Mun mielestä kuitenkin ovessa oleva lukkosysteemi, purettu tosin, ei vaikuta kovin viimeisen päälle murtosuojatuksi
Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Apuva nyt on kasautunut jostain syystä armottoman kokoinen tutkinta& hutkinta materiaali, jota kyllä on erittäin vaikea purkaa saati sitten vastata yhdellä lauseella.
Mun mielestä kuitenkin ovessa oleva lukkosysteemi, purettu tosin, ei vaikuta kovin viimeisen päälle murtosuojatuksi
Niin kiire ei olekkaan, ettei tähän ehtisi vastaamaan.pikasso kirjoitti: Mun mielestä kuitenkin ovessa oleva lukkosysteemi, purettu tosin, ei vaikuta kovin viimeisen päälle murtosuojatuksi
Tuota ovea ei ihan hepposilla välineillä murreta auki. Siihen tarvitaan Murtorauta jota palomiehetkin käyttää. Oven lukitus on ns. pitkäsalpa periaatteella toimiva, eli siinä on lukituskielet kolmessa kohtaa: ylhäällä, keskellä ja alhaalla:

Jep, päällepäin näyttää ihan väliovelta. Jos kuitenkin ulkopuolinen olisi rikkonut ikkunan, niin tuskinpa lukkomekanismia ihan ensimmäiseksi olisi halunnut alkaa testata tai sitten ajatellut samoin kuin minä, helppo nakki! Varmaan täällä tästä jo aiemminkin puhuttu ja onkin.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Liitän tähän syyttäjän näkemyksen jalkapöydässä olleesta veritipasta
(jota ei tutkittu...)
Syyttäjä sanoos:
Puolustuksen mukaan Lahdella ei ollut senkaltaisia kenkiä, joiden jälkiä tekopaikalta löytyi. Syyttäjän mukaan Auer olisi lavastanut kengänjäljet laittamalla miehensä kengät jalkaansa.
Auerin kertoman mukaan hän nousi vuoteesta sillä hetkellä, kun ulkopuolinen tappaja tuli sisään. Todisteiden mukaan Auerilla oli kuitenkin kengät jalassa puhelun aikana.
??? onks tää Satakunnan Kansssa 26.3.2010 ollut tieto todellakin syyttäjällä.????
(15.4. YLE)
Puhelimesta ja sen ympäriltä keittiöstä oli löytynyt veritippoja, mutta niiden alkuperä jäi selvittämättä. Syyttäjän mukaan Auer on ollut ainoa, jolla on ollut verta päällään, mutta tärkeä tieto olisi kenen verta se on.
Auer itse puuttui tässä vaiheessa keskusteluun ja ilmoitti, että dna-tutkimuksissa on todettu puhelimessa olleen veren olevan hänen omaa verta. Myöhemmin iltapäivällä kävi ilmi, että dna-tutkimus oli tehty ja se piti paikkansa, mutta sekä syyttäjä että puolustus eivät muistaneet sitä aamupäivällä.
IL
Perjantai 16.4.2010 klo 16.33 (päivitetty klo 17.13)
Aika kumma tuo syyttäjän näkemys...tipat menee kengän läpi...
...ja puhelimessa ei edes astaloinnin jälkeen ollut JL:n verta...
tässä lisää:
>>
Ulvilan surman verijälkitutkimuksen johtopäätöksissä todetaan muun muassa,
ettei Anneli Auerin t-paidan etupuolella ollut veriroiskeita.
"Verijälkien perusteella syytetyllä on täytynyt olla tapahtumahetkellä yllään jokin toinen vaatekappale, mikä on suojannut hänen vartaloaan veriroiskeilta."
Lausunnon mukaan syytetyn jalkapöydän yläosassa olleet veritipat eivät olisi peräisin hänen omista vammoistaan.
"...on hänellä mahdollisesti ollut oikeassa kädessään jokin verinen esine, esim. sorkkarauta, josta nämä suurikokoiset veritipat ovat pudonneet suoraan tai lähes suoraan alaspäin hänen oikean jalkapöytänsä päälle."
