Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhavalla

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2370
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhavalla

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... la/5928304

Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhavalla – poliisi pyytää havaintoja

Kuusivuotias tyttö löytyi vakavasti loukkaantuneena tienvarresta Kauhavan Kortesjärvellä lauantaina, kertoo Pohjanmaan poliisi.

Tyttöä etsimään lähtenyt henkilö löysi tämän ojasta Mannisentien varrelta Rasinkentän tienhaaran kohdalta noin kello 17.20.

Poliisin mukaan rikoksen mahdollisuutta ei ole suljettu pois. Tapausta tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja vammantuottamuksena. Mannisentie ei ole vilkkaasti liikennöity.

Tyttö oli liikkeellä polkupyörällä ja joutui ojaan toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Tytöllä oli yllään vaaleanpunaiset housut, keltainen paita ja vaaleanpunainen pyöräilykypärä.

Poliisi pyytää havaintoja tytön liikkeistä kello 15:n ja 17.20:n väliseltä ajalta. Havainnoista voi ilmoittaa poliisin vihjenumeroon 0295 440 513.

MTV UUTISET - STT
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Osaisiko joku linkata mapsista kyseisen risteyksen?
Ainahan on mahdollista, että on ajanut vahingossa omin päin ojaan, mutta kun tätä nykyistä autoilukulttuuria vähänkään seurailee, niin ei yllättäisi vaikka joku olisi ohimennen tyrkännyt ja paennut vain muina miehinä tai naisina paikalta.
Eli millainen kohta on tuo turmapaikka?

https://www.google.fi/maps/@63.293737,2 ... 312!8i6656
Totuus

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Minua ihmetyttää, miten 6-vuotias voi olla 2 h 20 min. ilman että vanhemmat tiesivät, missä hän on? Mahdollista tietysti on, että häntä on etsitty se aika ja sitten löydetty ojasta.

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Syskon S kirjoitti:Minua ihmetyttää, miten 6-vuotias voi olla 2 h 20 min. ilman että vanhemmat tiesivät, missä hän on? Mahdollista tietysti on, että häntä on etsitty se aika ja sitten löydetty ojasta.
Tyttöä etsimään lähtenyt henkilö löysi tämän ojasta Mannisentien varrelta Rasinkentän tienhaaran kohdalta noin kello 17.20.
No oman lapseni kotiinpalaamattomuuteen havahduin pari päivää sitten noin puolen tunnin päästä siitä kun normaali kotiintulon aika oli täynnä. Sen jälkeen soitin hänen puhelimeensa, mutta ei vastattu, jonka jälkeen melko pian jo soitin lapsen parhaalle kaverille, jolla ei ollut mitään tietoa lapseni menemisistä.
Tunnin kuluttua aloin olla jo hieman enemmän huolissani ja siitä viidentoista minuutin kuluttua olin soittamassa opettajalleja suunnitelmissani sen jälkeen poliisille. Samassa edellämainittu paras kaveri soittikin takaisin ja kertoi juuri muistaneensa, että lapseni olikin jälkkärissä. Asia vain ei ollut minulle asti kerennyt.
Näitä nyt on sattunut toisinaan kaikkien lasteni kohdalla, joten 2h 20 min on vielä aika jolloin ei ehkä yleisellä tasolla kannata huolestua kympillä. Riippuen yksilöllisesti toki lapsesta ja tilanteesta.

Lisäys: Niin ja tietenkin iästä. Omani on nyt 9 vee, joten tilanne on jo vähän eri kuin 6-vuotiaan kohdalla. Muistaakseni omat kuusivuotiaani eivät yksin tienvierustoilla pyörineen huinineet lainkaan.
Totuus

Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

6-vuotias yksin pyöräilemässä liikenteen seassa? Herranjumala mihin tämä maailma on menossa!! :roll:

Uutistenlukija
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 4:17 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Uutistenlukija »

