Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Onko sinulle tapahtunut koskaan mitään yliluonnollista?

Kyllä
254
63%
Ei
147
37%
 
Ääniä yhteensä: 401

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

unihalvaukset on kuulemma aika karseita, onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut!
I am an African!

Bomba
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:25 pm

Viesti Kirjoittaja Bomba »

Kieltäydyn vastaamasta tuohon 'Onko sinulle sattunut jotain yliluonnollista' gallupiin, koska sellaista asiaa kuin 'yliluonnollinen' ei ole olemassakaan. Mikään asia ei toimi luonnon vastaisesti, vaan meidän hyvinkin vajavaista käsitystämme luonnosta. Eikö meidän kannattaisi ns. paranormaalin ilmiön kokiessamme ennemmin muokata käsitystämme luonnosta, kuin nimetä tapahtunut yliluonnolliseksi?
Vaikka asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu.

Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Itselleni on tapahtunut ilmeisesti lievä unihalvaus. Tulin baarista kotiin joskus yöllä turpa täynnä ja menin suoraan nukkumaan. Kumminkin havahduin jossain vaiheessa puolivalveille ja luulin että olen vieläkin baarissa. DVD:n punanen merkkivalo oli tupakka mitä joku poltti, kajarit tuoppeja jne ja katoin kelloa niin kello oli jo 6 aamulla ja hätäännyin kun en päässyt baarista pois, näin varjoja ja kuulin puheensorinaa. Enkä pystynyt nouseen sängystä ylös kunnolla ja sitten luulin että vieressäni oli kaveri ja kun vihdoin hahmotin jotenkin että olen omassa huoneessani mutta silti myös baarissa kysäsin kaverilta että miten voin olla omassa huoneessa ja baarissa samaan aikaan se vastasi että "hyvä kysymys" :) Ei tähän sinänsä liittynyt mitään kauhun tunteita mutta hätääntyneisyyttä kyllä ja se että en päässyt sängystäni ylös vaikka olisin tahtonut. Saattoi johtua ehkä ankarasta laskuhumalasta, väsymyksestä jne.

Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Kuulosti jollain tapaa tutulta. Itse en ole siis luullut omaa huonettani baariksi ( :D ), mutta aina välillä on käynyt semmoisia, että olen ollut puoliksi hereillä, puoleksi unessa, ja olen luullut esim. olevani jossain muualla, tai jotain muuta. Olen huomannut olevani myös vainoharhainen :) .

Ovatko nämä unihalvauksia, vai mitä ne oikein sitten ovat?
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Unihalvaus itsessään on kai sitä kun on hereillä mutta ei pysty tekemään mitään eli on halvaantunut. Kaipa ihan tavallisia "painajaisia" (?) sinulla, enpähän tiedä, arvelen vain :P
I am an African!

merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

itselleni on sattunut, paljonkin selittämättömiä ( unia jotka sittemmin ovat käyneet toteen) kuin myös tuntemattomien henkilöiden ilmestyminen sängyn viereen ollessani lapsi. Aikuisena olen nähnyt aavistuksen kummituksesta

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

hannibaali kirjoitti:Varsinkin nuorempana tunsin aina useita tunteja aikaisemmin, jos ukkonen oli tulossa. Nykyäänkin tunnen, mutta vasta paljon myöhemmässä vaiheessa.
Mä tunnen edelleenkin ukkosen tulon monia tunteja aikaisemmin, mutta en pidä sitä mitenkään yliluonnollisena. Kärsin vuosia migreenistä ja vielä nykyisin tiedän ukkosen tulon siitä, että joko ohimoiden kohdalla tai niskassa alkaa tuntua "painetta". Tunne on aivan kuin joku puristaisi ohimoita molemmilta puolilta. Reagoiko elimistö sitten noihin sähkövarauksiin/jännitteisiin, en tiedä, mutta näin mutu-tuntumalla uskon.

