Oliko seurueella riitaa?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Tätä heiltä ihmetellen heti tapahtumien jälkeen kysyttiin - miksi ei he nähneet Gustafssonia - ja pojat kertoivat, että luulivat sitä vaatemytyksi.( vapaasti ulkomuistista faktoja lainaten )
Luepas noi kuulustelut 60-luvulta uudestaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti: Tätä heiltä ihmetellen heti tapahtumien jälkeen kysyttiin - miksi ei he nähneet Gustafssonia - ja pojat kertoivat, että luulivat sitä vaatemytyksi.( vapaasti ulkomuistista faktoja lainaten )
Luepas noi kuulustelut 60-luvulta uudestaa.
Tämä oli kuule siitä lehtijutusta - oliko se nyt jo seuraavalta päivältä - ei katos kuulustelijat vielä ehtineet poikia pelästyttämään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Oisko ollut siinä samssa jutussa, että joku sanoi "jättäkkää ne rauhaan" ja saman päivän Uudessa Suomessa: pojat kiikaroivat lahden toiselta puolelta", tai : lintupojat kiertelivät rantoja jo kello kolmelta aamulla, jne.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Oisko ollut siinä samssa jutussa, että joku sanoi "jättäkkää ne rauhaan" ja saman päivän Uudessa Suomessa: pojat kiikaroivat lahden toiselta puolelta", tai : lintupojat kiertelivät rantoja jo kello kolmelta aamulla, jne.
No en tiedä - mutta se oli se sama juttu jossa pojat näkivät mahdollisen murhaajan mutta ei nähneet Gustafssonia teltalla.

Mutta Gustafsson on jokatapauksessa liikkunut teltasta ulos - ja voihan olla, että Gustafsson kuoleman kielissään teki vaan hieman pidemmän kierroksen ja palasi hoiperrellen takaisi teltalle kuin bumerngi - eikä se tee hänestä murhaajaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

teemu kirjoitti: Kertomus tuomittiin kokonaisuudessaan olemaan ilman merkitystä asiaa arvioitaessa KO:ssa. Tuomio koskenee myös läsnäolotietoja.
Eli oikeudessa ei kiistetty Sahakankaan mukana olleita henkilöitä.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Kovasti täällä siteerataan Merivuokon juttuja. Eli yhden niistä henkilöistä, jotka Urho suututti kommenteillaan. On suuri tappio tällekin palstalle, että Merivuokko ei enää osallistu Urhon takia keskusteluun.

Jos luet tätä Vuokkoseni, sinä silminnäkijä, niin ei muuta kuin avaat tunnuksen ja hyppäät kehään.

Terkut myös Wagnerille ja Marita Kuokkaselle.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Maza kirjoitti:Kovasti täällä siteerataan Merivuokon juttuja. Eli yhden niistä henkilöistä, jotka Urho suututti kommenteillaan. On suuri tappio tällekin palstalle, että Merivuokko ei enää osallistu Urhon takia keskusteluun.
Onkos Mazalla muistissa jokin erityinen juttu :shock: En muista Merivuokkoa kauheasti suututtaneeni. Itse nimenomaan, varsinkin alussa, puolustin Merivuokkoa, ja suhtauduin häneen positiivisesti, koska hänen paikallistuntemuksensa ja sisaruutensa yhteen avaintodistajaan toi jotain lisäarvoa keskusteluun. Vaihdoimme joskus pari yksityisviestiäkin.

Myöhemminhän Merivuokko ns. sekosi päästään yhdessä Marika Kuokkasen kanssa, ja hankkivat lopulta bännin ahdisteltuaan yksityisesti yhtä kirjoittajaa.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Maza kirjoitti:
Eli oikeudessa ei kiistetty Sahakankaan mukana olleita henkilöitä.
Gustafsson kiisti tunteneensa Sahakangasta tai tavanneensa häntä Bodomilla helluntaina 1960. Enempi kiistäminen oli tarpeetonta. Oikeus totesi mukana olleista henkilöistä, että yksi oli kuollut ja ettei kahden henkilöllisyyttä saatu selvitettyä Sahakankaan antamien tietojen perusteella. Henkilöiden jääminen selvittämättä kuului ryhmään huomattavat epätarkkuudet, joka kokonaisuutena vaikutti siihen, ettei kertomukselle annettu merkitystä.

