Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Kardemumma

Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Hei,

Toimin kahvilayrittäjänä. Kahvilani on melko pieni, ja työskentelen siellä yksin. Viime aikoina kahvilaan on alkanut tulemaan narkomaaneja ja laitapuolenkulkijoita. He eivät yleensä osta mitään, asettuvat vain pöytään lukemaan lehtiä. Varsinkin nyt kovien pakkasten aikaan on ollut kaikenlaista ovelle koputtelijaa. Olen alkanut pitämään kahvilan ovea lukossa ja se vie asiakkaita, kun en aina kerkeä ovelle avaamaan.

Tilanne on siis mennyt sellaiseksi, että joudun pelkäämään ja sen vuoksi olen ajatellut hankkia samanlaisen pumppuhaulikon itseni ja kahvilani suojaksi kuin mitä näkee amerikkalaisissa elokuvissa huoltoasemien ja baarien pitäjillä. Tarkemmin mallit, joita olen katsellut ovat Remington 870 ja Winchester 1200. Patruunana olen ajatellut käyttää samanlaisia, millä Poliisi ampui Helsingin Vesalassa ja Kirkkonummen Hirsalassa roistot hengiltä.

Tietääkö kukaan minkä merkkisiä panoksia Poliisi käytti pumppuhaulikoissaan? Olisin todella kiitollinen siitä tiedosta. Aseen hankinnasta ja lupamenettelystä sen verran, että tiedän tarkalleen mitä se vaatii. Olen jo suorittanut metsästyskortin ja ostolupa 12 kaliiperiselle haulikolle on jo vetämässä. Hankin pumppuhaulikon metsästysperusteisesti. Tosiasiassa en aio edes käydä metsällä, vaan korkeintaan ampumaradalla ampumassa muutaman koelaukauksen ratavalliin.

En kaipaa jeesustelijoita enkä kommentointia seurauksista, jos ammun kahvilassa ihmisen hengiltä. Minun periaatteeni on sellainen, ettei silmilleni hypi hampuusit. Joku narkkari kun tulee puukon kanssa sohimaan, annan tietysti kassakoneesta kaikki setelit ja kolikot, mutta heti kun hän selkänsä kääntää, ammun pumppuhaulikolla.

L. Ron Bumqvist

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja L. Ron Bumqvist »

Kardemumma kirjoitti:En kaipaa jeesustelijoita enkä kommentointia seurauksista, jos ammun kahvilassa ihmisen hengiltä. Minun periaatteeni on sellainen, ettei silmilleni hypi hampuusit. Joku narkkari kun tulee puukon kanssa sohimaan, annan tietysti kassakoneesta kaikki setelit ja kolikot, mutta heti kun hän selkänsä kääntää, ammun pumppuhaulikolla.
Olisitko kuitenkin valmis paljastamaan yrityksesi nimen tässä ketjussa? Meinaan, etteivät palstan hampuusit vahingossa eksy kahvilaasi ammuttavaksi - ja toisaalta, hengenheimolaisesi löytäisivät paikan helpommin? Eräänlainen win-win -tilanne siis, markkinointimielessä.

vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja vempele »

Ei narkkarit saa aseisiin lupia.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja CSI »

Eikö kukaan mene ilmiselvään trollaukseen? AP oli nähnyt paljon vaivaa...
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Kardemumma kirjoitti:Joku narkkari kun tulee puukon kanssa sohimaan, annan tietysti kassakoneesta kaikki setelit ja kolikot, mutta heti kun hän selkänsä kääntää, ammun pumppuhaulikolla.
Ei kannata.

Minä järjestelisin sen kassan edustan jotenkin niin, että siihen muodostuu sellainen kohta, johon asiakas 90% varmuudella jää seisomaan maksu- tai ryöstötilanteessa.

Sitten rasiaporalla munien korkeuteen reikä, josta naamioitu piippu pilkistää.

Piipun etupää pysyy paikoillaan, mutta tukkia nostamalla ja laskemalla saa yleisimmät munien korkeudet valittua.

Ehkäpä pieni kamera jolla voi kassakoneen vieressä olevalta näytöltä tähdätä.

Suorastaan toivot ryöstäjän saapuvan kahvilaasi. :D
it's my car !