Itselle ei kyllä mitään yliluonnollista ole kohdalle sattunut, ainakaan sellaista mikä olisi jäänyt mieleen. Jo edesmennyt vaarini oli kyllä melko taitava tietämään asioita etukäteen joskus jopa pelottavan taitava. Tiesi oman kuolinpäivänsä, serkkuni ajaman vakavan kolarin ja muuta vastaavaa..Mutta onko se sitten yliluonnollista vai joku ylimääräinen vaisto, paha mennä sanomaan.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

itse olen nähnyt enneunia, jotka useimmiten ovat tapahtuneet sitten seuraavana päivänä, tosin uskon, että ne ovat liittyneet alitajunnan kykyyn purkaa unina ahdistuksia ja jännityksiä eikä mihinkään yliluonnolliseen.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Edellisen avomiehen aikana käytiin hänen sukulaisissaan Raahessa (v.92). Talo oli vanha omakotitalo, jossa oli "porstua" eli huoneen kokoinen eteinen ennenkuin tultiin tuvan ovelle. Ulko-ovi oli kiinni ja tuvan ovi oli avimella käännettävä auki.
Yhtäkkiä tuvan ovi aukeaa sepposen selälleen, ilman että kukaan tulee sisälle. Ulko-ovi oli kiinni, samoin ikkunat, joten läpivedosta ei voinut olla kyse.
Exäni iäkäs täti totesi tyynen rauhallisesti että "tervetuloa sisään". Katsoin hiukan ihmeissäni ja hän kertoi sieltä tulevan etiäisen. Tukka pystyssä kuljin loppuajan ja hoputtelin miestäni että lähdettäisiin kotio :lol:

Heillä näitä juttuja oli enemmänkin. Mm. täti kertoi että hänen ollessaan aikoinaan nuoruudessa piikana herrasperheessä eräänä yönä sisaren haamu tuli herättämään hänet ja sanomaan hyvästit. Hän ihmetteli että minne olet menossa, jolloin sisko kertoi että hänet noudetaan pian.

Parin päivän päästä tuli viesti, että sisar oli yöllä samaan aikaan nukkunut pois vaikeaan sairauteen lyhyessä ajassa.

Samoin heillä oli vanhemmat käyneet hyvästelemässä lapsensa ennen poisnukkumistaan. Täti kertoi niistä rauhallisesti kuin kyseessä olisi tavallinen asia. Oli kuulemma yleistä heidän suvussaan, että yliluonnollisiin asioihin uskottiin.

Eräänä aamuna exäni toinen täti löytyi kuolleena sängystään. Hän nukkui kädet ristissä rinnallaan aivan rauhallisessa unessa uusi valkea yöpaita päällään. Ex-anoppini hänet löysi kun ihmetteli miksei Helli-täti ole ulkona puuhissaan. Anopin odotellessa poliiseja paikalle puhelin soi. Helli-tädin ystävä soitti ja kysyi helliä. Anoppini kertoi että Helli oli nukkunut yöllä pois.
Ystävä siihen rauhallisena että "kyllä se Hellin uni sitten piti paikkansa." Anoppini kyseli että mikä uni.
Ystävä kertoi että Helli oli puhunut pari viikkoa aiemmin nähneensä unen, jossa Jeesus tulee kirkkaasta valosta ja näyttää almanakasta tiettyä päivää, ja kertoo tulevansa noutamaan Helliä silloin. Päivämäärä oli juuri Hellin kuolinpäivä.
Siksi Helli siis oli siivonnut pihansa ja talonsa kuntoon, ja ostanut uuden yöpaidankin sitä varten, että löydettäessä olisi puhtaassa puvussa.

Tässä vain pari tapausta exäni suvun yliluonnollisista asioista, itse en oikein tiedä miten suhtautuisin.
En ole koskaan uskonut kummituksiin yms, mutta nuo tapaukset laittavat ihmetyttämään.
elämä on mysteeri

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minä näen usein tapahtumia, jotka osoittautuvat todeksi. Eli jokin tapahtuma tulee mieleeni ja saatan ajatella sitä usean päivän ajan. Sitten jonkun ajan päästä se tapahtuu oikeasti.

Esim. lokakuussa 2003 aavistin, että Suomessa tapahtuu suuri bussionnettomuus, jossa kuolee nimenomaan paljon nuoria. Konginkangas oli sitten 19.3.2004 ja aluksi uutisoitiin, että uhrit olivat nuoria. Todellisuudessa heidän keski-ikänsä oli 30 vuotta, mutta joukossa kuitenkin useita nuoria ja eihän 30 vielä mikään kovin vanha ole.

