkioiden ja rangaistusten voimalla ihmisistä muokataan tasapäistä massaa, joka hiljennetään ja tyynnytellään roskaviihteellä ja roskaruualla, niin että valtaa pitävät saavat rauhassa hääräillä mitä ikinä tahtovatkaan. Seura tekee kaltaisekseen, joukossa tyhmyys tiivistyy. Erilaisia nokitaan ja syrjitään, he herättävät vihaa ja pelkoa.

Mutta mitä eroa on viisaudella ja älykkyydellä, siitäkin voi aina keskustella. Minä olen pelkkä kyökki-vilohsoovi.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Lassie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Michelangela kirjoitti: ..

Älykkyyttä on kai vähän eri lajeja, ja yksilö voi ilmentää älykkyyttään eri tavoin. Siitäkin on välillä keskusteltu, onko ÄO toimiva mittari älykkyydelle vaiko ei.

..

Hyvin sanottua, juuri näin.

Tuli mieleen jakaa pari artikkelia tutkimuksesta, jonka mukaan sosiaalisen kanssakäynnin tarve vähenee älykkyyden lisääntyessä. http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2016/ ... empi-yksin , http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhtee ... y_paremmin . No, viihdynkin hyvin ihan itsekseni, nautin eräänlaisesta yksinäisyydestä. Jos saisi valita, olisin mieluummin tyhmempi ja autuaampi.

Naisia helpommin sanotaan "viisaiksi" ja "fikuiksi" kuin älykkäiksi ja he myös itse helpommin sanovat itseään mieluummin tällaisiksi, koska eivät halua vaikuttaa ylimielisiltä ja on mukavampaa.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

http://global.finland.fi/public/default ... ntid=82402

Aliravitsemus vaikuttaa aivojen kehitykseen ja miksi ei myös aikuisten käyttäytymiseen. Uskoisin että meno afrikan mantereella olisi paljon järkevämpää ja rauhanomaisempaa, jos siellä riittäisi ruokaa kaikille, eikä elämä olisi jatkuvaa selviytymistaistelua. Kehityksellekin olisi paremmat mahdollisuudet.
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Knuspriger Totschlag kirjoitti:
Sonja S. kirjoitti:Se on Älykkyysosamäärä, eikä älykkyysösamäärä.

Todistit hienosti oman älykkyytesi jo otsikoinnissa!

Minulla on mm. Asperger ja AD/HD. Jälkimmäinen haittaa kirjoittamista toisinaan (siksi kirjoitan päin persettä välillä, kuten nyt). Tekstini (ts. ajatukseni) on aiheesta toiseen pomppivaa ja sisältää kirjoitusvirheitä usein, kun en niitä huomaa "kiireessäni" kirjoittaessa. Pitää olla täysin hiljainen ympäristö, jossa voin rauhassa kirjoittaa, sekä muutenkin sopiva olotila. Nyt olen hieman hyperaktiivisella päällä, joten en jaksa kirjoittaa pitkää litaniaa, saati ajatella mitään.

Sen kuitenkin haluan kirjoittaa, että harmittaa toisinaan oma korkea älykkyysosamääräni, joka on muutaman pisteen päälle satakolmekymmentä. Kävin sen viime syksynä testauttamassa silloisella asuinpaikkakunnallani, kun Mensa järjesti testejä ympäri Suomea.

Noh, miksi minua harmittaa? Minua huolestuttaa suorastaan se, kuinka tyhmiä suomalaiset ovat. Keskimäärin älykkyysosamäärä on sataviisi (105) suomalaisella. Se on mielestäni naurettavan pieni. Lievä kehitysvammaisuus taisi alkaa siitä kahdeksankymmenen pisteen kohdalta (kun neron taas 160 kieppeillä). Suomalaisen ÄO ei siis ole kovin kaukana lievän kehitysvammaisuuden yhdestä dg. kriteeristöstä.

On tutkittu, että jos keskustelukumppanin kanssa on älykkyysosamäärässä eroa kolmekymmentä pistettä, niin toisen ymmärtäminen on hyvin vaikeaa, tai jopa mahdotonta. Kavereita ei siis pahemmin itselle löydy, koska en ymmärrä tavallisia ihmisiä, tai no jos suoraan sanotaan, niin en voi sietää heitä, koska he ovat liian typeriä ja yksinkertaisia. Tämä tulkitaankin sitten vielä ylimielisyytenä, vaikken voi sille faktalle mitään, että minulle on riesaksi suotu aivot, joilla voin vielä itsenäisesti ajatellakin. Sehän on kamalaa!

