Joensuu, 17v poika löytyi kuolleena palaneesta kuorma-autosta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Gladys
David Starsky

Re: Joensuu, 17v poika löytyi kuolleena palaneesta kuorma-au

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Pääsin vasta nyt lukemaan kotimaan uutisia ja olen syvästi järkyttynyt tästä tapauksesta. :cry:

En ymmärrä mitä täytyy tapahtua, että poika a) päätyy tuollaiseen paikkaan ja b) kuolee sinne tuolla tavalla c) päivänä, joka on kaikkien koululaisten juhlapäivä. Koulu on ohi ja kesä edessä. Ja d) miksi pyörä löytyy ihan toisaalta.

Todella vaikeita tällaiset tapaukset :cry:
All is pretty.
- Andy Warhol
Joogalainen
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Joogalainen »

WalkingDisaster kirjoitti:
poepporoo kirjoitti:^Eli poika olisi polttamalla tehnyt itsemurhan? Melko paksua mielestäni. Olisiko poika sitten "normaaleissa viesteissään" ilmoittanut päässeensä rekan hyttiin muttei miten sen oli tehnyt? Miksi muutenkaan olisi lopettanut viesteilyn yhtäkkiä? Eiköhän puhelin ole otettu häneltä pois jo ennen hänen hyttiin päätymistään.
Samaa mieltä. Ei poliisin suusta ole mielestäni tullut mitään, joka viittaisi itsemurhaan.
NNT kirjoitti:En tiedä mistä nimimerkki "Joogalainen" on saanut "tietonsa", mutta kuolleen pojan kännykkä ei ollut kadonnut. Tämä on fakta.
Mikäli et parempaan kommentointiin pysty, niin uskon kyllä enemmän Joogalaisen antamiin tietoihin. Jostain syystä aina, kun tänne ilmestyy henkilö, joka tuntuu tietävän paikallisena asioista enemmän, niin juurikin näitä henkilöitä poljetaan ilman mitään perusteluita. Kerrohan sitten meille, miten kännykkään on saatu yhteys vielä kuoleman jälkeen? Antoi sen kaverilleen ennen paloa?
Juuri näin ja voin vielä kertoa, että käyttäjätilin tein juuri siksi että pääsen keskusteluun mukaan täällä netissä ja josko tätä kautta tulisi uusia asioita ja näkökulmia ilmi. Sen verran siihen puhelimeen, että pojan isä vahvisti asian seuraavana päivänä ettei puhelinta tai lompakkoa ole löytynyt.
Nakuti
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Nakuti »

Surullinen tapahtuma kertakaikkiaan. Täällä sitä törmää hyvinkin ihmeellisiin spekulaatioihin.yks miettii, olisko koittanut käynnistää johdoista ja siitä aiheutuneet kipinät sytyttänyt auton? Öö, ei, koska semmonen kipinä ei sytytä autoa ja jos sytyttäisi, miks poika olis jäänyt autoon, eikä tullut sieltä pois ? Joku epäili webastoa, se on toki mahdollista mutta harvinaista, eikä ainakaan raskaassa kalustossa ole mitään omia akkuja webastolle :) eikä ole ollut omistamissani henkilöautoissa, joissa webasto on ollut.
Sonja S.
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Sonja S. »

Gladys kirjoitti:Pääsin vasta nyt lukemaan kotimaan uutisia ja olen syvästi järkyttynyt tästä tapauksesta. :cry:

En ymmärrä mitä täytyy tapahtua, että poika a) päätyy tuollaiseen paikkaan ja b) kuolee sinne tuolla tavalla c) päivänä, joka on kaikkien koululaisten juhlapäivä. Koulu on ohi ja kesä edessä. Ja d) miksi pyörä löytyy ihan toisaalta.

Todella vaikeita tällaiset tapaukset :cry:
Surullistahan tämä on, ja tällaisten asioiden takia ihmiset uskovat mm. taruolentoihin. Koska pelkäävät yhtä maailman luonnollisinta asiaa, kuten syntymä. Eli kuolemaa, joka on nykyään tabu. Ihmiset luulevat olevansa yhä enenevissä määrin kuolemattomia, eivätkä halua tunnustaa olevansa eläimiä nisäkkäiden joukossa.