Jukka Siintonen kirjoitti:6-vuotias yksin pyöräilemässä liikenteen seassa? Herranjumala mihin tämä maailma on menossa!! :roll:
Sori, mutta itse jo ekalla luokalla pyöräilin päivittäin kouluun edestakaisin yhteensä 6km ja niin teki muutkin tenavat.
Viimeksi muokannut Uutistenlukija, Su Kesä 05, 2016 12:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Syskon S kirjoitti:Minua ihmetyttää, miten 6-vuotias voi olla 2 h 20 min. ilman että vanhemmat tiesivät, missä hän on? Mahdollista tietysti on, että häntä on etsitty se aika ja sitten löydetty ojasta.
No yhtäkkiä ajateltuna näin.
Minkälainen vanhempi ei noin pienen perään katso?
Toisaalta, lapsi ehkä saa olla pihassa omin päin, hetkeen ei ravaa ovella, hetki etsitään ja se pari tuntia onkin kulunut.

Itse useamman lapsen vanhempana ja yhden menettäneenä (ei tapaturma, rikos tms.) olen joskus melkein rasittavan huolehtivainen.
Pahin pelkoni on se, että olemassa oleville lapsilleni tapahtuu jotain.
Kuitenkin, lasten kasvaessa ei vaan voi roikkua siinä vieressä joka sekunti.
Täälläpäin on 2-vuotiaat yksin pihalla (tai pari vuotta vanhemman sisaruksen "vastuulla"), tosin ei meidän ipanat.
2v on aivan liian pieni olemaan ominpäin pihalla.

Päättyvän kadun viimeissä talossa asuvana, ja lasten koulureitti on vain parisataa metriä, pelkkää kävelytietä, voisi kuvitella, että muksut liikkuvat todella turvallisella reitillä.
Ei silti ole asia niin. Kaikenmaailman kaaharit oikaisee kävelytien poikki, ja itsekin yhdestä hullusta soitin kerran eteenpäin, kun toistuvasti kaasutti kohti ja ajoi miltei yli.
Lukuisat 6-vuotiaat (ketkä täyttävät 7v vasta loppuvuodesta) joutuvat loppukesästä liikkumaan ihan itsekseen, kun koulut alkavat.
Parashan olisi, että jokaisen niin pienen voisi vanhempi saattaa ja hakea, mutta harvassa perheessä se on mahdollista.

Tämä lapsi on voinut olla ihan luvan kanssa (tai sitten ei, se on voinut olla se yksi hetki, kun lapsi on halunnut unohtaa kiellot) pyöräilemässä.
Selvästikään ei silti ole pelkästä ojaanajosta kyse, vaan joku todella idiootti on paennut paikalta, kun kerran tyttö on vakavasti loukkaantunut.
Toivon todella, että tämä pieni tyttö selviää tästä.

Yksi vaihtoehtohan on sekin, että tyttö ei ole ollut sillä hetkellä vanhempiensa vastuulla, vaan jonkun muun. Melko usein on ollutkin niin, että kun pienelle lapselle sattuu tapaturma, joka on päätynyt jopa uutisiin asti, lasta on ollut "hoitamassa" joku muu kuin oma vanhempi.
Eli voi olla aivan turhaa kysellä, miksi vanhemmat eivät ole olleet huolehtimassa.

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

UglyBetty kirjoitti:Yksi vaihtoehtohan on sekin, että tyttö ei ole ollut sillä hetkellä vanhempiensa vastuulla, vaan jonkun muun. Melko usein on ollutkin niin, että kun pienelle lapselle sattuu tapaturma, joka on päätynyt jopa uutisiin asti, lasta on ollut "hoitamassa" joku muu kuin oma vanhempi.
Eli voi olla aivan turhaa kysellä, miksi vanhemmat eivät ole olleet huolehtimassa.
Luulisi että isovanhemmat olisi jotenkin vapaampia tämän lapsen liikkumisen kanssa koska kun he itse olivat muksuja niin kenellekään tullut mieleenkään miettiä että jotain on tapahtunut jos lapsi on 3-5 tuntia myöhässä. Ne nyt seikkailee tuolla jossain.
Ei, nykyiset isovanhemmat on jos mahdollista vielä hysteerisempiä lasten suhteen kuin vanhemmat itse. Mistä sitten tuokin johtuu? Ehkä siitä, että ovat nähneet kuinka maailma muuttuu, eikä se tosiaan ole enää samanlainen kuin silloin kun lapset sai liikkua vapaasti eikä kukaan ollut huolissaan kuin vasta yön tullen.

