Ruotsin tilanne: maahanmuuttopolitiikka, rikollisuus ja jengit

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Pika Juoksija »

Tosiaankin Sylvesteri, lukutaitoa vaaditaan. Etkä osaa vieläkään vastata selviin kysymyksiin.

Kirjoitit:
SYLWAR kirjoitti:
suuri osa Ruotsin kuin myös Tanskan sanotaan alle 2000 luvun raaimmista mamujen henkikos ja ryöstöjutuista on Jugojen tekemiä."
Kyseenalaistin tämän, mutta vastaat artikkelin muodossa, joka ei tue esittämääsi.

Nyt löysit Arkanin. Hurraa! Olet löytänyt YHDEN!
ehkäpä se lamppu syttyy ja selviää, mistä suunnasta ainakin minun tietojeni mukaan jugot on osittain saapuneet aikanaan Tanskan alamaailmaan.
Niin. Halusin sinulta hieman lisätietoja myös tästä. Rehellisesti sanottuna, vaikuttaa Sylvesteri siltä, että heittelet tänne paljon sellaisia asioita, joista ei oikeastaan sitten tiedäkään yhtään mitään.
Viimeksi muokannut Pika Juoksija, Pe Loka 21, 2016 10:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puunsärkijä,Paskakasa.Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä.Katkera,koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen.Kukkulan kuningas
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

Re: Ruotsi heräämässä?

SYLWAR kirjoitti:
Sensijaan kun pitäisi pysyä nyt näissä vanhanajan jugojen tekemisissä, niin pikakirmaaja kiirehtii postaamaan wikipedian linkkiä ja muistaa kertoilla mm. viimevuoden miekkasurmaajasta, kun nimenomaan kirjoitin aiemmista jugojen edesottamuksita, en nyt todellakaan ihan lähivuosien henkirikoksista tai seonneen vänrikin amokjuoksusta rynnärin kanssa.
Mistä lähtien tämän keskustelun pitäisi rajoittua vain jugoslaavien tekemisiin ja tekemättä jättämisiin? Siksikö kun sinä itse pystyt niistä kaikkein vähiten kertomaan?
Puunsärkijä,Paskakasa.Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä.Katkera,koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen.Kukkulan kuningas
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Pika Juoksija kirjoitti:
SYLWAR kirjoitti:
Sensijaan kun pitäisi pysyä nyt näissä vanhanajan jugojen tekemisissä, niin pikakirmaaja kiirehtii postaamaan wikipedian linkkiä ja muistaa kertoilla mm. viimevuoden miekkasurmaajasta, kun nimenomaan kirjoitin aiemmista jugojen edesottamuksita, en nyt todellakaan ihan lähivuosien henkirikoksista tai seonneen vänrikin amokjuoksusta rynnärin kanssa.
Mistä lähtien tämän keskustelun pitäisi rajoittua vain jugoslaavien tekemisiin ja tekemättä jättämisiin? Siksikö kun sinä itse pystyt niistä kaikkein vähiten kertomaan?
???? mitä ihmettä sinä nyt sössötät ????? Ensin tulet mussuttamaan kommetista jossa mainitsen jugoista, sekä näiden tekemisistä takavuosina Ruotsissa ja kun linkki uudempiin henkirikosjuttuihin sekä wikipedialinkitys ruotsalaisiin ei ota tuulta purjeisiin, eikä jugomafiaa käsittelevä SD:n artikkeli kelpaa. Ja rustailet perään, että kyseessä on koko keskustelu :mrgreen: Siteeraanko Abrahim Husua vai osaatko itse valita välipalasi?

Niin ja Arkan johtaa moneen muuhunkin episodiin, luulisi rikosfoorumille kirjoittavan tajuavan itsekin tämän asian, ellei kirjoitelun kenties se tarkoitus ole ihan silkka trollaus ja floodaaminen sontaa viestiketjuun unelmille epämieluisten viestien peittämiseksi....

Koska selkeästi osaat ruotsia tai ainakin sen kaksi sanaa ja kolmas siinä välissä suomea, niin oletan osaat myös lukea tuon artikkelin itse kokonaan....
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pika Juoksija kirjoitti: Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä. Voimme tietenkin aina yrittää nyppiä joukosta sellaisia, joilla on ulkomaalaisiin viittaavat nimet ja saada heistä jugoslaaveja, mutta silloin mennään pilkuviilaukseen, joka ei johda mihinkään.
Kyllä voisit itsekin olla hiukan tarkempi: Stureplanin tapauksesta nostat esiin ruotsalaisen Tommy Zethraeuksen mutta jätät kertomatta, että samasta teosta tuomittiin myös ei-niin-ruotsalaiset Guillermo Marques Jara ja Farshad Doosti. Lasermies Ausonius oli alkuperäiseltä nimeltään Wolfgang Zaugg, äiti saksalainen ja isä sveitsiläinen. Jackie Arklöv taas oli syntynyt Liberiassa ja adoptoitu Ruotsiin. Christine Schurrer on saksalainen. Abraham U. puolestaan eritrealainen.
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