Kardemumma

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Voin ihan suoraan kertoa ettei ole kovin mukavaa leipoa nakkipiiloja ja leivoksia, kun niistä jää firmalle vain murto-osa myyntihinnasta. Verot ja tilavuokra ovat hirveät. Syy miksi enää edes olen kahvilayrittäjänä on se että mieluummin olen omassa kahvilassani töissä kuin jollakin varastolla veivaamassa trukkia. Koulutustasoni on matala ja ikää alkaa olla sen verran paljon, että pumppuhaulikko on ihan hyvä olla olemassa, jos sairastuu vaikkapa syöpään. Moni tuntuu täällä soittavan vain suutaan vailla mitään todellista tietoa. Ei tuo pumppuhaulikko ensimmäinen ase ole, jota olen hankkimassa. On minulla aikaisemminkin ollut aseita, mutta olen ne myynyt jo aikaa sitten rahapulassa. Kassakoneessa minulla on Pietarista tuotu OSA -merkkinen kumiluotipistooli. Maskoi muistaakseni parisen sataa euroa paikallisesta sporttimyymälästä. Myyjän mukaan lähietäisyydeltä suoraan suuhun ammuttu narkomaani lähtee ilman neurokirurgisia toimenpiteitä ruumishuoneelle. Käytännössä pitäisi siis tuollakin tulla nististä lakanalla peitettävä ihan yhdellä paukulla. Mene ja tiedä.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja damfin »

Miss on mun antroopit... onkohan ne pakattu tetra-pakkeihin, sellaisiin tummiin, oikein dark tetroihin... olisko niistä apua kahvilanpitäjälle?

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Jos saisit pippurisuihkeella tai happoa silmille heittämällä ryöstäjän sokaistua ja muutenkin avuttomaan tilaan, hänet olisi helppo taluttaa ulos ja valella bensiinillä sekä tuikata tuleen kuin jätkänkynttilä ikään. Pimeässä pakkasillassa siitä tulisi varmasti mukava valo-show liikkuvan ja ääntelehtivän kynttilän ansiosta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja CSI »

CharlesBronson kirjoitti:
Kardemumma kirjoitti:Joku narkkari kun tulee puukon kanssa sohimaan, annan tietysti kassakoneesta kaikki setelit ja kolikot, mutta heti kun hän selkänsä kääntää, ammun pumppuhaulikolla.
Ei kannata.

Minä järjestelisin sen kassan edustan jotenkin niin, että siihen muodostuu sellainen kohta, johon asiakas 90% varmuudella jää seisomaan maksu- tai ryöstötilanteessa.

Sitten rasiaporalla munien korkeuteen reikä, josta naamioitu piippu pilkistää.

Piipun etupää pysyy paikoillaan, mutta tukkia nostamalla ja laskemalla saa yleisimmät munien korkeudet valittua.

Ehkäpä pieni kamera jolla voi kassakoneen vieressä olevalta näytöltä tähdätä.

Suorastaan toivot ryöstäjän saapuvan kahvilaasi. :D

Suomessa ei kannata noin toimia. Kyllä Minfossa jos missä pitäisi osata fiksummin neuvoa.

Oulun tapauksen johdosta jokaisen pitää ymmärtää, että JOS ampuma-aseella meinaa liiketoimintaansa suojata, niin vain tappava laukaus tulee kyseeseen.

Muuten tulet olemaan kusessa kun persaukinen narkkari haastaa sinut valtion maksaman huippujuristin avulla käräjille vaikka mistä. Linnaan lähdet lopulta sinä ja maksumieheksikin joudut lopulta sinä.

Mutta tuota riskiä ei ole, jos ampuu sillä tavalla varmasti, että noutaja tulee ryöstäjälle. Kuolinpesä ei nimittäin maksutonta huippujuristia saa eikä kukaan järjissään oleva narkkarin kuolinpesän osakas rupea mitään haasteita sua vastaan väkertämään. Saattavat kyllä jotain mutista, että "pakkoko se oli Pera tappaa, se tartti vaan vähän rahaa seuraavaan piikkiin".

Mutta elämä on. Suomessa. Kovaa.

Sosialistinen oikeuskäytäntömme voimankäytön ja itsensäpuolustamisen suhteen on johtanut siihen, että voimankäyttötilanteessa sääli on sairautta. Jos ampuu, on ammuttava tappaakseen, koska kaikki muut vaihtoehdot tietävät suuria vaikeuksia ampujalle. Vaikka omaansa olisikin puolustamassa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kardemumma kirjoitti: Tietääkö kukaan minkä merkkisiä panoksia Poliisi käytti pumppuhaulikoissaan?
Se nyt on aivan samantekevää mitä Suomen pollissi käyttää. Se ei välttämättä ole parhautta - tosin luultavasti on. Karkea ns. susihaulipanos toimii jo varsin hyvin. Kun ilmeisesti läheltä ammut? Jos pitää kauempaa hagelikolla tavoittaa, niin sitten ns. täyteinen. Sillä kaatuu hirvikin/karhukin, joten ihminen toki myös. Sinähän aiot selkään ampua narkkaria, joten silläkään ei ole väliä vaikka koko putkili


Löydät varmasti itse päteviä vinkkejä aiheesta, jos viitsit edes hieman googleettaa. Jopa Suomeksi saattaa löytyä jotain, mutta englanniksi takuuvarmasti. Hakusanoiksi "12 gauge home defence" tai "12 gauge stopping power" tyylisiä juttuja.