"Tapahtuma-asunnon makuuhuoneen veriroiskeiden ja Anneli Auerin yllä tapahtuma-aikaan olleen punaisen t-paidan verijälkien perusteella en pidä uskottavana Anneli Auerin kertomusta siitä, että uhri on ensin lyönyt veitsellä Anneli Aueria rintaan, minkä jälkeen Anneli Auer on surmannut uhrin yllään kertomansa mukainen puinainen t-paita. Näin ollen, en pidä myöskään uskottavana sitä, että Jukka S. Lahti olisi aiheuttanut Anneli Auerin rinnassa olleen pistohaavan."
(jota ei tutkittu...)
Syyttäjä sanoos:
Puolustuksen mukaan Lahdella ei ollut senkaltaisia kenkiä, joiden jälkiä tekopaikalta löytyi. Syyttäjän mukaan Auer olisi lavastanut kengänjäljet laittamalla miehensä kengät jalkaansa.
Auerin kertoman mukaan hän nousi vuoteesta sillä hetkellä, kun ulkopuolinen tappaja tuli sisään. Todisteiden mukaan Auerilla oli kuitenkin kengät jalassa puhelun aikana.
??? onks tää Satakunnan Kansssa 26.3.2010 ollut tieto todellakin syyttäjällä.????
(15.4. YLE)
Puhelimesta ja sen ympäriltä keittiöstä oli löytynyt veritippoja, mutta niiden alkuperä jäi selvittämättä. Syyttäjän mukaan Auer on ollut ainoa, jolla on ollut verta päällään, mutta tärkeä tieto olisi kenen verta se on.
Auer itse puuttui tässä vaiheessa keskusteluun ja ilmoitti, että dna-tutkimuksissa on todettu puhelimessa olleen veren olevan hänen omaa verta. Myöhemmin iltapäivällä kävi ilmi, että dna-tutkimus oli tehty ja se piti paikkansa, mutta sekä syyttäjä että puolustus eivät muistaneet sitä aamupäivällä.
IL
Perjantai 16.4.2010 klo 16.33 (päivitetty klo 17.13)
Aika kumma tuo syyttäjän näkemys...tipat menee kengän läpi...
...ja puhelimessa ei edes astaloinnin jälkeen ollut JL:n verta...
tässä lisää:
>>
Ulvilan surman verijälkitutkimuksen johtopäätöksissä todetaan muun muassa,
ettei Anneli Auerin t-paidan etupuolella ollut veriroiskeita.
"Verijälkien perusteella syytetyllä on täytynyt olla tapahtumahetkellä yllään jokin toinen vaatekappale, mikä on suojannut hänen vartaloaan veriroiskeilta."
Lausunnon mukaan syytetyn jalkapöydän yläosassa olleet veritipat eivät olisi peräisin hänen omista vammoistaan.
"...on hänellä mahdollisesti ollut oikeassa kädessään jokin verinen esine, esim. sorkkarauta, josta nämä suurikokoiset veritipat ovat pudonneet suoraan tai lähes suoraan alaspäin hänen oikean jalkapöytänsä päälle."
"Tapahtuma-asunnon makuuhuoneen veriroiskeiden ja Anneli Auerin yllä tapahtuma-aikaan olleen punaisen t-paidan verijälkien perusteella en pidä uskottavana Anneli Auerin kertomusta siitä, että uhri on ensin lyönyt veitsellä Anneli Aueria rintaan, minkä jälkeen Anneli Auer on surmannut uhrin yllään kertomansa mukainen puinainen t-paita. Näin ollen, en pidä myöskään uskottavana sitä, että Jukka S. Lahti olisi aiheuttanut Anneli Auerin rinnassa olleen pistohaavan."
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD

Oliko lyöntikertoja sittenkin vain yksi...(onko ylhääälläkin jälki?)
Kaksi lyöntiä:
Haarapääjälki tuli ylösvedosta?
Jossei toisen lyönnin jälkeen ylösvetoa enää tule, jää oveen vain yksi jälki.
Yksi kyönti
Mutta voihan toinen lyönti jäädä tekemättä myös ylösvedon jälkeen...
Epäiltyhän sanoo "Öh"...oliko näky sen verta hurja, ettei tohtinut enempään...
2:02 Uhri: A-laalalala ja uhrin pää kopsahtaa lattiaan.
