Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Eväsleivät ovat syödyt ja istunto jatkuu. Iltapäivällä on vuorossa mm. uhrin äidin kuuleminen:
klo 13:52: Äiti otti yhteyttä hätäkeskukseen 112-sovelluksella. Kaksi naapuria näki, mitä pihassa tapahtuu. Naapurit lähtivät yhdessä äidin kanssa miehen ja tyttären perään. Cherchel käveli kohti leikkipuistoa. Lapsen äiti halusi sanojensa mukaan välttää provosointia. "Huomasin, että Nicolas oli aggressiivisella tuulella."

klo 13:50: "Jos soitat poliisin, niin saat nähdä, mitä silloin käy", isä uhkasi äitiä.

klo 13:50: "Katsoin ovelta oikealle ja vasemmalle, kuten aina, ettei Nicolas ole siellä", nainen kertoo. Miestä ei näkynyt vielä, ja äiti ja tytär tulivat ulos. Isä tuli yhtäkkiä sivusta ja otti tytön väkisin syliinsä. "Tytär muuttui todella pelokkaaksi."

klo 13:48: Äidin ja tyttären aamu sujui melko normaalisti, kunnes kaksikko tuli asunnon ulko-ovesta pihaan ja autolle.

klo 13:48: Nainen kertoo nyt surmapäivän 13.11. tapahtumista.

klo 13:36: Äidin hätä kesti pitkään. Isä ja lapsi olivat Karibialla noin kuusi viikkoa ennen kotiinpaluuta. Sen jälkeen miehen käytös jatkui uhkaavana.

klo 13:27: Asianomistaja kertoo Karibian-matkasta ja paluusta Suomeen. Hän sanoo olleensa vasta lentokentän turvatarkastuksen jälkeen varma siitä, että lapsi pääsee turvallisesti kotiin. Äiti itkee kertoessaan tapahtumista.

klo 13:21: Cherchel ei näytä seuraavan tulkkausta. Hän piirtelee ja kirjoittaa lehtiöön. Tulkki kääntää asianomistajan puhetta silti lause kerrallaan ranskaksi.

klo 13:19: Hätääntynyt nainen alkoi etsiä tietoa lapsikaappauksista ja otti yhteyttä poliisiin. Cherchel vaati ex-kumppaniaan hakemaan lapsen henkilökohtaisesti, jos halusi tämän takaisin Suomeen.

klo 13:18: Nainen kertoo menneensä paniikkiin, kun isää ei kuulunut. Sitten Cherchelin puhelin meni pois päältä. Äiti soitti poliisille ja sosiaaliviranomaisille. Lopulta mies soitti takaisin kello 12 aikaan yöllä. "Hän oli innoissaan ja sanoi, että ovat Karibialla. En voinut uskoa häntä."

klo 13:14: Asianomistaja palaa pyynnöstä kesään 2017, kun isä kaappasi pienen tyttären mukaansa Karibialle. Vanhemmat olivat sopineet, että isä ottaa lapsen päiväksi mukaansa ja tuo sitten takaisin. Naisen mukaan Cherchel venytti takaisintuloaikaansa pari tuntia kerrallaan.

klo 13:08: Nainen kertoo, että lapsen isä ei suhtautunut hyvin käräjäoikeuden huoltajuuspäätökseen. Epämieluisat tavoitteluyritykset jatkuivat vielä senkin jälkeen, kun äiti ja tytär olivat joutuneet turvakotiin. Naisen mukaan Cherchel soitteli jatkuvasti ja tuli soittamaan ovikelloa. Naisen mukaan Cherchel pyrki manipuloimaan häntä.

klo 12:56: Cherchelillä on pieniä vaikeuksia olla aloillaan oikeussalissa. Hän venyttelee jatkuvasti sormiaan ja pyörittelee kynää käsissään.

klo 12:54: Nainen kertoo Cherchelin kanssa käydystä kamppailusta asunnossa. Kertomuksen mukaan Cherchel repi häntä jaloista ja puristi ranteista. Käräjäoikeus katsoi miehen syylliseksi pahoinpitelyyn, mutta vastaaja kiistää tämänkin syytteen.

klo 12:50: Asianajaja Fredman pyytää naista käymään läpi parisuhteen alkuaikoja ja edelleen ongelmien ilmenemistä. Puheenvuoronsa alussa asianomistaja joutuu taistelemaan itkua vastaan. Hän puhuu kuitenkin vakaasti ja kuuluvalla äänellä.

klo 12:49: Naisen mukaan Cherchel alkoi muuttua entistä kontrolloivammaksi ja henkisesti väkivaltaisemmaksi sekä häntä itseään että pientä, sittemmin kuollutta tytärtä kohtaan.

klo 12:48: "Hänen kontrollintarpeensa alkoi tulla entistä enemmän esille. Nicolas oli väkivaltainen vanhempaa tytärtä kohtaan. Hän pahoinpiteli tytön kolmeen otteeseen."

klo 12:47: Nainen vastaa kysymyksiin ruotsiksi. Suhde alkoi tapaamisesta vuonna 2008 ja jatkui jonkin aikaa verraten hyvissä oloissa, asianomistaja kertoo. Cherchelillä oli vanhempi tytär, jota kohtaan hän kuitenkin alkoi käyttäytyä väkivaltaisesti. "Kun vanhempi tytär tuli Suomeen, ongelmat alkoivat. Perhedynamiikka meni vaikeaksi", nainen kertoo.

klo 12:42: Lapsensa menettänyttä äitiä kuullaan oikeudessa henkilökohtaisesti. Hän haluaa tulla kuulluksi.

