Minna Kupela (34), Eura.
Re: Minna Kupela (34), Eura.
Eikö sitten käynytkään terkkarilla jos viimeinen havainto on bussipysäkiltä?
Mä en millään jaksa uskoa että lähtee Euraan itseään tappamaan kun omilta kotikonnuilta löytyy järviä ja erämaata jonne voi kätevästi kadota.
Mä en millään jaksa uskoa että lähtee Euraan itseään tappamaan kun omilta kotikonnuilta löytyy järviä ja erämaata jonne voi kätevästi kadota.
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Minna Kupela (34), Eura.
Olen täysin samaa mieltä Damienin kanssa. Foorumin nimikin ja täällä käsiteltävät aihealueet antavat vihiä siitä, mitä eteen saattaa tulla. Kun tiedämme vain vähän faktoja, spekulaatioille on tilaa enemmän tai vähemmän.Damien kirjoitti:[...] Minä en tajua miksi esim kadonneen omainen haluaa tätä palstaa seurata. Palstan tarkoitus (no ainakin se alkuperäinen) on tutkia, spekuloida ja jakaa ajatuksia rikoksista. Tokko täältä mitään vihjeitä tulee kuitenkaan saamaan. Ja varmasti aivan jokainen tälläkin palstalla hillujaa toivoo tämänkin tarinan saavan onnellisen lopun, eli Minna löytyisi elossa.Kärsinyt_ kirjoitti:Ajatelkaa miltä tuntuu lähimmäiseltä lukea ulkopuolisten, täysin tietämättömien ihmisten, itsemurha provosoinneista...Oli siihen sitten mahdollisuudet tai ei...
Todellakin, toivomme kaikki, että Minna löytyisi hengissä ja palaisia perheensä pariin!
Voimia perheelle, omaisille ja ystäville!
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Miltä tuntuisi omalla kohdalla, kun rakas ihminen katoaa - olisi tilanteessa sitten mahdollisena sitten tai ei itsemurha, mutta miltä tuntuisi itse lukea foorumilta toisten jatkuvaa spekulointia lähes varmoina itsemurhasta. Kuka voi todistaa että ilmoitettu viesti nimenomaan vihjaa itsemurhasta?!
Siis en väitä etteikö kaikkia mahdollisuuksia pohdinnoissa saisikin ottaa huomioon, mutta kun tiedossa on että itse lähin omainen lukee näitä tekstejä - olisi syytä ottaa esiin kunnioitus lähimmäisiäkin kohtaan!
Katoaminen ja itsemurha ovat kuitenkin todella suuria käsitteitä ja vakavia asioita pohdittavaksi! Siinä on niin paljon epätiedottomuutta ja kysymyksiä omaisilla ettei kokematon pysty sitä tunnetta edes käsittämään...
Nyt ihmiset herätys ja kunnioitusta peliin!
Siis en väitä etteikö kaikkia mahdollisuuksia pohdinnoissa saisikin ottaa huomioon, mutta kun tiedossa on että itse lähin omainen lukee näitä tekstejä - olisi syytä ottaa esiin kunnioitus lähimmäisiäkin kohtaan!
Katoaminen ja itsemurha ovat kuitenkin todella suuria käsitteitä ja vakavia asioita pohdittavaksi! Siinä on niin paljon epätiedottomuutta ja kysymyksiä omaisilla ettei kokematon pysty sitä tunnetta edes käsittämään...
Nyt ihmiset herätys ja kunnioitusta peliin!
Kiitos ja Anteeks, risa aita!
- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -
Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Minna Kupela (34), Eura.
Täytyy myöntää, että minä en siinä vaiheessa kuluttaisi aikaani istumalla koneella lukemassa, mitä muut kirjoittavat omaisestani foorumeillaKärsinyt_ kirjoitti:Miltä tuntuisi omalla kohdalla, kun rakas ihminen katoaa - olisi tilanteessa sitten mahdollisena sitten tai ei itsemurha, mutta miltä tuntuisi itse lukea foorumilta toisten jatkuvaa spekulointia lähes varmoina itsemurhasta.
Hereillä ollaan koko ajan ja toivotaan omaisten kannalta kaikkea hyvää!Kärsinyt_ kirjoitti:Nyt ihmiset herätys ja kunnioitusta peliin!
Ota GM huomioon, Minnan miehelle on fbssä oikein kanneltu minfon spekuloinnista...Geissimummo kirjoitti:Täytyy myöntää, että minä en siinä vaiheessa kuluttaisi aikaani istumalla koneella lukemassa, mitä muut kirjoittavat omaisestani foorumeillaKärsinyt_ kirjoitti:Miltä tuntuisi omalla kohdalla, kun rakas ihminen katoaa - olisi tilanteessa sitten mahdollisena sitten tai ei itsemurha, mutta miltä tuntuisi itse lukea foorumilta toisten jatkuvaa spekulointia lähes varmoina itsemurhasta.Kannattaisi ehkä lopettaa uutisointi kokonaan, loppuisi samalla spekulointi ym. Enkä tarkoittanut tätä henkilökohtaisesti kenellekään, tämä oli vain oma näkemykseni asiasta ja vastaus Kärsinyt_ kysymykseen.