teppo kirjoitti:
Pika Juoksija kirjoitti: Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä. Voimme tietenkin aina yrittää nyppiä joukosta sellaisia, joilla on ulkomaalaisiin viittaavat nimet ja saada heistä jugoslaaveja, mutta silloin mennään pilkuviilaukseen, joka ei johda mihinkään.
Kyllä voisit itsekin olla hiukan tarkempi: Stureplanin tapauksesta nostat esiin ruotsalaisen Tommy Zethraeuksen mutta jätät kertomatta, että samasta teosta tuomittiin myös ei-niin-ruotsalaiset Guillermo Marques Jara ja Farshad Doosti. Lasermies Ausonius oli alkuperäiseltä nimeltään Wolfgang Zaugg, äiti saksalainen ja isä sveitsiläinen. Jackie Arklöv taas oli syntynyt Liberiassa ja adoptoitu Ruotsiin. Christine Schurrer on saksalainen. Abraham U. puolestaan eritrealainen.
Voisin tietenkin tarkentaa, mutta kuten varmasti Teppo ymmärrät, materiaalia on valtavasti, enkä edes minä voi tuoda tänne kaikkea täydellisesti lajiteltuna. En ole myöskään kiistänyt ulkomaalaisten osuutta Ruotsissa tapahtuneisiin henkirikoksiin. Mutta jos ruotsalaisista olet kiinnostunut, niin netistähän löytyy infoa vaikka kuinka paljon, esim: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori: ... C3%B6rdare

Pointtini on se, että Sylvesterin väite on väärä. Jugoslaavit eivät vastaa mitenkään erikoisesti suurta osaa Ruotsin henkirikoksista. Sinunkaan luettelossasi ei ollut yhtään jugoslaavia. Uskon, että Tanskassa tämä jugoslaavien esiintyminen henkirikoksissa on suhteessa huomattavasti vielä pienempää, kuin Ruotsissa. Sylvesteri voi tietenkin oikaista jos olen väärässä. Tähän mennessä hän ei ole siihen pystynyt, vaan taitaa perustaa väitteensä Ruotsalaisiin dekkareihin, a´la Johan Falk ja Beck.
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

SYLWAR kirjoitti: eikä jugomafiaa käsittelevä SD:n artikkeli kelpaa.
Kyseessä oli jugoslaavien tekemät henkirikokset, joihin vastaat rikollisuudella yleensäkin, SVD:n artikkelin muodossa. Siitä ei ollut kyse. Sinä otit itse esille jugoslaavien henkirikokset, en minä. Väitän, ettet tiedä itse asiassa niistä paljon mitään.
Jugoslaavien rikollisuus Ruotsissa on tosin vanhaa legendaa. Siitä en ole sinulta pyytänyt lisätietoja. Joten kelpaa kyllä, mutta uutisarvo linkkaamassasi artikkelissa on nolla.

Vastaa nyt: Miten paljon niitä raaempia jugoslaavien tekemiä henkirikoksia Ruotsista ja Tanskasta löytyy? Täytyyhän meidän saada tietää, mikä on sinusta suuri osa.
SYLWAR kirjoitti:
suuri osa Ruotsin kuin myös Tanskan sanotaan alle 2000 luvun raaimmista mamujen henkikos ja ryöstöjutuista on Jugojen tekemiä."
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

teppo kirjoitti:
Kyllä voisit itsekin olla hiukan tarkempi:
Jos oikein tarkoiksi aletaan, Peter Mangs kirjoitetaan usein listoilla ruotsalaiseksi. Hän on syntynyt Ruotsissa, mutta hänellä on suomenruotsalaiset juuret.
SYLWAR
Perry Mason

Sorry joo olin väärässä, kaikki erityisesti juurikin vanhat henki- ja ryöstörikokset on suomalaisten ja kantaruotsalaisten tekosia, jugomafian hommelit on urbaania legendaa, pahoittelen. Myös nykyisin mm raiskausjutut on lähes yhtäkaikki kantaruotsalaisten puuhia, ei suinkaan lähi-idän / afrikan mamujen tekemiä. Mitäs näistä. Mutta lue nyt kuitenkin se artikkeli kokonaan, mieti uudelleen mitä tuli luettua sekä seuraa sen perusteella hiukan mitä google tarjoaa, ties vaikka löydät lisää urbaaneja legendoja...
Olen myös kuullut että savolainen kalakukko on urbania legendaa, kyseessä on puhtaasti Kuopion Lidlin kalapuikko, jossa leivitystä luullaan usein taikina kuoreksi.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
teppo
Perry Mason