klo 12:41: Lounastauko päättyy, istunto jatkuu.
Näin todistajaksi joutunut koululaistyttö kuvaili tapahtumia puukotuksen jälkeen. Hän näki Cherchelin surmateon suoraan ja pystyi kertomaan siitä poliisille yksityiskohtaisesti.
Näin todistajaksi joutunut koululaistyttö kuvaili tapahtumia puukotuksen jälkeen. Hän näki Cherchelin surmateon suoraan ja pystyi kertomaan siitä poliisille yksityiskohtaisesti.
Porvoo_silminnäkijä.jpg (36.63 KiB) Katsottu 6820 kertaa
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

klo 14:36: Porvoon leikkipuistomurhaa koskeva hovioikeuden pääkäsittely on maanantain osalta loppunut. Istunto jatkuu vielä huomenna ja torstaina.

klo 14:09: "Hän soitti minulle vankilasta 5.8.2018. En voinut uskoa, miten on mahdollista, että hän voi soittaa minulle. Haluan tehdä selväksi, etten enää koskaan halua kuulla hänestä mitään."

klo 14:08: Nainen kertoo, että tulee todennäköisesti tarvitsemaan psyykkistä apua loppuelämänsä. Hän palasi töihin elokuussa 2018. Asianomistaja kertoo vielä välikohtauksesta elokuussa 2018, kun Cherchel oli jo vankilassa.

klo 14:07: "Pienen hetken kuluttua huomasin, että hän on tajuton ja hänellä on vaikeuksia hengittää", äiti kertoo. Nainen haluaa vielä kommentoida puolustuksen väitettä äkillisestä, ei erityisen tuskallisesta kuolemasta. "Hän ei kuollut hetkessä. Hän itki ja taisteli elämästään tunnin ajan."

klo 14:03: Äiti pääsi lapsen luo. Vakavasti vammautunut uhri oli maassa. "Otin häntä kädestä. Poliisi käski puhumaan lapselle, ja minä puhuin."

klo 14:01: Nainen muistaa nähneensä kaksi kovaa ja voimakasta lyöntiä ja vielä kolmannen huitaisun. Asianomistaja kertoo, miten hän lähti juoksemaan tasatahtia poliisien kanssa. Miespoliisi ehti ensin ja juoksi puukottajan päälle.

klo 13:58: Poliisi ja äiti olivat paikalla suurin piirtein samaan aikaan. "Kun tulin puiston vieressä olleelle kävelytielle ja portaille, huomasin, että kaikki katsovat puistoon eivätkä minua."
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Vieno neito
Harjunpää
Viestit: 345
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 3:02 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Vieno neito »

Äiti todisti vierestä, kun isä puukotti 3-vuotiaan tytön Porvoossa – murhasta tuomittu mies soitti naiselle yllättäen vankilasta: "Hän sanoi, että tytön kuolema on minun vikani – en halua koskaan nähdä häntä" - MTVuutiset.fi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ait ... ta/7339528
Naisen mukaan Cherchel vaikutti lyödessään todella päämäärätietoiselta.

– Hänellä oli kiire lyödä ennen kuin poliisi ehtii hänen luokseen.

Nainen näki, kun mies löi tyttöä puukolla päähän kolme kertaa. Viimeisen lyönnin jälkeen veitsi jäi kiinni lapsen päähän.

Äiti juoksi välittömästi lapsensa luo. Samaan aikaan paikalle tulleet poliisit taklasivat miehen pois lapsen päältä.

– Kun pääsin tytön luokse, veitsi oli vielä hänen päässään ja hän itki. Minun ensimmäinen reaktioni oli, että haluan vetää veitsen pois, että se helpottaisi hänen oloaan, mutta poliisi kielsi minua tekemästä niin.

– Otin häntä kädestä kiinni, äiti kertoi.
...
Äiti jäi tyttärensä viereen maahan makaamaan ja seurasi, kun lapsi yritti hengittää. Äiti näki senkin, kun lapsi menetti tajuntansa.

– Se tuntui ikuisuudelta, kun makasin hänen vieressään ja seurasin, miten hän yritti hengittää.

– Haluan korostaa sitä, että hän ei kuollut heti. Hän oli vielä tajuissaan, kun hän itki. Hän taisteli elämästään, äiti sanoi itkien.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ehdin jo kummastella, että missä viipyy sana rasismi, mutta tulihan se sieltä:
IL seuraa hetki hetkeltä: Porvoon surmaajaisä avautuu epäoikeudenmukaisesta kohtelustaan - syyttää suomalaisia rasisteiksi

Iltalehti
26.3.2019 klo 7:56 (muokattu 27.3.2019 klo 10:31)

Iltalehti on paikalla myös tänään keskiviikkona. Live-seurannan alapuolella esitellään tiiviisti, mistä tapauksessa on kyse.

Hovioikeuden pääkäsittely alkaa kello 9.15. Iltalehden rikos- ja oikeustoimittaja Solmu Salminen seuraa oikeudenkäyntiä Helsingin Salmisaaressa:

klo 11:40: Syyttäjä kysyy tappouhkauksesta. Cherchel alkaa puhua masennustilastaan, ja syyttäjä joutuu toistamaan kysymyksen.

klo 11:40: Syyttäjä kysyy tappouhkauksesta. Cherchel alkaa puhua masennustilastaan, ja syyttäjä joutuu toistamaan kysymyksen.

klo 11:35: Syyttäjä kysyy, miten mies aikoi selvitä matkan lopusta, kun hänen rahansa loppuivat. Cherchelin alkuperäinen suunnitelma oli olla Karibialla kaksi kuukautta. "En ole mikään epäluotettava, huolimaton henkilö, joka ei tee budjettia lomamatkalle lapsen kanssa."

klo 11:27: Vastaajan äänensävy on kiihtyneempi kuin kuulemisen alussa. Cherchel puhuu käsillään, kun selittää käyttäytymistään ex-kumppaniaan ja lasta kohtaan.

klo 11:24: Cherchelillä on hovioikeudessa paksu muistilehtiö, joka on täynnä käsinkirjoitettuja sivuja.

klo 11:17: Cherchel vastailee ohi kihlakunnansyyttäjä Haaviston kysymyksistä ja kimpaantuu, kun kysymys toistetaan. "Jos minulta kysytään kysymyksiä, minulla on oikeus vastata tai olla vastaamatta. Minulla on vielä oikeuksia."

klo 11:14: Käräjäoikeudessa vastaanotetun todistelun mukaan Cherchel on manipuloiva, kontrollinhaluinen henkilö. Käräjäkäsittelyssä selvisi, että hänellä todettiin mielentilatutkimuksessa persoonallisuushäiriö.

klo 11:13: "Olen optimistinen henkilö, jolla on paljon toivoa. Tämä piirre on sellainen, joka on aiheuttanut paljon vaikeuksia ja vienyt minua harhaan. Se tekee minut hyvin naiiviksi", Cherchel sanoo.

klo 11:04: Cherchelin mukaan ainoa hänen katumansa asia on se, että hän vei lapsen Karibialle.

klo 11:03: "Tuota, kysymys kuului, onko Cherchel toiminut koskaan väärin", syyttäjä keskeyttää. "Ymmärsin kysymyksen. Tulen yksityiskohtien kautta päätymään tähän aiheeseen", Cherchel väittää. Syyttäjä kuitenkin vaatii vastaajaa ottamaan kantaa nimenomaan syytekohtiin.

klo 11:02: Cherchel ei myönnä asiaa, vaan jatkaa lapsen äidin ja tällä kertaa myös hänen isänsä syyttämistä.

klo 11:01: Syyttäjän kysymysvuoro alkaa. "Oletko mielestäsi tehnyt mitään väärin", aloittaa Jukka Haavisto.

klo 11:00: Cherchel kertoo väitetystä naisystävästä, jonka hän oli tavannut keskustelusovelluksessa. Väitetty nainen oli Cherchelin mukaan halukas aloittamaan suhteen hänen kanssaan. Cherchelin mukaan hän sopi naisen kanssa, että kaksikko keskustelisi vielä iltapäivällä. Tämä viittaisi puolustuksen mukaan siihen, että miehellä ei olisi ollut suunnitelmia murhata lapsi.

klo 10:53: Cherchelin mukaan hän ei kiinnittänyt koko veitseen mitään huomiota, kun laittoi sen laukkuunsa. "Mietin, jättäisinkö laukun autoon vai en. Sitten ajattelin, että ei, koska siellä oli rahaa ja pankkikortti. Ajattelin, että jos nainen antaa minun viettää aikaa lapsen kanssa, voisin ostaa jotain pientä syötävää hänen kanssaan."

klo 10:51: Vastaajan mukaan surmaveitsi oli hänen laukussaan useita päiviä ennen tekoa. "Siksi, että olin menossa keskustelemaan asunnon edellisen haltijan kanssa, jolle minun olisi pitänyt maksaa 300 euroa ennen kuluvan viikon loppua. Tiesin, etten pystynyt maksamaan sitä. Minulla oli sellainen ajatus, että tulisin tarvitsemaan veistä. En pidä suurista veitsistä, joten valitsin pienemmän."

klo 10:48: "Onnistuin saamaan käsiini vähän rahaa. En saanut sitä suinkaan naisen ystävällisyyden johdosta, vaan tekemällä jotain, joka oli lain vastaista", Cherchel kertoo Porvooseen tulosta. Hän oleskeli ilmeisesti Keravalla ennen surmapäivää.

"Olosuhteiden pakosta otin kyytiini ennestään tuntemattomia henkilöitä, jotka kuljetin paikasta A paikkaan B. He maksoivat minulle 40 euroa. Ilman tätä rahaa en olisi päässyt Porvooseen."

klo 10:42: Vastaajan mukaan hän otti mukaansa myös lampun ja jotakin muuta ja vei esineet autoonsa.

klo 10:42: Cherchel väittää saaneensa asioitaan setvittyä niin, että alkoi valita esineitä mukaansa tulevaa asuntoa varten. "Otin mukaani edellisestä asunnosta kaikenlaisia keittiövälineitä, joita tiesin, että tulisin tarvitsemaan."

klo 10:41: "Asunnossa oli useita eri pituisia veitsiä, muistaakseni 15. Tämä ei siis ole tarkka arvio. Siellä oli lautasia, laseja, kahvikuppeja. Erilaisia keittiövälineitä ja huonekaluja."

klo 10:40: "Henkilö, jonka alivuokralaisena asuin, oli myös muuttamassa pois asunnosta. Kun hän oli muuttamassa, hän kysyi, olisiko minulla ollut tarvetta tavaroille", Cherchel väittää.

klo 10:39: Asianajaja Kauppi siirtyy kysymyksissään surmapäivän tapahtumiin. Chercheliä pyydetään kertomaan taustoista ja veitsen päätymisestä hänen haltuunsa.

klo 10:35: "Olin ollut yhteydessä ranskalaiseen tv-kanavaan saadakseni huomiota sille, miten syrjiviä ihmiset saattavat olla tällaisessa tilanteessa", Cherchel väittää. Vastaaja kertoo olleensa yhteyksissä myös useisiin lakimiehiin.

klo 10:28: "Kuten jo vanhempi tyttäreni sanoi Suomeen tullessani: 'Isi, nämä kaikki ovat rasisteja täällä'. Jos minä tekisin rikosilmoituksen, kaikki puhuisi minua vastaan: ihonvärini, kulttuurini, kokoni", Cherchel sanoo.

klo 10:27: Cherchel syyttää kuolleen lapsen äitiä verbaalisesta väkivallasta ja edelleen lapseen liittyvistä tapaamiskielloista.

klo 10:24: Asianajaja pyytää Chercheliä muistelemaan tuttavaa, jonka kanssa tämä pelasi Playstationia verkon välityksellä ja kävi myös keskusteluja. Cherchel sai käräjäoikeudessa tuomion laittomasta uhkaukseta, kun puhui tuttavalleen, että surmaa lapsensa, tämän äidin ja itsensä.

klo 10:16: Käräjäoikeuden tavoin Cherchel näkee, että ensisijainen ongelma huoltajuusriidan, Karibialle viemisen ja muun taustalla oli se, että äiti pyrki estämään isää tapaamasta lasta.

klo 10:06: Cherchel selittää epäoikeudenmukaisuuden kokemuksiaan. Hänen mukaansa äiti kielsi tapaamasta tytärtä ja yritti estää myös matkan Karibialle, vaikka hän itse oli muuttanut Suomeen asuakseen naisen kanssa.

klo 10:02: Cherchel syyttää kuolleen tytön äitiä siitä, että tämä meni lapsen kanssa turvakotiin. "Hän tiesi, että olin henkisesti epätasapainossa ja että vanhemman tyttäreni tilanne oli vaikeuttanut asioita. Menemällä turvakotiin hän loi uuden tilanteen, joka vaikutti tasapainooni."

klo 09:57: Cherchel laskee, että lapsi ja äiti olivat toisistaan fyysisesti erossa 24 päivää.

klo 09:56: "En ole missään vaiheessa yrittänyt vaihtaa lapsen kotiosoitetta. Silloin, kun olimme käräjäoikeudessa, annoin äidille luvan lapsen kotiosoitteeseen."

klo 09:55: Cherchel kiistää mainitun rikoksen. Hänen mukaansa lapsi sai olla yhteydessä äitiinsä Karibialla lähes päivittäin. "Lapsi ei koskaan ollut epätasapainoinen tai itkenyt ollessaan äidin kanssa puhelimessa. Kertomus on täysin väärä."

klo 09:49: "Illan tapahtumien jälkeen olin hyvin järkyttynyt. Muistaakseni aloitin valmistelut päivä tai kaksi niiden jälkeen", Cherchel sanoo. Miehen muistikuvien mukaan hän oli ilmoittanut lapsen äidille, että alkaa järjestää asioita yksin.

klo 09:47: Asianajaja pyytää Chercheliä kertomaan passin hankinnasta.

klo 09:44: Tilanne meni repimiseksi ja vetämiseksi. "En usko, että hän halusi kuulla, mitä minulla on sanottavana", mies väittää.

klo 09:43: "Otin hänestä kiinni hellästi ja romanttisesti, koska en halunnut, että tilanne eskaloituisi." Cherchel kiistää muistavansa, että naiselle olisi tullut mitään vammoja pahoinpitelyssä. Vastaaja siis myöntää hovioikeudessa ainoastaan lievän pahoinpitelyn.

klo 09:40: Cherchel sanoo, että hänen oli vaikea käsittää kieltoja. Lapsen äiti meni makuuhuoneeseen ja isä kiihtyneenä perässä. Cherhel muistelee, että väittely passiasiasta jatkui makuuhuoneessa.

klo 09:39: "En missään vaiheessa pyytänyt häneltä paljoa", Cherchel väittää. "Kun olin kerrankin tehnyt aloitteen, siihen vastattiin kieltävästi. Kiihdyin ja iskin nyrkillä pöytää."

klo 09:38: Cherchel alkoi järjestää tyttärelle passia. Isälle ja äidille tuli riitaa asiakirjojen allekirjoittamisesta. Isän mukaan hän ainoastaan pyysi äitiä laittamaan nimensä alle.

klo 09:35: Cherchel sanoo vaatineensa naista keskeyttämään häätöprosessin. Mies ei sanojensa mukaan saanut vastausta. Hän itse väittää käsittäneensä, että tytön äiti olisi lähtenyt mukaan, ja kaksikko olisi keskustellut välinsä kuntoon matkan jälkeen.

klo 09:33: Cherchel sanoo saaneensa veronpalautuksia ja palkkaa, joilla hän pystyi maksamaan matkat. Cherchel sanoo, että hänellä oli vaikeuksia käsitellä parisuhdekriisin ja häätöhakemuksen aiheuttamia vaikeuksia. "Olen ihminen, minulla on kaksi kättä, raajat ja yhdet aivot. En pysty prosessoimaan kaikkea yhtä aikaa."

klo 09:32: Cherchel väittää, että yritti setviä asioita. "Olin sanonut hänelle selvästi, että pystyisimme käsittelemään asiat yksi kerrallaan."

klo 09:31: Surmaajan mukaan äidin ainoa kysymys koski sitä, miten matka rahoitetaan. Cherchelin mukaan äiti oli aina mukana keskusteluissa. Vuonna 2016 nainen lähti miehen kertoman mukaan Kööpenhaminan-matkalle ja palattuaan ilmoitti häätöhakemuksesta.

klo 09:28: "Olin keskustellut hänen kanssaan jo vuodesta 2015 lähtien, että haluaisin matkustaa kahden lapsen kanssa Karibialle tapaamaan isovanhempiani."

klo 09:26: Vastaaja väittää, että lapsikaappaukseen johtaneet passierimielisyydet olivat yksinkertainen asia. Miehen mukaan Suomen asiakirjoja ja asioita hoiti tyttären äiti. Isä puolestaan sanoo hoitaneensa Ranskaan liittyviä asioita. Mies väittää, että ex-parilla oli tästä yhteisymmärrys.