Hereillä ollaan koko ajan ja toivotaan omaisten kannalta kaikkea hyvää!Kärsinyt_ kirjoitti:Nyt ihmiset herätys ja kunnioitusta peliin!
Lainaus fb sivulta:
Tästä seuraamusta:sulla jJanne ilmeisesti julkisen tämä fb sivu, kun tuolla yhdellä foorumilla on melkein ajantasalla sun kaikki tänne kirjoittamat asiat.
Tässä erään inffo foorumin svuilla olleista väiteistä sen verran oli PASKAA että täytyy oikaista kun en viitsi kirjautua kyseisille sivuille !!! 1.kadonneella matkustus mahdollisuus on ainoastaan liftaaminen tai kävely(ei rahaa) 2.Eläinsuojelu ilmoitus tehty tarkastus tehty eläinlääkärin toimesta , ei aiheuta jatko toimen piteitä koska perheen ulkopuolisia koiran kiusaajia ei tavoitettu
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Minna Kupela (34), Eura.
Kärsinyt_: Osaan kyllä edelleenkin lukea, joten olen hyvinkin tietoinen asiasta ^
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Jaa-a.Jos viestissä esimerkiksi kerrottaisiin pois lähtemisestä ihan vain uuden elämän aloittamiseksi,Kärsinyt_ kirjoitti:Miltä tuntuisi omalla kohdalla, kun rakas ihminen katoaa - olisi tilanteessa sitten mahdollisena sitten tai ei itsemurha, mutta miltä tuntuisi itse lukea foorumilta toisten jatkuvaa spekulointia lähes varmoina itsemurhasta. Kuka voi todistaa että ilmoitettu viesti nimenomaan vihjaa itsemurhasta?!
ei tuollaisia etsintöjä varmaan olisi alueelle keskitetty?
^Ei tuo ainakaan minuun kauheasti toivoa vala."- Epätietoisuus on kaikkein pahinta. Läheisen katoaminen on omaisille kuin pikkukuolema, kun ajatukset menevät väkisinkin jäähyväisten jättämiseen, satakuntalainen Janne Kupela sanoo."
Ihan varmasti.Siis siinä määrin ettei mennä pohdinnoissa nyt ihan tahdittomuuksiin mutta josKärsinyt_ kirjoitti:Siis en väitä etteikö kaikkia mahdollisuuksia pohdinnoissa saisikin ottaa huomioon, mutta kun tiedossa on että itse lähin omainen lukee näitä tekstejä - olisi syytä ottaa esiin kunnioitus lähimmäisiäkin kohtaan!
itsemurha on todennäköinen vaihtoehto, miksi sitä pitäisi hyssytellä?
Ja suosittelen nyt Kärsineelle copypastettamaan ylläolevan viestinsä jokaiseen Kadonneet-osionKärsinyt_ kirjoitti:Nyt ihmiset herätys ja kunnioitusta peliin!
ketjuun.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
About joka toisessa topicissa täälä jauhetaan tätä samaa offtopicia.
Geissimummon kanssa samaa mieltä; en uskoisi itse istuvani lukemassa läheisestäni kirjoitettuja juttuja netissä JOS minusta tuntuisi, että ne voisivat minua loukata.
Itse kuitenkin katson olevani sen verran nykyaikainen (?), että ymmärrän internetin olevan internetti, ja pitävän sisällään lähes kaikkea.
Kärsinyt_
En ihan ymmärrä pointtiasi, tässä lainaus:
"Siis en väitä etteikö kaikkia mahdollisuuksia pohdinnoissa saisikin ottaa huomioon, mutta kun tiedossa on että itse lähin omainen lukee näitä tekstejä - olisi syytä ottaa esiin kunnioitus lähimmäisiäkin kohtaan!
Katoaminen ja itsemurha ovat kuitenkin todella suuria käsitteitä ja vakavia asioita pohdittavaksi! Siinä on niin paljon epätiedottomuutta ja kysymyksiä omaisilla ettei kokematon pysty sitä tunnetta edes käsittämään..."
Mielestäni nimenomaan väität, että kaikkia mahdollisuuksia EI saisi ottaa puheeksi pohdinnoissa.
En tiedä mitä pointtia siinä olisi, että tällähetkellä kaikkein todennäköisin tutkintalinja (itsemurha) jätettäisiin hienovaraisuuden takia mainitsematta ja keskityttäisiin kirjoittamaan onnettomuuksista, maasta poistumisista ja muista.
Tosi harmillista, että asialliset keskustelut luisuvat aina sivuraiteille.
Täälä kuitenkin kirjoittaa pääsääntöisesti järkevää porukkaa, joista monet osallistuvat konkreettisemminkin tavoin esimerkiksi kadonnoiden etsintään. Eiköhän se hienovaraisuus ja tilannetaju ole täälä aika ykkösluokkaa, verrattuna moneen ja taas moneen keskustelupalstaan.
Koitetaan pysyä itse aiheessa, ja henkilökohtaisesti en minäkään tätä kellekkään tarkoittanut.
Myöskin aidosti ja vilpittömästi toivon voimia omaisille!
Ei lähtisi helposti kenenkään mukaan, jos on sellaisessa mielentilassa kuin mitä hänet tunsin, eikä käytä alkoholia. Eurassa hänen on nähty liikkuvan yksin.matahari kirjoitti:Joku siis sellainen tuttava josta läheiset eivät tiedä. Joku hyvänpäivän tuttu ehkä.
Vai lähtisikö Minna ventovieraan matkaan?
Onko alkoholi Minnalle ongelma tai käyttääkö ylipäätä ollenkaan? Eurassa noita ryyppyporukoita näet riittää joissa ei paljon kysellä.
Kun kerran lehdessäkin se oli sanottu, voin todeta, että hänellä oli mielenterveysongelmia, ja ajoittain pahoja sellaisia. Ei terveydenhoitaja liity tähän lääkkeiden jakajana. Ties vaikka olisi mitannut verenpaineen tai tarkistanut polven.matahari kirjoitti:Jotenkin tuo terveydenhoitajalla käynti ei istu kuvioon. Vai jakaako hoitaja jotain lääkkeitä, ei kai sentään??
Kepit jätti kotiin, joten ei varmasti ole suunnitellut kovin pitkälle kävelevänsä.
Juuri näin.Teleksi kirjoitti:Jos kerta Minna on jättänyt kirjeen jälkeensä, niin minusta on aika epätodennäköistä että hän olisi sitten eksynyt johonkin ryyppyporukkaan, joutunut onnettomuuteen tai joutunut rikoksen uhriksi.
Minusta tämä on aika selvä keissi. Minnan mies on mennyt kotiin, löytänyt Minnan kirjeen. Mies on soittanut poliisille ja kertonut että Minna ei ole tullut kotiin tavanomaisella tavalla ja että hän on jättänyt jälkeensä postuumiksi tarkoitetun filosofisluontoisen kirjeen. Mistä lasketaan yksi + yksi, joko Minna on päättänyt päivänsä tai hän on parhaillaan tekemässä sitä - etsinnät polkaistaan ripeästi käyntiin siinä toivossa että jotain on vielä tehtävissä.
Koska kirjeessä ei sanota ihan suoraan että menen nyt ja tapan itseni - vaikka sen voi lukea rivien välistä - niin omaiset pitävät vielä toivoa yllä, että ehkä se Minna ei tarkoittanut kirjettä jäähyväiskirjeeksi vaan häneltä on vain jalat pettäneet alta eikä hän siksi pääse kotiin. Koska niin kauan kun ei ole varmuutta on toivoa.
Minua häiritsee tässä kuviossa se, että jos ihminen on päättänyt tehdä itsemurhan, miksi hän enää menisi terveydenhoitajalle polven tai verenpaineen takia?
Paitsi jos sitten kävi mielenterveys puolella ja yritti vielä saada apua pahaan oloonsa?
Paitsi jos sitten kävi mielenterveys puolella ja yritti vielä saada apua pahaan oloonsa?
Ei ollut tapana liftailla. Käytti koulukyytiä kulkemiseen.katjuska.84 kirjoitti:
Kävikö Minna kahvilla yksin, vai jonkun kanssa? Yksin
Onko tietoa siitä, että kenen kyydillä hän oli sanonut tulevansa takaisin? Ei maininnut sanaakaan siitä.
Oliko tämä normaalia Minnaa? Ei todella.
Onko ylipäänsä monia vaihtoehtoja, kenen kyydillä olisi voinut tulla? Ei. Ei ainakaan muun perheen tuntemia ihmisiä.
Tai oliko hänellä tapana liftata toisinaan kotiin? Onko tämä kyseisellä paikkakunnalla normaalia?
Mielestäni vain on perin loukkaavaa jauhaa siitä itsemurhasta vielä senkin jälkeen kun tiedetään läheisten olevan lähettyvillä, kun ne eivät enää monessa kohtaa ole vain kysyviä vaan pikemminkin varmoja omakohtaisia päätöksiä. 
Minnan mies tuskin seuraa tätä keskustelua enää. Hän sai tästä infoa naamakirjaan. Eikä loukkaantunut siksi, että itsemurhasta puhuttiin, vaan siitä että keskustelu alkoi muistuttaa puskasta ampumista ja keskustelu meni väärille urille.Kärsinyt_ kirjoitti:Miksi te edelleen niin ronskisti provosoitte itsemurhaa, kun jo edellä kävi selväksi että selkeästi Minnan mies on saanut vihiä foorumista ja varmasti tulee lukemaan kirjoituksia jatkossakin...![]()
Ajatelkaa miltä tuntuu lähimmäiseltä lukea ulkopuolisten, täysin tietämättömien ihmisten, itsemurha provosoinneista...![]()
Oli siihen sitten mahdollisuudet tai ei...