Samoin kerran näin sellaisen, että ulkomaalaistaustaiset pieni poika ja vanhempi nainen puukotetaan kuoliaaksi. Muutaman päivän päästä olin netissä ja tapani mukaan kävin Aftonbladetin sivuilla. Sieltä paljastui, että Linköpingissä oli puukotettu viisikymppinen nainen, joka toimi maahanmuuttajien opettajana sekä 8-vuotias libanonilainen poika.

Muutamia kuukausia ennen tsunamia näin suuronnettomuuden, jossa kuolee erityisesti ruotsalaisia ja suomalaisia. Näin vain vettä. Joulukuussa tsunami sitten tuli ja paikallisten jälkeen eniten kuoli ruotsalaisia (543 hlöä) ja suomalaisiakin (179).

Kesällä 2004 näin jatkuvasti kuvia koulukaappauksesta, kuinka koko koulu kaapataan ja lasten vanhemmat itkevät koulurakennuksen ulkopuolella ja kaappaus on uutisten pääjuttuna. Syyskuussa se sitten tapahtui, Beslanin koulukaappaus Venäjällä.

Olen myös nähnyt oman kuolemani, näin päivämäärän ja sen jälkeen hautakiven, jossa oli paria päivää myöhäisempi kuolinpäivä. En kuollut, mutta eräs sukulainen sai sairaskohtauksen tuona päivänä ja kuoli kaksi päivää myöhemmin.

Tuorein tapaus on tämä Madeleinen tapaus. Näin tässä koko kevään, että kolme lasta siepataan. Heitä etsitään ja tässä enteessäni lapset löytyivät lopulta kuolleina suuren mediajulkisuuden jälkeen. Syylliset olivat kaksi miestä ja nainen ja kyse oli pedofiliamurhista. No Madeleine siepattiin yksin, mutta oli nukkumassa kahden sisaruksen kanssa samassa huoneessa sieppaushetkellä eli jossain kohtaa oli kuitenkin kolme lasta mukana.

Tässä joitakin, on näitä ennemmänkin.

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kahvitar! Laita tänne joku enneunesi tai aavistuksesi e n n e n kun se toteutuu, päästään kaikki jännäämään porukalla!
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Kylli kirjoitti:Kahvitar! Laita tänne joku enneunesi tai aavistuksesi e n n e n kun se toteutuu, päästään kaikki jännäämään porukalla!
Lupaan kirjoitella tänne heti kun seuraavan kerran tulee joku aavistus!