Tässä jotain:
https://www.youtube.com/watch?v=FlT9iwOcTpI
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

^ Tyyppi nyt vaan hupsuttelee, Kardemummana vaihteeksi. Pullantuoksua tuosta on turha hakea, uskoisin että haulikoista ja niiden ammuksista tietää ihan tarpeeksi.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

L'amourha kirjoitti:^ Tyyppi nyt vaan hupsuttelee, Kardemummana vaihteeksi. Pullantuoksua tuosta on turha hakea, uskoisin että haulikoista ja niiden ammuksista tietää ihan tarpeeksi.
Kirjoitustyylistä ei voi erehtyä, lahjakas kirjoittaja mutta aina erehtyy esittelemään aseteknistä nippelitietoaan.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Semmonen ”No Cash - Ei Käteistä” kyltti ikkunaan - mut kylhän joku mongooli silti voi tulla maitoo ja leivinjauhetta ryöstää - ja samalla hörppiä kaakaon kermavaadolla.
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Jos ihan vakavasti miettii niin mikä on Suomessa ryöstötilanteessa todellinen väkivallan uhka. Jos liikkeellä jonkun leipäveitsen kanssa niin jos rahaa ei tulekkaan niin täytyy olla hommaan motivoitunut tai riittävän sekaisin että alkaa tökkimään ja viiltelemään. Ampuma-aseella homma helpompaa mutta kai senkin käyttäminen vaatii hieman pokkaa ja seurauksien miettimistä.

Kardemumma

Re: Kahvilan suojaaminen ryöstöltä

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Aseeksi olen valinnut Saiga 12 -nimellä kulkevan rynnäkköhaulikon, joka on suunniteltu asutuskeskustaisteluun. Patruunaksi olen valinnut 30 grammaisen täyteisen. Yhteen rumpulippaaseen menee vain 20 patruunaa. Tästä syystä tarvitsen kakkosaseen vyölle, jolla voin ampua nopeasti tarpeen vaatiessa lippaan vaihdon yhteydessä, joka on otollinen hetki rosvoille jatkaa hyökkäystä, kun ei ole mahdollisuutta avata tulta ilman kakkosasetta. Kakkosaseeksi ajattelin jotakin muovirunkoista ysimillistä, mutta en tunne tarkemmin niiden luotettavuutta taistelutilanteessa, joten valinta kääntyi 357 revolveriin.

Lähitaisteluvarustus alkaa olemaan kunnossa. Ostin jousiteräksestä valmistetun kenttälapion, jonka teroitin. Vielä pitää harjoitella lyöntejä sillä. Harkitsen käsipainojen ostamista ja treeniohjelmaa niille, että saan tarpeeksi voimaa kenttälapiolla tehtävään tappoiskuun. Ensimmäisenä ajattelin lyödä hyökkääjältä kokonaan pään irti, mutta tarkemman ajattelun jälkeen isku tulee kohdistaa keskelle vartaloa, ettei se mene ohi. On tietenkin iso riski, että hyökkääjällä on dyneemasta valmistetut luotiliivit ja 10 mm traumakilpi suojaamassa rintakehää. Kenttälapiolla pitää siinä tapauksessa iskeä kaulavaltimoiden kohdalle, että saa hyökkääjän välittömästi pois pelistä, tai pistää sillä sukuelinten ja navan väliin, luotiliivien alta. Kenttälapion tulee tunkeutua selkärankaan asti, että kohde menettää liikuntakykynsä välittömästi. En kuitenkaan luota edes kaatuneeseen hyökkääjään, vaan potkin sitä vielä maassa teräskärkisillä taistelubootseilla päähän ja puukotan isolla taisteluveitsellä solisluiden välistä ja kainaloista sisäelimiin asti syvillä pistoilla.

Aseiden jälkeen tarkoituksena on hankkia ansoituslaitteita ja mahdollisesti erilaisia heitteitä, kuten paine- ja flash käsikranaatteja. Kassakoneeseen olisi tarkoitus tehdä ansoite, joka laukaisee 400 gramman TNT-palan, jos kassakone avataan väärin. Räjähteen ympärille on tarkoitus laittaa samanlaista silppua kuin viuhkapanoksessa on. Tarkemmin ajateltuna ehkä parempi olisi hieman raskaammat metalliosat? Ehkä samanlaisia paloja terästä kuin Buk-ohjuksessa on? Eteisen maton alle olisi hyvä sijoittaa rouhittua dynamiittia koko sen alalta. Se toimisi miinan tavoin ja repisi hyökkääjän jalat hajalle. Vessaan ajattelin ansoitteeksi rakentaa katosta tippuvan karhunraudan, joka lävähtää oikeudettoman hyökkääjän kaulaan ja niskaan pysyvään purentaan, aiheuttaen hitaan kuoleman. Mikään ei myöskään estä käydä ampumassa oikeudeonta hyökkääjää neljätoista kertaa täyteisillä keskivartaloon ja loput saigan rumpulippaasta päähän.

Vastaa Viestiin