Milla Aronen, 21, Somero - katosi 8.6.2019, ex-miesystävä tunnusti surman, hovi tuomitsi murhasta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Etsijä84
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 11:11 am

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja Etsijä84 »

Mitä tulee tuohon ruumiin hävitykseen/piilottamiseen, niin itselleni on kyllä jäänyt sellainen kutina, että tekijä on millan kiikuttanut sinne, missä on viettänyt paljon aikaa, ja tuntee nurkkia.

Jos exä on tekijä, niin hänhän ei ollut somerolta, vaan muuttanut jokin aikaa sitten Salon suunnilta?
Ainoat riskit ruumiin kuljetuksessa tuonne päin olisi peura tai hirvikolari, tai poliisin tekemä ratsia/puhallutus..
Muuten somero-salo väli on pimeä ja hiljainen pätkä.

Niin itse tekisin, jos vain ajatus leikkaisi henkirikoksen jälkeen, eikä joutuisi isompaan paniikkiin.

elmat
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Loka 15, 2019 8:23 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja elmat »

MissMallard kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 12:27 pm
Onko tuo Google-"paikannustieto" luotettava? Itsellä näyttää välillä oikeaa paikkakuntaa ja välillä sitten ainakin kahta eri postinumeroa tässä kaupungissa mutta sitten on tullut joskus teksti sinne Google hakusivun alaosaan että olisin vaikkapa "Kouvolassa" vaikken ikinä ole siellä käynyt jne.
Android puhelimissa Maps sovelluksessa oletus asetus, jossa tallentaa sijaintiasi vaikket olisi itse sijaintia laittanut päälle tai koko sovellusta käyttänyt. Riittää, että sovellus on kännykässä asennettuna etkä asetuksia ole muuttanut. Itse sattumalta törmäsin näihin sijaintitietoihini, joiden poistaminen muuten erittäin työlästä. Omalla kohdallani ovat ainakin täysin oikein, kellonaikoja myöten.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja MEG »

Todella mahdollista -jopa todennäköistä- ,että puhelin on viskattu eri paikkaan kuin ruumis. Nela Utkinan ja Birgitta Silanderin puhelimien linkkiyhteyksien katkeamis ajankohta ilmoitettiin. Millan puhelimen kerrottiin vain mykistyneen viikonlopun aikana , Raisa Räisäsenkään puhelimen linkkikatkeamis ajasta ei ole mainittu. Puhelin vaan ei reagoinut aamuiseen soittoon.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

elmat kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 10:36 pm
MissMallard kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 12:27 pm
Onko tuo Google-"paikannustieto" luotettava? Itsellä näyttää välillä oikeaa paikkakuntaa ja välillä sitten ainakin kahta eri postinumeroa tässä kaupungissa mutta sitten on tullut joskus teksti sinne Google hakusivun alaosaan että olisin vaikkapa "Kouvolassa" vaikken ikinä ole siellä käynyt jne.
Android puhelimissa Maps sovelluksessa oletus asetus, jossa tallentaa sijaintiasi vaikket olisi itse sijaintia laittanut päälle tai koko sovellusta käyttänyt. Riittää, että sovellus on kännykässä asennettuna etkä asetuksia ole muuttanut. Itse sattumalta törmäsin näihin sijaintitietoihini, joiden poistaminen muuten erittäin työlästä. Omalla kohdallani ovat ainakin täysin oikein, kellonaikoja myöten.
Kiitos tästä tiedosta ja hyvästä tarkennuksesta tuon Mapsin suhteen!

Juu, itse tarkoitin kun teen Google-haun niin sivun alalaitaan tulee teksti (tässä nyt kuvitteellinen paikka esimerkkinä) esim.
"Tampere - Perustuu aiempaan toimintaasi.
Käytä tarkkaa sijaintia - Lisätietoja"

Tällä hetkellä ainakin itse olen siellä missä Google väittää, mutta joskus ei siis näin ole.

