Uusia näkökulmia Bodomiin

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Katso uudelleen? Minun mielestäni se ei ole yhtään selvästi niin. No, en mäkään oikeasti punaisten puolella ollut vaan lahtareiden.Se on Irmelin laulukirja, viimeinen lause saattaa olla Mäen rustaama.

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Kukaan ei ole niin sokea kuin se, joka ei halua nähdä. Ei siinä edes auta mikään "katselu".En itse saa tuosta R:stä kakkoista. 8) Sopivilla vahvistuksilla tai vahvistamatta jättämisillä sanoma muuttuu.Ja "Raiskas" (tai "Raiskaa")-sanan kohdalla kyse on tod heikosta ensimmäisestä s-kirjaimesta:"Raikas Sepi oli metskaamassa"."Yks" voi olla "ylös". Sekin voisi merkitä kolmea asiaa: Tullaan teltalle, noustaan tai kirjoitetaan muistiin.

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Voisihan siinä lukea myös: "yks jolla Lainas". Siis vene. Vesilaitoksen? Fäldtin?
Viimeksi muokannut EkstroverttiEevertti, Ti Elo 30, 2016 9:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Pian jo 1000 lukijaa tällä monologillani, niistä vain yksi eri mieltä kanssani. :D

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Vaiko "j+i yöllä Zaikas"? :? Tsaika = "Zaika" = venäläinen automobiilimerkki

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Kertoessaan ystävättärestään Ilse selailee kirjepinoa, josta löytyy mm. Irmelin hänelle jouluksi lähettämä koristeellinen kortti, jossa toivotetaan hauskaa joulua ja onnellista uutta vuota sekä paljon komeita poikia. Kirjepinosta löytyy myös kirje, jonka Irmeli on kirjoittanut Ilselle suunnilleen kuukautta ennen Espoon murhenäytelmää. Kirje on tyypillinen hänen ikäisensä nuoren tytön kirje. Julkaisemme sen tässä kokonaisuudessaan."Hei Ilse! Mitä Sinulle kuuluu? Minun piti tulla vii- me sunnuntaina käymään siellä, mutta en minä voi- nutkaan, kun Jorkka pyysi minua lähtemään hänen kanssaan päivällä hiihtämään. Paki lähti viime kuun 15 päivänä ruodikseen. Sinä et usko, kun minun oli aluksi kauhean ikävä. Paki kun lähti silloin maanan- taina vonguin koko päivän. Mutta illalla minä ajat- telin, että hulluksihan minä tulen, jos kotona vain ikä- vöin. Minä menin illalla Vantaalle ja siellä minä sit ten tutustuin Jormaan. Olen ollut siitä asti Jorman kanssa. Hän on 19 vuotta, ihan pikimusta tukka sa- malla lailla kuin Elviksellä kammattu. Jorma asui en- nen Malmilla, mutta toissa sunnuntaina hän muutti Pohjois-Haagaan. Mikset Sinä ole yhtään kirjoittanut Oletko sinä Tuulan ja Ritvan kanssa sovinnossa. Sano minulta terveisiä Tuulalle ja Ritvalle ja jos näet Piiaa ja Kaijaa ja Pirjoa heille myös. Kenenkä kanssa Sinä nykyisin olet? Minä olin viime sunnuntaina illalla Lukaalilla joraamassa. Sieltä lähdin Jorkan kanssa ajelemaan Jorkan autolla ja tulin puoli kahden aikaan himaan. Mutsi heräsi ja oli kauhean vihainen. Ei mi- nulla sitten muuta kerrottavaa olekaan. Ai joo, minun piti kysyä, poltatkos Sinä vielä? Minä lyhensin tuk- kaani viisi senttiä. Terveisin I. B. - Muista kirjoittaa pian."