Eihän se ihmeellistä ole, että se sattui juuri kesäloman alkamisen "kunniaksi". Silloin nuoriso oletettavasti ottaa "ilon irti", ja osalla se kääntyy juuri tuohon meininkiin, kuten itsellänikin aikoinaan, että tulin aggressiiviseksi, itsetuhoiseksi, vittuilin muille jne. En väitä, että näin on juuri tämä yksilö toiminut, mutta mm. tappelu-/riitahuhut tukevat tätä teoriaa, että tyypille ei viina sovi ja, että kyseinen liuotin on ollut voimakas tekijä tähän kuolemaan. Sama tulee myös viestiin "amiksen pihalta". Minusta käytös on todela epävakaata. Lähetin nimittäin itsekin angstiviestejä teininä kavereille ja hakkasin rystysiä sen jälkeen lumihankeen, seiniin, meinasin mennä kaatelemaan hautakiviä, ja paljon pahempiakin asioita kävi mielessä. Onneksi en tehnyt mitään kauhean tyhmää, vaikka omaisuutta tuhosinkin jonkun verran ryyppyvuosinani.

Ainoa mitä itsekin ihmettelen on polkupyörä ja sen siirtyminen kauas (toki hän on voinut itse sen pyörän jättää helvetin kuuseen, ja lähteä kävelemään ihan random reiteilleen. Itse menin pelkästä alkoholista sekaisin totaalisesti koko kymmenen vuoden ryyppyurani aikana. Se oli aine, joka ei itselleni sopinut, heittäkää nyt ne huumespekut roskikseen, kun ette selvästikään tiedä, että alkoholi on käytännössä se huume, millä kuuppa menee oikeasti sekaisin, ja herätään aamulla ilman housuja perse kipeänä rahattomana Pietarin torilla). Huumeille on se oma ketjunsa myös, kuten politiikalle jne. Minullekin tultiin siitä joskus ruikuttamaan jossakin ketjussa, kun kirjoitin SSRI-lääkkeiden vaaroista.

Pyörästä lisää; jos itse löytäisin lukitsemattoman pyörän (hyvän sellaisen), niin totta kai varastaisin sen, jos ei olisi kukaan näkemässä. Yksi elämä, joten tilaisuudet kannattaa käyttää. Jotkut jopa sanovat, että olen moraaliton, vaikka kuulun juuri niihin ihmisiin, jotka eivät ole FB:ssä huutamassa minä, minä, minä, kun jotakin sattuu, tai tapahtuu. En kuvaile ihmisiä kännykällä jos makaavat sairauskohtauksissaan, vaan menen auttamaan. Silti "varastan", jos löytäisin vaikka kirjeen maasta, jossa olisi 10,000€. Tilaisuus tekee varkaan, ja jotkut teistä ainakin tietävät sen, että eliitissä etenkin kleptomania on sangen yleistä. Silloin tällöin osa teistä on lukenut uutisia todella varakkaista ja rikkaista miljonääreistä (esim. jokin "tärkeä" ministeri), jotka ovat jääneet kiinni myymälävarkaudesta. Nyt en puhu romaneista, vaikka mesellä ajelevatkin. Toki hekin osaavat tämän kleptomanian, koska se tulee heille äidinmaidossa kätevästi omaan vereensä.

Ärrkeleellä on tosiaan näköjään joku vihervasemmistosuvakkifetissi. Homofobiaakin lienee sinulla. He usein toivovat esim. "suvakkinaisien" joutuvan seksuaalirikoksen uhriksi, usein joukkoraiskatuiksi. Minusta se on aika homoeroottista ajattelua (ajatellaan naista, jota kymmenen miestä nussii). Kaapista kannattaa tulla ulos, niin on mukavampaa, kuten mainitsin, meillä on vain yksi elämä.
Itse olen poliittisilta näkemyksiltäni vihervasemmistoa eniten suosiva, silti keksisin paremmat lopetuskeinot ja rangaistukset rikollisille, kuin yksikään teistä persuista. Ja kuten joku totesi jossakin, niin eiköhän tuomarit ja muut "korkea-arvoiset" nimenomaan koostu "eliitin" palvojista. Mielestäni vihervassarit eivät kuulu tähän sakkiin. Ehkä olen väärässä, epäilen kuitenkin. :wink:

