perhesuhdekeskustelut / Parisuhde

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

joey kirjoitti: ja josta häntä myös rangaistaan vaaleanpunaisella makkarilla. Itse uskoisin jälkimmäistä, en voi kuvitella vaaleanpunaista makuuhuonetta muutoin kuin rangaistusmuotona.
Olisi kyllä joillekin naisillekin rangaistus nukkua vaaleanpunaisessa huoneessa. Kuvottavaa.... Meillä on rauhoittavaa vihreänsinistä.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mulle olisi ainakin ihan ehdottomasti mitä hirvein rangaistus.

Mikä hitto siinä muuten on, että n. 95% suomalaisista makuuhuoneista on sinisiä tai sinivihreitä? Meidän makuuhuoneessa on tummanpunainen seinä ja ihan rauhallisesti olen ainakin tähän saakka nukkunut.
Primavera
Jane Marple

Mutta Joey hyvä, huomaahan noista sinun jutuistasi, että punaisessa huoneessa nukut. :wink:

Syynä sinivihreään sävyyn on se, että se rauhoittaa. Cool down.

Esim. rakentaja.fi:
Siirryttäessä keltaisesta kohti sinistä, kohdataan vihreä väri. Vihreä on varsin rauhoittava väri. Vihreä huonetila on jännitystä lieventävä, mm. mietiskelylle sopiva tila. Sininen on viileä turvallinen ja rauhoittava väri. Sinistä väriä kannattaa suosia keskittymiskykyä tarvitsevissa ja järkevää ajattelua kaipaavissa tiloissa. Se tasoittaa tunteen ja älyn tasapainoa, on apuna omien rajojen asettamisessa. Tilassa se on viileä, turvallinen ja rauhoittava. Keittiöön ja makuuhuoneeseen se sopii juuri rauhoittavuutensa vuoksi eikä se stimuloi näläntunnetta.
Punainenkin toki puolustaa paikkaansa seksuaalisten aktiviteettien keitaana http://www.sisustusinfo.fi/fm/Uusimmat- ... ssa-2.html:
Punainen on lämpimänä sävynä virkistävä ja elvyttävä. Se liittyy aktiivisuuteen ja vastakohtaisuuksiin. Punainen kuvastaa rohkeutta, menestystä ja seksuaalisuutta. Se piristää ja antaa voimia ja itseluottamusta ja auttaa pois masennuksesta. Punainen symboloi myös rakkautta.
Herkimmille ihmisille sopiikin paremmin punaisen vaaleammat sävyt kuten esim. roosa. Se on rauhoittava väri, jolla on feminiinisiä ja ravitsevia ominaisuuksia. Se on ihanteellinen makuuhuoneisiin, lastenhuoneisiin sekä tiloihin, joissa on toipilaita. Esim. erosta toipuvalle, roosa on hyvä väri, koska siihen yhdistetään rakkaus ja tuki.
Itse en pidä vaaleanpunaisesta väristä, joten itseäni se ie rauhoita, vaan lähinnä ärsyttää. Pidän sitä mummumaisena.
Viimeksi muokannut Primavera, Ke Helmi 06, 2008 7:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Ah, Primavera, olet niin hakoteillä.. Uskon, että parhaiten ihminen nukkuu ja rentoutuu sellaisen värin ympäröimänä, joka erityisesti miellytää omaa silmää. Punainen on mun lempiväri. Jos heräisin sinisestä huoneesta joka aamu, olisi mielen tasapainon järkkyminen lähellä :D Kaikilla jotenkin tuntuu olevan tiedossa, että "sininen nyt vaan rauhottaa", mutta mitään tarkkaa tietoa asiasta ei sitten olekaan. Esimerkiksi, ei ole kokeiltu punaisessa huoneessa nukkumista :wink:
Primavera
Jane Marple