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

V: Aletaan siitä, kyseessähän on, kuullaan tähän Bodomin kolmoissurmaan, aloitetaan vaikka siitä, että mistä tunsitte nämä Irmeli Björklundin ja Anja Mäen?
PP: Mä suurin piirtein muistan että se oli kesäaikaa kun mä Irmeliin tutustuin ja sitt tuli talvi ja mä olin Malminkartanossa metsätöissä…siinä tiellä me tavattiin usein…sitt käytiin siellä Vantaan baarissa…
RV: Oliko tää vuotta 59 vai 60?
PP: 59 täytyis olla.
RV: 59 … Tunsitteko Mäkeä ennen tätä Irmeliä?
PP: Ne muutti siihen sitten sen jälkeen, tunsin molemmat sitten jälkeen päin.
RV: Asuitte siinä lähellä jossain?
PP: Jotain semmonen, olisko 500-600 metriä.
RV: Seurustelitteko te tämän Björklundin kanssa?
PP: No meil oli jotain semmosta vispilänkauppaa…että ei nyt ihan rakasteltu, mutta pussattiin kyllä, oltiin tollai niinku nuoret oli…
RV: Tapailitte Vantaan baarissa sitten?
PP: Joo ja sitten, mutta niille mä en uskaltanut mennä, sinne Irmelin kotiin..pelkäs isäänsä…että sen takia mä en käynyt, että sillon surmailtana…sillon se huusi niin…helvetisti että hän tappaa, hirttää munista ja..
RV: Ketä hän tarkoitti?
PP: En tiedä, se meni ovista ulos ja sisään ja ulos…sisään ja ei se meille…mitään tehnyt sen äitin kanssa…se äiti itki kokoajan…
RV: Mitä tämä Björklund kertoi tästä isäpuolestaan teille?
PP: No se oli vähän semmonen arka, ei se oikeastaan kertonut…arka oli…että se niinku sano: isä näkee isä näkee…
RV: Sitä ei halunnut että isä näkee.
PP: Niin..jos siinä olis pussattu siinä tien mun minäkin mettästä pakkasessa tulin ja polkupyörää työntelin siinä…hän ei olis halunnut että meidät näkee siinä…
RV: No te lähditte armeijaan sitten?
PP: Joo, mä läksin helmikuussa, 15 päivä…muistaakseni.
RV: 60?PP: Joo, mä läksin helmikuussa, 15 päivä…muistaakseni.
RV: 60?
PP: Vuonna 60.
RV: Pidittekö yhteyttä Irmeli Björklundiin sillon armeijan aikana?
PP: Pidin, mehän kirjoiteltiin paljon kirjeitä silloin ja eihän puhelinta käytetty kun ei niillä ollut puhelinta…olishan mulla puhelin ollut ???…mutta kun heillä ei ollut puhelinta…mutta korttia lähetettiin ja hän lähetti paketteja mulle ja sen semmoista…

RV: No sitten tulitte lomille ennen tätä, tulitte 4.6. vai 5.6?
PP: En muista sitä päivää mutta helluntai kuitenkin.
RV: helluntai, oliko se ensimmäinen vai toinen helluntaipäivä, muistatteko?
PP: Ensimmäinen…ambulanssin näin…
RV: Ensimmäinen helluntaipäivänä…vuonna 60. Olitteko te sopineet tapaamisesta?
PP: Oltiin

RV: Mitä te olitte sopineet siitä?
PP: Että hän tulee rautatieasemalle vastaan Helsinkiin….eikä tullut.
RV: Mites sitten?
PP: Minä läksin sinne kotiin…menin sinne kotiin…se äiti oli siinä tiellä ja se sanoi, että ne on lähtenyt moottoripyörillä johonkin retkelle…
RV: Sanoko ne paikkaa mihin ne on mennyt?
PP: Ei
RV: Jonnekin vaan?
PP: Jonnekin vaan niin..en minä muista ainakaan, että olis mistään Bodomista…järviähän on paljon siellä…
RV: Olitteko te kirjeitse sopinut tästä tapaamisesta?
PP: Joo
RV: Oliko teillä jotain aikeita silloin tätä Irmeli Björklundia kohtaan?
PP: No, olihan meillä ne kihlat, minä pudotin ne siihen ojan…hopeasormukset oli.
RV: Tiesikö hän että te olitte niitä tuomassa?
PP: Ei.RV: Se piti olla yllätys?
PP: Niin, tai joku koru hänelle kumminkin.
RV: No kun te kuulitte, että hän on lähtenyt niin mitä sitten tapahtui?
PP: No minä kävin kotoa, menin suoraan kotiin ja menin sitte sinne Vantaan baariin
RV: Vantaan baariin?
PP: Joo, ja sitten mä tapasin Ismon ja Osmon muistaakseni siellä tai sitten mä kävin niillä kotona…mä en muista kummassa mä näin ne…mutta joka tapauksessa näin ne, koska mä olin yön siellä…siellä siellä Jaakkolassa.
RV: Keitä nämä Ismo ja Osmo oli?
PP: Ne oli mun kavereita
RV: Eli sukunimet on Jaakkola?
PP: Joo
RV: Onko he vielä olemassa?
PP: No Ismoa en tiedä mutta Osmo kuoli…siitä Jokesta mä en tiedä…yks veli on vielä mutta en tiedä..enkä sen siskosta tiedä yhtään mitään…
RV: Minkäs ikäisiä nää..tää Ismo on?
PP: Ne oli pikkaisen minua nuorempia…koska minä menin armeijaan ennen Ismoa…siitä mä muistan…