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 ISKU päähän
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
Näin ajatellen päästäisiin tilanteeseen, jossa epäillylle tulisi kolme sekuntia lisäaikaa tekosilleen.
Tupla-A pohti ehtiikö epäilty sanoa 208 "tuleeks kettä"
mielestäni ei voi aukottomasti väittää, ettei ehtisi.
Tosin samalla täytyy ihmetellä, miten ne muut askeleet kuuluu.
Aivan uhrin vieressä askellus kuuluu... so välillä kuuluu ja välillä ei!
Samalla herää kysymys, onko lapsi siirtänyt puhelinta? Onko hänen käsissään äidin verta?
Nii, onhan se aika selkeesti verijälkiturkijan toimesta todettu, että heilahdusjäljet on 'lyönnin suuntaisesti alaspäin', joten ei siellä mitään ylösvetojälkiä ollut (roiskejälkiä kylläkin). Onko niitä sitten kaksi heilahdusjälkeä rinnakkain (2kpl 2-haaraista jälkeä), tai yksi heilahdusjälki joka on kaksihaarainen, niin se on tässä hieman epäselvää. Lausunnosta nimittäin voi saada senkin käsityksen, että päätelmä kahdesta iskusta on tullut siitä, ettei voi olla heilahdusjälkeä, jossei sitä ennen jo ole kerran isketty (astalo 'kastettu vereen').
Kaksi iskua sorkkapäällä on huppumies ainakin tehnyt, tästä päätelmästä on lähdettävä.
Kaksi iskua sorkkapäällä on huppumies ainakin tehnyt, tästä päätelmästä on lähdettävä.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
muistan tuon lauseen ja ehdottaisin, että puolustus miksei syyttäjäkin
tarkistaisi asian...mulla on sellanen ikävä tunne, että jälki tuli yösvedosta...
Yuossa kuvassa en näe kuin yhden jäljen...ja jos se tulee vain alaspäin suuntautuvasta
lyönnistä, niin silloin lyöntejä on kaksi (ensimmäinenhän on veretön)
piänee pistää videolle...
tarkistaisi asian...mulla on sellanen ikävä tunne, että jälki tuli yösvedosta...
Yuossa kuvassa en näe kuin yhden jäljen...ja jos se tulee vain alaspäin suuntautuvasta
lyönnistä, niin silloin lyöntejä on kaksi (ensimmäinenhän on veretön)
piänee pistää videolle...
-
annaanna
Alpo holisti kirjoitti:
"Tupla-A pohti ehtiikö epäilty sanoa 208 "tuleeks kettä"
mielestäni ei voi aukottomasti väittää, ettei ehtisi."
Hyvä holistisen alpo. Kuka vain ehtii mihin vain parissa sekunnissa. En minä siihen edes huomiota kiinnittänyt. Ehtii, ehtii, kun kiirettä pitää.
Mutta kun on ihan just pitänyt murskata kallo, et kaksi sekuntia sitten lyödä humauttaa, ehkä pikkuriikkisen turhautuneena ja hermostuneena kun ei se surmaaminen sitten oiskaan veitsellä onnistunu (tietäispä vaan, ettei uhri vieläkään vaikene, ihan täytyy hänen vielä kunnolla kerran karjaista, käräjäsalin seinät vaan pullistelee kun lavastaja keuhkoaa). Astalo käsissä, kädet veressä, roiskuikohan kintuillekin, mitä sinne puhelimeenkin nyt taas huikkais, kysyn vaikka onks sielt kettään tulos. Mitä mielenhallintaa, vain neljä lasta synnyttänyt voi noin hallita sisään-uloshenkitystekniikan. Ihailtavaa.
Niin miten ihmeessä NORMAALILLA PUHEÄÄNELLÄ kyselee yhtään mitään. Hengästymistä, henkeä vetäen kyselemistä, jotakin sellaista olettaisin. Ja luulen ettei keskuudessamme ole ihan oikeeta lääkäriä, joka voisi ihan oikeeta faktaa ko ilmarinnasta kertoa. Oisko kohtuutonta ajatella, että pari senttiä syvä, verta vuotava veitsenpisto nyt edes hiukkasen tahtia haittaisi (vaikka ois itse vahingossa itselleen aiheutettu).