Ei voi kun nauraa, kun aikuiset "dekkarit" on taas etsinyt ylilaudoilta ja ties mistä "nuorison suosimilta" paikoilta tietonsa. Tämän takia demokratia ei toimi, vaikka onkin paras hallintomuoto tähän mennessä. Se ei toimi sen takia, koska idiootit voivat äänestää ja nyt enemmistössä toivotaan vielä, että saisi äänestää jo 16 vuotiaana vaaleissa jne. Tosin kuusitoistavuotias, harvoin eroaa kuusikymppisen ajattelumekaniikasta paljoakaan. On tyhmiä ja viisaita ihmisiä. Jälkimmäisiä vähemmän. Ikä ei vaikuta käytännössä kovinkaan paljoa tyhmyyteen, tai viisauteen. "Tieto", kun ammennetaan vanhemmilta, kavereilta ja muualta, kun "kehitytään". Vanhemmathan opettavat lapsiaan vihaamaan ja kiusaamaan erilaisia ihmisiä.
Toivonkin suuresti, että tämä rekkaan palanut nuorukainen ei kuulunut elämässään jo valmiiksi kärsineisiin ihmisiin.

Monissa paikoissa minua kutsutaan trolliksi, tai provokaattoriksi. Olen provosoija (se on jalo taiteenlaji, joka ei liity millään tavalla trollaukseen. Se sekoitetaankin massassa samalla tavoin, kuin arvot Saatanan palvoja/satanisti).
Olen vain realisti, ja toki pistän luun kurkkuun väittelyissä, jos kymmenen apinaa, tai muuta hihhulia alkaa inttämään päälle. Siitä seuraa hypoteesi, että olen trolli. Hohhoijaa. Olen myös usein apina, homo ja kaikkea muuta.
Niin ja se autisti. Autisti oli Einsteinikin, sekä Matti Nykänen, jota kansa niin rakastaa.

Samana päivänä sattui pyöräilyonnettomuus sille kuusi vuotiaalle tytölle. Siinä vanhempia syytettiin monenkin näppäimistöltä käsin. Eikös tässä casessa ole enemmänkin syytä vilkaista vanhempiin? Kuolleen vanhemmat taatusti tiesivät, että alkoholia siellä nautitaan. Ilman alkoholia onnettomuutta ei myöskään olisi syntynyt mitä todennäköisimmin. Rikoksen mahdollisuutta en toki sulje pois. "Ei se silti oikeuta tappamaan, jos alaikäinen on humalassa". Näinhän se "aikuisten" ajattelu usein menee, ihan niin kuin olisin missään kohtaa sanonut, että se oikeuttaisi esim. raiskaukselle, jos alaikäinen on kännissä. Ei oikeuta, mutta viinan ostaminen on suotavaa monen äidin, ja isän mielestä omalle lapselleen, esim. 15 vuotiaana. Tiedetään riskit, mutta sitten sanotaan, että ei sitä saa raiskata, jos makaa alasti torilla sammuneena. Itse kannustetaan teini ryyppäämään kotoa käsin, ja sitten itketään kun jotakin sattuu. Olisi voinut itsellekin sattua, mutta ei sattunut. Elämä on täynnä sattumia, kuten se "liukumäkionnettomuus", jossa teräsvaijeri katkoi teinitytön hengitystiehyen. Kuolema on aina läsnä. Elämä on julma ja petollinen.

Aloitin itekki ryyppäämään viisitoista vuotiaana, se oli silloin vitun cool! Tiedän myös kaksi poliisia, jotka ostivat alaikäisille lapsilleen alkoholia noina vuosina, kun olin itsekin esimurkku. Sekin hyväksyttiin, eikä kenenkään vanhemman päähän tullut ajatustakaan tehdä rikosilmoitusta esim. anonyyminä netissä aikuisista hakijoista. Ja osa hakijoista tosiaan kuului lainvalvojiin a.k.a. virkavaltaan. Muistan, kun samana päivänä poliisi osti pennulleen (alaikäiselle bisset), ja sama kyttä kaatoi omat olueni maahan kyseisenä iltana. Päästi kuitenkin menemään ilman sakkoja, jos en tulisi kylille takaisin enää. Olin silloin kuusitoista vuotias. Hänen lapsensa oli seitsemäntoista. Toki hän oli aloittanut ostamaan jo yläasteen alussa alkoholit lapselleen. "Mutta, kun se on hyvä opettaa kotona". On joo... :lol:

En voi sille mitään, että sormeni kirjoittavat mitä mieleeni tulee. Ai niinjoo. Oon vitun autisti, ja mul on se AD/HD:kin. Haluan vaan loppuun vielä ilmaista, että paska säkä kävi nuorukaisella. Elämä jäi elämättä. Vanhemmilla on traumaa koko kesä 2016. ja tulevat kesälomapäivät vuosittain. Elämä on sellaista. Se ottaa, ja antaa. Vanhoillisuskovaiset ja muut hihhulit jauhavat Helvetistä, ja Taivaasta. Ainoa Helvetti on maan päällinen vaelluksemme. Kuoleman jälkeen on toki elämää, mutta me emme sitä elä. Uskokokaa toki mihin haluatte. Ei kiinnosta pätkääkään, kunhan ette minun ovikelloani soittele.