videon laskuri 05.40

RV: Eli teidän piti mennä kihloihin Björklundin kanssa silloin?
PP: Oli se mun tarkoitus mulla…
RV: No kun saitte kuulla että on lähtenyt…kertoiko keiden kanssa on lähteneet nämä tytöt?
PP: En muista sanoiko nimiä, mutta kun se ei mulle mitään sano kun en tuntenut niitä.
RV: Ette tuntenut entuudestaan?
PP: En
RV: No menitte Vantaan baariin sitten ja sieltä sinne Jaakkolaan?
PP: Niin.RV: Muistatteko kävittekö missään muualla?
PP: Ei
RV: Juopottelitteko?
PP: No kaljaa juotiin, sitä puolen litran pulloja…niitä paksuhkoja pilseneripulloja.
RV: Minkä vahvuista se pilsneri silloin oli?

PP: Eihän se ollut kuin samanlaista kun nytkin ykkönen…sitt oli joku kirkas pullo, pojat oli hommannut sen…sitt oli aamulla aika paha olo kun mie lähdin aamupäivällä pois sieltä…
RV: Te olitte yötä siellä Jaakkolassa?
PP: Joo, kävelin ja sitt mä näin…siinä vihertiellä auton, autot
RV. Kävittekö Vantaan lavalla sillon?
PP: Sitä en muista, ei varmaan käyty, en muista ainakaan.
RV: Olitteko minkälaisessa vaatetuksessa sillon? Sen loman aikana?
PP: Armeijan vehkeet, ei silloin saanut siviilivehkeitä pitää.
RV: No te menitte silloin seuraavana päivänä sinne Björklundeille?
PP: Joo, mä menin siihen tielle kun ne autot seisoi…poliisit siinä oli ja ne näytti mulle sitä takaluukusta sitä, näytti vaatteita..kysyi tunnetteko näitä..en tuntenut kun se oli reikiä täynnä…sen käsilaukun mä tunsin siitä…että se on Irmelin laukku…heti mulla välähti, että moottoripyörällä metsään…se mulla kävi, heti ensimmäinen ajatus oli siinä…sitten mä menin kotia ja sitten tulin sinne Björklundille…Mäellä mä en muistaakseni käynyt…mutta sinne Björklundeille….menin ja siellä sen yön olin sitten.
RV: Millaista siellä oli siellä Björklundeilla? Puhuko ne vanhemmat teille mitään siellä?
PP: No se äiti itki ja se ukko raivos.
RV. Muistatteko mitä se raivos?
PP: Hirttää munista ja kuka on tehnyt tämmösen…..pikkasen rupes pelottaa se touhu…onkohan se niin järkyttynyt tai sitten…en tiedä
RV: Mikä teidän käsitys on tästä asiasta? Onko teidän mieleen tullut kuka vois olla tehnyt tämän tai oletteko kuullut mitään sellaista?
PP: No ei muuta kuin sitä isäpuolta niinku epäilin, mutta en minä voi syyttää. Kun se oli niin vihainen, jollakin tavalla hän käyttäytyi niin kummasti…
RV: Mitä tarkoitatte sillä kummastiPP: No se oli niin hermona.
RV. Minkälainen tämä Mäki oli henkilönä? Voitteko kertoa?
PP: En mä oikein ollut missään tekemissä, en äidin enkä isän kanssa.
RV: Minkälainen tämä Irmeli oli henkilönä?
PP: Hiton kiva. Ihan kiva likka.
RV: Tiedättekö mitään hänen poikaystävistään?
PP: En
RV: Ennen teitä tai…?
PP: En…tiedä…hän muutti Haagasta siihen en tiedä onko hänellä siellä sitten ollut.
RV: Oletteko jälkeenpäin tavannut ketään näitä…tätä henkiin jäänyttä Nils Gustafssonia?
PP: Sen kerran siinä Klaukkalan baarissa, vuosia sen jälkeen.
RV: Osaatteko yhtään arvioida mikä vuosikymmen oli menossa silloin?
PP: 70
RV: Minkälainen tämä tilanne oli? Kertokaa siitä ihan omin sanoin?
PP: No se tuli sinne baariin ja se oli sillai että pilsneriä siinä juotiin siinä baarissa ja joku mulle sanoi, että toi on se Gustafsson siinä…en mä ollut ikinä nähnytkään sitä…se heilui ja huojui siinä ja räyhäs.
RV. Mitä se räyhäs?
PP: No niinku humalainen räyhää..jotain en muista heittikö ne hänet ulos siitä sitten…
RV: Kävittekö te puhumassa hänelle?