joey kirjoitti:Ah, Primavera, olet niin hakoteillä.. Uskon, että parhaiten ihminen nukkuu ja rentoutuu sellaisen värin ympäröimänä, joka erityisesti miellytää omaa silmää. Punainen on mun lempiväri. Jos heräisin sinisestä huoneesta joka aamu, olisi mielen tasapainon järkkyminen lähellä :D Kaikilla jotenkin tuntuu olevan tiedossa, että "sininen nyt vaan rauhottaa", mutta mitään tarkkaa tietoa asiasta ei sitten olekaan. Esimerkiksi, ei ole kokeiltu punaisessa huoneessa nukkumista :wink:
Olitpas nopea. Muokkasin vielä viestiäni: katsopas vielä ylöspäin. Makuja on monia ja onneksi erivärisiä tapetteja ja maaleja menee kaupaksi. Näin kaikkien värien kauppiaat saavat rahaa.

Nukuin muuten lapsena monta vuotta punaisessa huoneessa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Meillä on mökillä sininen makuuhuone ja siellä kyllä nukuttaa parhaiten.
Tietysti raittiissa ilmassa oleilukin saattaa auttaa asiaa. 8)
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

värit vaikuttavat ihmiseen, eivätkä aina niin kuin itse luulee...

mä nukun minkä värisessä huoneessa vain mutta en diggaa sinisestä enkä vihreästä yhtään...olin tukehtua omaan sylkeeni kun vierailin ekaa kertaa nykyisen mieheni asunnossa (poikamiesboksi) sinistä unikkoa makkarissa ja keittiössä sekä sinisiä iittalan lasiastioita...sininen sohva ja paljon muuta sinistä...joka puolella..no onnistuneesti värimaailma on muuttunut hellästi mutta päättäväisesti...lähes kaikesta unikosta on päästy eroon :D (hempeän vaaleanpunainen kuuluu tytön huoneeseen....sitä löytyy sieltä sen verran että ei tarvitse enää muualle levitellä..)jaa no miehellä on pari vaaleanpunaista paitapuseroa....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Kratanghar
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kratanghar »

EDIT: Poistettu pyynnosta - RAID
Olisinko tehnyt toisin?
Tiina
Sherlock Holmes

Kratanghar kirjoitti:isä sanoo, että "ei se maailma oo ennenkää yhteen pilluun kattunut"..
Tuo on kyllä totta.
Sun isäs on harvinaisen viisas mies. :!:
Kratanghar
Susikoski

Olisinko tehnyt toisin?
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

samansuntaisia juttuja olen kuullut oman isäni suusta, se kun oli harvinaisen suorasanainen mies...jotenkin tuosta sitten olen ottanut opikseni ja tajusin jo varhaisessa vaiheessa että on turha kuvitella että on ainoa nainen maailmassa :wink: olenkin sitten pitänyt huolta että olen aina timmissä kunnossa ja varsinainen hunajainen vaikka ei sovi unohtaa sitä järkipäätäkään...ja jokainen potentiaalinen kilpasisko kampataan jo ensimetreillä :lol: (uskokoon ken tahtoo....)

kuulostaapa tuo neitinen itsekkäältä...mutta niin saattaa käydä kun vierellä on mukavan ihana mies ja varattu vonkaa toisaalla...tulee sellainen olo että on maailman seksikkäin ja ihanin olento ja miehet lakoaa kuin heinä pellosta....jossain vaiheessa liskofarmari kyllästyy tai sanoo pahan sanan ja neiti olisi tulossa takaisin...nääin se usein menee :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Kratanghar
Susikoski

Olisinko tehnyt toisin?
Tiina
Sherlock Holmes

^Tämä on taas niitä päiviä, kun voi nauttia siitä, että on keski-ikäinen ja nuoruuden murheet on kaukana takana. :mrgreen:
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

kevät + lempi rulezz! :D
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Kratanghar
Susikoski

Olisinko tehnyt toisin?
Vastaa Viestiin