Saara

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Re: Saara

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

teppo kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti: Tunteja, päiviä, kuukausia, vuosia? Ovatko siittiösolut tässä tapauksessa säilyessään eläviä vai kuolleita?
Ymmärränkö oikein, että et tiedä, säilyvätkö siittiöt elävinä kehon ulkopuolella useita vuosia ja yrität hakea vastausta kysymällä murha.infosta?
Anteeksi, ehkä kysymyksen asetteluni oli vähän kehnoa. Lähinnä siis kiinnostaa tietää, miltä kuivasta tahrasta eristetyt kuolleet siittiösolut näyttävät mikroskoopilla katsottuna. Ja voiko olla niin, että mikroskooppia käyttänyt henkilö on tulkinnut mikroskoopista näkyvää kuvaa joksikin muuksi kuin mitä se on todellisuudessa ollut?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

Noissa mun postaamissa linkeissä oli yksityiskohtaisesti selitetty muistaakseni siittiöiden tunnistaminen oikeuspatologisissa tutkimuksissa. Jos se ei niistä löydy niin ainakin googlatessa törmäsin aihetta sivuavaan tekstiin ja se meni (vedän todella ulkomuistista) että näyte värjätään ja/tai tarkastellaan erivärisillä valoilla (en tässä tapauksessa puhu UV valotunnistuksesta siemennnestetahroja etsiessä) ja sitä kautta pystyy tunnistamaan siittiön eri osaset; pään hännän jne. Tuosta säilyvyydestä kun kysyit niin jos satut muistamaan suomalaisen "Viiltäjä-Jackin" henkilöllisyyden (mahdollisen) paljastajan suomalaisen molekyylibiologi Jari louhelaisen löydökset, jossa 126 vuotta vanhoista näytteistä hän pystyi itse kehittämällää uraauurtavalla dna monistustekniikalla jopa selvittämään DNA:n. (Toiv tämä ei nyt mene sivuraiteille kuinka luotettavia Louhelaisen löydökset olivat)
Dr Jari Louhelainen is a leading expert in genetic evidence from historical crime scenes, combining his day job as senior lecturer in molecular biology at Liverpool John Moores University with working on cold cases for Interpol and other projects
.
..used the same extraction method on the stains which had characteristics of seminal fluid.

Dr David Miller found epithelial cells – which line cavities and organs – much to our surprise, as we were not expecting to find anything usable after 126 years.

Then I used a new process called whole genome amplification to copy the DNA 500 million-fold and allow it to be profiled.
..Kysyessäsi aikaisemmin näytteenotto metodeista, kun ne nyt sattuvat olemaan universaalisti aika standardeja rikostutkinnassa, tässä tapauksessa tunnisti siis siemennesteen preesenssin jonka jälkeen löysi epiteelisoluja jotka olivat todennäköisesti peräisin virtsaputkesta.

...Kysymykseen DNA testin paikkaansapitävyydestä spermanäytteestä (tässä tapauksessa sekoitenäyte josta siittiöistä pystyttiin tunnistamaan Aarnion DNA)
löytyy vastaus seuraavasta linkistä (hyvin paikkaansapitävä, tosin juridisesti jätti Aarnio tapauksessa teoreettisen aukon) seuraava linkki:
https://biology.stackexchange.com/quest ... tify-someo

...Lisää oikeustutkimusmetodeista/standardeista aiheesta:
http://www.ncdoj.gov/getdoc/27abcba8-68 ... lysis.aspx
..Kuten aikaisemmin kirjoitin linkeistäni kävi ilmi että jo kaupasta ostetuilla lelumikroskoopeilla joissa on 400X suurennus, pystyy itse tunnistamaan täysin selkeästi siittiön (elävästä näytteestä näkee niiden jopa uivan). Tuossa ei siis ole mitään erikoista siittön tunnistuksessa. Sieltä voi löytyä ETP -materiaalissa jopa valokuvat, en tiedä. Käyttäisit nyt itse jokskus sitä googlea?

...Kysymykseen testinottometodeista DNA näyte otetaan vanupuikkopyyhkäisyllä.
GET RIGHT
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja GET RIGHT »

Pieni liekki kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:Kertokaa joku viisaampi, miten ne siittiöt pystyttiin havaitsemaan mikroskoopilla näytteestä 27 ja näytteestä 44. Millaiset kuvat näistä siittiöitä sisältäneistä näytteistä esitettiin oikeudelle? Tehtiinkö niille lepotuolista taltioiduille näytteille lainkaan siemennesteen osoituskokeita?
KRP:n rikosteknisen laboratorion lausunnon mukaan kuivuneissa siemennestetahroissa siittiösolut voivat säilyä hyvinkin pitkiä aikoja.

Mitä tuo edellä oleva lause käytännössä tarkoittaa? Miten määritellään hyvinkin pitkä aika? Tunteja, päiviä, kuukausia, vuosia? Ovatko siittiösolut tässä tapauksessa säilyessään eläviä vai kuolleita?
Kyllä se on aika selvää ollut jo pidempään sinun teksteistä ettet sinä kemisti ole kuten väität, kun et edes perusasioita ole tiennyt, mutta kyllä tämä viesti viimeistään sen todisti.

Mitään todisteita siitäkään ei ole, että näytteitä olisi epäasianmukaisesti käsitelty, kuten joku täällä on saattanut epäillä ja vihjailla. KRP on tehnyt erinomaista työtä.
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

..En ole asiantuntija tässä aiheessa, mutta ymmärtääkseni nopeasti luettuna (kuolleet) siittösolut värjätään eri kemikaaleilla joita tunnistaa muun muassa pään, hännän jne. SITÄPAITSI oikeuslääketiede on 2010 -luvulla niin pitkällä, että kyllä siittöt tunnistaa, eri asia tunnistaako amatööri. JOS tuolla olisi tapahtunut em lavastamista, asiantuntija olisi kusettanut täyttä häkää oikeudessa MUTTA nimenomaan mainitsi, mm. DNA:n osalta ettei juridista varmuutta ole. Oli niitä muitakin kohtia.
Sniffaaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Sniffaaja »

En ymmärrä merkitystä koko spermatahralla. Kai sitä saa kuka vain runkata sohvalla jos siltä tuntuu. Minulle tuo Aarnion huorissa juokseminen kertoo vain henkilön sairaasta mielestä, jolla yritti saada muita liemeen ja itse vain runkkasi, kun muut pani. Varmasti vaikka minkälaista kyttää kävi Iina Ahosen luona, mutta Aarnio vain runkkasi. Nerokas keino, mutta vanha ja käytetty. On päivän selvää, että Aarnio on täysin pimeä kaveri, mutta se kuuluu tuohon ammattiin.

Harva kykenee sellaiseen perheväkivaltaan mihin poliisi pystyy. Kaikki jeparit pitäisi hirttää kymmenen vuoden palveluksen jälkeen, koska tuossa ajassa heistä on tullut jo rikollisia, elleivät olleet jo ennen poliisikouluun menoa. Poliisit ovat täysiä sikoja. Nimitys kyttä tulee siitä, kun he ovat niin uteliaita ja kiinnostuneita toisten asioista, vaikka omat asiat eivät kestä lainkaan päivänvaloa. Runkkari-Aarnio on tästä hyvä esimerkki. Nyt kaikkien kyttien touhut pitäisi tutkia ja laittaa vankilaan. Muutaman eläkkeelläkin olevan kytän voisi aivan hyvin laittaa vankilaan, koska kuitenkin joitakin konnan koukkuja he ovat varmasti elämänsä aikana tehneet.

Poliisia ei välttämättä tarvittaisiin Suomessa lainkaan, jos punaiset olisivat voittaneet sisällissodan. Nyt kun kävi kuitenkin näin, että valkoiset voittivat, voitaisiin tuo gestapo sulkea kokonaan ja sen henkilökunta hirttää. Taidan avata uuden kaljan.
http://www.osuva.com/ - joukko- ja perhesurmaajien treenipaikka vuodesta 2000. Parhaimmat aseet ja kouluttajat.
Kaksillarattailla
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Kaksillarattailla »

Sniffaaja kirjoitti:En ymmärrä merkitystä koko spermatahralla. Kai sitä saa kuka vain runkata sohvalla jos siltä tuntuu. Minulle tuo Aarnion huorissa juokseminen kertoo vain henkilön sairaasta mielestä, jolla yritti saada muita liemeen ja itse vain runkkasi, kun muut pani. Varmasti vaikka minkälaista kyttää kävi Iina Ahosen luona, mutta Aarnio vain runkkasi. Nerokas keino, mutta vanha ja käytetty. On päivän selvää, että Aarnio on täysin pimeä kaveri, mutta se kuuluu tuohon ammattiin.

Harva kykenee sellaiseen perheväkivaltaan mihin poliisi pystyy. Kaikki jeparit pitäisi hirttää kymmenen vuoden palveluksen jälkeen, koska tuossa ajassa heistä on tullut jo rikollisia, elleivät olleet jo ennen poliisikouluun menoa. Poliisit ovat täysiä sikoja. Nimitys kyttä tulee siitä, kun he ovat niin uteliaita ja kiinnostuneita toisten asioista, vaikka omat asiat eivät kestä lainkaan päivänvaloa. Runkkari-Aarnio on tästä hyvä esimerkki. Nyt kaikkien kyttien touhut pitäisi tutkia ja laittaa vankilaan. Muutaman eläkkeelläkin olevan kytän voisi aivan hyvin laittaa vankilaan, koska kuitenkin joitakin konnan koukkuja he ovat varmasti elämänsä aikana tehneet.

Poliisia ei välttämättä tarvittaisiin Suomessa lainkaan, jos punaiset olisivat voittaneet sisällissodan. Nyt kun kävi kuitenkin näin, että valkoiset voittivat, voitaisiin tuo gestapo sulkea kokonaan ja sen henkilökunta hirttää. Taidan avata uuden kaljan.
Minä en ymmärrä miten mikään tahra sohvalla todistaisi seksiä harrastetun, vieläpä virka-aikana. Tahran ympärille on kerrottu värikkäitä yksityiskohtia, viimeisin oli Aarnio- sarjassa mainittu nimitys ykkösrakas-Aarniolle:shottis!?

Olen noita viestejä heidän välillään joskus ihan reaaliajassa saanut lukea, eikä taatusti ikinä ollut puheissa keskinäinen seksi heidän välillään. Hämärästi muistan erään kaupunginjohtajan numeron noissa selvinneen, mutta tapaamisten luonne viestien perusteella selittää nimenomaan todistajansuojelua.
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

^ No jaa. Täällä tuntuu kirjoittelevan koko Aarnion lähipiiri, jos siitä päättelee miten yksi sun toinen on ollut itse paikalla näkemässä ja todistamassa Aarnion tekevän tai olevan tekemättä sitä sun tätä. En hirveästi painoarvoa kaikille kirjoituksille täällä pistä, joistakin kyllä paistaa motiivit selvästi läpi, mutta niitäkin tuntuu olevan monenlaisia...
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Kaksillarattailla
Alibin satunnaislukija

Saara on älykäs nainen, joka parhaimmillaan kuuluisi jonkinlaiseen tiedustelutyöhön vaikka Supoon tms. Nyt ikuisesti todistajansuojelussa kieltämättä menee jotain tuollaista lahjakkuutta hukkaan..
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

Kissankello kirjoitti:^ No jaa. Täällä tuntuu kirjoittelevan koko Aarnion lähipiiri, jos siitä päättelee miten yksi sun toinen on ollut itse paikalla näkemässä ja todistamassa Aarnion tekevän tai olevan tekemättä sitä sun tätä. En hirveästi painoarvoa kaikille kirjoituksille täällä pistä, joistakin kyllä paistaa motiivit selvästi läpi, mutta niitäkin tuntuu olevan monenlaisia...
Samaa mieltä, harmi että henkilöspekulaatio kiellettyä.
Kaksillarattailla
Alibin satunnaislukija

Itse näytän joutuneeni tuollaisen henkilöön menevän spekulaation kohteeksi muilla palstoilla. En tiedä johtuisiko siitä että Saaran osuus Volkanin murhaan elää vielä, koska kirjoitukset näyttävät yllättävän tutuilta tyyli(ttömyys)asultaan ja sisällöltään. Satoja Saaran kirjoituksia aikoinaan eri palstoilla lukeneena, niin nyt on jossain painettu jo paniikkinappulaa.