PP: En…en muistaakseni sanonut sanaakaan…
RV: Tuliko hän jossain vaiheessa tietämään kuka te olette?
PP: Sitä en tiedä
RV: Tuliko teille mitään semmoista riitaa tai käsikähmää tämän Gustafssonin kanssa?
PP: Ei siinä ilmiötä (?) ollut, varmaan tuli jotain sanottua sille, mutta en usko että siinä sen kummempaa riitaa olis ollut.RV: Ei ollut mitään kiinnikäyntejä tai semmosta?
PP: No ei ollut….olihna siinä poliisit vieressä asu, että eihän siitä olis mitään tullut siitä hommasta…putkaan siinä olis joutunut.
RV: Tuliko puhetta näistä tapahtumista, näistä Bodomin tapahtumista?
PP: No sitä mä en oikein muista tuliko tästä tapauksesta…mutta jostain muusta…kun nä tiesin, ettei hän muista mitään…kun lehdestä luin joskus sillon aikoja sitten…
RV: No tunnistitteko te häntä ulkonäöltä, että kuka hän on
PP: En
RV: Joku vaan sanoi teille
PP: Joo, joku lappelelainen kaveri, oliko se Vantaata, eihän siitä niin pitkä matka ole…mä en muista että olisin nähnyt kertaakaan sitä, enkä sitä Boismania.
RV: Tiedättekö missä päin tämä Bodomjärvi on? Tiesittekö silloin?
PP: Kyllä mä sen nyt tiedän
RV: Nyt myöhemmin olette saanut tietää?
PP: Joo, mutta siellä rannassa en ole käynyt…muuta kun sitä tietä…kulkenut sieltä..se näkyy se tie…kun me mettätöissä oltiin Söderholmin Penan kanssa tuolla Bembölessä..me kuljettiin sitä…Röy??? kautta, tultiin metästä Bembölestä, oikaistiin Klaukkalasta…me oltiin Koskisen Ollin ???…RV: Tunnetteko ketään Jorma –nimistä henkilöä? Joka olis jossakin vaiheessa ollut Irmeli Björklundin joku poikaystävä?
PP: Ei nyt tule mieleen ainakaan…Jorma…ei ainakaan Vantaalta…tässä on kans niin pitkä aika…kyllä mä Klaukkalasta tiedän, mutta ne on nuorempia…että ei ne voi millään olla.
RV: No muistatteko Björklundilla tällaista punakantista vihkoa, mihin hän kirjoitteli kaikenlaista?
PP: En.
RV: Et muista…et muista sitäkään, että oletteko itse joskus kirjoittanut siihen jotain?
PP: No, ei tule mieleen…mutta kirjeitä mä joka tapauksessa lähetin paljon…aika kävi pitkäksi siellä Riihimäellä…ja kortteja lähetin aina…hän lähetti paketteja mulle aina…pieniä tietysti kun se…kun se kirjottaa kirjeessäkin tossa, että kun ei ole rahaa niin ei voi paljoa lähettää…ku meil oli köyhää ja kotona.
RV: Tunsitteko Pentti Malin –nimistä henkilöä?
PP: Malin…
RV: Niin.
PP: En….
RV: Vantaalta?
PP: Ei…ei tule mieleen…
RV: Eikä tule Vantaan baaristakaan sellaista henkilöä mieleen?
PP: Malin…ei…ei tule mieleen…jos ei myöhemmin tule sitten…
RV: Oliko tuolla kukaan muu, siellä Vantaalla kiinnostunut esim. Björklundista tai Mäestä…näistä?
PP: No Mäestä mä en oikeestaan tiedä kun Mäki kävi hyvin vähän siellä baarissa…mutta Irmeli kävi ja jotenkin ne pilkkas häntä…musta tuntui että kun ne Haagan varpuseksi sitä haukkuivat ja tommosta…kun se oli Haagasta muuttanut tohon…
RV: Mutta ei sillä tavalla, että olis niinku treffejä…
PP: Jos ei sitten ole sen jälkeen ollut kun minä olin poissa…mulla oli helvetin vähän lomia…että enhän mä montakaan kertaa lomilla ollut.
RV: No Irmeli ei kirjeissään sitten viitannut siihen suuntaan?PP: Ei, kaikki oli oikein nättejä kirjeitä…. Yhden kerran kävi näiden Jaakkolan veljesten kanssa kävi Irmeli siellä meidän komppaniassa…se tuli mieleen…se oli joku sunnuntai päivä ja ne tuli käymään…niil oli popeda sitten…Ismolla oli popeda ja ne tuli käymään siellä…komppaniassa