Ihmiset uskovat satuihin. Lapsille ne toki ovat hyvästä, paitsi nämä uskonhommat. Saduista puheenollen, opin lukemaan viisi vuotiaana, koska halusin osata lukea itse. Koulussa oli turhauttavaa ala-asteella, kun kaikki oli liian helppoa. Yläasteella taas alkoi kiinnostamaan muut jutut, joten en ole mikään akateemikko, koska lopetin koulut myöhemmin, mutta saumoja toki olisi ollut vaikka minne asti kouluttautua.

Itse otsikon kysymykseesi en suoraan osaa vastata. Halusitko tietää miksi "ÄÖ":si on matala? Siihen vaikuttaa kasvuympäristö, kasvattajat, mahdolliset sisaret ja muut kaverit ja etenkin lapsuudessa tapahtuvat suuremmat asiat, kuten kävelemään oppiminen jne.
Myöskin paskat geenit aiheuttavat etenkin tietyissä uskonlahkoissa, sekä pienemmillä paikkakunnilla tuota vajaaälyisyyttä, jota toiset nimittävät junttimaisuudeksi. Kun serkut nai toisiaan, niin lopputuloksena on sitä valkoista roskaa. Joskus pidemmälle kehittyneenä, kuin laikuksi lakanoille jääneenä... Kaikki kuitenkin osaavat naida melkein, ja siihen ei ikävä kyllä palikkatestejä tarvita.
Veikkaan, että aloittajalla oli pilkettä silmäkulmassa. Ja kuten täällä jo kirjoittajakolleega totesi ei korkealla ÄÖ:lla varustetulla ihmisellä välttämättä tarvitse olla vaikeuksia sopeutua heikkolahjaisempien seuraan. Itsekin väitelleenä lääketeollisuuden tutkijana kestän mieluusti kaikenmoisten taulapäiden juimintaa. Paremmin kylläkin parin oluen jälkeen. :o
Jos huippuälykäs ihminen ei pysty ymmärtämään keskivertoälykkään ihmisen ajatusmaailmaa, niin minusta hänen omassa älykkyydessään on silloin puutteita. Se on sitten eri asia, viihtyykö joidenkin ihmisten seurassa vai ei. Olisikohan Sonjalla enemmänkin kyse aspergerin syndrooman aiheuttamista ongelmista ymmärtää muiden ihmisten ajatusmaailmaa, kuin noiden toisten älykkyysosamäärästä? Meillä on kotona kasvamassa pieni aspergeri ja hänen logiikkansa on huippuhyvä. Jostain 4-vuotiaasta lähtien tyttö on oikaissut meitä vanhempia ajatusvirheistä ja varsinkin teknisissä viritelmissä hän hoksaa nopeasti, miksi joku homma ei toimi. Toivon että hänestä ei kasva ylimielistä muita ihmisiä kohtaan, vaikka hän ilmeisen älykäs onkin.
Kyläseppä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Kyläseppä »

Hieno topicci. Ajankohtaista vai, no tuleehan noita karvanaamoja tänne. Saattaa hamaassa tulevaisuudessa olla suomalaistenkin Äo 80 hujakoilla, kun epäkuranttia maahanmuuttaja-ainesta tänne valuu. Pähkinät kehiin ja seuramaan tätä.

Niin oliko se nyt oikein Äö vai Äo, tarkkaa se tuntuu ketjussa olevan :roll:
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

nobodylistentotekno kirjoitti:Minä olen empiiristä data kerännyt ja havaintojen mukaan erityisesti eettiset ryhmät päivän täsaajan seudulta ovat tyhmempiä, kun muut.
Ihan hauskaa trollaamista (toivottavasti.) Miksi ei olisi olemassa tyhmiä ihmisiä, myös Suomessa? Itseäni ei haittaa, jos joku on tyhmä ja tietää sen itse, mutta sitä en voi sietää, kun tyhmät ihmiset kuvittelevat olevansa älykkäitä.
Vastaa Viestiin