Nainen ryöstettiin Mikkelissä, poliisi pihtaa tuntomerkkejä!

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Samppalainen
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: To Loka 27, 2016 4:25 pm

Nainen ryöstettiin Mikkelissä, poliisi pihtaa tuntomerkkejä!

Viesti Kirjoittaja Samppalainen »

Mietin kauan laittaa tämä "lööpit, jotka eivät" -ketjuub, koska tämänkertainen rikos on kuitenkin suht lievä, vaikka mistäpä sitä tietää mitä tuolla meni. Ketjun perustamista taas puolsi ihmeellinen suojatiedotus eli nuo "tuntomerkit" ja se, ettei varmasti ole ainoa rikos jengiltä/tekijältä. Eihän nuo välttämättä tietenkään ole aiemmin yhdessä liikkuneet, mutta en usko että olisi ensimmäinen tai viimeinenkään rikos itse ryöstäjältä. Ja yhteistuumin olivat tuon tehneet, koska luikkivat eri suuntiin kuin rotat rottailun jälkeen. Sitäkään ei kerrottu oliko ryöstäjä myös se, joka kohdisti uhriin väkivaltaa?

Eikö siis laukuttomana poliisin kanssa keskustellut nainen ole osannut kertoa tarkempia tuntomerkkejä keskellä päivää tapahtuneesta ryöstöstä, jota leikkisän poliisitiedotteen otsikko kuvaa sanalla 'laukun sieppaus' vai onko poliisilla ollut se tuttu poliisihallinnon määrämä informaatiokuristin päällä?

Rikoslaissa sieppaus liittyy aina ihmisen sieppaamiseen, niistä on täälläkin jokunen esimerkki. Itse tekstissä on sentään itse tapahtuneen kohdalla oikea termi käytössä eli anastus, koska sen alle sijoittuu ryöstöt ja varkaudet(myöd kavallukset). Tätä kuuluisi tutkia ryöstönä, sillä suunnitelmallinen tönäisy on väkivaltaa - etenkin kun sen varjolla tehtaillaan mahdollisesti suurtakin haittaa rikoksen uhrille ottamalla haltuun hänen omaisuuttaan.

Melkoista vuodatusta puolestani, mutta vereni kiehuu lukiessani näistä ja etenkin kun tekijöitä vielä suojellaan, ettei vaan maine mene kaikilta - kumpia sitten lienevätkään. Tässä ei toki mainita seuruetta, joten ei ole kuin yksi vaihtoehto...
Itse poliisitiedote tässä(mannellehan tämä haisee, mutta se seurue puuttuu ja mielikuva pakenevista romaninaisista hameineen kangertaa):

"
Laukun sieppaus Mikkelissä sunnuntaina
13.11.2016 Itä-Suomi

Mikkelin keskustassa Vuorikadun ja Mikonkadun kulmalla anastettiin naiselta käsilaukku.

Nainen oli ollut klo 12 aikoihin kävelemässä kohti keskustaa, kun hänen takaansa oli tullut 4-5 hengen ryhmä, jossa oli ollut miehiä ja naisia. Ryhmä oli naista ohittaessaan tönäissyt häntä ja tässä samassa yhteydessä oli laukku anastettu. Anastuksen jälkeen ryhmä oli hajaantunut. Naiselle ei aiheutunut tapahtumassa vammoja.

Yhdellä tekijöistä oli ollut punainen takki, muilla oli vaatetuksena ollut tummat vaatteet.

Poliisipartiot eivät tavoittaneet tekijöitä etsinnöistä huolimatta.
( :roll: /Samppalainen)

Poliisi pyytää tapauksesta vihjeitä joko vihjepuhelimeen 02954 15232 tai vihejsähköpostiin: [email protected].

Lähde: Poliisi
“Ajattele miten tyhmä keskiverto ihminen on ja pidä mielessä, että puolet heistä on sitäkin tyhmempiä.”
- George Carlin
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Nainen ryöstettiin Mikkelissä, poliisi pihtaa tuntomerkk

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Muutama punatakkinen ja lukemattomia tummavaatteisia ihmisiä nähty Oulussa.

:roll:

Epäilyttää heti tekijöiden alkuperä kun ei kerrota oikeita tuntomerkkejä. Tästä saa suvakit syyttää pelkästään itseään.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Juhani Saari
Harjunpää
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:34 pm

Re: Nainen ryöstettiin Mikkelissä, poliisi pihtaa tuntomerkk

Viesti Kirjoittaja Juhani Saari »

Tekijä lienee ihan suomalainen, mutta rajakeilla on taas kova arpominen..
Vastaa Viestiin