Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Asumistuen poisto kylläkin aiheuttaisi tarvetta alivuokralaisiin.Pimeisiin tai vähemmän pimeisiin,mutta joista ei ilmoitella,koska määritelmät on mitä on.Ja verotus se perkele on yhteisasumisessa.Oikea asunnottomuus hoituisi pitkälti myös verotuksen ja kelan määritelmien muuttamisella.Oma huone-tai kaksi -ilman omaa vessaa tai keittiötä/keittomahdollisuutta,katsotaan yhteisasumiseksi,vaikka raha-asiat ei olisi yhteisiä.Joskus 80-luvullako se päin persettä lähti menemään.Saattaa olla myöhemminkin.Oliko niin,että piti veroilmoituksessa ilmoittaa kaikkien SAMASSA TALOUDESSA asuvien tulot?Sitten tuli asumistukiin ja toimeentulotukeen,ja varsinkin eläkkeen määrään vaikuttavia muutoksia.
Ja omasta takaa täällä on kauan kuljeksinut eräs kansanryhmä,joidenka asunnossa asuvista ei selkeyttä useinkaan ole.Ihan itse nähtyä.Vesimaksut maksetaan vuokrasopimuksen mukaisen henkilöluvun mukaan,jos ei mittaria.Pyykkitupaa käytetään laajalla käsitteellä.
Pitäisiköhän itsekin kääntää kelkka kohti mekka laa,ja majoittaa raasuja asunnottomia tulokkaita....Varsinkin saunan takana on tilaa....noin kesää ajatellen.
Oliver
Harjunpää
Viestit: 302
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2018 8:41 pm

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Hienoa tässä uutisessa on se, että oli näiden samojen kunniavieraiden rikos mikä tahansa niin aina se kyetään nimeämään yksittäiseksi tapaukseksi.
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Oliver kirjoitti: Pe Tammi 24, 2020 11:35 pm Hienoa tässä uutisessa on se, että oli näiden samojen kunniavieraiden rikos mikä tahansa niin aina se kyetään nimeämään yksittäiseksi tapaukseksi.
Koska on totta että kukaan suomalainen ei asu kaupungin kämpässä ja jokainen kaupungin omistama asunto on tahallaan vuokrattu paperittomien asuntolaksi, niinkö.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Scruffy kirjoitti: La Tammi 25, 2020 12:32 am
Koska on totta että kukaan suomalainen ei asu kaupungin kämpässä ja jokainen kaupungin omistama asunto on tahallaan vuokrattu paperittomien asuntolaksi, niinkö.
Mitäpä lottoat, pyörittävätkö näitä laittomia matuhotelleja mamut vai kantasuomalaiset? Helsingin asuntojonossa on 15 000 ihmistä. Tuhannet kantasuomalaiset ovat vailla asuntoa Helsingissä ja etusijalla asunnonsaannissa ovat tänne lompsineet mamut. Onkohan ihan järkevää? Valtaosa suomalaisista asunnonsaajista olisi tai menisi työelämään, mamuista suurin osa ei työllisty koko elämänsä aikana.

Se mikä asumistuessa on huono on, että se on suoraa tukea asunnonomistajille. Se pitää myös pääkaupunkiseudun vuokratason korkealla. Parempi olisi jos se tuki annettaisin jossain muussa muodossa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
ilmarinen
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 8:35 pm

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja ilmarinen »

Tuohon en usko, että maahanmuuttaja ohittaisi jonot.

Paperittomien oleskelu on arkipäivää koko Euroopassa ja varmasti muuallakin. Heitä ei kannata kadehtia.

Isompi ongelma on se, että maahanmuuttaja on saanut työpaikan ja työnantaja haluaa hänet pitää. Siitä huolimatta hänet tai hänen perheensä halutaan karkottaa maasta.

