Lapsena luulin, että...

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2224
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Gladys kirjoitti:... siinä "nallekarhu sairastaa" -laulussa sanottiin, että "nallekarhu sairastaa, häntä hellii käärme".

Olin pitkään kovin hämilläni tästä.
Itse olin siina uskossa etta Daavidin pojan nimi oli Hoosianna. :oops:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Lapsena minäkin ihmettelin, että mikä ihme se hoosianna oikein on, kun sitä niin kauheasti toitotetaan. Mieleeni tuli lähinnä jokin oikein koristeellinen leivos, jonka päällä on korkea kermavaahto-kasa. Sellainen pramea mutta pieni leivos, jota on mahdotonta syödä siististi, ja joka ei välttämättä ole edes kovin kummoisen makuinen.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Riukiu
Jack Bauer
Viestit: 938
Liittynyt: Ke Touko 27, 2015 6:55 am

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

Olin tietoinen siitä, että joku saattoi loukkaantua jostain asiasta eli suuttua tms. Kun STT:n uutisissa puhuttiin kuolleista ja loukkaantuneista, ihmettelin kovasti, miten esim. lento-onnettomuus saattoi loukata jotain niin paljon, että siitä oikein uutisoitiin.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

aivoriihi kirjoitti: Itse olin siina uskossa etta Daavidin pojan nimi oli Hoosianna. :oops:
Jos se on sellainen au-lapsi. Itse luulin muuten eilen vielä, että se hoosianna olisi poika. Se on varmaan joku trans-immeinen.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2224
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

On Anoi Kaa kirjoitti:
aivoriihi kirjoitti: Itse olin siina uskossa etta Daavidin pojan nimi oli Hoosianna. :oops:
Jos se on sellainen au-lapsi. Itse luulin muuten eilen vielä, että se hoosianna olisi poika. Se on varmaan joku trans-immeinen.
Oi auta ja pelasta, hoosianna, tarkoittaa varssy. Toki siihen pyyntoon taytyy sisaltya au-lapset ja transutkin. No, topicissa pysyen ja ehka hauska muisto vaan mulle: olin ihan sata varma etta Danny lauloi silloin kuuskytluvulla "Kastamanjaana, Rebekka". Kaks naista ja vaan yks laulu! :D
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
mumina
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: To Tammi 22, 2015 8:42 pm

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja mumina »

Unhola kirjoitti:Presidentti voi käskeä kansalaista tekemään mitä tahansa ja silloin on pakko totella.
Minä luulin, että jos tekee pahaa niin presidentti hirttää sut..
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Rauli Badding Somerjoki laulaa jostakin "Alppendoora"-nimisestä naisesta laulussa "Ikkunaprinsessa". "Ooo, Glendora, ooo Glendora..." Taisin kuvitella jonkun tirolilais-mekon tuon kauniin Alpendoran ylle. Luulin että laulussa "Fiilaten ja höyläten" Rauli kertoo tappelustaan jonkun Lyylin kanssa, ja siitä mulle tuli aina kiusaantunut olo, että miks ne nyt tollai tappeli, ja onko semmonen olevinaan hauskaakin.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2224
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Lapsena mulle kerrottiin että olen syntynyt Helsingin vanhalla Kätiloopistolla. Pikkasen otti pannuun, että äiti sinne loopistolle meni mua maailmaan pukkaamaan, kun paljon hienommalta kuullostava Naistenklinikkakin olisi ollut tarjolla. No, oonpahan ainakin syntynyt Ullanlinnassa :lol:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Rehti
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Loka 16, 2015 9:26 am

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Rehti »

Lapsena luulin, että apteekissa ihan oikeasti myydään näkymättömyyspulveria. Haaveilin, että voisin käydä sitä joskus ostamassa. :)

Joku ehkä muistaakin näkymättömyyspulveria käyttäneen Vinskin tv:sta tai kirjoista.

Käyttöohje meni näin:
Pulveria suuhun, sitten polkaise oikealla jalalla vasenta isovarvasta ja sano päin seiniä.
Näkyväksi tulee, kun tekee asiat päinvastoin, eli polkaise vasemmalla jalalla oikeaa isovarvasta ja sanoi seiniä päin. :)
Tollisko
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: To Touko 01, 2008 8:52 pm

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Tollisko »

Luulin että viereisessä rivitalossa asuvan Mariannen nimi on Mari Janne, enkä tämän vuoksi tiennyt että onko hän tyttö vai poika. Olimme samaa vuosikertaa ja ikää oli n. 5 vuotta.
Got Blood?
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: La Touko 05, 2012 1:40 pm

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Got Blood? »

Äitini avustuksella uskoin yöpilviin. Hän selitti, ettei yöllä voi tulla pimeää, ellei tule pilviä. Kertoi näin aina kun oli lähdössä yövuoroon töihin, ja taivaanrannasta nousi uhkaavia sade- tai ukkospilviä. Pelkäsin kuollakseni ukkosta, enkä olisi uskaltanut millään jäädä kotiin siskon kanssa yöksi.
Tuntuu ehkä karulta nyt, mutta ymmärrän äitiä tietenkin. Siihen maailman aikaan oli erilaista, eikä ikäisilleni hommattu hoitajaa kotiin. Töihinkin oli mentävä, olkoonkin ukkonen tulossa. En vissiin ollut kovin välkky lapsi, kun poutapäivinä en ihmetellyt yhtään pilvien puutetta iltaisin :/
Pelkäsin myös happosadetta. Tšernobylin aikaan siitä puhuttiin, ja luulin sitten, että milloin vaan voi tulla taivaalta syövyttävä keltainen (!!) happosade.
Pelkäsin sotaa, mutta äiti taas pelasti tilanteen rauhoittelemalla,että nykypäivänä sodat ovat sellaisia paperisotia, ei aseellisia sotia. Maan johtajat vain sotivat neuvottelemalla. Voi tuota viatonta lapsuutta ja äitiä, joka tiesi kaiken ja johon saattoi luottaa.
Perinteisesti tietenkin luulin, että jos liikaa vääntelee naamaansa, se jää sellaiseksi.
Luulin myös kauan, että ukkosella ei saa katsoa ikkunaan, sillä siihen muodostuu salaman iskiessä pirun kasvot. Tämä pelko juonsi juurensa jostain suomalaisesta elokuvasta, jossa naapurin mies oli ikkunan takana kytiksellä pimeällä.
Take Your shot, Im standing here.
-Monroe, Ginger, Conte-
Avatar
Emilia_
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: La Elo 13, 2016 5:51 pm

Re: Lapsena luulin, että...

Viesti Kirjoittaja Emilia_ »

Luulin että kaikissa maissa puhutaan suomea, maailma oli ennen mustavalkoinen ja joulupukki on olemassa.
Vastaa Viestiin