No tässä on lasta oltu etsimässä jo heti joten ainakaan välinpitämättömyydestä ei voi puhua.
Totuus

Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Kyllikki S kirjoitti:
UglyBetty kirjoitti:Yksi vaihtoehtohan on sekin, että tyttö ei ole ollut sillä hetkellä vanhempiensa vastuulla, vaan jonkun muun. Melko usein on ollutkin niin, että kun pienelle lapselle sattuu tapaturma, joka on päätynyt jopa uutisiin asti, lasta on ollut "hoitamassa" joku muu kuin oma vanhempi.
Eli voi olla aivan turhaa kysellä, miksi vanhemmat eivät ole olleet huolehtimassa.
Luulisi että isovanhemmat olisi jotenkin vapaampia tämän lapsen liikkumisen kanssa koska kun he itse olivat muksuja niin kenellekään tullut mieleenkään miettiä että jotain on tapahtunut jos lapsi on 3-5 tuntia myöhässä. Ne nyt seikkailee tuolla jossain.
Ei, nykyiset isovanhemmat on jos mahdollista vielä hysteerisempiä lasten suhteen kuin vanhemmat itse. Mistä sitten tuokin johtuu? Ehkä siitä, että ovat nähneet kuinka maailma muuttuu, eikä se tosiaan ole enää samanlainen kuin silloin kun lapset sai liikkua vapaasti eikä kukaan ollut huolissaan kuin vasta yön tullen.

No tässä on lasta oltu etsimässä jo heti joten ainakaan välinpitämättömyydestä ei voi puhua.
No tämä on aika subjektiivista.
Turha väitellä tästä, oma mielipide / näkemys kuitenkin se, että isovanhemmat ei välttämättä koe / hoksaa samaa vastuuta.
Toki aina tapauskohtaista, joten emme voi varmaksi tietää.

Sonja S.
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Elo 18, 2015 11:14 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Sonja S. »

Syskon S kirjoitti:Minua ihmetyttää, miten 6-vuotias voi olla 2 h 20 min. ilman että vanhemmat tiesivät, missä hän on? Mahdollista tietysti on, että häntä on etsitty se aika ja sitten löydetty ojasta.
Minun mielestäni nykyajan vanhemmat kasvattamat pentunsa päin persettä paljon enemmän, kuin ennen. Esimerkiksi ojentamalla heti pillusta putkahtaneelle "älypuhelimen" kouraan. Minua suorastaan säälittää, että jokaisella pennulla on puhelin kourassa. Se se vasta aiheuttaakin onnettomuuksia, kun viisi vuotias pelaa ängryböördsiä ja kävelee päin punaisia, ja rekka tulee...

Minä elin lapsuuteni edellisellä vuosituhannella. Kuusi vuotiaana taisin lentää pari kertaa (ainakin noilla tietämillä) ojaan pää edellä, ilman älypuhelinta tosin. Toisella kerralla katsoin taakse päin, kun äiti ajoi takanani, ja kappas kummaa, seuraavana olin 45:n asteen kulmassa todeten silmilläni, että kohta sattuu ja pian ojan pohja otti onneksi pehmeästi hellään huomaansa. Se oja oli pehmeä, koska se oli täynnä heinää ym. kasvillisuutta. En loukkaantunut ollenkaan, mutta noin on voinut tässäkin käydä tuolle tytölle, mutta paskalla tuurilla.

Itse epäilen, että tässä on käynyt samalla tapaa, mutta ojan pohjalla on ollutkin jotakin aivan muuta, kuin pehmeä heinäkasa. Myöskin niskan vahingoittuminen on voinut tapahtua, joten erittäin vakavat vammat siitä odotettavissa; toivottavasti ei neliraajahalvaantumista kuitenkaan.

