Miten tänne laitetaan kuvia?

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Siltsu tulee vauhdilla
Siltsu tulee vauhdilla
tulin vauhdilla4.jpg (68.46 KiB) Katsottu 10851 kertaa
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 354
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Minfolainen Samppalainen on jo kirjoittanut varsin täydelliset ohjeet tuonne "minfo kuvina" ketjuun. Itse suosisin palvelimelle lataamista, linkittämisen sijaan.
Linkitetyt kuvat kun tuppaavat katoamaan.
Samppalainen kirjoitti:Käytännössä kaksi tapaa liitää kuvia:


1. Linkittäminen.
[img]-nappia käyttämällä voi nopeiten liittää kuvan kirjoitukseen. Aluksi klikkaat hiiren oikeaa(ei sitä väärää) nappia haluamasi kuvan päällä ja kopioi kuvan url-osoite valitsemalla *kopioi kuvan osoite/copy image address'. Termistö voi vaihdella riippuen selaimesta, mutta tarkoituksena on siis kopioida kyseisen kuvan url-osoite. Kun osoite on kopsattu, liitä se haluamaasi paikkaan Img- merkkien väliin, saat nämä [img] -merkit helpoiten napista Img-napista yllä

Kannattaa aina varmistaa, että liittämäsi kuvan osoite on oikein eli sen tulee päättyä .jpg/.png/.gif, myöskään esikatselun käyttämistä tässä yhteydessä en voi liikaa suositella!

Tässä tavassa on pari ongelmaa:
- Jos kuva "kuolee" lähdesivulta(kuten monesti käy), katoaa se myös Minfosta.
- Jos kuvan resoluutio on lähteessä tarkka, näkyy se ylisuurena Minfossa eikä sitä voi scrollata. Kuvan saa näkyviin oikean napin *View image/Näytä kuva' -kautta tai tallentamalla sen.

Onneksi joku toinenkin neuvoi, ulkopuolisen kuvapalvelimen käyttö on myös mahdollista, jotkut niistäkin on vaan jo kuollut ja kuopattu. On vaikea ennustaa mikä pysyy pystyssä 5 tai 15 vuoden päästäkin ja sen vuoksi seuraava tapa on varmin, paraskin.

2. Tallentamalla kuva Minfon omalle palvelimelle.
Klikkaa seuraavia kohtia:
1. Liitetiedostot
2. Browse eli valitse haluamasi kuva koneeltasi.
3. Lisää kuva, "esitallentaa" kuvan.
4. Valitse haluamasi paikka ja paina Näytä viestin yhteydessä

Alla sama esimerkkikuvina,
liittamisruutu.png
liittamisruutu.png (42.76 KiB) Katsottu 10843 kertaa
liittamisruutu.png tulee yläpuolelle.

1. Liitetiedostot
2. Browse
3. Lisää tiedosto

Kuvaesimerkki&-info:
liittamisruutu2.png
liittamisruutu2.png (67.74 KiB) Katsottu 10843 kertaa
4. Siiry haluamaasi kohtaan
5. Näytä viestin yhteydessä -klikkaus liittää kuvan tekstiin

Tulet huomaamaan, että on tärkeää oppia muokkaamaan(huonontamaan) kuvan resoluutiota, esimerkiksi tuo minun ylin kuva on liian iso, jolloin se ei näy kokonaan. Sitä on toki hyvä skrollata, jos kyse tarkkuutta vaativasta kuvasta.
Laita yv, jos jää joku kohta auki!

Esim:
kuvaesim2.png
kuvaesim2.png (134.51 KiB) Katsottu 10843 kertaa
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4

Avatar
Samppalainen
Harjunpää
Viestit: 332
Liittynyt: To Loka 27, 2016 4:25 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Samppalainen »

Destiny kirjoitti:Eikös me olla testit ja kyselyt -osiossa? Sekin vielä, jos senkin känmäsin, sinne oli kyllä tarkoitus. Olen ihan käsi. Putosin jo kohdassa "valitse liitetiodosta", mistä?
Koitan tutkia asiaa.

Olisi hyvä oppia tuo tapa, jolla kuva ei katoa.
Anteeksi, my bad! Kysy vaan, niin annetaan neuvoa. Huonoja/tyhmiä kyssäreitä ei ole ja mä oon välillä aika mulkku, mut oikeesti aika mukava. Täältä linnasta(avotalosta) ei vaan pääse kovin aktiiviksi.
“Ajattele miten tyhmä keskiverto ihminen on ja pidä mielessä, että puolet heistä on sitäkin tyhmempiä.”
- George Carlin

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Kiitos neuvoista. Löysin jo paikat, mistä kuvat saa palvelimelle. Tiedosto on vaan liian iso ja linkitettynä kuva on jäätävän kokoinen, ei mahdu :roll:
Enpä osaa tabletilla asialle tehdä mitään. Täytyy muistaa kokeilla joskus, kun on kunnon koneella, josko oppisi vielä pienentämään kuvan kokoa.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1226
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Anteeksi, mutta pakko kysyä, miten voi olla img-tagien käyttö ongelma perkeleen vuonna 2017?