KO:n päätöksestä:
on hyvin mahdollista, että vasta yli 40 vuotta tapahtumien jälkeen esille tulleen Sahakankaan kertomus, jonka kertomuksen paikkansa pitävyyttä olennaiselta osalta ei voida tarkistaa, ei vastaa todellista tapahtumien kulkua.
Mielestäni kukaan ei ole kertonut tunnistettavasti nähneensä Sahakankaan seuruetta Bodomilla helluntaina 1960.
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Viesti Kirjoittaja Samson »

Vähintään jonkinmoista riitaa seurueella "metskaamisesta" päätellen oli. Tai eihän tuo pvk-merkintä nyt tuota 100 % todista. Varmaankin tuli "isompaakin" riitaa, mutta tuosta ei ilmeisesti minkäänlaista todistusta ole enää olemassa, paitsi 3 uhria ja yksi loukkaantunut, sekä psyykkisesti että fyysisesti.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Metskaaminen = onkimista.
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Viesti Kirjoittaja Samson »

konsta kirjoitti:Metskaaminen = onkimista.
:shock: Jos näin on, niin sitten kaatui tuo teoria. :lol: Juu, en tiedä sitten oliko riitaa vai ei, mutta veikkaisin että oli aika kovakin riita lopulta :lol:
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Jospa päiväkirjassa lukeekin "melskata"?
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Maza kirjoitti:Jospa päiväkirjassa lukeekin "melskata"?
Maatalon poikana et tietenkään osaa slangia. Sitä paitsi: päiväkirjassa ei lue: metskata, vaan metskaamassa. Joten sinun väännöksesi olisi melskaamassa, jollaista sanaa ei käytetty. :wink:
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Viesti Kirjoittaja Samson »

Pharaoh kirjoitti:
Maza kirjoitti:Jospa päiväkirjassa lukeekin "melskata"?
Maatalon poikana et tietenkään osaa slangia. Sitä paitsi: päiväkirjassa ei lue: metskata, vaan metskaamassa. Joten sinun väännöksesi olisi melskaamassa, jollaista sanaa ei käytetty. :wink:
Eikö "melskaamassa"-sanaa muka ole käytetty :shock: Itse olen ollut ainakin joskus melskaamassa pihalla jne. Ja olen nähnyt ihmisiä melskaamassa ? Hassua tämä suomen kieli. No, eiköhän tuossa joka tapauksessa onkimista tarkoitettu tuolla "metskaamisella". Itse luulin vielä jonkin aikaa sitten, että "metskaaminen" on joku väännös metelöimisestä. :D
Eli: "Seppo oli ulkona metelöimässä (metskaamassa)" :)
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Samson kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti:
Maza kirjoitti:Jospa päiväkirjassa lukeekin "melskata"?
Maatalon poikana et tietenkään osaa slangia. Sitä paitsi: päiväkirjassa ei lue: metskata, vaan metskaamassa. Joten sinun väännöksesi olisi melskaamassa, jollaista sanaa ei käytetty. :wink:
Eikö "melskaamassa"-sanaa muka ole käytetty :shock: Itse olen ollut ainakin joskus melskaamassa pihalla jne. Ja olen nähnyt ihmisiä melskaamassa ? Hassua tämä suomen kieli. No, eiköhän tuossa joka tapauksessa onkimista tarkoitettu tuolla "metskaamisella". Itse luulin vielä jonkin aikaa sitten, että "metskaaminen" on joku väännös metelöimisestä. :D
Eli: "Seppo oli ulkona metelöimässä (metskaamassa)" :)
Huak, viidennentuhannennen kerran, sen lapun tulkintaan ei kannata uhrata energiaansa, kirjoitusta on jälkikäteen manipuloitu. Esim. z aikaa ja muitakin kohtia.
Vastaa Viestiin