Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Valvoja: Moderaattorit
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Varusmiehillä tuskin, mutta kantahenkilökunnalla joka moottorimarssin on suunnitellut kyllä. Viimeisimmän tiedon mukaan tuosta menee 14 taajamajunaa ja 7 tavarajunaa vuorokaudessa, tavarajunat pääosin öisin jolloin radalla on vähemmän muuta liikennettä. Tosin varusmiehilläkin on aika hyvin Draksvikin seisakkeen aikataulut tiedossa...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Kas kun henkilökuntaa ei velvoiteta tiedottamaan ruuhkistakin.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Tuohan oli useamman pv:n ajoneuvon moottorimarssi, josta tuo onnettomuusauto oli ensimmäisenä. Noissa kantahenkilökunta määrää ajoreitin, lähtöajan, marssinopeuden jne. Ei noissa varusmiehet itse päätä missä ja milloin ajelevat, kuten eivät yleensä muulloinkaan pv:n alueiden ulkopuolella ajaessaan.stalkkeri kirjoitti:Kas kun henkilökuntaa ei velvoiteta tiedottamaan ruuhkistakin.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
- Tuomion Pasuuna
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3484
- Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
En ole alan asiantuntija, mutta kuulostaa erikoiselta, että marssisuunnitelmat tahdistettaisiin aina juna-aikataulujen mukaan. Sen luulisi olevan tosi hankalaa. Kun yleensäkinhän toiminta tasoristeyksissä perustuu siihen, että paikan päällä katsotaan onko juna tulossa ja tarvittaessa pysäytetään.
-
- Agentti Scully
- Viestit: 684
- Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:34 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
En usko minäkään. Jos jollekin tuossa lähistöllä asuvalle hemmolle antais miljoonan ja punakeltaisen puomin, se huolehtisi tasoristeyksen turvallisuudesta n. 15v. Työllisyyskin paranisi.jkkke kirjoitti:Ilmeisesti 45 asteenkulmassa "takaapäin" on juna tullut, rekanhytistä melkolailla mahdoton nähdä ellei ole tuttupaikka ja osaa katsoa.
Tollaset paikat olis suhthalpoja muuttaa radanylitys paikka 90 asteiseks eli näkee paljon helpommin oikealle ja vasemmalle tulosuunnasta riippumatta, ei oikeasti vaatisi mitään miljoonaa per risteys vaan 2000-10000 euroa jos kolme eri työmiestä käy kaatamassa puut ajamassa maata ja tekemässä ojat ym. Leventää vaan tietä siitä radan vierestä sellaseks että siihen saa auton niin että varmasti näkee.
en voi mitenkään uskoa miten muka maksaa miljoonan laittaa radanylitys paikka turvalliseksi niinkuin aikaisemmissa viesteissä annettiin olettaa,ehkä luin liikanopeasti.. ehkä kannattas valtionkin kilpailuttaa silloinkun siihen on aihetta. Ja vaikka maksaski ni maksetaanhan me suomalaiset autoilijat aika sievonen summa jokavuosi autoveroa ja käyttömaksuja luulis että olis tiet turvallisia, no eihän ne ole...
Kun puolustusvoimien ajoneuvot kulkevat saattueessa vastuu turvallisuudesta on saattueen johtajalla. Selvästi tässä tapauksessa on laiminlyöty liikenteenohjaus. Outoa jos vain turma-auton kuski on rikoksesta epäiltynä.
-
- Scooby-Doo
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma Syys 28, 2015 1:03 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sa ... -vahentaa/
Tasoristeyksen korvaaminen sillalla maksaa puolesta miljoonasta kahteen miljoonaan euroon, joskus kustannukset voivat nousta jopa 3,5 miljoonaan euroon. Puolipuomivarustus maksaa noin 200 000 – 250 000 euroa yhtä tasoristeystä kohti.
Puomin tekemiseenhän kuuluu: puun kaato, sahaus, maalaus, metalliosat, kuljetus jumalan selän taa työmiehetki sinne, automatisointi.
Tasoristeyksen korvaaminen sillalla maksaa puolesta miljoonasta kahteen miljoonaan euroon, joskus kustannukset voivat nousta jopa 3,5 miljoonaan euroon. Puolipuomivarustus maksaa noin 200 000 – 250 000 euroa yhtä tasoristeystä kohti.
