BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu 52 olet mainostanut tuota tulevaa kiihkeää " naarauskesääsi " vaikka kyseessä lienee kuitenkin jonkinsortin metallinetsin eli miinaharavaretki, toivottavasti et osu rannalla liukumiinaan ja kolhi päätäsi ns. Sivin kiveen.

No, itse hankkeesta että arvelen sen jo tutkitun poliisin toimesta kuvailemasi kaltaisilla välineillä...hankaluuksiakin lienee luvassa ellet ole melko mittavalla joukolla ja sitten tarkoilla linjauksilla liikkeelä.

Tarkoitan että jos tilanne on se että siellä makkaranpaiston ja öölin juonnin lomassa soudellaan mutkin metallinetsijä perätuhdossa kiinni ei se taida olla kovinkaan tarkka otos, hommahan on tarkkaa kuin hyttysen hässiminen, veneen linjat on oltava tarkat tietenkin.

No en tiedä suunnitelmasi yksityiskohtia, toki odotan tuloksia mielenkiinnolla, toivottavasti tähän hankkeeseesi ei uppoa niitä
" rahakirstun vartijasi " valvomia pääomia niin paljoa kuin sinne AKE hen, niin että voit tännekin tuloksia kertoa luvan kanssa.

Mutta jos kerrot että " ei sieltä mitään löytynyt, tutkittu on " niin silloin pitää olla homma tehty kunnolla..ehkä on sitten kesemmällä parempi todet ettei me ainakaan mitään löydetty.

Saatatte tietenkin löytääkin, onnea matkaan.

Sitten kun olette sen vesialueen muutaman kymmenen metrin etäisyydeltä haravoineet, kiepsauttakaa lähialueen kiviä ympäri, saattaa se kassi olla sielläkin.

:roll:
papillon
Perry Mason

Noista pyöristä sen verran että siinä kuvassa missä Sepon veli ja isänsä tutkivat Sepon pyörää rakenteilla olevan talon pihalla, siinä kuvassa on etulokasuoja ainakin irti, taisi siinä aikaisempien palstojen pyöräntuntijoiden mielestä olla jotain muutakin vikaa, mutta lokkari oli irti ainakin.

Miksi oli, siitä ei tietoa.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kittos perhonen mainioista neuvoistasi.

Onhan noita tapoja hoitaa etsintöjä, joko huonoja tai hyviä.

Silloin -60 luvulla oli käytössä kaiketi ne huonot tavat.

Sattumalta tuttavapiirini on melko laaja ja siihen kuuluu jos jonkinlaista kulkijaa.

Suunnittelu onkin sukeltajien hommia, enkä aio siihen mitenkään puuttua.

Itselläni on vene, traileri, moottori, jotka ovat omat panokseni hommaan.

Olen saanut houkuteltua juttuun muutamia alan ammattilaisia, joten he suunnittelevat muut hommat.

Jos olisi stunt-hommista kyse, tekisin suunnitelmat itse, mutta näin ollen annan asiantuntijoiden hoitaa nuo asiat.

Kyllä minäkin jännitän, mitä sieltä tulee, vai onko se tyhjä arpa, mutta en halua, että ukkokodissa, jos siihen saakka elän, katuisin, etten tullut homaan ryhtyneeksi.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä minäkin jännitän, mitä sieltä tulee, vai onko se tyhjä arpa, mutta en halua, että ukkokodissa, jos siihen saakka elän, katuisin, etten tullut homaan ryhtyneeksi.
Oma veikkaukseni: etsintäalueen koosta riippunen joistakin sadoista kiloista ehkä muutamaan tonniin - metalliromua. Toivotavasti jaksatte etsiä koko heitonkantaman.

PS Ota selvää, saako Bodomilla käyttää moottoria. Ainakin joskus vanhaan aikaan se oli kielletty.
Hessu52
Watson itse

Minulla on myös sellainen sähkömoottori, joka ei pidä ääntä, savuta, eikä muutenkaan saastuta.

Se toimii tavallisella 12 voltin akulla, ties kuinka monta päivää.

Olen sen kanssa mm. viime kesänä Kitkajärvellä ajanut saareemme vanhalle mökinrähjällemme, aikaa tosin kului, mutta perille ja pois pääsimme.

Tietenkin pidämme erilaisia palavereja asian tiimoilta ja yritämme ajoittaa jutun kaikille sopivaan ajankohtaan.