Maailma on niin epäreilu. Eilen Ketun syöpä, jota joku kyrpäperse täälläkin foorumilla haukkui kehitysvammaisen näköiseksi ja median huoraksi. Toivottavasti sen kirjoittaneella on nyt entistä parempi olo. Se leukemia tosin olisi ollut parempi rangaistus kyseistä poliisia anonyymisti haukkuneelle ihmisyksilölle. Mutta kun ei.

Mitä joku taasen selitteli tässä ketjussa, että tuon ikäinen yli 2 tuntia poissa vanhempien luota. No jos se on ollut vaikka kaverilla kylässä sovitusti... Tai koulussa hakemassa todistusta (eskareillakin muistaakseni joku "koulunlopetuspäivä" tänään ollut myös, tai no eilen... Itse maaseudulla lapsuuteni viettäneenä oli muutenkin normaalia pyöräillä ja olla ulkona muutamia tunteja. Ja tosiaan ilman niitä "älylaitteita" valvomattomana. Helvetti, että nykyajan kasvattajat ovat typeriä. Sitten ette kuitenkaan muista, että liftasitte 80-luvulla sarjamurhaajien seassa, ja "lievempien, pelkkien raiskaajien" etsiessä uhreja (jotka kuitenkin jättivät eloon)? Hohhoijaa.
Olen nähnyt näitä "minä olen hyvä äiti" -kanoja lastenkärryineen puistoissa kälättäen toisille kanoille 110:n desibelin volyymillä. Lapset ei niinkään heitä kiinnosta, vaan se "älylaite" siinä nokan edessä. Kun pitää laittaa kaverille FB-päivitys, että "Oih, Juri-Petteri on pirteällä päällä, ihanaa!!! :) Kyllä se on niin kiltti lapsi". Sitten samaan aikaan tämä kyseinen fiktiivinen hahmo nimeltä Juri-Petteri hakkaa valvomattomana äitinsä perseen takana koiraa risulla. Tämä oli vaan kärjistetty esimerkki. Mutta vastaavia idiootteja vaeltaa puistoissa "kasvattamassa" kerosjaan, tai kaupassa, silleen että kaikki kolme pentua huutaa täyttä kurkkua, ja lähtevät juoksemaan jokainen eri suuntiin. Sitten jos vartija tulee huomauttamaan asiasta, niin otetaan herne nenään, kun "ei meidän lapset". Ei, en ole vartija. Mutta siitä olen kiinnollinen, että sain elää turvallisen lapsuuden muutaman tunnin seikkailuleikkeineni, ilman että minussa olisi GPS-siru, jonka avulla minua seurattaisiin kotoa samalla, kun katsotaan "tosi-tv:tä."

Tästä on turha syyttää vanhempia, eiköhän heillä ole nyt tähdellisempääkin ajateltavaa, kuin teidän moraalisaarnanne. Minun mielestäni lapsen tekemiseen pitäisi vaatia palikkatesti, ja senkin läpäisseet saisivat pysyä siellä vauva-foorumeillaan. Parinkymmenen vuoden päästä paperiseinäkerrostalotkin olisivat luksusasuntoja, jos fantasiani olisi totta, mutta kun ei. Maailman vastuullisimpaan hommaan, eli kasvattamiseen ei tarvita kuin veltto erektio, ja hiivapillu. Ja hieman aikaa ja vaivaa. Sitten odotellaan hetki. Ja seuraavaksi päästäänkin ostamaan uudelle tulokkaalle älypuhelin.