Puomin tekemiseenhän kuuluu: puun kaato, sahaus, maalaus, metalliosat, kuljetus jumalan selän taa työmiehetki sinne, automatisointi.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Tuon tasoristeyksen kanssa niitä ei tarvitse paljoa tahdistaa, siitä kun menee juna noin tunnin välein. Käyttävät tuota tasoristeystä sen verran usein, että pyrkivät siihen etteivät siinä joutuisi pysähtymään vaan pääsisivät yhtenä letkana yli.Tuomion Pasuuna kirjoitti:En ole alan asiantuntija, mutta kuulostaa erikoiselta, että marssisuunnitelmat tahdistettaisiin aina juna-aikataulujen mukaan. Sen luulisi olevan tosi hankalaa. Kun yleensäkinhän toiminta tasoristeyksissä perustuu siihen, että paikan päällä katsotaan onko juna tulossa ja tarvittaessa pysäytetään.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Eli tuo nykyinen junien kulunvalvontajärjestelmä on laskenut hintaa, muutama vuosi sitten vielä uutisointiin hinnaksi 900000-1000000. Hyvä vain jos hinnat ovat laskeneet.Tappajanpoika kirjoitti:http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sa ... -vahentaa/
Tasoristeyksen korvaaminen sillalla maksaa puolesta miljoonasta kahteen miljoonaan euroon, joskus kustannukset voivat nousta jopa 3,5 miljoonaan euroon. Puolipuomivarustus maksaa noin 200 000 – 250 000 euroa yhtä tasoristeystä kohti.
Puomin tekemiseenhän kuuluu: puun kaato, sahaus, maalaus, metalliosat, kuljetus jumalan selän taa työmiehetki sinne, automatisointi.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
-
- Axel Foley
- Viestit: 2287
- Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Miksi siihen pitäisi puomi laittaa? Molemmin puolin vedetään hieman piuhaa ja sensorit, jotka näyttävät lähestyvän junan. Jos juna lähestyy niin ylityspaikalle syttyy punainen valo, kun sensorit eivät havaitse mitään palaa vihreä valo.
Yksinkertaista ja halpaa.
Yksinkertaista ja halpaa.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Mihin Puolustusvoimissa on kiire; odottamaan.
Olisiko turvallinen, valvotun radanylityspaikan käyttäminen ollut kohtuuton uhraus? Ehkä siinä olisi 3 minuuttia pidempään mennyt.
Olisiko turvallinen, valvotun radanylityspaikan käyttäminen ollut kohtuuton uhraus? Ehkä siinä olisi 3 minuuttia pidempään mennyt.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
https://yle.fi/uutiset/3-9907750
Rivien välistä voi lukea, että onnettomuusauton kuljettaja saattaa olla vielä nukutettuna.
Näkyvyysolosuhteet ovat nyt poliisin mielenkiinnon kohteena. Jos radassa todella on kiskobussin tulosuunnassa mutka, se vaikuttaa jo paljon junan näkyvyyteen etenkin lumipyryssä. Oliko kuljettajalla todella 10 sekuntia aikaa huomata kiskobussi?Poliisi tutkii, kuinka kauas Raaseporin turmapaikalla näki – vakavasti loukkaantuneita ei voida vielä kuulla
Poliisi aikoo tällä viikolla kuulustella autosaattueessa seuraavana tulleen auton varusmiehiä. Näkyvyysolosuhteista tehdään rekonstruktio.
30.10.2017 klo 15:15
Raaseporin onnettomuudessa vakavasti loukkaantuneita ei ole vielä päästy kuulemaan näiden terveydentilan takia. Henkilöjunan ja puolustusvoimien ajoneuvon yhteentörmäyksessä viime viikolla kuoli neljä ihmistä.
Vakavasti loukkaantui armeijan auton kuljettaja sekä kolme auton lavalla kyydissä ollutta varusmiestä. Kaikki neljä vakavasti loukkaantunutta ovat vielä Töölön sairaalassa.
Tutkintaa johtava komisario Ilkka Kantola Länsi-Uudenmaan poliisista sanoo, että vakavasti loukkaantuneille annetaan vielä aikaa toipua. Kuulustelut aloitetaan vasta, kun heidän tilansa on tarpeeksi vakaa.
– Käsitykseni mukaan osaa pidetään ilmeisesti vielä jonkin näköisessä nukutuksessa. Me emme saa yksityiskohtaisia tietoja, kun lääkärit vetoavat salassapitovelvollisuuteen, Kantola kertoo.
Tällä viikolla on tarkoitus kuulustella turma-auton takana autosaattueessa seuraavana ajaneen auton kuljettajanhytissä istuneita varusmiehiä. Onnettomuudessa olleen auton takana ajoi neljä muuta puolustusvoimien ajoneuvoa.