"Tupla-A pohti ehtiikö epäilty sanoa 208 "tuleeks kettä"
mielestäni ei voi aukottomasti väittää, ettei ehtisi."
Hyvä holistisen alpo. Kuka vain ehtii mihin vain parissa sekunnissa. En minä siihen edes huomiota kiinnittänyt. Ehtii, ehtii, kun kiirettä pitää.
Mutta kun on ihan just pitänyt murskata kallo, et kaksi sekuntia sitten lyödä humauttaa, ehkä pikkuriikkisen turhautuneena ja hermostuneena kun ei se surmaaminen sitten oiskaan veitsellä onnistunu (tietäispä vaan, ettei uhri vieläkään vaikene, ihan täytyy hänen vielä kunnolla kerran karjaista, käräjäsalin seinät vaan pullistelee kun lavastaja keuhkoaa). Astalo käsissä, kädet veressä, roiskuikohan kintuillekin, mitä sinne puhelimeenkin nyt taas huikkais, kysyn vaikka onks sielt kettään tulos. Mitä mielenhallintaa, vain neljä lasta synnyttänyt voi noin hallita sisään-uloshenkitystekniikan. Ihailtavaa.
Niin miten ihmeessä NORMAALILLA PUHEÄÄNELLÄ kyselee yhtään mitään. Hengästymistä, henkeä vetäen kyselemistä, jotakin sellaista olettaisin. Ja luulen ettei keskuudessamme ole ihan oikeeta lääkäriä, joka voisi ihan oikeeta faktaa ko ilmarinnasta kertoa. Oisko kohtuutonta ajatella, että pari senttiä syvä, verta vuotava veitsenpisto nyt edes hiukkasen tahtia haittaisi (vaikka ois itse vahingossa itselleen aiheutettu).
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Sinua taitaa A-A harmittaa nyt tämä juttu.
Ei se mitään.
Tuossa liitteroinnista ei käy ilmi mainitsemiasi asioita, joten niihin on paha ottaa kantaa.
2:03 Epäilty: (_uole) tästä löytyy ETP:ssä maininta ylhäältä alas tulevasta voimakkaasta äänestä
2:05 (vaimea kopsahdus)
Sitä onko ääni jännittynyt tms ei ainkaan mulla ole tutkimusTIETOA
...olkoon sitten sanottu ulko-ovelta tai takkahuoneesta.
Tuohon väliin joku tutkijoista tarjosi kirosanaa, mutta äänitutkija,
jolla ilmeisesti on pitkä kokemus ei sitä kuullut.
Enemmän ihmettelen tätä:
puhelimesta kuuluu kenkien ääni:
Syyttäjien mukaan tämä tukee teoriaa, että Auer puki lavastusmielessä miehensä kengät jalkaansa ennen puhelun soittamista, vaikka itse väittää olleensa avojaloin.
mutta, eikös se lavastaminen ollut ohi jo aikapäivää sitten...miksi hän enää olisi pukenut kengät jalkaan?
Ei se mitään.
Tuossa liitteroinnista ei käy ilmi mainitsemiasi asioita, joten niihin on paha ottaa kantaa.
2:03 Epäilty: (_uole) tästä löytyy ETP:ssä maininta ylhäältä alas tulevasta voimakkaasta äänestä
Enemmän ihmettelen tätä:
Syyttäjien mukaan tämä tukee teoriaa, että Auer puki lavastusmielessä miehensä kengät jalkaansa ennen puhelun soittamista, vaikka itse väittää olleensa avojaloin.
mutta, eikös se lavastaminen ollut ohi jo aikapäivää sitten...miksi hän enää olisi pukenut kengät jalkaan?