sitten…käytiin sotkussa sitten kahvilla…sen mä muistan…ei mun mielestä sillä jos ei sillon ole ollut kun olen poissa ollut…jos muuttanut mieltään minua kohtaan mutta…
RV: Mutta ei antanut ymmärtää missään vaiheessa?
PP: Ei ei…
MT: Olisin kysynyt siitä kirjeestä, joka….teillä oli mukana yks kirje. Voiko sen näyttää tässä? Se tulee näkyviin tähän kuvanauhalle?
RV: Niin te olette antanut meille kopion tällaisesta kirjeestä mikä on Björklundin kirjoittama teille, silloin armeija aikana vuonna 60.
PP: Niin..pitäiskö mun lukea tämä?
MT: Riittää kun vähän kerrot siitä mikä kirje tämä on ja mihin tilanteeseen tämä liittyy?
PP: No, tämä on varmaan kevättä 60 siinä, kun tässä lukee, että lumet sulamassa…Tää on ollut viimeisiä kirjeitä sitten…mä en päässyt lomalle kuin helluntaina sitten…oli pitempi loma…terveisiä paljon Viherkummusta sanoo, se pistää.
MT: Oliko nämä kirjeet tyypillisesti tämmöisiä?
PP: Joo, suurin piirtein…
MT: Puhuit että te olitte kihloihin menossa niin oliko se pelkästään sun idea vai vähän niinku yhteinen?
PP: No kyllä se oli mun…kyllähän sitä sanottiin toisille aina…mutta mä ajattelin yllättää kun ne renkaat toin
MT: Ymmärsinkö oikein että teidän suhde siinä oli ollut aika viatonta?
Oli varmasti, siinä ei ollut mitään…sukupuolihommissa en ollut kummankaan tytön kanssaMT: Sitten olisin kysynyt vielä pari kysymystä siitä Gustafssonista….millä tavalla..tai minkälaisesti hän…hän käytti alkoholia…mutta minkälaisesti hän oli pukeutunut ja millä hän liikkui ja kenen seurassa…pystytkö sitä sanomaan?
PP: Millä se tuli sinne Klaukkalaan, sitä mä en nähnyt…mutta kyllä siinä aika..sellaiset repaleiset…normaalit farmarit eikä muuta
MT: Et pysty sanomaan millä hän liikkui?
PP: Sitä en tiedä yhtään millä tuli sinne.
MT: Oliko, käytettiinkö hänestä jotain lempinimeä tai…?
PP: Ei mun…ei tuu mieleen…
MT: Tiedätkö missä hän asui?
PP: En…jossain Keimolassa mutta en tiedä missä…silloin asui…mulle väitettiin semmoista, että se ajaa jotain linja-autoa tuolla Helsingissä…yks entinen kyläkauppias, se ajaa linja-autoa siellä niin se sanoi että se tuntee sen Gustafssonin…
MT: Sitt puhuttiin, että minkälaisia vammoja näillä uhreilla oli? Mikä tieto sinulla on näitten uhrien vammoista?
PP: Sen minkä lehdistä olen lukenut…sen, että se on puukolla hakattu teltan narut poikki ja se on siitä hakattu sitten…puukolla...koska siinä oli siin paidas reikiä.
MT: Minkälaiset vammat tällä herra Gustafssonilla?
PP: Siitä en tiedä yhtään…muutettiin pois ja…tohon Klaukkalaan ja se unohtui koko homma sinne sitten…en mä siellä sitten käynyt…yhden kerran Vantaankoskella…yhden kaverin kanssa mentiin autolla sinne…. Vihertiellä en ole käynyt sen jälkeen kun muutettiin sinne.. Viherkummussa tai Martinkylähän se oli se Viherkummussa semmoinen pätkä…Martinlaakson vieressä semmonen kylä…meil oli mökki siel…Isä oli myynyt sen sitten sillä aikaa kun mä olin armeijassa…mä menin kotiin lomille sinne..ja nää oli muuttanut Klaukkalaan…eikun mä pääsin siviiliin joo..ne oli muuttanut Klaukkalaan sitten..mulle ei kotonakaan puhuttu siiitä, että ne muuttaa pois siitä…isä oli alkoholisti, niin myi ja osti ja myi ja osti..pisti menemään miten sattui sitten.RV: Tohon vielä tohon Klaukkalan baariin…Gustafssoniin…., joku sanoi teille että se on Gustafsson?
PP: Joo, mutta en muista kuka se oli…tunsinhan mä ne Klaukkalan pojat.

RV: Pystyttekö yhtään muistelemaan että puhuitteko te tämän Gustafssonin kanssa näistä Bodom asioista…kävittekö puhumassa hänelle?
PP: En muista minäkään…sitä oikein tarkkaan…on kai jotain juttua voinut ollakin sitten …kaljoissahan minä olin.
RV: Ja tämä Gustafsson myös?
PP: Niin..pilseneriä…eihän siinä päissään täytynyt olla, mutta muisti petti.
RV: Minkälaista käyttäytymistä tää oli?
PP: Semmosta renttuilua, härnää kaikkia
RV: Oliko siinä jotain huutelua tai?
PP: Oli joo, siitähän siinä melkein enimmäkseen oli huutoa ja räksytystä ja tommosta huutoa…

MT: Muistatko kenenkä seurassa tämä Gustafsson liikkui?
PP: En
MT: Tiedätkö ketään kaveria nimeltä joka…?
PP: Ei ollut kuin se Boisman…minkä mä sitten jälkeen päin kuulin…en ole nähnyt kumpaakaan…jossain Keimolassa ne silloin asui…ja niil on jotain moottoripyörät ollut sitten.
RV: Ihan tähän baariin vielä, muistatteko tai muisteletteko minkälaisen tilanne siellä oli, tuliko siinä joku riitatilanne tai tällaista raivelinkia tai kiinnikäyntiä..muistatteko siitä?
PP: No ei siinä ihmeellistä, tönimistähän se oli ja tollaista, enimmäkseen
RV: Ketä siinä tönittiin?
PP: Taisin minäkin saada osani kun menin kaljapulloa hakemaan, mutta…
RV. Muistatteko mitä siinä oli aiheena tai?
PP: Vissiin se oli niin juovuksissa että se ei tajunnut mistään mitään…tai jotain ainetta ainakin käyttänyt…sitä en tiedä sitten….mutta mun mielestä se oli ihan normaalihan se oli, mitä nyt baarissa sattuu..tai ainakin siinä baarissa usein sattui.
RV: Pystyttekö te olemaan varma siitä, että se oli Gustafsson nimenomaan joka siinä oli?
PP: No niin ne ainakin sano…kun minä en ole sitä nähnyt missään…joskus lehtikuva, missä oli pienet valokuvat, siitä ei tunnista mitään ja lehtikin on hävinnyt multa nyt, en tiedä missä se on…