Hyvää viikonloppua kaikille.
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Rescuer kirjoitti:
SYLWAR kirjoitti:Tsot tsot. nyt menee mutuilun puolelle ja aika pahasti. Esimerkiksi invertteri on aika tappava kapistus jos sellainen sattuu siellä olemaan ja nykyisin inverttereitä on muuallakin kuin karavaanarin asuntovaunussa...samoin moni muukin 12/24 voltin laite on aika fataalia kamaa, mutta olkoon nyt luettelematta, ei jaksa vääntää rautalangasta mallia.
Määräysten mukaisissa inverttereissä on vikavirtasuoja, eli niistä saa vain 30mA virran joka ei ole vaarallinen. Ja vaikka vikavirtasuojaa ei olisikaan, niin se n. 170mA aiheuttaa äärimmäisen harvoin kammiovärinän. Ihminen kun näet ei pysy kiinni siinä virtapiirissä riittävän pitkään. Ja vaikka aiheuttaisikin kammiovärinän, niin se ei selittäisi paloa...

Kuvista päätellen palo on lähtenyt mitä todennäköisimmin moottoritilasta. Hytin alta on palanut kunnolla ja palo leviää normaalisti hyvin hitaasti alas päin. Akkukotelo kyllä vaikuttaisi suhteellisen ehjältä.

Ps. Annapa pari esimerkkiä 12/24VDC laitteesta, jotka voivat antaa letaalin sähköiskun.
12V / 230v 1000W siniaaltoinvertteri työntää pihalle jotain ihan muuta kuin 170mA. Kerronko paljonko vai haluatko kokeilla laskea ihan itse? Tätä ketjua on ihan turha sotkea tällä tavalla saivartelemalla asian vierestä.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

SYLWAR kirjoitti:12V / 230v 1000W siniaaltoinvertteri työntää pihalle jotain ihan muuta kuin 170mA. Kerronko paljonko vai haluatko kokeilla laskea ihan itse? Tätä ketjua on ihan turha sotkea tällä tavalla saivartelemalla asian vierestä.
Ihmisen kehon kokonaisresistanssi kädestä käteen on noin 1300 ohmia, jolloin ihmisen läpi kulkeva virta jännitteen ollessa 230V on 177mA. Ihan sama vaikka siitä invertteriltä saisikin ulos sen vajaa 4,5A.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Pula-aho
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

Rescuer kirjoitti:
SYLWAR kirjoitti:12V / 230v 1000W siniaaltoinvertteri työntää pihalle jotain ihan muuta kuin 170mA. Kerronko paljonko vai haluatko kokeilla laskea ihan itse? Tätä ketjua on ihan turha sotkea tällä tavalla saivartelemalla asian vierestä.
Ihmisen kehon kokonaisresistanssi kädestä käteen on noin 1300 ohmia, jolloin ihmisen läpi kulkeva virta jännitteen ollessa 230V on 177mA. Ihan sama vaikka siitä invertteriltä saisikin ulos sen vajaa 4,5A.
Suvakki ownattiin nyt toisen suvakin toimesta :lol:

Mutta itse asiaan kuinka kuorma-auto voi syttyä palamaan noin niinkuin ilman ulkoista vaikutinta siten, että sisällä oleva henkilö sinne menehtyy eikä esim. kävele pois, kun kyseessä ei ole onnettomuus joka olisi rikkonut henkilön siihen kuntoon, ettei liikkuminen ole mahdollista?