Etsijä84 toi tuossa ylempänä hyvän pointin esiin hyvällä kirjoituksellaan eli tekijä ei ole alunperin siis ilmeisesti Somerolta. Tosin Millaahan on kai sieltä etsitty mutta tekijä voi tuntea menneisyydestään monta paikkaa mikä olisi kätkemiselle otollinen. Kyllä varmaan itsekin lähtisin kätkemään jonnekin paikkaan minkä ennakkoon tiedän enkä umpimähkään vain jonnekin pöpelikköön. Tämä tietysti varmaan riippuu mielentilasta, suunnitelmallisuuden asteesta ja monesta muusta seikasta. Eli yleistää ei varmaan voi.

Toimintaterapia
Hetty Wainthropp
Viestit: 483
Liittynyt: Ti Syys 17, 2019 2:53 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

dekkaridaami kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 7:35 pm
hipsulainen kirjoitti:
Ma Loka 21, 2019 3:17 pm
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ea7b ... 4185f98dea

KRP paljastaa uutta tietoa Milla Arosen, 21, katoamisesta: Ex-poikaystävän epäillään toteuttaneen veritekonsa täysin yksin – ruumis yhä kateissa
Onko yleistä että tällaisessa tapauksessa puhuttaisiin veriteosta ihan yleisellä tasolla vai voiko tosta päätellä jotain rikoksen mahdollisesta tekotavasta?
Yleistä on. Lehdistössä toimittaja värittää otsikkonsa ihan oman tuntuman pohjalta. Verta ei välttämättä ole näkynyt.
Sveriges sak är vår!

aumari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja aumari »

KRP tiedottanut veriteosta, onko exän autosta tai vaatteista löytynyt verta. Onko tuon "valotuksen" pointti se, että epäillään toimineen "täysin yksin".

Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

aumari kirjoitti:
To Loka 24, 2019 1:20 am
KRP tiedottanut veriteosta, onko exän autosta tai vaatteista löytynyt verta. Onko tuon "valotuksen" pointti se, että epäillään toimineen "täysin yksin".
Missä nimenomaan KRP on tiedottanut veriteosta? En ainakaan noista viime sivujen linkeistä sellaista löytänyt.
Kuten joku jo mainitsikin, tuo on jopa yleinen tapa otsikoida näitä uutisia.
Ja sitten kun ei välttämättä kerrota tekotapaa, mutta kerrotaan että verinen se ei ollut, otsikko muutetaan.
Näin oli juuri tässä aiemmin syksyllä, olikohan se Laihian tapaus...
No, sivuseikka oikeastaan, mutta muistutus siitä ettei lehtien tekstit ole juuri pilkulleen 100% totta.

Eeku
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Loka 24, 2019 11:34 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja Eeku »

Milla mahdollisesti löytynyt eilen illalla Painionjärvestä Somerniemeltä. Jyrin isovanhemmilla on mökki Painion rannassa ja sen edustalla oli illalla sukeltajia ja veneitä. Vähän ajan päästä paikalle tuli ruumisauto :( Mutta tämä on siis ihan spekulaatiota vielä. Sukeltajat ja ruumisauton näin itse mutta varmaksi ei voi sanoa kuka sieltä löydettiin. Tosin Somerolla ei ainakaan tietääkseni ole muita kadonneita. Itse olen Somerolta kotoisin joten on tullut tarkasti tätä tapausta seurattua.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Eeku kirjoitti:
Pe Loka 25, 2019 8:28 pm
Milla mahdollisesti löytynyt eilen illalla Painionjärvestä Somerniemeltä. Jyrin isovanhemmilla on mökki Painion rannassa ja sen edustalla oli illalla sukeltajia ja veneitä. Vähän ajan päästä paikalle tuli ruumisauto :( Mutta tämä on siis ihan spekulaatiota vielä. Sukeltajat ja ruumisauton näin itse mutta varmaksi ei voi sanoa kuka sieltä löydettiin. Tosin Somerolla ei ainakaan tietääkseni ole muita kadonneita. Itse olen Somerolta kotoisin joten on tullut tarkasti tätä tapausta seurattua.
Kiitos tästä tiedosta! Toivottavasti on Milla. Jäädään odottamaan vahvistusta.