Byrokratia on älyttömän hidasta ja joustamatonta. Jos maahanmuuttajalla sattuu olemaan pari lasta, häneltä vaaditaan sellaisia tuloja, joita hänen monella kantasuomalaisella työkaverillaan ei ole. Juuri on ollut juttuja esim. Kyyjärveltä, missä paikallinen betonifirma on palkannut vierasmaalaisia. Heitä uhkaa karkoittaminen, vaikka työnantaja haluaa heidät pitää ja he tulevat paikkakunnalla palkallaan ihan hyvin toimeen. Ei mitään järkeä.

Suomessa oleskeleva ulkomaalainen on oikeutettu ihan samaan perusturvaan kuin muutkin suomalaiset. Se on niin pieni, ettei sitä kannata kadehtia.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Kyyjärveltä, missä paikallinen betonifirma on palkannut vierasmaalaisia. Heitä uhkaa karkoittaminen, vaikka työnantaja haluaa heidät pitää ja he tulevat paikkakunnalla palkallaan ihan hyvin toimeen. Ei mitään järkeä.
Ihanko veroja maksavat nämä vierasmaalaiset ?
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

ilmarinen kirjoitti: La Tammi 25, 2020 3:11 am Jos maahanmuuttajalla sattuu olemaan pari lasta, häneltä vaaditaan sellaisia tuloja, joita hänen monella kantasuomalaisella työkaverillaan ei ole.
Taas käy silakka valheilla faktoja päin.

Mediaanipalkka yksityisellä sektorilla Suomessa on 3 278 euroa, eli sen verran on keskimmäisen suomalaisen palkansaajan palkka yksityissektorilla. Se on myös sellainen palkka, ettei työntekijän tarvitse turvautua julkisen sektorin tukiin. Sen vaatiminen on kohtuutonta vaatia maahanmuuttajalta? Really? Suomessa suomalaiset veronmaksajat maksavat veroja sen vuoksi, että he itse tai joku muu suomalainen sitten tarvittaessa voi turvautua tukiin. Suomalaista sosiaaliturvajärjestelmää ei ole tarkoitettu ulkomailta tänne tulleiden elättämiseen. Ajatuksena aivan mahdoton, että Suomi toimisi koko maailman sosiaalitoimistona.

Mitä laittomasti maassa oleviin tulee, niin on todettu, ettei heillä ole maassa olon edellytyksiä, joten heidät pitää poistaa maasta.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Mua vituttaa ku jengi luulee et yxityiset vuokranantajat tekee vitusti rahaa asumistuilla.
Mulla on lahjana saatu kaxio Helsingissä (josta maxoin lahjaveron) ja mun yx kaveri asuu siellä vuokralla.
Sinne on tehty putkiremontti ym. niin yhtiövastike on yli 436-eukkia kuukaudessa ja mun kaveri maxaa mulle vuokraa vain 700-eukkia kuukaudessa koska sossutäti ei kuulemma suostu maxamaan enempää.
Et ei tässä kyllä rikastumaan pääse!
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Helsingin kaupungin asunnot laittomina matuhotelleina

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Svimba kirjoitti: La Tammi 25, 2020 10:36 am Mua vituttaa ku jengi luulee et yxityiset vuokranantajat tekee vitusti rahaa asumistuilla.
Mulla on lahjana saatu kaxio Helsingissä (josta maxoin lahjaveron) ja mun yx kaveri asuu siellä vuokralla.
Sinne on tehty putkiremontti ym. niin yhtiövastike on yli 436-eukkia kuukaudessa ja mun kaveri maxaa mulle vuokraa vain 700-eukkia kuukaudessa koska sossutäti ei kuulemma suostu maxamaan enempää.
Et ei tässä kyllä rikastumaan pääse!
Ei mutta vuokralaisella saa kuitattua vastikkeen ja verottaja huomioi vuokraajalle aiheutuneet kulut. Ja kun laittaa sen kämpän lihoiksi on tilanne eri kuin omistuskodin myynnissä. Yhdellä vuokrakämpällä ei juuri vielä mitään isoja voittoja tee.
Vastaa Viestiin