Sen pyörän on tosiaan joku toinen humalainen voinut ajella kotinsa lähelle. Lukitsemattomat pyörät tapaa liikkua itsekseen viikonloppuisin ja lukitut löytyy taiteltuna pylväiden ympärille, tai renkaat puhkottuina.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Pula-aho kirjoitti:Mutta itse asiaan kuinka kuorma-auto voi syttyä palamaan noin niinkuin ilman ulkoista vaikutinta siten, että sisällä oleva henkilö sinne menehtyy eikä esim. kävele pois, kun kyseessä ei ole onnettomuus joka olisi rikkonut henkilön siihen kuntoon, ettei liikkuminen ole mahdollista?
Savu tappaa. Moottoritilasta lähtenyt palo (oli syy siihen mikä tahansa) ja nukkunut hytissä päihtymystään tai väsymistään pois. Ei välttämättä ole edes ehtinyt herätä ennen kuin on mennyt palokaasuista tajuttomaksi. Ei siihen muuta tarvita.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
EjM
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja EjM »

Muutama huomio:

Jos puhelin ja lompakko eivät olleet uhrin mukana, niin millä poliisi tunnisti palaneen pojan niin nopeasti?

Aika useinhan rekkoja palaa aivan itsestään, myös ajon aikana.

Joku aikasemmin kirjoitti vakuutuspetoksesta.
Mitä jos kuorma-auton omistaja on päättänyt tehdä vakuutuspetoksen, kun auto oli hajonnut ja korjaaminen tulisi kalliiksi.
Auton omistajan päähänpisto käydä tuikkaamassa kuorma-auto tuleen vakuutusrahojen toivossa?
Polttaja löytänyt uhrin pyörän kuorma-auton läheltä ja tajunnut, että hytissä on joku.
Hädissään sitten vienyt polkupyörän kauemmaksi rikos paikalta.(Tuskin näin on käynyt mutta tuli vaan mieleen).
pohojalaaset opetti ruattalaasekki puhumaan ruattia
terbmis
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja terbmis »

EjM kirjoitti:Muutama huomio:

Jos puhelin ja lompakko eivät olleet uhrin mukana, niin millä poliisi tunnisti palaneen pojan niin nopeasti?
Palohan syttyi aamuyöstä, ja vasta iltapäivällä tuli tiedote asiasta, joten onhan siinä ollut lähes 12h aikaa selvitellä kuka vainaja on. Varmaankin joko vanhemmat, tai pojan kaverit ovat ilmoitelleet ettei poikaan saada yhteyttä, ja siten saatu tieto kenestä kyse. Samalla tullut myös ilmi että on ollut polkupyörällä liikkeellä, ja se on kateissa.

Jep, savukaasuihin pökertynyt, eikä siksi ole pystynyt pakenemaan hytistä. Autosta oli jäähdytin rikki, eli ei mikään iso juttu minkä takia olisi pitänyt alkaa vakuutuspetosta suunnittelemaan. Sikäli käsittämättömän huono tuuri tällä pojalla, koska auto piti siirtää pois paikalta jo perjantaina, mutta jostain syystä sitä oli lykätty. Jos olisi siirretty perjantaina, olisi poika vielä elossa :?
-Nixu-
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja -Nixu- »

Tässä kaikille vähän ihmeteltävää, jotka sanoivat että 24V akusta ei voi syttyä tulipaloa: https://www.youtube.com/watch?v=PV5oLPLUzrM
(huom. siinä siis kaksi 12V akkua kytketään sarjaan, jolloin saadaan se kuorma-autoissa oleva 24V) :mrgreen:
Mutta, olen pitkälti samaa mieltä monen kanssa, että on äärimmäisen vaikea saada tuollaista valokaarta hytissä istumalla. Siellä on kuitenkin sulakkeita yms, jotka paukkuvat ennen tulipaloa.
Jotenkin mua silti häiritsee miten tuo auto on palanut ihan pohjaa myöden. Yleensä auton sisältä syttyneet palot eivät leviä alaspäin. Ohessa muutama esimerkki:
https://everyblock.s3.amazonaws.com/pho ... f30b6b.JPG
http://cityphile.com/photo/wp-content/u ... k-8342.jpg
https://www.colourbox.com/preview/47169 ... ut-car.jpg
Toki Scanian hytissä on paljon lasikuitua joka kyllä palaa aika iloisesti.
Olisiko mahdollista, että polttoainetta olisi valunut paljon maaperään ja jotenkin se olisi päässyt syttymään.
Itsemurhateoria kuulostaa kyllä aika HC-versiolta, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :cry:
-= Nixu =-
SYLWAR
Perry Mason