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

kahvitar kirjoitti:
Esim. lokakuussa 2003 aavistin, että Suomessa tapahtuu suuri bussionnettomuus, jossa kuolee nimenomaan paljon nuoria. Konginkangas oli sitten 19.3.2004 ja aluksi uutisoitiin, että uhrit olivat nuoria. Todellisuudessa heidän keski-ikänsä oli 30 vuotta, mutta joukossa kuitenkin useita nuoria ja eihän 30 vielä mikään kovin vanha ole.
No tuota, jos minäkin merkkaisin vuoden ajalta näkemäni unet ylös niin taatusti jotkut osuisi johonkin tulevaan tapahtumaan.
kahvitar kirjoitti: Samoin kerran näin sellaisen, että ulkomaalaistaustaiset pieni poika ja vanhempi nainen puukotetaan kuoliaaksi. Muutaman päivän päästä olin netissä ja tapani mukaan kävin Aftonbladetin sivuilla. Sieltä paljastui, että Linköpingissä oli puukotettu viisikymppinen nainen, joka toimi maahanmuuttajien opettajana sekä 8-vuotias libanonilainen poika.
Vielä suurempi mahdollisuus on osua unella oikeaan, jos ottaa myös muiden maiden tapahtumat huomioon.
kahvitar kirjoitti: Muutamia kuukausia ennen tsunamia näin suuronnettomuuden, jossa kuolee erityisesti ruotsalaisia ja suomalaisia. Näin vain vettä. Joulukuussa tsunami sitten tuli ja paikallisten jälkeen eniten kuoli ruotsalaisia (543 hlöä) ja suomalaisiakin (179).
Sattumaa vaiko tarkkaa tietoa? Tietysti eri asia jos unesi on vaikkapa kertonut tarkkoja uhrimääriä jotka piti paikkansa.
kahvitar kirjoitti: Kesällä 2004 näin jatkuvasti kuvia koulukaappauksesta, kuinka koko koulu kaapataan ja lasten vanhemmat itkevät koulurakennuksen ulkopuolella ja kaappaus on uutisten pääjuttuna. Syyskuussa se sitten tapahtui, Beslanin koulukaappaus Venäjällä.
Vähän samat argumentit tähänkin.
kahvitar kirjoitti: Olen myös nähnyt oman kuolemani, näin päivämäärän ja sen jälkeen hautakiven, jossa oli paria päivää myöhäisempi kuolinpäivä. En kuollut, mutta eräs sukulainen sai sairaskohtauksen tuona päivänä ja kuoli kaksi päivää myöhemmin.
Eli siis enneunesi ei pitänyt paikkaansa?
kahvitar kirjoitti: Tuorein tapaus on tämä Madeleinen tapaus. Näin tässä koko kevään, että kolme lasta siepataan. Heitä etsitään ja tässä enteessäni lapset löytyivät lopulta kuolleina suuren mediajulkisuuden jälkeen. Syylliset olivat kaksi miestä ja nainen ja kyse oli pedofiliamurhista. No Madeleine siepattiin yksin, mutta oli nukkumassa kahden sisaruksen kanssa samassa huoneessa sieppaushetkellä eli jossain kohtaa oli kuitenkin kolme lasta mukana.
Eli siis tämäkin uni vähän "sinnepäin" eikä pitänyt paikkaansa. Jotenkin tuli fiilis, että unista etsittiin pakolla viittauksia tapahtumiin ympäri maailman ja pitkien aikojen viiveellä.

Nojoo, mut katellaan miten tulevaisuudessa natsaa unet tänne, vähän epäilen. Minä näin viime yönä unta, että Lost (tv-sarjaan) tulee mukaan joku tanskalainen tohtori seuraavalla kaudelle, katellaampa pitääkö paikkansa ;)

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Juu enneunien näkeminen on minusta hyvin plajon siitä kiinni että päättää jonkun unen olevan enneuni ja sitten päättää myös liittää jonkun tapahtuman siihen. Eli kaksoset voisivat nähdä samat unet ja toisen mielestä se oli enneuni ja toisen mielestä ei.

Esim. vedessä kuolee paljon suomalaisia voisi olla mikä tahansa veneilyonnettomuus.
I am an African!

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Niin no eiväthän nuo kaikki nyt mitenkään tarkkoja ole, eivät siis ole unia vaan sellaisia kuvia ja ajatuksia joita tulee päähän eli useamman päivän ajan tulee ajateltua/näkemään jotain samaa asiaa.

Mutta esim. tuo Ruotsissa sattunut puukotus, se tuli nähtyä monen päivän ajan ja sitten kun menin sinne nettisivulle niin heti oli etusivulla tämä uutinen ja hyvin identtinen kuin se mitä olin aavistanut. En siis mitenkään etsimällä etsi uutisia eri maista, käyn loppujen lopuksi hyvin harvoilla nettisivuillakaan. Mutta siitäkin tuli jotenkin niin pelottava tunne, kun oli ajatellut jotain tuollaista ja sitten se tapahtuukin oikeasti. Unia näen tosi harvoin, pari kertaa vuodessa jos sitäkään. Mutta sitten jostain syystä tulee näitä aavistuksia ihan valveilla ollessa. Vielä tuosta kuolemastani jonka näin, juu ei toteutunut, elossahan tässä ollaan, mutta pelkäsin sitä päivää jonka olin nähnyt etukäteen, olin koko ajan hyvin varovainen, ettei mitään satu, no ei sattunut minulle, mutta kuitenkin lähisukulaiselle.

Vähän tähän samaan aiheeseen liittyvää, mutta tulipa nyt mieleeni, että joskus olen ollut siinä luulossa, että joku henkilö on kuollut eli on saattanut mennä useampi päiväkin ennen kuin olen vasta tajunnut, ettei mitään kuolemaa ole ollutkaan. En sitten tiedä mistä tällaisia tulee mieleen :roll:

Vastaa Viestiin