Minä olen sen verran tunteellinen ihminen, että eniten minua vituttaa kohtalon julmuus toisinaan. Ajattelen itse, että tyttö on hakenut koulusta (eskari tod. näk.) todistuksen, tjsp. Mennyt ostamaan ehkä makeisia, tai jäätelön samalla lähikaupasta. Mikäs sen kivempaa. Aurinkoinen päivä ja pari euroa äitiltä kouluun lähtiessä rahaa, että voi ostaa jäätelön, kun tulee koulusta (kaikki vanhemmat eivät todellakaan tule autoilla hakemaan pentuja kolusta) 90-luvulla ehkä puolet haettiin autoilla koulusta ala-asteella todistuksen saamisen jälkeen ja muiden suvivirsi-serenadien jälkeen, me loput ajettiin pyörillä kotiin, tai kavereille - osa kuusi vuotiainakin. Tämä tyttö ajanut sitten ojaan vahingossa paskalla mäihällä, ja loukannut vakavasti päätään/kaularankaa. Vanhemmille kova paikka. Sitten joku taliaivo tilittää täällä, että vanhempien vika. Ei vittu. Ei kaikilla ole varaa ostaa niitä vitun autoja, koska elämme yhteiskunnassa, jossa on eliitti, ja rupusakki. Me jälkimmäiset ei omisteta autoja välttämättä.

Loppuviimeiseksi tosiaan vielä mainitsen, että en väitä teoriaani 100% varmaksi, mutta kallistun sen suuntaan. Toki joku on voinut ajaa lapsen kumoon esim. pyörällä, mopolla, autolla, rekalla, rollaattorilla, resiinalla jne. Myös ilmavirtaus etenkin rekassa on sellainen, että jos läheltä menee, niin repii mukaansa. Tosin tässä ei ilmene tarkasti, onko autotie ollut vieressä vai ei. Lisäksi näitä sekopääsauvakävelijöitä on, jotka saattaa tuuppia ihmisiä, etenkin vanhemmassa väestössä on tuollaisia sekopäitä paljon. Monesti on tullut pyöräillessä vastaan vihaisia pappoja ja mummoja, jotka kävelevät keskellä tietä ja huutavat, heiluttavat sauvojaan jne. Yleensä sanoista ei ssaa edes selvää. No olen ajanut kuitenkin aina oikeaa puolta tiestä, ja todellakin tilaa antaen. Nämä kusipäät taas kävelevät yleensä missä sattuu. Sitten huutavat. Kyllä me ihmiset osataan... Ainakin jotkut...

Hyvää kesää anyways, ja paranemisia tyttöparalle. Meni itsellänikin tunteisiin, joten ei tarvitse kärjistettyjä kirjoituksiani älypuhelinäideistä jne. ottaa liian konkreettisesti. Tapanani on vain kirjoittaa värikkäästi... Ja mulla on todellakin mieli ku vitusta. :lol: Anteeksi kaikki äidit, mutta herätys nyt välillä kuitenkin, jookos? Se tyttö ois voinut olla kenen tahansa "täydellisen kasvattajan" lapsikin. Kunhan selviäisi. Jumalaan en usko, joten en toivota siunausta, enkeleitä ja muita rinkeleitä, mutta toivon, että huomenna ei lehdessä lue mitään synkkää hänestä kuitenkaan.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Kyllikki S kirjoitti:Osaisiko joku linkata mapsista kyseisen risteyksen?
Ainahan on mahdollista, että on ajanut vahingossa omin päin ojaan, mutta kun tätä nykyistä autoilukulttuuria vähänkään seurailee, niin ei yllättäisi vaikka joku olisi ohimennen tyrkännyt ja paennut vain muina miehinä tai naisina paikalta.
Eli millainen kohta on tuo turmapaikka?

https://www.google.fi/maps/@63.293737,2 ... 312!8i6656
Samaa aluetta katsoin mapsista. Koetin hakea google mapsin kautta tapahtumapaikkaa, Mannisentien kohtaa, josta ei ole uutisoitu tarkkaan (minkä tien kanssa risteys, mainittu vain Rasinkentän tienhaara tms) - Rasinkenttää ei löydy mapsista tekstihaulla mutta löysin urheilukentän joka voisi olla annettujen tietojen perusteella kyseinen kenttä ja täsmäisi risteysalueen/tienhaarauman kanssa Mannisentien ja Vähämäentien paikkeilla, joten tulin samaan johtopäätökseen tapahtumapaikasta.