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Ei ne ainakaan samat kengät voineet olla, nehän oli jo kätketty aika päivää, ja niitten pohjathan oli veriset... Mutta jotkut kengäthän kai A tarvitsi, jos kerran takkahuoneessa juoksenteli vähän väliä. Siinä kun oli niin kova kiire, ettei paljon ehtinyt tähtäilemään, mihin astuu...alpo holisti kirjoitti:
Minusta tuo aikajana ei riitä mitenkään todellisuudessa. Ei ihmiset nyt sekunnin tarkkuudella mitään hommiaan tee, eikä kukaan tapa omaa miestänsä (tai toisten miehiä) lyömällä iskun pari ja samalla sekunnilla kävelemällä pois muina naisina. Kyllä siihen ikäänkuin jäädään hiukan katsomaan, että miten kävi. Eihän Annelilla tuossa ollut sinänsä mitään kiirettä, muutama sekunti sinne tänne. Ei hän tiennyt, että me täällä jälkeenpäin sekunteja laskeskellaan=) Ja kun vielä muistetaan se, että kädessä hänellä oli se verta tippuva sorkkarauta, joka oli hänen käteensä jostain hypännyt matkalla takkahuoneeseen, ja sekin piti sitten saada piiloon. Ehkäpä vielä piti heittää paitakin pyykkikoriin paluureissulla...
Että juu... vähän turhan sujuva suoritus sekuntiaikataululla.
Ja tuo pesuhuoneen kautta ympäri taloa juoksentelu oven aukaisuineen ei kyllä myöskään kovin järjelliseltä tunnu. Jos nyt unohdetaan se, että lapsi sanoi, ettei A tullut sieltä, vaan "lujaa" takkahuoneesta olohuoneen halki, niin tuo Mitäkö-karjaisu olisi tehty aivan puhelimessa olevan lapsen vieressä, eikä siinä ole mitään järkeä=) Sen verran nyt olisi tämä tarkka murhaaja varonut, ettei puhelimeen karju ja lapsellekin olis voinu tulla ihmetys, että mitä se äiti huutelee.
Kengät A:lla oli todennäköisesti jalassa vasta kun hän tuli ulkoa. Ehkäpä ne kopsauhdukset peräti tulivat siitä, kun pisti kenkiä jalkaan eteisessä, siinä sitten kompuroi ja öhisi. Edelleen ihmettelen, miten joku öhinä kuuluisi puhelimeen toisesta huoneesta katkeamattoman tuskanhuudon alta. Kun minä olen soittanut jollekulle puhelimella, niin ei siellä koko talon jutut ja ähinät kyllä kuulu... Ei se Häke-nauhoitus sen tehokkaampi ole, ei se enempää pysty nauhoittamaan, kuin kovimmat äänet. Ja kun joku puhuu "vastaan", niin entistä vähemmän kuuluu mitään ääniä taustalla.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
annaanna
alpo holisti kirjoitti:Sinua taitaa A-A harmittaa nyt tämä juttu.
...juu harmittaa, muttei ota hermoon, enempi harmittaa ettei osaa lukea tätä kirjaa ja käyttää tietsikkaa yhtäaikaa.
... juu ja harmittaa sekin, ettet kopsaa kokonaan tämän kohdan litterointia
... juu ja harmittaa etten löytänyt sitä juttua, jota etsin, löysin kumminkin tämän ILTALEHDESTÄ:
(ja siinä etsimässäni jutussa JJ kertoi ei-kuulleensa tätä (u)ole repliikkiä, jonka joku muu siis paljain korvin kuuli)
Iltalehti:
"Poliisi kuuli kuole-sanan
Puolustusasianajaja toi jälleen oikeudessa esiin erikoisia seikkoja poliisin tutkinnasta. Selvisi, että hätäpuhelulitterointiin kirjattu uole-sana on peräisin poliisin tutkijalta, ei ääniin erikoistuneelta tutkijalta.
- Oliko niin, että porilainen poliisi, jutun tutkija, kertoi teille, että nauhalta kuuluu uole-sana? Ette olleet kuulleet sitä itse sitä ennen?
Äänitutkija myönsi asian.
- Hän pyysi tutkimaan tätä kohtaa tarkemmin. Hän sanoi, että oletettavasti nauhalta kuuluu sana kuole. En ole sitä kuitenkaan ihan samalla tavalla kuullut.
Manner halusi myös tietää, ehdottiko poliisi äänitutkijalle, että nauhalta kuuluu myös kirosana helvetti.
- Kyllä. Hän kysyi millä äänenpainolla se kirosana sanotaan. En voi sitä sanoa, koska en kuule kirosanaa, Niemi-Laitinen kertoi." Iltalehden lainaus loppuu.