Zessie
Neuvoja-Jack
Viestit: 553
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:37 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja Zessie »

Voi Millaa! Sain kyllä heti huonot fiilikset Millan tilanteesta (kts. eka sivun viestini) mutta onneksi poliisit alkoivat heti tutkia juttua eikä jäljet sentään päässeet häviämään. Tämä muistuttaa niin mm. Tova Mobergin juttua. Ettei vaan tässäkin olisi käytetty kottikärryä apuna. Nuoren elämän turha menetys saa :cry:

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja MEG »

Tiedot viittaavat tyypilliseen tilastolliseen väkivaltarikokseen suomessa. Tuttujen kesken, viikonloppuiltana, ennalta suunnittelemattomasti tehty surma.
Millan auto kotihalla viittasi jo alussa siihen ,ettei oltu kävellen kähdetty minnekkään metsiin itsemurhaa tekemään.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja dazu »

Eeku kirjoitti:
Pe Loka 25, 2019 8:28 pm
Milla mahdollisesti löytynyt eilen illalla Painionjärvestä Somerniemeltä. Jyrin isovanhemmilla on mökki Painion rannassa ja sen edustalla oli illalla sukeltajia ja veneitä. Vähän ajan päästä paikalle tuli ruumisauto :(
Yleensä nämä piilottavat ruumiin tuttuun paikkaan, koska mukavuusalueella ruumiin kanssa uskaltaa paremmin touhuta, kuin oudolla paikalla, missä saisi tuskanhiki ja sellainen fiilis päällä, että tuijotetaan käsitellä ruumista

Onkohan kyrppä puhunut, vai onko poliisi ihan itse tsekkaillut vaan paikkoja, missä ruumis voisi olla...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja MEG »

Luultavasti on tämä pidätetty hakenut autollaan Millan, isovanhempiensa tyhjälle rantamökille iltaa viettämään. Jossa tullut kohtalokas riita. Nähtäväksi jää löytyykö ruumiista väkivallan jälkiä, jotka ruumiin löytöpaikan y.m ohella riittäisivät näytöksi syyllisyydestä.

EllaVee

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja EllaVee »

Täällä helposti aletaan pohtia, ettei ruumista ainakaan minnekään oman tai sukulaisen kodin tai mökin lähelle kannata viedä. Että ovelampaa olisi ajaa jonnekin kauas erämaahan ja hävittää ruumis sinne. Mutta miten loogista ajattelu tuollaisessa tilanteessa sitten on. Suunniteltu murha on hieman eri juttu, mutta jos surma on tapahtunut äkkipikaistuksissa, voi mielentila siinä hetkessä olla hyvinkin sekava. Tuttu paikka olisi sinänsä ymmärrettävä ja helppo ratkaisu. Siksi pohdin itsekin mitkä metsäalueet ja vesistöt ovat voineet olla tuttuja epäillylle ja mihin hänellä voisi olla yhteys. J on tuskin edes uskonut, että häntä alettaisiin katoamisesta epäillä. Ja onko sitten edes muistanut paikkaa jälkikäteen. Joku tai jokin poliisit siihen vesistön tutkimiseen johdatti.

EllaVee

Re: Milla Aronen, 21v, Somero 8.6.2019 - epäillään henkirikosta

Viesti Kirjoittaja EllaVee »

MEG kirjoitti:
Su Loka 27, 2019 11:40 am
Luultavasti on tämä pidätetty hakenut autollaan Millan, isovanhempiensa tyhjälle rantamökille iltaa viettämään. Jossa tullut kohtalokas riita. Nähtäväksi jää löytyykö ruumiista väkivallan jälkiä, jotka ruumiin löytöpaikan y.m ohella riittäisivät näytöksi syyllisyydestä.
Kuulostaa todennäköiseltä skenaariolta. Luulin kyllä, että autosta löytyi jotain raskauttavaa todistusaineistoa, eli mökille hengettömänä kuljetuskin on mahdollinen. Tai sitten on nostanut ruumiin mökillä ensin autoon, mutta päätynytkin upottamaan sen veteen.

Vastaa Viestiin