Jos kyse on tuosta alueesta, silloin voisi otaksua tytön tulleen pyörätietä pitkin Mannisentietä risteys/tienhaara-alueeseen, siinä loppuu eritelty pyörätie (turvallinen osuus) ja tyttö olisi siirtynyt pyörätieltä isompaan ajotiehen ja kenties tullut auton/mopon/tms töytäisemäksi (onko ollut ylinopeutta, reaktionopeus ei tarkkaa jne) ja lentänyt/päätynyt ojaan. 40 km:n tuntinopeuslätkä heiluu alueella.
Huomioitavaa kuvan perusteella: ei näyttäisi olevan vaarallisen äkkijyrkkää ojamaisemaa, vaan vaikuttaa ns. klassiselta ajoristeystapaukselta : joku tulee jostain ja toinen toisaalta -> risteyksessä yhdistyvät epäonnisissa olosuhteissa tms onnettomuudeksi/rikokseksi. Tytöllä ollut pyöräilykypärä. Vaikea hahmottaa että itse kypärineen kaatuisi ojaan hyvin vakavin vammaseuraamuksin (kykenemättä edes puhumaan, viranomaiset eivät päässeet haastattelemaan), otaksuttavampaa on että vakavampaan tilaan joutuisi jos ajoneuvon voiman iskemänä joutuu pyörineen ojaan.

Paikkakuntalaisen sanomaa vauva.fi - ketjusta (bongasin hakiessani maps-juttua) : "Kortesjärvi on niin pieni paikkakunta,että vilkasta liikennettä täälä ei ole koskaan.Rasinkenttä on urheilukenttä,eikä siinä lähellä ole mitään jyrkkiä ojanpientareita tai muita vaarallisia maastonmuotoja.Tosiaanki outoa että poliisi kyselee havaintoja,tulee heti ekana mieleen että joku on tönäissyt lasta autolla ja poistunu paikalta. Lapselle paranemisia. "

Toivotaan toipumista tytölle ja turvallisuutta liikenteeseen.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

Jukka Siintonen kirjoitti:6-vuotias yksin pyöräilemässä liikenteen seassa? Herranjumala mihin tämä maailma on menossa!! :roll:
Ja näin. Jopa pääkaupunkiseudun ulkopuolella matkaa taitetaan polkupyörällä. Tosin Kortesjärvellä tuota liikennettä on vähän vähemmän. Asukkaita 2 275 ihmistä ja pinta-ala 333,51 km².
Tyttö kuljetettu Taysiin eikä ole voinut poliisin kyselyihin vastata paikan päällä.
Toivottavasti tyttö selviää ilman traumoja ja syy selviää.
Olen vähän ihmeissäni näistä suurkaupunkilaisten mielensäpahoittajista jotka osaavat kaikki paremmin? Eerikan ja jammu-sedän naapurit hurraavat sulle.

sianliha
Nikke Knakkertton
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 8:22 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja sianliha »

Olinko eka kirjoitti:Eerikan ja jammu-sedän naapurit hurraavat sulle.
Syyttääkö lantavarvas Jammun uhrien vanhempia siis? Menehän potkimaan kiviä sinne suurkaupunkien veronmaksajien rahoilla maksetulle kyläraitillesi.

LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

Kulttuurin rikastus toimii hyvin.

Kiilataan ensin ojan pohjalle, ja sitten hieman ullatusseksiä.

Miksi noille karvaranteille ei riitä ne SPR:n lähiövalaat?

Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Vakavasti loukkaantunut pikkutyttö löytyi ojasta Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

Maalaiset eivät ilmeisesti ole sisäistäneet vielä, että pyöräkypärä ei suojaa siltä, jos lapsukainen ei osaa liikennesääntöjä. On voinut syödä toisella kädellä jäätelöä ja toisella älypuhelintaan rekan tullessa toisesta suunnasta ja on käynyt hassusti ilman, että rekankuljettaja on edes huomannut koko episodia. Tai on kaatunut itsekseen siltarumpuun tms.

Älylaitteisiin tulisi julkisilla paikoilla olla ikäraja esim. 16v.

Vastaa Viestiin