Annaanna:
Tästä nyt uskaltaa itsekukin OMIA johtopäätöksiään tehdä. Litterointiin se (u)ole on merkitty ja siellä pysyy, jos ei kehiin oteta toista äänitutkijaa. Pitkä kokemus=suuri ammattitaito.
Alpo holisti:
Enemmän ihmettelen tätä:
... juu, no nyt alkoi kyllä harmittamaan oikein kunnolla. Tämmöisiäkö ne on siellä vakavalla naamalla keskenään päpissyt. Pokkana. Jos tilaisuus tulisi niin kertoisin niille sadun minäkin. Tuon pikkupojasta ja nakuna kuljeskelleesta kuninkaasta kertovan, vähän vaan tuota roolitusta muokkaisin. Pokkana vetäisin.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
juu, olen tämän kenkäasian tainnut kirjata jo moneen kertaan.
Jos lavastuskengät on ollu jalassa (kuten syyttäjä antoi lehtitulkinnan mukaan ymmärtää),
niin tää muuttuisi kylmäverisesti suunnitelluksi murhaksi. Nythän A:n olisi piilotettava nekin ennen poliisin tuloa. Sehän tarkoittaa, että homma olisi ollut puhelun alkaessa tietoisesti kesken.
Vaikka tuonnenpana painotan mahdollisuuksiin perustuvaa ajattelutapaa,
niin tuollaisen monimutkaisen murhan toteutusteoriaan ajatteluni ei veny.
Vaikka tässä tunnutaan kovasti seikkailtavan tunneseikkojen vallassa, niin murha olisi ollut melkoisen
vaikean suunnitelman upea toteutus. Jopa niin upea, ettei käräjäoikeus uskonut sitä ...
Mun pointti oli osoittaa, että tuo on mahdollista ilman tuntemuksia. Itse asiassa edestaksin juoksu olkkarissa olisi vienyt vähemmän aikaa, mutta kyse olisi silti aikajanasta 143 -205.
Uskonko itsekään sen olleen noin...vaikeaa olisi ollut monesa mielesssä...
'
Tarkoitukseni on tätä kautta avata juttua....jos se on mahdollista niin sillä sipuli...
sitten kukin mitatkoon onko se todennäköistä, mutta sen kukin ajattelee eri tavoin.
En tahdo sinua näillä spekulaatioilla Anna anna loukata. (vaikutit eilen harmistuneelta) Kyllä minäkin katsoin sen Auerin perhekuvan ja olen jopa miettinyt, että mikäli AA on syyllinen, niin olikohan tää puolitoista vuotta siinä tapauksessa tarpeeksi.
Lapsethan tässä kärsijöinä on...
Siinä Naakan ajattelutapa eroaa omastani, etten lahtökohtaisesti olettaisi suunnitelmallisuutta. Ehkä joku näistä asioista olisi voinut olla mielessä, mutta valinnat olisivat vain seurannet toisiaan mikä paremmin mikä huonommin. Jos tavoitteena oli ollut hiljentää uhri, niin sen olisi voinut tehdä eri tavoin, tämä olisi ollut yksi seuraamusten ketju...samaa olisi voinut sanoa puukotuksesta (joku tutkija taisi muuten mainita, että uhria oli puukotettu astaloinnin jälkeen vatsaan...milloinkohan A senkin olisi ehtinyt tehdä?) jne.
Monet mainitsemasi syyt, lisättynä A-A.n tuntumakommenteihin vesittävät A:n syyllisyyttä.
Kuin myös se, että iskuja olisi ollut vain yksi...tässä menen hieman tutkijaa vastaan..
ihmettelen maaseutujärjelläni..
....kastele keppi nesteseen ja nosta sitä nopeasti kaaressa...ei pysy neste kepissä...
mutta ovessa jälki oli ihmeen lyhyt? (huono valokuva) eikai tässä nyt sekoa kahdet rinnakkaiset ja kaksi lyöntiä ...
Tämä on sikäli merkittävää, että rikospaikkaa ei tutkittu kunnolla...onko työnjälki ollut myös jatkossa epätasaista, Jos tällaista ilmenee, niin puolustus saisi hyvän pohjan.
A-A:n idea siitä, ettei uhriin voitu lyödä 2:02 koska voivotus jatkui on mainio.