Olen itse pyörinyt jo vuosikymmenen alusta asti keskustelupalstoilla (siltikin ikää karvan alle 30v), ja tänä päivänäkin kysytään tuota..?

Vinkkinä, foorumeilla on ohjeet..

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Kuva

Kiitos edellisellä sivulla rautalankaohjeita vääntäneille... ei vaan onnistu... tai onnistuu, mutta tulee kamalan iso kuva :(

...ja vaikka kuinka luen skaalaus/kuvanpienennysohjeitanne, en tajua. :(
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

On Anoi Kaa kirjoitti:Jos Windows, tuolta Fin-ohjetta:
https://support.office.com/fi-fi/articl ... 4109eb9535
Kiitos, mutta mistä sen tietää minkä kokoiseksi se kuva pitäisi pienentää... ei taida oppi mennä minulla perille, vaikuttaa liian vaikealta... No puutteensa jokaisella... :(
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Itse löysin kokeilemalla. Olen linux -tyyppejä, joten kattavaa vastausta en osaa antaa, mutta pikseleinä 380 horisontaalisuuntaan(vaaka) on ok, mut sitähän voi pienennellä ja katsoa esikatselulla miten meni :| .
Joskus isokin kuva voi olla paikallaan.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Kissankello kirjoitti:
On Anoi Kaa kirjoitti:Jos Windows, tuolta Fin-ohjetta:
https://support.office.com/fi-fi/articl ... 4109eb9535
Kiitos, mutta mistä sen tietää minkä kokoiseksi se kuva pitäisi pienentää... ei taida oppi mennä minulla perille, vaikuttaa liian vaikealta... No puutteensa jokaisella... :(
Tänne postatessa kuvatiedoston maksimikoko on 252kilobittiä, jos yrität isompaa lähettää niin hylkää ja kertoo kyllä että nyt mennään liian isosti. Esikatselulla voit tarkastella miltä kuva näyttää sivustolla. Netistä löytyy ilmaisia kuvankäsittelyohjelmia joilla on helppo muokata kuvaa. Tai siis enhän minä mitään ymmärrä noista ohjelmista, muuta kuin tuon kuvakoon muokkaamisen ja rajaamisen jotensakin. Palstalta löytyy varmaan velhoja jotka osaavat kyllä neuvoa jos vaan huomaavat kurkata tätä ketjua.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Kiitos neuvoista... ehkäpä yritän vaan pärjätä ilman kuvia... tuohon liian isoon kuvakokoon törmäsin aikanaan jo avatar-kuvani kanssa... no, eipä tämä maailmaa kaada.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1226
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

L'amourha kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:
On Anoi Kaa kirjoitti:Jos Windows, tuolta Fin-ohjetta:
https://support.office.com/fi-fi/articl ... 4109eb9535
Kiitos, mutta mistä sen tietää minkä kokoiseksi se kuva pitäisi pienentää... ei taida oppi mennä minulla perille, vaikuttaa liian vaikealta... No puutteensa jokaisella... :(
Tänne postatessa kuvatiedoston maksimikoko on 252kilobittiä, jos yrität isompaa lähettää niin hylkää ja kertoo kyllä että nyt mennään liian isosti. Esikatselulla voit tarkastella miltä kuva näyttää sivustolla. Netistä löytyy ilmaisia kuvankäsittelyohjelmia joilla on helppo muokata kuvaa. Tai siis enhän minä mitään ymmärrä noista ohjelmista, muuta kuin tuon kuvakoon muokkaamisen ja rajaamisen jotensakin. Palstalta löytyy varmaan velhoja jotka osaavat kyllä neuvoa jos vaan huomaavat kurkata tätä ketjua.
Vai että 252 kilobittiä, 31.5 kilotavua tuskin on rajoitus.

Miten voi herran vuonna 2018 olla perustason kuvanmuokkaus jotain ydinfysiikkaa?

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Se olikin 256, minä en noista biteistä sun muista ymmärrä tuon taivaallista joten olet varmaan oikeassa tuossa.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Chikatilo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 12:06 am

Re: Miten tänne laitetaan kuvia?

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Oletan kuitenkin, että Kissankellolla voi olla hyvääkin postattavaa.

Liitä se kuva ohjeen mukaan - kuvan ja tiedoston koot näet kuvan ominaisuuksista. Jos on liian iso, niin pienennä kuvankäsittelyohjelmalla (vaikka Windowsin omalla). Esikatselu ennen lähettämistä auttaa hahmottamaan koon :D . Pakata voi melko pieneen kokoon katselu- tai lukukokemuksen häiriintymättä. Kuvan todellinen tarkkuus on sitten eri juttu, mutta se ei vastaavasti haittaa linkatessa.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.

Vastaa Viestiin