Pula-aho kirjoitti:
Rescuer kirjoitti:
Suvakki ownattiin nyt toisen suvakin toimesta :lol:
Joo ei, sattumoisin olen maahanmuuttokriittinen en suvakki..uusnatsit ja muut vouhakkeet, jotka näkee neekereitä heppi pystyssä sänkynsä alla ja muuta sellasita settiä on sitten ihan eriksieen. Tiedä tuosta ownaamisestakaan, sillä kun perusolosuhteessa ihmisen keskimääräinen kehon resistanssilla kuvitetllaan olevan jotain tekemistä käytännön kanssa, ollaan täysin metsäsässä, sillä siihen vaikuttaa mm. kosteus ym muut tekijät, eikä siihen ole olemassakaan selkeää kaavaa, esimerkkejä löytyy noin yleisesti kuivalle ihollee esim kädestä käteen, kuten Rescuer nyt yrittää tässä meille pikkunäppäränä esittää. Kehon reisistanssi on noin tuhat ohmia riippuen ihmisestä ja olosuhteista. ja se resistanssi muuttuu myös siitä riippuen siitä mistä mihin kehossa se sähkö johtaa, sekä kosteudesta ym tekijöistä. Kädestä käteen se on lähemmäs pari tuhatta ohmia ja kädestä jalkaan taas jotain tuhannen ohmin paikkella. Yli 50mA riittää tappamaan, jos se pääsee pysäyttämään sydämmen ja se ei taas ole pelkästään se virran määrä vaan sen taajuus, joka sen aiheuttaa. Teoriassa jo yli 30mA, koska teoreettisella tasolla se riittää määrätyillä taajuuksia aiheuttamaan rytmihäiriötä. Siihen yli 50mA tällille sopivalla taajuudella, kuten 50/60Hz verkkovirta, huonolla säkällä riittää vajaa sekutti , kun se osuu sopivasti ns. sydänjaksolle. Esimerksiksi etälamautinhan ei normaalisti tapa, mutta pysäyttää, jos sen värähtelytaajuutta muutettaisiiin, niin se todennäköisesti tappaisi, vaan sekin on tappanut.
Ehkä Rescuerin ensikerralla kannattaisi varmistua, että muillakin saaattaa olla ammatin ja harrastuksen puolesta linsenssejä näihin virtapuolen juttuihin, ennen kuin alkaa röyhistelemään niitä sulkiaan käsittämättä edes perusasioita käytännössä, perusteorian puolella voi kyllä seiltellä vaikka mitä haluaa. Tai mittailla omaa rsisistanssia vaikkapa kädestä käteen yleismitttarilla, joka ei kerro mistään yhtikäs mitään. Tukesin Varo sivu on täynnä näitä tapauksia jossa se perusteoria ei ole ollut sitä mitä sen kuvitellaan olevan. Kerronko miksi vikavirtasuoja on määritetty siihen 30mA arvoon;)
Liitteet
Virta.jpeg
Virta.jpeg (52.43 KiB) Katsottu 3125 kertaa
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
päiväntimo
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja päiväntimo »

uutisoinnissakin jo erikseen mainittiin että virrat oli katkaistu, ikäänkuin poissulkivat sähköiskun mahdollisuuden ja samalla vihjasivat että joko poika itse tai joku ulkopuolinen sen palon sytytti
SYLWAR
Perry Mason

päiväntimo kirjoitti:uutisoinnissakin jo erikseen mainittiin että virrat oli katkaistu, ikäänkuin poissulkivat sähköiskun mahdollisuuden ja samalla vihjasivat että joko poika itse tai joku ulkopuolinen sen palon sytytti
Ei osunut minun lukemissa uutisissa silmään tuo juttu...No mutta...
Tämähän poistaa myös webaston pois jos kaikki virrat on kytketty pois päävirroista, eikä ne siis olleet ylipäätäänkään akustosta eteenpäin päällä. Eli todellakin jäljelle jääkin enää sitten tuliperäinen syttymissyy...tahallisena tai vahinkona :roll:
40.346°S 176.5402°E
terbmis
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Oli siitä tosiaan maininta ainakin Iltalehdessä:
Rikoskomisario Hämäläinen kertoo, että kuorma-auton päävirtakytkin oli asetettu pois päältä jo perjantaina.
Tuossa on voinut käydä niinkin onnettomasti että joku on tuikannut auton tuleen ulkopuolelta, tietämättä että siellä on ihminen sisällä. Kyllähän noita romuautoja poltellaan aika useinkin. Jos poika on mennyt makuutilaan nukkumaan, ja lukinnut ovet, ei ulkoapäin välttämättä edes huomaa että joku on sisällä.
Vastaa Viestiin