Tutkintaa jatketaan muun muassa onnettomuushetken näkyvyysolosuhteiden rekonstruktoinnilla.
Viime viikolla poliisi puhutti alustavasti yhtä onnettomuusauton hytissä ollutta, lievemmillä vammoilla selvinnyttä varusmiestä. Varusmies kertoi, että junan tulo oli tullut yllätyksenä; mikään ei ollut viitannut sen tulemiseen.
Rivien välistä voi lukea, että onnettomuusauton kuljettaja saattaa olla vielä nukutettuna.
-
- Sabrina Duncan
- Viestit: 375
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2011 9:38 am
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Ei isojen autojen kanssa ajella missä ja milloin sattuu mutta sen verta täsmennän että varusmiehet ajavat myös henkilöautoilla hyvin monenlaisia pv:n ajoja ja useasti niihin liittyy esim. virkaa tekevien vientiä illanviettoihin/tilaisuuksiin/lentokentälle ja tällöin on auton kanssa usein useitakin tunteja aikaa kuluttaa miten ja missä lystää.Rescuer kirjoitti:Tuohan oli useamman pv:n ajoneuvon moottorimarssi, josta tuo onnettomuusauto oli ensimmäisenä. Noissa kantahenkilökunta määrää ajoreitin, lähtöajan, marssinopeuden jne. Ei noissa varusmiehet itse päätä missä ja milloin ajelevat, kuten eivät yleensä muulloinkaan pv:n alueiden ulkopuolella ajaessaan.stalkkeri kirjoitti:Kas kun henkilökuntaa ei velvoiteta tiedottamaan ruuhkistakin.
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2874
- Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
- Paikkakunta: Rannikolla tuulee
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Onnettomuustutkintakeskus: Raaseporin turmaristeys suljettava. OTKESin mukaan tasoristeys on suljettava välittömästi liikenteeltä, kunnes olosuhteita on parannettu.
Onnettomuustutkintakeskus (OTKES) esittää Raaseporissa sijaitsevaa Skogbyn tasoristeystä suljettavaksi toistaiseksi. OTKESin mukaan tasoristeystä ei pitäisi käyttää ennen kuin sen turvallisuutta on parannettu.
Tutkijat havaitsivat Skogbyn tasoristeyksen olevan erityisen vaarallinen.
Tutkijoiden mukaan tien ja radan välinen kohtauskulma on liian pieni. Tien ja radan kohtauskulmaksi mitattiin 43 astetta, kun virallisten määräysten mukaan kohtauskulman tulee olla vähintään 58,5 astetta. Yleensä kohtauskulma on 72–90 astetta.
Tutkinnassa todettiin myös, että idästä tasoristeystä lähestyttäessä ns. näkemäalue on liian pieni. Turmaristeyksen näkemäalue on kahdeksan metrin päässä risteyksestä 480 metriä, vaikka sen pitäisi olla 720 metriä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005450062.html
Onnettomuustutkintakeskus (OTKES) esittää Raaseporissa sijaitsevaa Skogbyn tasoristeystä suljettavaksi toistaiseksi. OTKESin mukaan tasoristeystä ei pitäisi käyttää ennen kuin sen turvallisuutta on parannettu.
Tutkijat havaitsivat Skogbyn tasoristeyksen olevan erityisen vaarallinen.
Tutkijoiden mukaan tien ja radan välinen kohtauskulma on liian pieni. Tien ja radan kohtauskulmaksi mitattiin 43 astetta, kun virallisten määräysten mukaan kohtauskulman tulee olla vähintään 58,5 astetta. Yleensä kohtauskulma on 72–90 astetta.
Tutkinnassa todettiin myös, että idästä tasoristeystä lähestyttäessä ns. näkemäalue on liian pieni. Turmaristeyksen näkemäalue on kahdeksan metrin päässä risteyksestä 480 metriä, vaikka sen pitäisi olla 720 metriä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005450062.html
- On Anoi Kaa
- James Bond (George Lazenby)
- Viestit: 11798
- Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
- Paikkakunta: Syvä joki
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Luokitus oli 5 kymmenportaisella asteikolla, silti jää lukuisia 6- ja 7-luokiteltuja risteyksiä. Tehdäänkö niille mitään vai odotellaanko, että rysähtää ja 200km/h kulkeva matkustajajuna luikertelee pitkin tienoota kuin käärme?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
-
- Vähänniinkuharrastaja
- Viestit: 99
- Liittynyt: Su Elo 24, 2014 4:06 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Eikös tuo ollut tarkastettu turvalliseksi juuri pari kk aiemmin? Ja nyt se ei olekaan virallisten määräysten mukainen?