Lisätään tähän että arvuuttelu ainakin minun lukemissa kirjoituksissa menee väärään. Minun tietoni ovat monelta osin tyyliä "kuin olisin itse paikalla ollut".
Kuva, jonka laitoin johonkin keskusteluun, on Piiri-sarjasta.

Saara saanee vielä haaveilemansa elämäkerran, mutta saattaa käydä niin että jos pysyy totuudessa, kirja on vähemmän ruusuinen.

Saara on itse halunnut julkisuutta, sehän kuului suunnitelmaan. On mielestäni täysin ymmärrettävää silloin että hänestä täällä kirjoitellaan
Kaksillarattailla
Alibin satunnaislukija

Sniffaajan kanssa täysin samaa mieltä, että Aarnion työssä vaaditaan tiettyä asennetta, joka saattaa jo itsessään näkyä ulospäin henkilöstä yleisemminkin negatiivisia ominaisuuksia korostavana. Olisi erikoista jos se maailma ei hieman myös muuttaisi oikeasti ihmistä. Hän ei silti ole lähtenyt puolustautumaan paljastamalla kaiken itselleen myönteisen, vaan kunnioittaa esim.tietolähteiden anonymiteettia, oli näiden kirjaamisessa menetelty miten tahansa. Hänellä on varmasti esim.Saarasta vaikka mitä tietoa sen lisäksi mitä on esille tuonut, mutta on jättänyt näiden ruotimisen pois.
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Kaksillarattailla kirjoitti:tietoni ovat monelta osin tyyliä "kuin olisin itse paikalla ollut".
"Olin itse paikalla" ja "kuin olisin itse ollut paikalla" ovat kaksi ihan eri asiaa. Liian moni on esittänyt jälkimmäisen ensimmäisessä muodossa. Viittaan jälleen edelliseen postaukseeni tässä ketjussa.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Kaksillarattailla
Alibin satunnaislukija

Kissankello kirjoitti:
Kaksillarattailla kirjoitti:tietoni ovat monelta osin tyyliä "kuin olisin itse paikalla ollut".
"Olin itse paikalla" ja "kuin olisin itse ollut paikalla" ovat kaksi ihan eri asiaa. Liian moni on esittänyt jälkimmäisen ensimmäisessä muodossa. Viittaan jälleen edelliseen postaukseeni tässä ketjussa.
Niinpä ovatkin. Jälkimmäinen saattaa olla yhtä luotettava fakta, riippuen missä muodossa ja mikä lähde. Esim.äänitallenne jostain, missä itse lähde ollut mukana, on taatusti yhtä luotettava. Samoin hetimiten vaikka pöytäkeskustelusta saatu suullinen tieto pöydässä istuneelta on erättäin luotettava, jos siellä olleella ja kolmannella osapuolella on luottamuksellinen suhde.

Saaran sukulaisuus Erkkoihin ja koruihin liittyvä salaisuus ovat esimerkkejä tällaisista tiedoista.
Cassaundra
Alokas

Viesti Kirjoittaja Cassaundra »

Kaksillarattailla kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:
Niinpä ovatkin. Jälkimmäinen saattaa olla yhtä luotettava fakta, riippuen missä muodossa ja mikä lähde. Esim.äänitallenne jostain, missä itse lähde ollut mukana, on taatusti yhtä luotettava. Samoin hetimiten vaikka pöytäkeskustelusta saatu suullinen tieto pöydässä istuneelta on erättäin luotettava, jos siellä olleella ja kolmannella osapuolella on luottamuksellinen suhde.

Saaran sukulaisuus Erkkoihin ja koruihin liittyvä salaisuus ovat esimerkkejä tällaisista tiedoista.
Mistä Piiri-sarjan jaksosta tuo Saaran kuva on?
Kaksillarattailla
Alibin satunnaislukija

Muistaakseni Piiri-jakso oli tehty jossain korvessa ja liittyi kyläkauppaan, tai ainakin entiseen kaupparakennukseen. Tuossahan tuo Saara näyttää pelottavalta, eikä mitenkään niin kauniita ja "siveältä" mitä taas Keisari-sarja Saarasta maalaa.
Vastaa Viestiin