Mutta katkesiko se 2:05? Siten tää hajatelmani yhdestä lyönnistä saisi tukea AA:ltakin.
Enpä tosin sano johtaako se mihinkään. Ehkä syyttäjä saisi iskunsa ja puolustaja toteaisi, että äänitutkijakaan ei pysty määrittelemään sitä lyönniksi. Niinpä oikeudelta puuttuisi niin tekoväline kuin lyöntiäänikin...jota sivumennen snoen harvemmin saadaa oikeudenkäyntiin talteen muutenkaan..
Jos lavastuskengät on ollu jalassa (kuten syyttäjä antoi lehtitulkinnan mukaan ymmärtää),
niin tää muuttuisi kylmäverisesti suunnitelluksi murhaksi. Nythän A:n olisi piilotettava nekin ennen poliisin tuloa. Sehän tarkoittaa, että homma olisi ollut puhelun alkaessa tietoisesti kesken.
Vaikka tuonnenpana painotan mahdollisuuksiin perustuvaa ajattelutapaa,
niin tuollaisen monimutkaisen murhan toteutusteoriaan ajatteluni ei veny.
Vaikka tässä tunnutaan kovasti seikkailtavan tunneseikkojen vallassa, niin murha olisi ollut melkoisen
vaikean suunnitelman upea toteutus. Jopa niin upea, ettei käräjäoikeus uskonut sitä ...
Mun pointti oli osoittaa, että tuo on mahdollista ilman tuntemuksia. Itse asiassa edestaksin juoksu olkkarissa olisi vienyt vähemmän aikaa, mutta kyse olisi silti aikajanasta 143 -205.
Uskonko itsekään sen olleen noin...vaikeaa olisi ollut monesa mielesssä...
'
Tarkoitukseni on tätä kautta avata juttua....jos se on mahdollista niin sillä sipuli...
sitten kukin mitatkoon onko se todennäköistä, mutta sen kukin ajattelee eri tavoin.
En tahdo sinua näillä spekulaatioilla Anna anna loukata. (vaikutit eilen harmistuneelta) Kyllä minäkin katsoin sen Auerin perhekuvan ja olen jopa miettinyt, että mikäli AA on syyllinen, niin olikohan tää puolitoista vuotta siinä tapauksessa tarpeeksi.
Lapsethan tässä kärsijöinä on...
Siinä Naakan ajattelutapa eroaa omastani, etten lahtökohtaisesti olettaisi suunnitelmallisuutta. Ehkä joku näistä asioista olisi voinut olla mielessä, mutta valinnat olisivat vain seurannet toisiaan mikä paremmin mikä huonommin. Jos tavoitteena oli ollut hiljentää uhri, niin sen olisi voinut tehdä eri tavoin, tämä olisi ollut yksi seuraamusten ketju...samaa olisi voinut sanoa puukotuksesta (joku tutkija taisi muuten mainita, että uhria oli puukotettu astaloinnin jälkeen vatsaan...milloinkohan A senkin olisi ehtinyt tehdä?) jne.
Monet mainitsemasi syyt, lisättynä A-A.n tuntumakommenteihin vesittävät A:n syyllisyyttä.
Kuin myös se, että iskuja olisi ollut vain yksi...tässä menen hieman tutkijaa vastaan..
ihmettelen maaseutujärjelläni..
....kastele keppi nesteseen ja nosta sitä nopeasti kaaressa...ei pysy neste kepissä...
mutta ovessa jälki oli ihmeen lyhyt? (huono valokuva) eikai tässä nyt sekoa kahdet rinnakkaiset ja kaksi lyöntiä ...
Tämä on sikäli merkittävää, että rikospaikkaa ei tutkittu kunnolla...onko työnjälki ollut myös jatkossa epätasaista, Jos tällaista ilmenee, niin puolustus saisi hyvän pohjan.
A-A:n idea siitä, ettei uhriin voitu lyödä 2:02 koska voivotus jatkui on mainio.
Mutta katkesiko se 2:05? Siten tää hajatelmani yhdestä lyönnistä saisi tukea AA:ltakin.
