Kerjäläiset nyt kotiovilla – laki sallii

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Dormeator
Harjunpää

Re: Kerjäläiset nyt kotiovilla – laki sallii

Viesti Kirjoittaja Dormeator »

plan tukee somaliata.. kuten myös romaniaakin.
Itehhän ko yhdistys sen sivuillaan myös kertoo.
Voi kyllä lukea aikaisemmasta linkistänikin.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

^Linkkisi mukaan ei tue kumpaakaan. Ei Suomen Plan, eikä kansainvälinen Plan.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

janita kirjoitti:^Linkkisi mukaan ei tue kumpaakaan. Ei Suomen Plan, eikä kansainvälinen Plan.
Samaa ihmettelen, kun ei kumpikaan maa löydy millään. Salaliiton tietokonevirus?
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Yhtä kaikki mielestäni Dormeatorin viimeisimmät viestit ovat epäasiallisia, epäherrasmiesmäisiä ja paikoin jopa loukkaavia. Olen vasikoinut 2 hänen edellissivuisista viesteistään.

Dormeator, mitäs jos nyt vähän rauhoittuisit? Onko tästä asiasta nyt ihan todella aiheellista kiihtyä ihan noin paljoa?

Ja noista Plan-järjestön sivuilla mainituista maista: mahtaa olla, että kyseessä on maat, joissa järjestöllä on toimintaa, elikä paikallisjaostoja. Nuo kyseiset listat eivät välttämättä kerro siitä, että noissa kaikissa listatuissa maissa Plan tekisi avustustyötä paikan päällä. Ja kannattaa myös huomioida, että osassa maita Planin toiminta saattaa keskittyä vaikkapa adoptioon, kansainvälisten adoptioiden järjestelemiseen.

Monaco, Vatikaanivaltio... Hei ajatelkaas ny vähä. ;)
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
janita
Jane Marple

Itse asiassa toi Dormeatorin lista taitaa liittyä aikavyöhykkeisiin. Alkoi ihmetyttää mistä tää luettelo alkujaan on repäisty ja kun siinä ei näyttänyt olevan mitään sellaista logiikkaa, kuten aakkosjärjestys. Lisäksi kaikki listatut eivät suinkaan ole omia valtioitaan, vaan muille valtioille kuuluvia muualla sijaitsevia saaria.

Olisiko jollain ilveellä pompsahtanut joku aikavyöhykelistaus planin sivuilla ollessa esiin...
Dormeator
Harjunpää

Michelangela kirjoitti:Yhtä kaikki mielestäni Dormeatorin viimeisimmät viestit ovat epäasiallisia, epäherrasmiesmäisiä ja paikoin jopa loukkaavia. Olen vasikoinut 2 hänen edellissivuisista viesteistään.

Dormeator, mitäs jos nyt vähän rauhoittuisit? Onko tästä asiasta nyt ihan todella aiheellista kiihtyä ihan noin paljoa?

Ja noista Plan-järjestön sivuilla mainituista maista: mahtaa olla, että kyseessä on maat, joissa järjestöllä on toimintaa, elikä paikallisjaostoja. Nuo kyseiset listat eivät välttämättä kerro siitä, että noissa kaikissa listatuissa maissa Plan tekisi avustustyötä paikan päällä. Ja kannattaa myös huomioida, että osassa maita Planin toiminta saattaa keskittyä vaikkapa adoptioon, kansainvälisten adoptioiden järjestelemiseen.

Monaco, Vatikaanivaltio... Hei ajatelkaas ny vähä. ;)

Loukkaavia?
Niimpä... empä ole siihen ainoana syyllistynyt.
Ja pillastunut?
Jos olen niin empä ole siinäkään ainoa..
Niimpä, pakkohan sitä muutaman on selitellä sitä tätä vaikka plan oikeasti toimii joka maassa, se sama sitten miten, varoja kuitenkin heitellään pohjattomaan kuiluun.
Jatka vain vasikoimista... mutta syystä vasikointiin olen hiukka erimieltä kanssasi.
Eikös tämä ketju nimen omaan ollut kerjäämiseen liittyvä?
Ei kattos kaikki oikein sulata kyseistä sakkia, vaikka sitten kuinka vasikoisit, vasikoimistasi.
janita
Jane Marple

^^ Ihan pakko vielä muoksia. Toi lista onkin joku lista lipuista! :lol: Siellähän on Ahvenanmaa ja jopa Euroopan unioni.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Ai niin, Ahvenanmaakin, tosiaan! Plan siis jeesaa niitäkin, jo entisestäänkin ihan pilalle hemmoteltuja, mokomiakin feikki-hurreja, prkl! Tietenkin sen porrelioosin takia tai muun semmosen. Mitäs asuvat siellä, stana! :P Nyppiköön itte omat punkkinsa.

Taidanpa Persujen muhkean vaalivoitto-jytkyn kunniaksi käydä tirauttamassa Planille pienet avustukset. ;)
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

En ymmärrä, mikä tässä on niin epäselvää. Linkissä olevassa kartassa on merkitty vihreällä maat, joissa Plan kerää varoja ja oranssilla maat, joissa on Planin tukiohjelmia. Ne on eritelty vielä kartan alapuolella. Sellaiset maat on merkitty tähdellä, jotka ottavat vastaan lahjoituksia.

Suomensin niin suoraan, kuin pystyin. Onko joku eri mieltä?
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Tämähän nyt on mennyt merkilliseksi! Onko Romaniaa ja Somaliaa juupas eipäs juupas eipäs... Ja mikä on tuo Dormeatorin kiihkeä pakkomielle kyseiset maat sieltä löytää? Kaveri itse laittaa linkin, jossa lista maista, mutta kumpaakaan maata ei sieltä kyllä löydy. Voisin tietysti listata kaikki Planin toimintamaat tähän, mutta ei taida olla tarvetta, koska joukossa taitaa olla ainoastaan yksi lukutaidoton...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Dormeator
Harjunpää

MerryLea kirjoitti:Tämähän nyt on mennyt merkilliseksi! Onko Romaniaa ja Somaliaa juupas eipäs juupas eipäs... Ja mikä on tuo Dormeatorin kiihkeä pakkomielle kyseiset maat sieltä löytää? Kaveri itse laittaa linkin, jossa lista maista, mutta kumpaakaan maata ei sieltä kyllä löydy. Voisin tietysti listata kaikki Planin toimintamaat tähän, mutta ei taida olla tarvetta, koska joukossa taitaa olla ainoastaan yksi lukutaidoton...

Niin, minä kerron että on, jos helkkari planin sivulle se lukee, en minä helkkari ole planin sivuja tehnyt saati suunnitellut.
Jos hankemaissa lukee somalia ja myöskin romania niin mikä perhanaa pakkomielle on väittää että näitä maita ei sieltä löydy?

On hauskaa jos ette helvatta osaa sen vertaa lukea pitkää hankemaalistaa planin sivulta että ko maat löytäisitte.

Tässä keskustelussa on monta lukutaidotonta ja tässä vastasin yhdelle niistä, se en ole minä.
.. ja kaikki lähti siitä kun plan tekee romaniassa ja somaliassa tukirahoitustaan..
Ei varmaan olisi pitänyt edes tänne mitään mainita kun moni, ah niin moni vetäisi herneet sieraimiinsa asiasta.

Jaa.. ja miksikö ottaa romania ja somalia nuppiin, no.. ottaa ryssät, virolaiset samanlailla aivoon.
No, ehkä siksi että kyseiset tekee suomessa niin paljon kaikkea paskaa kiittäessään suomea siitä että tänne pääsivät.
ja plan näitä rahoittaa myös auliisti kotimaissaan.

Juu, jääkööt tähän.
planin kätyreiden kanssa jaksa kirjoitella enempää...
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Dormeator kirjoitti:
MerryLea kirjoitti:Jaa.. ja miksikö ottaa romania ja somalia nuppiin, no.. ottaa ryssät, virolaiset samanlailla aivoon.
No, ehkä siksi että kyseiset tekee suomessa niin paljon kaikkea paskaa kiittäessään suomea siitä että tänne pääsivät.
ja plan näitä rahoittaa myös auliisti kotimaissaan.

Juu, jääkööt tähän.
planin kätyreiden kanssa jaksa kirjoitella enempää...
Ottaa minuakin romanit ja somalit nuppiin... Ja myös ryssät, virolaiset ym... Mutta en koita löytää heitä pakonomaisesti Planin listoilta.
Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, siis kerjäläisiin, nyt niitä on ilmeisesti alkanut täälläkin pyöriä, jos ei ovien takana niin ainaskin pihalla... Eikä taida suomenkielinen kielto ovessa tehota noihin... Höh, tämä on ollut niin rauhallinen alue, ettei koskaan ole tarvinnut ovisilmästä kytätä kuka kelloa soittaa! Ja varsinkin kun nuo kotimaan häiriötekijät ovat hoituneet sillä kieltolapulla...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Jos maahanmuuttajat ottavat päähän, niin tuskin Planin boikotoiminen auttaa asiaa. Maahanmuuttajia voisi olla jopa enemmän, jos kukaan ei olisi auttamassa heitä kotimaissaan. Olennaisinta on se, että rahalahjoitusten tekeminen hyväntekeväisyysjärjestöihin on vapaaehtoista. Jokainen päättää ansaitsemistaan rahoistaan itse, eikä se ole keneltäkään pois. Ennemmin olisin huolissani siitä, että Suomen valtio syytää kansalaisten yhteisiä rahoja ulkomaille kehitysapuun. Dormeatorinkin kukkarolla on käyty ilman, että hän on voinut sille mitään.
Dormeator
Harjunpää

NancyDrew kirjoitti:Jos maahanmuuttajat ottavat päähän, niin tuskin Planin boikotoiminen auttaa asiaa. Maahanmuuttajia voisi olla jopa enemmän, jos kukaan ei olisi auttamassa heitä kotimaissaan. Olennaisinta on se, että rahalahjoitusten tekeminen hyväntekeväisyysjärjestöihin on vapaaehtoista. Jokainen päättää ansaitsemistaan rahoistaan itse, eikä se ole keneltäkään pois. Ennemmin olisin huolissani siitä, että Suomen valtio syytää kansalaisten yhteisiä rahoja ulkomaille kehitysapuun. Dormeatorinkin kukkarolla on käyty ilman, että hän on voinut sille mitään.

Ai että en tiedä että lompakollani on käyty ilman että en sitä tiedä?
Aina on se ollut selvä, jo silloin kun olin 5 vuotta ja tajusin minne perheeltä häviää iso osa palkoista.. no, veroihin ja herrojen taskuun.
.. no meneehän yhteiseen hyväänkin paljon verorahoja sitä en kiellä, mutta tuosta kehitysavusta olen jo jotain maininnut politiikkaosiossa, kun kysyttiin mikä muuttuu kun persut nousevat valtaan.
Sehän minua korpeaa että uusi alkava hallitus pelleineen kovaan ääneen haluaa kasvattaa kehitysapua.

Ja mistäpä sitä tietää vaikka plan rahoittaa vaikkapa somaleiden lentoja suomeen..
Oudoltahan on vuosia kuulostanut se että miten esim köyhät somalit voivat tulla suomeen, kun matka maksaa usein lähelle 10-30 tuhatta euroa per nuppi.

Ja odottakaamme ilolla portugaliin maksettavaa "lainaa".. lämmitäköön se kaikkien sydäntä..
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Dormeator kirjoitti:Ja mistäpä sitä tietää vaikka plan rahoittaa vaikkapa somaleiden lentoja suomeen..
Oudoltahan on vuosia kuulostanut se että miten esim köyhät somalit voivat tulla suomeen, kun matka maksaa usein lähelle 10-30 tuhatta euroa per nuppi.
Eihän sitä tiedä, mutta suurimmaksi osaksi sitäkin taitaa tehdä Suomen valtio. Viimeisin otsikoihin päätynyt uutinen oli Helsingin kaupungin romanikerjäläisille maksamat menoliput ja bensarahat.
Vastaa Viestiin