Pika Juoksija kirjoitti: Jos oikein tarkoiksi aletaan, Peter Mangs kirjoitetaan usein listoilla ruotsalaiseksi. Hän on syntynyt Ruotsissa, mutta hänellä on suomenruotsalaiset juuret.
Luettelin ne henkilöt, jotka tai joiden vanhemmista kumpikaan ei tietojeni mukaan ollut ruotsalainen, siksi en Peteriä. Jos väität, että "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä" ja käytät perusteluna listaa raaista rikoksista, jotka eivät ole ruotsalaisten tekemiä, niin et ole kovin looginen.
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

teppo kirjoitti:
Pika Juoksija kirjoitti: Jos oikein tarkoiksi aletaan, Peter Mangs kirjoitetaan usein listoilla ruotsalaiseksi. Hän on syntynyt Ruotsissa, mutta hänellä on suomenruotsalaiset juuret.
Luettelin ne henkilöt, jotka tai joiden vanhemmista kumpikaan ei tietojeni mukaan ollut ruotsalainen, siksi en Peteriä. Jos väität, että "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä" ja käytät perusteluna listaa raaista rikoksista, jotka eivät ole ruotsalaisten tekemiä, niin et ole kovin looginen.
Tarkoitukseni ei ollut laatia mitään listaa, joka todistaa mikä kansanryhmä on tehnyt mitäkin. Pahoittelen jos sait viestistäni sen käsityksen. Mainitsemani tapaukset ovat siitä raaemmasta päästä, jotka tulivat ensimmäisenä mieleeni. Tapauksia, jotka herättivät paljon huomiota. Tapauksia, joiden tekijät edustavat montaa eri ryhmää, mutta eivät Sylvesterin "suurta osaa" jugoslaaveja.
Googlaus on helppoa ja hakukoneiden avulla on kyllä helppo todeta ruotsalaisten edustus henkirikoksissa. Vai oletko sitä mieltä, että olen väärässä?
SYLWAR
Perry Mason

Tarkoitukseni ei ollut laatia mitään listaa, joka todistaa mikä kansanryhmä on tehnyt mitäkin. Pahoittelen jos sait viestistäni sen käsityksen. Mainitsemani tapaukset ovat siitä raaemmasta päästä, jotka tulivat ensimmäisenä mieleeni. Tapauksia, jotka herättivät paljon huomiota. Tapauksia, joiden tekijät edustavat montaa eri ryhmää, mutta eivät Sylvesterin "suurta osaa" jugoslaaveja.
Googlaus on helppoa ja hakukoneiden avulla on kyllä helppo todeta ruotsalaisten edustus henkirikoksissa. Vai oletko sitä mieltä, että olen väärässä?
Olet, google ei tee aina autuaaksi, jos tietämys ja vanhat jutut käsiteltävästä aiheesta puuttuu.
Esimerkiksi äkkiä lottoan että hyvin moni foorumilainen tietää Suomessa otsikoihin nousseen "Osmo Lusu Ahlqvistin" tapauksen todelliset taustat, henkilöt ja miten se oikeasti menee, mutta sinä et sitä tietoa tule koskaan löytämään wikipediasta tai todennäköisesti mistään muualtakaan. Et varsinkaan mistään virallisista lähteistä. Täällä saattaa olla ehkäpä jotain osittaista tietoa siitä jokinlaisena tietona, kun osaa hiukan miettiä lukemaansa.

Tuossa on linkissä pikakirmaajalle hiukan iltasatua luettavaksi, niin ehkäpä tilanne jugojen osalta alkaa hahmottua hiukan enempikin, sekä myös kokonaiskuva varsinkin siitäkohtaa, ettei Ruotsin alamaailma ole koskaan ollut edes verrattavissa Suomen vastaavaan. Näitä juttuja ei haeskella niin vain pelkastään googlella, kuten Suomen osalta aika usein onnistuu jo johtuen siitä, että Suomen kuviot on aika marginaaliset Ruotsiin ja Tanskaan verrattuna. Varsinkin kun joiltan osilta Ruotsin ja Tanskan alamaailman kuviot on liittyneet toisiinsa paljon vahvemmin, kuin Ruotsilla naapurimaahansa Suomeen ja jo paljon ennen kuin EU oli edes suunnitteilla. Tuosta hiukan ihmeteltävää noin alkuun, setä alkaa olla sen verran vanha, ettei aina dementtisistä oireista johtuen muista, mistä etsiä wikipediasukupolvelle tietoa, varsikaan vaaditussa sähköisessa muodossa, kun Suomen kirjastoista tuskin tuotakaan mahtanee löytyä.
https://books.google.se/books?isbn=9113020234