Enpä tosin sano johtaako se mihinkään. Ehkä syyttäjä saisi iskunsa ja puolustaja toteaisi, että äänitutkijakaan ei pysty määrittelemään sitä lyönniksi. Niinpä oikeudelta puuttuisi niin tekoväline kuin lyöntiäänikin...jota sivumennen snoen harvemmin saadaa oikeudenkäyntiin talteen muutenkaan..
-
annaanna
Tää lohkaisu oli holistiselta-henkilöltä niin hyvä:
"Vaikka tässä tunnutaan kovasti seikkailtavan tunneseikkojen vallassa, niin murha sisältäisi melkoisen
vaikean suunnitelman upeaa toteutusta. Jopa niin upeaa, ettei käräjäoikeus uskonut sitä ... "
Tätä vaikeaa suunnitelmaa ja siihen vapaaehtoisesti vielä lisättyjä vaikeuskertoimia voisi vielä tulevina päivin ruotia.
Mutta mitä ihmettä jotakin tunnemössöä yrität minuun yhdistää, vai käsitänkö väärin. Minä mitään perhekuvaa "katsele" tai katsele. Jos olen tuohtunut, niin olen tuohtunut oikeuslaitoksen toimista. Ja "tunneilmaisuni" on lähinnä hauskanpitoa "retoriikalla". Että nou hätä. Mitään henkilökohtaista sidettä tähän tai mihinkään tämänkaltaiseen juttuun ei minulla ole. Eikä virkavaltaan. Eikä oikeuslaitokseen. Ennen tätä mitään toisistamme tiedetty. Tai on mulla yksi opiskelija-Lauri juttu hampaankolossa ton Porin käräjäoikeuden ja hovin kanssa. Lehdenlukijana sitä aikanaan kovasti päivittelin.
"Vaikka tässä tunnutaan kovasti seikkailtavan tunneseikkojen vallassa, niin murha sisältäisi melkoisen
vaikean suunnitelman upeaa toteutusta. Jopa niin upeaa, ettei käräjäoikeus uskonut sitä ... "
Tätä vaikeaa suunnitelmaa ja siihen vapaaehtoisesti vielä lisättyjä vaikeuskertoimia voisi vielä tulevina päivin ruotia.
Mutta mitä ihmettä jotakin tunnemössöä yrität minuun yhdistää, vai käsitänkö väärin. Minä mitään perhekuvaa "katsele" tai katsele. Jos olen tuohtunut, niin olen tuohtunut oikeuslaitoksen toimista. Ja "tunneilmaisuni" on lähinnä hauskanpitoa "retoriikalla". Että nou hätä. Mitään henkilökohtaista sidettä tähän tai mihinkään tämänkaltaiseen juttuun ei minulla ole. Eikä virkavaltaan. Eikä oikeuslaitokseen. Ennen tätä mitään toisistamme tiedetty. Tai on mulla yksi opiskelija-Lauri juttu hampaankolossa ton Porin käräjäoikeuden ja hovin kanssa. Lehdenlukijana sitä aikanaan kovasti päivittelin.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ymmärtääkseni missään ei ole kumottu sitä mahdollisuutta, että AA olisi marssinut nuo samat kengät jalassa sairaalaan. Mitään AA:han liittyvää ei tutkittu kunnolla.
Jos nuo kengät on mennyt mukana sairaalaa, kuten epäilen, veikkaan, että niiden hukkaaminen on sen jälkeen ollut äärimmäisen helppoa.
Jos nuo kengät on mennyt mukana sairaalaa, kuten epäilen, veikkaan, että niiden hukkaaminen on sen jälkeen ollut äärimmäisen helppoa.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Siis Anneli on ensin tehnyt verisillä kengillä lavastusjälkiä sisälle ja ulos, sitten pessyt kengät ja pitänyt pokkana niitä jalassa (miesten kenkiä...) kun poliisit on tulleet, luottaen siihen, ettei niiden jälkiä silloin, eikä vastaisuudessa tarkasteta? Paljain jaloinko hän on sitten sairaalasta tullut, vai samat kengät vielä jalassa?MissHolmes kirjoitti:Ymmärtääkseni missään ei ole kumottu sitä mahdollisuutta, että AA olisi marssinut nuo samat kengät jalassa sairaalaan. Mitään AA:han liittyvää ei tutkittu kunnolla.
Vaikuttaa varsin epätodennäköiseltä...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS