Hangon veneturma - Poker run päättyi katastrofiin
Re: Poker run päättyi katastrofiin.
Monen sattuman summa tuo onnettomuus oli. Miksi tankilla ollut Fountain lähti Catin eteen ajamaan?
Mitä tapahtui Catin ohjaamossa sen jälkeen kun NS.haukkasi oikealle kyljelle ennen törmäystä ja jatkoi matkaansa ,miksi ei hidastanut?
Catissa tod.näköisesti jalkakaasu, kuskilla talla edelleen pohjassa?
Brig joka oli radan ulkopuolella, silti liian lähellä (kuten monet muutkin) rata-aluetta.
Suljettu ratahan ei ollut, merkitty vain poijuilla.
Surullinen juttu, enkä usko että tapahtuma jatkuu samalla mallilla ensi vuonna, jotain muutoksia tulee varmasti.
Mitä tapahtui Catin ohjaamossa sen jälkeen kun NS.haukkasi oikealle kyljelle ennen törmäystä ja jatkoi matkaansa ,miksi ei hidastanut?
Brig joka oli radan ulkopuolella, silti liian lähellä (kuten monet muutkin) rata-aluetta.
Surullinen juttu, enkä usko että tapahtuma jatkuu samalla mallilla ensi vuonna, jotain muutoksia tulee varmasti.
Tässä tulikin hyvin kiteytettynä tämä turva alueiden ja turvaveneiden tarve. Aallot voi tulla vaikka kilometrin päässä kulkevasta rahtipaatista, niin kyllä se "rata" pitää olla siivottu katsojista ja muista kulkijoista. Kuljettaja tietty vastaan omasta ajostaan jos kaataa vehkeet.Säde-Sisko kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:53 pmJokainen voi vaikka kuvitella mielessään hypoteettisen tilanteen jossa olet lähdössä suorittamaan veneellä huippunopusajoa. Veneen kiihtyminen kestää satoja metrejä ellei jopa kilometin matkan vähintään ja juuri ennen maaliviivaa joku on aiheuttanut isot hyppyrit (aallot) eteesi. Vauhtia on tässä kohtaa esim. vaikka 150km/h. Lähtöviivalta kiihdyttäessäsi et voi tietää millaiset olosuhteet odottaa maaliviivalla. Oletusarvona on että tapahtuman järjestäjä on järjestänyt turvallisen radan ajon suorittamiseen. Siinä vaiheessa kun reagoit odottamattomaan ongelmaan edessäsi huippu korkeissa nopeuksissa on jo myöhäistä tehdä asialle mitään.Jullikka43 kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:39 pm Voisiko olla niin, että fiksut kaverit ei lähtisi nuihin olosuhteisiin missään tapauksessa ajamaan lujaa, koska varmasti fiksut ymmärtäisi, että mahdollisuus kolarointiin olisi liian suuri, eli siis ajaa jarruttomalla laitteella satasta parin metrin päästä katsojista...
Never ride faster than your guardian Angel can fly...
"Vauhtiveneilijöiden edustaja mainitsee, että kilpaveneilyssä tuollaisiin veneisiin ei pääse vasta kuin vuosien kilpailun jälkeen. Hän näkee myös turvajärjestelyissä vakavia puutteita."
edustaja puhuu omiaan,osta vene ja ilmottaudu,kukaan ei tarkasta minun taustaa,pääasia että on porukkaa kun joku show järjestetään
edustaja puhuu omiaan,osta vene ja ilmottaudu,kukaan ei tarkasta minun taustaa,pääasia että on porukkaa kun joku show järjestetään
Ei tämä ollut kilpavene sanan varsinainessa merkityksessä. Käsi kaasulaite melko varmasti.Ludwigvon kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:00 pm Monen sattuman summa tuo onnettomuus oli. Miksi tankilla ollut Fountain lähti Catin eteen ajamaan?
- Säde-Sisko
- Axel Foley
Hyvä huomio. Eräs toinen käyttäjä jo arvosteli muita täällä GPS koordinaattien perusteella kun ei itse ymmärtänyt kyseistä asiaa.Maila kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:59 pm MIksi gps tracker näyttää, että olisi vielä paljon veneitä merellä?
https://gpstracker.avenla.fi/map/30?follow=7390
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
säännöt
Jokainen vene, kippari, navigaattori, ja muu miehistö, osallistuu tapahtumaan omalla vastuulla ja
venekunta huolehtii omista vakuutuksistaan
eli poker run on suojassa vastuulta
kelle se nyt siirretään niin.....?
Jokainen vene, kippari, navigaattori, ja muu miehistö, osallistuu tapahtumaan omalla vastuulla ja
- Säde-Sisko
- Axel Foley
lue edelliseltä sivultaxxyy kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:13 pm säännöt
-
Don MC
Luultavasti. Se selittäisi miksi veti hana pohjassa törmäykseen asti. Aaltojen yli pomppiessa käsi irronnut kaasulta (tai ollut jo irti kaasusta ja ratilla) ja loppumatka mennyt hapuillessa sitä kaasukahvaa. Itse ajan jopa pikkubusteria käsi AINA tiukasti kaasukahvalla.cossu2 kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:05 pm Ei tämä ollut kilpavene sanan varsinainessa merkityksessä. Käsi kaasulaite melko varmasti.
Itse asiassa se näyttää 8.8. klo 11.30 -13.00 väliltä tilannetta mutta sattuuhan näitä.....Säde-Sisko kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:06 pmHyvä huomio. Eräs toinen käyttäjä jo arvosteli muita täällä GPS koordinaattien perusteella kun ei itse ymmärtänyt kyseistä asiaa.Maila kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:59 pm MIksi gps tracker näyttää, että olisi vielä paljon veneitä merellä?
-ja näyttää että vene #4 on lähtenyt Smultrongrundetista n.12.30 liikkelle, olisi koko aamupäivän ainakin 8.00:sta ollut siinä parkissa.
Viimeksi muokannut Kummisetä, Su Elo 09, 2020 9:49 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Säde-Sisko kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:06 pmHyvä huomio. Eräs toinen käyttäjä jo arvosteli muita täällä GPS koordinaattien perusteella kun ei itse ymmärtänyt kyseistä asiaa.Maila kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:59 pm MIksi gps tracker näyttää, että olisi vielä paljon veneitä merellä?
Eikö ketään häiritse se tieto että ensimmäinen vene lähti jo 12.25 vaikka järjestäjä on ilmoittanut että aika ajo alkaa 12.30.?
Sulla on nyt mennyt sirkustouhut ja kilpaveneily sekaisin. Tämä pokerrun on juuri sitä sirkuspelletouhua.xxyy kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:04 pm "Vauhtiveneilijöiden edustaja mainitsee, että kilpaveneilyssä tuollaisiin veneisiin ei pääse vasta kuin vuosien kilpailun jälkeen. Hän näkee myös turvajärjestelyissä vakavia puutteita."
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Aiemmin kirjoitin, että tämmöinen tornihuhu liikkuu että lähtöaikaa olisi muutettu ja kaikki eivät olisi sitä tienneet. Tiedä sitten totuuspohjaa asialle.Veneilijä kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:22 pmSäde-Sisko kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:06 pmHyvä huomio. Eräs toinen käyttäjä jo arvosteli muita täällä GPS koordinaattien perusteella kun ei itse ymmärtänyt kyseistä asiaa.Maila kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:59 pm MIksi gps tracker näyttää, että olisi vielä paljon veneitä merellä?
Eikö ketään häiritse se tieto että ensimmäinen vene lähti jo 12.25 vaikka järjestäjä on ilmoittanut että aika ajo alkaa 12.30.?
Eikös se järjestäjän edustaja maininnut aikataulumuutoksista jossain artikkelissa.Veneilijä kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:22 pmSäde-Sisko kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:06 pmHyvä huomio. Eräs toinen käyttäjä jo arvosteli muita täällä GPS koordinaattien perusteella kun ei itse ymmärtänyt kyseistä asiaa.Maila kirjoitti: Su Elo 09, 2020 8:59 pm MIksi gps tracker näyttää, että olisi vielä paljon veneitä merellä?
Juu. Harvoin pääsee mukaan ilman kilpailulisenssiä yhtään mihinkään Suomessa. Suorittamiseen vaaditaan teoriatutkinko ja lähes aina ajonäyttö.Kummisetä kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:23 pmSulla on nyt mennyt sirkustouhut ja kilpaveneily sekaisin. Tämä pokerrun on juuri sitä sirkuspelletouhua.xxyy kirjoitti: Su Elo 09, 2020 9:04 pm "Vauhtiveneilijöiden edustaja mainitsee, että kilpaveneilyssä tuollaisiin veneisiin ei pääse vasta kuin vuosien kilpailun jälkeen. Hän näkee myös turvajärjestelyissä vakavia puutteita."
- Säde-Sisko
- Axel Foley
Re: Hangon veneturma - Poker run päättyi katastrofiin
Tästä aaltoon osumisesta ja siitä miksi ei kaveri muka hiljentänyt? Kyllä hiljensi ennen kuin osui aaltoon. Sen jälkeen kun aalto heittää kuljettajan istuma-asennon ja pasmat sekaisin ja varsinkin siinä tapauksessa jos ei ole turvavyon kaltaista remeliä istuimessa olemassa. Käsikaasu jää siihen asentoon mihin se on viimeeksi jätetty.
Olen tätä tallennetta missä ääni on mukana veivannut edes takas monta kertaa.
https://streamable.com/k3x53r
Jos kuuntelette sitä tarkkaan moottorin kierrokset laskevat juuri ennen kun aaltoon osuma tulee. Vene on siinä kohtaa viimeisiä hetkiä aivan kuvan vasemmassa laidassa.
Älkää hämääntykö kuvassa kuuluvasta jylinästä koska se ääni ei tule kyseisestä kilpaveneestä vaan helikopterista ja muista ympäröivistä veneistä ja hälystä. Tätä ei ehkä puhelimesta tai läppäristä kuule pitää olla paremmat kaiuttimet.
Kun vene on lähimmillään on kuultavissa sen moottoreiden vaimea korkeampi taajuuksinen surina mikä laskee juuri ennen aaltoa. Sen jälkeen ääntä on vaikea kuulla enää ja luulen että loppu matka mennään osakaasulla kun ukko on töyssystä toimintakyvytön.
Olen tätä tallennetta missä ääni on mukana veivannut edes takas monta kertaa.
https://streamable.com/k3x53r
Jos kuuntelette sitä tarkkaan moottorin kierrokset laskevat juuri ennen kun aaltoon osuma tulee. Vene on siinä kohtaa viimeisiä hetkiä aivan kuvan vasemmassa laidassa.
Älkää hämääntykö kuvassa kuuluvasta jylinästä koska se ääni ei tule kyseisestä kilpaveneestä vaan helikopterista ja muista ympäröivistä veneistä ja hälystä. Tätä ei ehkä puhelimesta tai läppäristä kuule pitää olla paremmat kaiuttimet.
Kun vene on lähimmillään on kuultavissa sen moottoreiden vaimea korkeampi taajuuksinen surina mikä laskee juuri ennen aaltoa. Sen jälkeen ääntä on vaikea kuulla enää ja luulen että loppu matka mennään osakaasulla kun ukko on töyssystä toimintakyvytön.