Etsi jostain käsiisi koko opus ja lue se, sekä seuraa siitä jälkiä vanhempiin juttuihin, niin ehkä sinulla alkaa valkenemaan miksi google ei oikein toimi näissä jutuissa.
40.346°S 176.5402°E
teppo
Perry Mason

Pika Juoksija kirjoitti: Tarkoitukseni ei ollut laatia mitään listaa, joka todistaa mikä kansanryhmä on tehnyt mitäkin.
Sitten ei olisi kannattanut kirjoittaa "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä." ja listata perään esimerkkejä, jotka oikeasti mamutaustaisia.
Pika Juoksija kirjoitti:Pahoittelen jos sait viestistäni sen käsityksen.
Tuo on ns. trump-pahoittelu, jossa et pahoittele omaa ryssimistäsi vaan syytät muita siitä, etteivät ymmärrä sinua.
Pika Juoksija kirjoitti:Mainitsemani tapaukset ovat siitä raaemmasta päästä, jotka tulivat ensimmäisenä mieleeni. Tapauksia, jotka herättivät paljon huomiota. Tapauksia, joiden tekijät edustavat montaa eri ryhmää, mutta eivät Sylvesterin "suurta osaa" jugoslaaveja.
Sinun olisi kannattanut ilmaista "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ei-jugóslaavien tekemiä", jos olisit halunnut, että väitteesi olisi linjassa esimerkkilistasi kanssa.
Pika Juoksija kirjoitti: Googlaus on helppoa ja hakukoneiden avulla on kyllä helppo todeta ruotsalaisten edustus henkirikoksissa. Vai oletko sitä mieltä, että olen väärässä?
Ruotsissa tehdään noin sata henkirikosta vuosittain. Tarkat tilastot löytyvät tekopaikoista, tekotavoista ja muusta mutta minun on kyllä pakko tunnustaa, että en onnistu googlettamaan yksinkertaista tietoa, siitä, kuinka suuri osa tekijöistä on ruotsalaisia, kuinka suuri osa kantaruotsalaisia ja monenko syntymämaa on esim. entinen Jugoslavia.

Mistä löysit tilastot?
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

SYLWAR kirjoitti: https://books.google.se/books?isbn=9113020234

Etsi jostain käsiisi koko opus ja lue se, sekä seuraa siitä jälkiä vanhempiin juttuihin, niin ehkä sinulla alkaa valkenemaan miksi google ei oikein toimi näissä jutuissa.
Siis google ei mielestäsi oikein toimi, mutta tarjoat sitä kuitenkin itse tietolähteeksi?
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

Tarkoitukseni ei ollut laatia mitään listaa, joka todistaa mikä kansanryhmä on tehnyt mitäkin.
teppo kirjoitti:Sitten ei olisi kannattanut kirjoittaa "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä." ja listata perään esimerkkejä, jotka oikeasti mamutaustaisia.
Aivan hyvin voin kirjoittaa noin. Se että et ymmärtänyt, etteivät listaamani tapaukset ole täysin kytköksissä toisiinsa mamu/kantaruotsalaisnäkökulmasta katsoen, on enemmänkin sinun ongelmasi, jota voin vain pahoitella. Ja pahoittelen todellakin, jos et tajua edes nyt kun yritän selventää sinulle pointtiani.

Pahoittelen jos sait viestistäni sen käsityksen.
teppo kirjoitti:Tuo on ns. trump-pahoittelu, jossa et pahoittele omaa ryssimistäsi vaan syytät muita siitä, etteivät ymmärrä sinua.
Täällä voi lukea paljon viestejä, joissa kirjoittaja, tai lukija eivät ymmärrä toisiaan. En minäkään ymmärrä kaikkea lukemaani. Kuinka siis kaikki voisivat ymmärtää minua? Luin itse lähettämäni viestit uudelleen. Kyllä, voi olla että ymmärtää väärin, jos ei halua, tai omaa kykyä ymmärtää, tai sitten ei vaan tajua omaa tyhmyyttään. Valitse itse mihin kategoriaan haluat kuulua.
Mutta se ymmärtääkö väärin tai oikein, on eri asia kun puhutaan faktoista. Edelleen, kiinnitin huomiota Sylvesterin heittoon jugoslaaveista. Minulle tässä ei ole kysymys siitä ymmärtääkö, vaan siitä miten asia on. Tiedän, että myös jugoslaavit ovat syyllistyneet Ruotsissa henkirikoksiin ja viisivuotiaskin ymmärtää, että he ovat syyllistyneet myös muihin rikoksiin. Sylvesteri ei tiedä, miten suuri osa heistä on syyllistynyt henkirikoksiin, mutta on ymmärtävinään, että se ryhmä on suuri ja vastaa Ruotsin raaimmista henkirikoksista. Kysymys siis kuuluu, miten suuri ja milloin sitä ryhmää voidaan todellakin kutsua suureksi? Voisin kysyä myös, onko se ryhmä suuri jos suomalaisiakin elinkautisvankeja on enemmän?