klo 09:21: Puolustusasianajaja Matti Kauppi aloittaa kysymykset kronologisessa järjestyksessä.

klo 09:20: Hovioikeuden istunto alkaa. Cherchelin kuuleminen on ensimmäisenä, sen jälkeen käydään läpi muita todistajia, kuten entisen pariskunnan tuttavia ja henkirikoksen silminnäkijöitä.

klo 09:11: Ensimmäinen päivä päättyi eilen henkirikoksen 3-vuotiaan uhrin äidin raskaaseen kertomukseen tapahtumista. Tänään on määrä kuulla murhasta tuomittua Nicolas Chercheliä, joka valitti käräjäoikeuden ratkaisusta. Mies kiistää syytteet murhasta, pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta ja lapsikaappauksesta.
Oleskeluaan Keravalla ei ole saatu varmistettua. Onko jossain joku joka tietää missä Chercel oli, mutta suojelee häntä ja itseään?
...kaikki puhuisi minua vastaan: ihonvärini, kulttuurini, kokoni"
Häiritseekö häntä oman ihonvärinsä koska on ottanut asian puheeksi? Entä onko kulttuurissaan jotain vikaa, koska epäilee syrjintää myös sen perusteella. Entä kokonsa (painoxpituusxleveys?)? Ovatko suomalaiset rasisteja a) pienikokoisille b) keskikoisille c) suurille d) kaiken kokoisille?

Onkohan näiden tummapintaisten saapujien asenteissa jotain vikaa? Kauhea hinku päästä Suomeen kokemaan rasismia ja sitten valittaman siitä kun kokee rasismia?
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Ke Maalis 27, 2019 12:56 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1089
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

"Olen ihminen, minulla on kaksi kättä, raajat ja yhdet aivot. En pysty prosessoimaan kaikkea yhtä aikaa."
Nyt taisi Cherceliltä kyllä lipsahtaa pieni valhe koska olen aika varma että ainakin yksi hänen luettelemistaan asioista puuttuu...

Muutenhan tämä on ihan perus settiä: Ihonväri,rasismi,syrjintä,verbaalinen väkivalta....Kukapa nyt ei löisi puukkoa 3-vuotiaalle tyttärelleen päähän kiinni nuiden jälkeen.
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

klo 12:28: Istunto jatkuu kello 13.20.

klo 12:28: Cherchelin kuuleminen on nyt päättynyt. Hovioikeus siirtyy lounastauolle.

klo 12:25: Vielä ennen ruokataukoa Cherchel ehtii haukkua asianomistajan asianajajan, oikeustieteen tohtorin Markku Fredmanin sekä tulkkauksen poliisikuulustelussa. Cherchelin mukaan Fredman esittää "täysin järjettömän kysymyksen", eikä hän vastaa siihen. Fredman kysyy myös, miksi vastaaja selittää hovioikeudessa pakanneensa veitsen laukkuun neljä päivää ennen tekoa. Poliisikuulusteluissa Cherchel sanoi pakanneensa sen samana aamuna.

klo 12:22: "Aikomukseni oli vain ja ainoastaan puhua tavaroistani", Cherchel väittää.

klo 12:22: "En soittanut hänelle puhuakseni näistä asioista, vaan omaisuudesta ja tavaroista, joita hän oli pitänyt panttina sinä aikana kun hääti minut ulos. Kysyin, kuinka vanhempani ystävät voisivat hakea tavaroitani. En muista tarkkaan, mitä hän sanoi, mutta muistan vastanneeni, että hänen täytyy ottaa osansa vastuusta. En ole ollut yksin tässä asiassa."

klo 12:21: Eilisessä istunnossa vainajan äiti kertoi, miten Cherchel soitti hänelle vankilasta ja vieritti tapahtumia osaltaan hänen niskaansa. Syyttäjä haluaa tietää, mitä mies ajoi takaa.

klo 12:19: Syyttäjä haluaa tietää, kyselikö Cherchel siinä tapauksessa esimerkiksi poliiseilta, mitä oli tapahtunut. "En muista, mitä kysymyksiä olen esittänyt tai jättänyt esittämättä. Tiedän, että kysyin itseltäni sellissä, miksi olen tässä. Muistan sanoneeni, että toivottavasti kaikki ihmiset ovat kunnossa."

klo 12:16: Syyttäjä kysyy, miksi Cherchel otti keittiöveitsen esiin ja missä vaiheessa. "En muista tästä tilanteesta mitään. Minulla on noin 20 minuutin muistikatkos. En muista mitään muuta kuin kipua. Minulla on muistikuva poliisista päälläni. En tiedä, missä vaiheessa olen siirtynyt poliisiautoon."

klo 12:14: Mies kertoo käskeneensä toista naapuria pysähtymään. "Hän oli henkilö, josta en koskaan pitänyt. En arvostanut häntä millään lailla."

klo 12:13: Surmaaja selittää, miksi otti tytön mukaansa äidin pihasta ja lähti leikkipuistolle. "En halunnut ympäröivien ihmisten negatiivisten aaltojen uhriksi. Halusin siirtyä syrjään heidän negatiivisuudeltaan."

klo 12:07: Cherchel joutuu kertomaan vielä oman versionsa 3-vuotiaan tyttärensä surmaamisesta.

klo 12:02: "Olisin aiemmin halunnut syödä vihanneksia autossa, mutten pystynyt leikkaamaan niitä. Olin sellaisessa elämäntilanteessa, että minun täytyi olla mahdollisimman käytännöllinen."

klo 12:02: Cherchel kertoo vielä veitsestä. Hän väittää syyttäjälle yhä, että veitsi oli laukussa, etteivät auton tavarat menisi hajalle. Nyt hän kertoo ajatelleensa, että tarvitsi veistä esimerkiksi ruokapakkausten avaamiseen

klo 11:54: Cherchel on joutunut käräjäoikeuteen vuonna 2015 tapahtuneista vanhemman tyttären pahoinpitelyistä. Mies löi alle 15-vuotiasta tyttöä useaan otteeseen vyöllä ja sai 30 päivän ehdollisen vankeustuomion.
Ennen taukoa Chercel haukkui osan paikalla olijoista. Ehkä se on vain yksi tie purkaa arjen rasismin aiheuttamaa mielipahaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Tällähän on todettu persoonallisuushäiriö ja sen mukaista on käytöskin. Melkoista propagandaa esittää täällä, että käytös johtuisi ihonväristä tai vastaavasta syystä. Taas olisi kuolmentuomiolle käyttöä, mutta ei sitten millään...