RV: Tiedättekö Mäen vanhemmista millaisia ihmisiä ne oli?
PP: Muistaakseni ne on sellaisia hissukoita, hiljaisia. Kun mä en oikeastaan niiden kanssa ollut missään tekemissä. Enkä mä ollut tämän Björklundinkaan kanssa muuta kuin sinä tapahtumailtana… etää en mä siellä niinku käynyt…mun muistaakseni mä en ole kertaakaan käynyt siellä…
RV: Mikä teillä oli tarkoitus sillon kun te menitte sinne sillon?
PP: No se oli se…se äiti minut vissiin pyysi minut sinne, mä muistan sellaista…se itki siinä ja mä…otin kaulasta kiinni koitetaan kestää tätä…ja se ukko siinä pyöri…
RV: Oliko ne sormukset vielä siellä ojassa?
PP: Oli ne siellä
RV: Jäikö ne sinne?
PP: Sinne jäi…hopeat
RV: Menittekö te sinne sillon kun poliisit oli jo siellä vai ennen poliiseja?
PP: Eiku jälkeen…mä en muista kävinkö mä sillon siinä…mutta kotia mä joka tapauksessa menin mun me asuttiin siellä perällä…illallahan mä menin sinne kun alkoi niinku yö tulla…kesäyönä se oli…valoisaa..seuraavana aamuna mä menin sinne Vantaalle ja sanoon pojille että nyt on käynyt näin, että minä lähden Riihimäelle takaisin…
RV: Lähditte kesken lomilta?
PP: Läksin….että mulla ei ollut mitään tarkoitusta lomalla enää olla…semmonen lievä krapula oli…muutenkin pänni sitten…
RV: Eli se oli se sama ilta kun tieto tuli vai olitteko vielä yön siellä?PP: Mäellä olin yöllä…tai tuossa Björklundilla…
RV: Ja sitten seuraavana aamuna?
PP: Joo, mä menin Vantaalle sitten sanomaan pojille, että kävi näin…ne ei uskonut millään…???…miten voi tommonen tulla sitten….

RV: Kuulustelu päättyy kello 13.00

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »


skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja skoone »

EkstroverttiEevertti kirjoitti:Vaiko "j+i yöllä Zaikas"? :? Tsaika = "Zaika" = venäläinen automobiilimerkki
Tämän säikeen otsikko on "uusia näkökulmia Bodomiin". Itse olen tuota Zaika-autoa tarjonnut lappusen tulkintaan jo vuosia sitten. Sepi ei olisi ollutkaan metskaamassa vaan mekkaamassa eli korjaamassa jonkun ulkopuolisen autoa (esim sen tyypin, josta Irmeli kirjoitti kirjeessään Pakille sotaväkeen".
Muista lähdekritiikki!

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Kyllä. Ikävää jos koet "varpaillesi astutun". En millään jaksanut kahlata kaikkia ketjuja läpi. Itselleni on toisarvoista kuka "oli eka". Kunhan juttu selviäisi lopullisesti.

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Oliko Jormalla Tsaika vai Popeda, ken tietää?

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Tai Jukalla tai Jokella jne.? Huom. tyylin muutos! :D

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Itse siis tulkitsen niin, että J ja I harrastivat yöllä seksiä autossa, Sepin ollessa kalassa. Onko se uusi, täysin uniikki näkökulma? En voi tietää.

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Osaperusteluna Kaija+Masa=Hessu. Ei välttämättä ennenlaskematon yhtälö.

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Varmaan moni muukin on vetänyt johtopäätelmän, että tällöin Jukka Takalalla voisi olla paras syy hankkia itselleen hyvä alibi. Vaikka ei ketään olisi murhannutkaan.

Vastaa Viestiin