Mainitsemani tapaukset ovat siitä raaemmasta päästä, jotka tulivat ensimmäisenä mieleeni. Tapauksia, jotka herättivät paljon huomiota. Tapauksia, joiden tekijät edustavat montaa eri ryhmää, mutta eivät Sylvesterin "suurta osaa" jugoslaaveja.
teppo kirjoitti:Sinun olisi kannattanut ilmaista "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ei-jugóslaavien tekemiä", jos olisit halunnut, että väitteesi olisi linjassa esimerkkilistasi kanssa.
Olisin toki voinut sen niinkin ilmaista. Mutta nyt en vaan tehnyt sitä, koska pointtini oli se, etteivät jugoslaavit vastaa mitenkään raaimmista henkirikoksista Ruotsissa. Voisitko jo jotenkin ymmärtää tämän, vai kuinka monta kertaa minun pitää se toistaa?

teppo kirjoitti:Ruotsissa tehdään noin sata henkirikosta vuosittain. Tarkat tilastot löytyvät tekopaikoista, tekotavoista ja muusta mutta minun on kyllä pakko tunnustaa, että en onnistu googlettamaan yksinkertaista tietoa, siitä, kuinka suuri osa tekijöistä on ruotsalaisia, kuinka suuri osa kantaruotsalaisia ja monenko syntymämaa on esim. entinen Jugoslavia.
On usein vaikeaa löytää yksinkertaista tietoa. Joskus joutuu turvautumaan jonkun toisen kaivamaan tietoon ja käyttää sitä oikotienä. Minä löydän kyllä paljon infoa aiheesta, joka perustuu faktaan, ei siihen miten joku ymmärtää.

Et vastannut kysymykseeni: Olenko mielestäsi väärässä siinä, kun kirjoitan, että ruotsalaiset vastaavat itse kaikkein raaimmista henkirikoksista Ruotsissa?
teppo kirjoitti:Mistä löysit tilastot?
Esim. brå.se sivuilta. Ei aina aivan uunituoretta infoa tosin, näitä tutkimuksiahan ei tehdä jatkuvasti.
GRUPPER FRÅN VISSA URSPRUNGSOMRÅDEN
ÄR MER ÖVERREPRESENTERADE ÄN ANDRA
Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel vissa delar av
Afrika, till exempel Nordafrika, och Västasien. De som kommer från västra
Europa, Sydostasien och USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland tillhör
de grupper som i minst utsträckning är misstänkta för brott bland de utrikes
födda. Det som utmärker de områden, där de som invandrat till Sverige
i särskilt stor utsträckning är misstänkta för brott, är att levnadsbetingelserna
där skiljer sig från levnadsbetingelserna i västländer. Därtill kommer
att de som kommer från dessa områden ofta ”tvingats” lämna sitt hemland
10
som flykting medan de som kommer från västländer oftast kommer utifrån
ett mer fritt val.
Men nordafrikaners högre överrisk innebär inte att personer från Nordafrika
svarar för en stor del av den misstänkta brottsligheten i Sverige. Deras
andel är tvärtom mycket liten. De som dominerar är i stället nordbor.
Personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör närmare 5 procent
av de misstänkta medan personer från Nordafrika utgör 0,7 procent.
Det hänger naturligtvis bland annat samman med att det inte finns särskilt
många personer i Sverige som är födda i Nordafrika. Antalet invandrare
från de nordiska grannländerna är mycket större.

http://www.bra.se/download/18.cba82f713 ... landet.pdf
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack

Pika Juoksija kirjoitti:
SYLWAR kirjoitti: https://books.google.se/books?isbn=9113020234

Siis google ei mielestäsi oikein toimi, mutta tarjoat sitä kuitenkin itse tietolähteeksi?
"Din sökning – isbn:9113020234 – matchade inga bokresultat."
Vastaa Viestiin