Avatar
NorthernDarkness
Jane Marple
Viestit: 1089
Liittynyt: To Maalis 17, 2011 4:48 pm
Paikkakunta: Holo-Kaustisen Kansanmusiikkifestivaalit.

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

klo 12:02: "Olisin aiemmin halunnut syödä vihanneksia autossa, mutten pystynyt leikkaamaan niitä. Olin sellaisessa elämäntilanteessa, että minun täytyi olla mahdollisimman käytännöllinen."

klo 12:02: Cherchel kertoo vielä veitsestä. Hän väittää syyttäjälle yhä, että veitsi oli laukussa, etteivät auton tavarat menisi hajalle. Nyt hän kertoo ajatelleensa, että tarvitsi veistä esimerkiksi ruokapakkausten avaamiseen
Hahah,tämä on kyllä perinteinen.Eikös se joku aijempien vuosien mamu joka puukotti vaimonsa ollut kans ottanut hänen itsensä mielestä veitsen mukaa hedelmien kuorintaa varten,mutta yrittikin kuoria sillä vaimoaan.
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.

Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2733
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Ei juuri tee mieli lukea noita yksityiskohtaisia selostuksia tästä tapauksesta, sen verran hirvittävä tapaus.


Tässä onkin mielenkiintoinen pähkinä Suomen oikeuslaitokselle. Luulisi tällaisen teon tehneen elinkautisvangin oikeasti joutuvan istumaan ainakin sen 20 vuotta, mutta saa nähdä. Toivottavasti ainakin lehdet pitävät älämölöä, kun tämä ihmispaska aikanaan vapautuu.
Sverdlov kirjoitti:Katsoin juuri Trumpin puheen.Sangen viileästi suhtautui voittoon kaiken sen paskan jälkeen mitä on niskaan kaadettu.Nyt sitten tälläkin areenalla hiljenee
sikakoira kirjoitti:..ei jää epäselväksi tuleeko Trump viemään rökäle voiton jälleen kerran. Kyllä tulee ja helposti

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

klo 14:36: Myös toista paikalla ollutta naapuria kuullaan hovioikeudessa. Mies oli myös lapsensa menettäneen naisen kollega. Hän kertoo esitutkintakertomuksensa tavoin, miten näki Cherchelin lyönnit veitsellä. Miehen mukaan Cherchel vaihtoi vielä kättä lyöntien jälkeen.

klo 14:27: Puiston tapahtumista mies kertoo seuraavaa: "Kuulin huudon. Käännyin ympäri ja näin, että toinen naapuri juoksee. Näin, että tyttö makasi maassa ja Nicolas löi häntä." Mies oli alkanut peruuttaa Cherchelistä poispäin, kun oli nähnyt poliisit. Naapurin mukaan kuoleva tyttö ei todennäköisesti huutanut väkivallanteon aikana. "Vaikea sanoa, minun nähdäkseni ei."

klo 14:24: Kun Cherchel lähti lapsen kanssa leikkipuistoon, naapurin mies lähti naisen kanssa seuraamaan heitä. Miehen mukaan hän ei halunnut jättää naista yksin.

klo 14:22: "Se oli maanantaiaamu, kello oli 20 tai varttia vaille kahdeksan. Menin autolleni mennäkseni töihin. [Nainen] seisoi omalla autollaan pihassa, ja Nicolas ja tyttö olivat siinä. Kysyin, mikä on tilanne, ja he vastasivat, että kaikki ok."

klo 14:11: Istunto jatkuu taas julkisena. Todistamaan saapuu naapuri, joka töihin lähtiessään huomasi isän ja äidin välisen riidan ja tytön viennin leikkipuistoon.

klo 13:44: Oikeus käsittelee uutta todistajaa, mutta suljetuin ovin, koska asia koskee vastaajan terveydentilaa. Cherchel väittää kärsineensä sairauskohtauksesta jossakin toisessa yhteydessä. Ilmeisesti tässä vedotaan vastaajan väitettyyn muistinmenetykseen surman aikana.

klo 13:25: Lounastauko on ohi, ja istunto jatkuu nyt.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Myönnän: olen rasisti ja ihmettelen, että kun suomalainen ( valkoinen ) nainen alkaa jakaa elämäänsä toista kulttuuria edustavan äijän ( tässä tapauksessa, oikein mulkku ) kanssa, hän ei tiedä, mitä seuraa tulevaisuudessa.

Neuvo naisille, kun on kyseessä mamu, vaikeuksia on tiedossa, mahdollisesti hirveyksiä, kannattaa ajatella 2x ennekuin lähtee matkaan.

Myönnän: tämä on mielenkevennystä, ottaa kupoliin NIIN PALJON tällainen. Toivoisi joskus, että kansantuomioistuin saisi päättää: hirtto vai ruoskinta vai molemmat. Ainakin pitäisi alkumaan oman lain astua voimaan ja sinne kärsimään. :evil:

onneksi taitaa vankilahierarkiassa olla sitä alinta shittiä ja mutaa.

Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2733
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

ANDYROM kirjoitti:Myönnän: olen rasisti ja ihmettelen, että kun suomalainen ( valkoinen ) nainen alkaa jakaa elämäänsä toista kulttuuria edustavan äijän ( tässä tapauksessa, oikein mulkku ) kanssa, hän ei tiedä, mitä seuraa tulevaisuudessa.

Neuvo naisille, kun on kyseessä mamu, vaikeuksia on tiedossa, mahdollisesti hirveyksiä, kannattaa ajatella 2x ennekuin lähtee matkaan.

Myönnän: tämä on mielenkevennystä, ottaa kupoliin NIIN PALJON tällainen. Toivoisi joskus, että kansantuomioistuin saisi päättää: hirtto vai ruoskinta vai molemmat. Ainakin pitäisi alkumaan oman lain astua voimaan ja sinne kärsimään. :evil:

onneksi taitaa vankilahierarkiassa olla sitä alinta shittiä ja mutaa.
Mietin vaan, millainen rasistireppana ja elämämkoulu-luuseri pitää olla, että tällaisessa tapauksessa rupeaa syyllistämään äitiä ja mussuttamaan vaihteeksi mamuista.

Tämä äiti sai itkevän ja kuolevan lapsensa syliin. Ja sinä täällä järkeilet, että tiedossa oli miten tässä käy. Vitun apina. Aivan niin kuin tässäkin maassa ei olisi paljon mamujen naisia, joilla menee huomattavasti paremmin kuin sun tai muiden XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.

Poistettu arvailua ketjun aiheeseen liittymättömien henkilöiden takamusten koosta
-NILS-
Sverdlov kirjoitti:Katsoin juuri Trumpin puheen.Sangen viileästi suhtautui voittoon kaiken sen paskan jälkeen mitä on niskaan kaadettu.Nyt sitten tälläkin areenalla hiljenee
sikakoira kirjoitti:..ei jää epäselväksi tuleeko Trump viemään rökäle voiton jälleen kerran. Kyllä tulee ja helposti

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tämä päivä oli sitten tässä. Monenmoisia asioita - uusiakin - nousi esiin:
klo 16:10: Päätämme liveseurannan tähän.

klo 16:09: Hovioikeus päättää istuntonsa tältä päivältä. Henkilötodistelu on ohi, ja huomenna ovat vuorossa loppulausunnot. Niiden kesto on arviolta tunti, pari.

klo 16:08: Hovioikeuden mukaan yhteyden kanssa oli jo testausvaiheessa ongelmia. Hovioikeus katsoo, että käräjäoikeustallenteen käyttö ei vaaranna osapuolten oikeusturvaa. Perusteluna on muun muassa se, että aihepiiristä on muitakin todistajia.

klo 15:53: Mies muistelee keskusteluaan Cherchelin kanssa. Hän otti yhteyttä Cherchelin veljeen, kun huolestui uhkauksista. Cherchel siis uhkasi tappaa tyttärensä, lapsen äidin ja vielä itsensä.

klo 15:49: Hovioikeus kuuntelee Pariisista tavoittamattoman todistajan kuulemisen käräjäoikeuden tallenteesta. Tallenteen käyttö mietityttää salissa jonkin verran, mutta se hyväksytään kuitenkin aineistoksi.

klo 15:43: Vanhempi konstaapeli ei halua ottaa kantaa Cherchelin mielentilaan tekohetkellä. Mies sanoo, ettei voi ymmärtää, miten joku voi lyödä lasta veitsellä. "Tämä on pahinta, mitä itselleni on virkaurallani tapahtunut."

klo 15:42: Poliisimies muistelee, että Cherchel sanoi englanniksi "en tee mitään" tai muuta vastaavaa, kun poliisi otti häntä kiinni. Epäilty laitettiin raudoissa poliisiautoon.

klo 15:41: Poliisi muistaa pelänneensä, että miehellä on toinenkin veitsi. "Taklasin miehen, eikä hän ollut mitenkään hallussani. Ajattelin, että tuleeko sieltä puukkoa selkään."

klo 15:39: Partio sai autoon tiedon, että kohde on vaihtunut Aleksanterinkadun pihasta Lyseon leikkipuistoksi. Tehtävä muuttui kiireelliseksi. Poliisimies muistelee samoin kuin käräjäoikeudessa: "Kollega sanoi, että herranjumala, se lyö sitä lasta. Näin 20-30 metrin päästä, että lapsi on maassa ja mies lyö häntä. Juoksin niin nopeasti kuin pystyin ja taklasin miehen pois lapsen päältä."

klo 15:36: "Työvuoro alkoi seitsemältä normaalisti", vanhempi konstaapeli kertoo. Mies oli aamuvuorossa palaamassa tavalliselta hälytystehtävältä laitokselle aamupalaveriin. "Käsi oli jo ovenkahvalla, kun hätäkeskuksesta tuli tehtävä huoltajuuskiistasta. Ajattelin ensin, että se ei ole niin kiireellinen, mutta sitten sanottiin, että lapsi on paikalla."

klo 15:28: Nyt todistaa poliisimies, joka taklasi Cherchelin tytön päältä leikkipuistossa.

klo 15:26: Istunto jatkuu puoli tuntia myöhässä. Puheenjohtaja kertoo, että oikeus ei saanut yhteyttä Pariisissa olevaan todistajaan.

klo 14:46: Oikeus pitää tauon, minkä jälkeen kuullaan Ranskassa olevaa todistajaa videoyhteyden välityksellä. Istunto jatkuu kello 15, jos tekniikka toimii.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Mietin vaan, millainen rasistireppana ja elämämkoulu-luuseri pitää olla, että tällaisessa tapauksessa rupeaa syyllistämään äitiä ja mussuttamaan vaihteeksi mamuista.

Tämä äiti sai itkevän ja kuolevan lapsensa syliin. Ja sinä täällä järkeilet, että tiedossa oli miten tässä käy. Vitun apina. Aivan niin kuin tässäkin maassa ei olisi paljon mamujen naisia, joilla menee huomattavasti paremmin kuin sun tai muiden XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Poistettu arvailua ketjuun liittymättömien henkilöiden takamusten koosta
-NILS-


Mieti vaan rauhassa. taitaa olla niin, että tällainen mahdollinen liikenneraivoilija on se vielä matosempi shitti. Eli:XXXXXXXXXXXXX! Tunneäly hoi! Usko suomalaiseen tulevaisuuteen on tosi heikko ja 0, kun tällaista keskustelua aletaan käydä. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Poistettu lautamiestekstiä
-NILS-

hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2370
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Isä puukotti 3v lapsensa kuoliaaksi Porvoossa 13.11.2017

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1aec ... a04ae4f765

3-vuotiaan tyttärensä tappajan katumuksen puute tyrmistyttää - sai murskaavan loppuryöpyn oikeudessa

Eilen klo 22:12

Porvoon leikkipuistosurman hovioikeuskäsittely päättyi osapuolten loppulausuntoon. Syyttäjä ja asianomistaja pitivät Nicolas Cherchelin oikeudentajua häiriintyneenä.

Hovioikeuden pääkäsittely Porvoon henkirikoksesta on päättynyt.

Syyttäjän mukaan Nicolas Cherchel ei halua ottaa mistään teostaan vastuuta ja näkee virheitä ainoastaan muissa.

Uhrin asianajaja vaati katumuksen puutetta kirjattavaksi tuomioon, jotta se tulee huomioiduksi myös ehdonalaista vapautta mietittäessä.

Kolmevuotiaan tytön raaka surma Porvoossa oli tiistaista torstaihin Helsingin hovioikeuden käsittelyssä. Viimeisenä istuntopäivänä salissa puitiin ensin suljetuin ovin Nicolas Cherchelin, 39, mielentilaa. Istunto päättyi syyttäjien, asianomistajan ja puolustuksen loppulausuntoihin.

Kihlakunnansyyttäjä Jukka Haavisto käytti Cherchelin toiminnasta ilottomia sanamuotoja. Syyttäjä korosti sitä, miten vastaaja ei hänen mukaansa kyennyt minkäänlaiseen vastuun ottamiseen teoistaan.

– Toivottavasti täällä ei vielä ehdi tulla esiin sitäkin, että [murha] olisi ollut poliisin syy, kun tuli väliin, Haavisto aloitti.

– Hänessä ei ole koskaan mitään syytä. Hän ei ota mistään asiasta vastuuta. Ainoa hänen myöntämänsä virhe oli, että hän vei lapsen Karibialle. Kuulostaa todella omituiselta sellaiselta henkilöltä, joka on surmannut oman lapsensa.

– Hän soittelee edelleen äidille ja syyllistää häntä. On minusta vastenmielistä väittää, että asiat ovat jonkun toisen syy, Haavisto arvosteli.

Ehdonalaiseen 2030-luvulla?

Syyttäjä viittasi puheessaan muun muassa Jussi Matikkalan toimittamaan rikosoikeudelliseen kirjallisuuteen ja lukuisiin korkeimman oikeuden ennakkopäätöksiin, kun listasi surman törkeitä piirteitä. Puukotus oli erityisen raaka ja julma: syyttäjän mukaan tunnusmerkkiä tulee pohtia sen kautta, kykeneekö ihminen tekemään vastaavaa.

Haaviston ja toisen syyttäjän Emilia Ilander-Raulahden mukaan mies osoitti sitkeää surmaamispyrkimystä, kun teko keskeytyi vasta poliisin rynnistykseen. Syyttäjien mukaan Cherchelin aiemmat uhkaukset olivat viitteitä etukäteissuunnittelusta, joka niin ikään on yksi murhan kriteereistä.

Syyttäjät toistivat vaatimuksensa elinkautisesta vankeusrangaistuksesta. Uhrin äidin asianajaja Markku Fredman esitti vastaisuuden varalle vielä erillisen pyynnön tuomion sisällöstä. Se koski Cherchelin mahdollista vapautusanomusta.

– Tämä helpottaisi hovioikeuden käsittelyä 12-13 vuoden päästä, kun hänen asiansa on ehkä uudelleen käsiteltävänä. Se, että henkirikoksen tekijä ei kadu tekoaan on mielestäni asia, jonka hovioikeuden pitäisi tietää myös seuraavalla vuosikymmenellä, Fredman sanoi.

Kuva
Maanantaiaamuna tapahtunut puukotus järkytti Porvoota marraskuussa 2017. [JOHN PALMÉN]

Toivoo enintään 10 vuotta

Lapsensa surman nähnyt nainen tuomittiin käräjäoikeudessa suosituksia painavampiin kärsimyskorvauksiin. Fredmanin mukaan niissä on syytä pysyä.

– Hovioikeus voisi miettiä, mikä voisi olla läheiselle vielä enemmän kärsimystä tuottava asia kuin oman lapsen surmaaminen silmien edessä.

Asianajaja Matti Kauppi hoiti laissa säädettyä puolustustyötään Cherchelin eteen. Puolustus pysyi kannassaan, jonka mukaan teko ei tuottanut erityisen suurta tuskaa, ja mies oli ryhtynyt siihen pikaistuksissaan. Tällöin kyse olisi taposta.

– Henkirikoksen osalta kannanottomme on, että vankeusrangaistus olisi enintään 10 vuotta, Kauppi summasi.

SOLMU SALMINEN
[email protected]
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra

Vastaa Viestiin