No, saa nähdä mitä siitä tulee, löytyykö aarre, sillä kuten stuntti-hommissa, tässäkin tapauksessa juomat nautitaan vasta duunin jälkeen.
pate
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja pate »

Jos tuollaisen naarauksen jotkut todella suorittavat, niin mikäs siinä, yrittänyttä ei laiteta.

Kuitenkin tuntuisi perin koomiseta, että niitä vesiä ei aikoinaan olisi tutkittu todella tarkasti, sillä kyllä kuitenkin tuo kantama mihin sellaiset tavarat veteen voisi heittää on aika rajallinen. Ja tuskin sitä rantaviivaa kilometrejä pitäisi tutkia, sillä kätkijänä Nils, niin pidempi matka ei enää tulisi kyseeseen.

Monenlaisia lavastuksia on tullut tehtyä liittyen tähän juttuun omastakin toimesta ja kerran kokeilimme hyvän kaverin kanssa miten pitkälle sellaisen vanhan jenkkikassin voisi heittää niillä oletetuilla tavaroilla höystettynä sopivalla kivellä.
Ja vaikka heittäjä oli heittoihin erikoistunut, niin eipä tuollaista laukkua kovin pitkälle saanut. Saati sitten hakattu ja kenties humalainen Nils.

Jos kätkijä oli Nils, niin kyllä hän johonkin tuuheaan kuuseen kiipesi ja laittoi kassin runkoa vasten riitävän ylös ja sitten myöhemmin haki sen sieltä pois. Puita ei varmastikkaan tutkittu silloin aikoinaan, sillä etsinnät kohdistuivat vain maahan, mistä toivottiin löytyvän jälkiä pakenevasta ryöstäjästä ja murhaajasta. Ei kenelläkään tullut mieleen, että niitä kadonneita tavaroita olisi alueelle kätketty, ne ajateltiin ryöstösaaliiksi. Lähinnä etsittiin jälkiä ja sieltä vedestä myös mahdollista surma-asetta.
Muut tavarat olisivat kyllä saaneet olla hyvinkin rauhassa esim. puussa.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Murha paikalta kadonnut laukku tai nahkatakki olisivat kyllä löydetty vedestä, aikoinaan, jos sinne olisivat heitetty.
Pienemmät kadonneet esineet taas olisivat 47-v. joka syksyisen pudonneiden lehtien ja kasvijäte peiton alla-niin järven pohjassa kuin paljaalla maallakin.

Käsitys että N:G. olisi ripustanut laukun kamoineen puun oksaan vaatii kuvittelemaan hänen vammansa vähäiseksi, jotta olisi jaksanut kiivetä puuhun.
Laukun pois hakeminen olisi jäänyt jonnekin pimenevään syysyöhän.
Minkähän värinen laukku oli?- olisiko jäänyt huomaamatta runsaslukuiselta etsijöiltä ja yleisöltä?
pate
Remington Steele

No toki näin on, että jos kätkijä oli Gustafsson, niin hänen vammansa olisivat olleet vähäisemmät, tämä on selvää.
Tuo ajatus puuhun kätkemisestä tuli vain lisäyksenä siihen, kun Hessu niin kovin uskoo järvestä jotain löytävänsä ja minusta sieltä on turha etsiä. Tämä kaikki siis sitä linjaa, jossa tekijäksi ja kätkijäksi kuvitellaan Gustafssonia, mitä kaiketi Hessu edustaa.

Mutta jos palataan siihen puuhun kätkemiseen, niin siitä en olisi niinkään varma, että sitä olisi helposti havaittu. Jos kätkijä suinkin on ollut kiipelykykyinen, niin hyväoksaiseen kuuseen kiipeää yllätävänkin nopeasti ja korkealle. Alueen puista ja eteenkin kuusista minulla ei ole tietoa, mutta jos siellä suuria oksaisia kuusia olisi ollut, niin ei niitä kyllä jokaista ole voitu niin tarkkaan tutkia. Ja kun kenenkään mieleen ei varmasti silloin tullut, että se ryöstösaalis olisi siihen alueelle kätketty. Eihän siinä olisi ollut mitään mieltä. Ennemmin olisi jätetty ottamatta, jos jo alle kilometrin päähän olisi kätketty. Kengät ymmärtää siten, että ne jalassa on poistuttu varoen jättämästä omia jälkiään poistumissuuntaan.

Aikoinaan tuli monesti kiivettyä kotopaikkani lähistöllä suureen kuuseen, mihin jo vuosia sitten mies oli hirttänyt itsensä. Isäni kertoi, että korkealla oli ollut ja kuusi yksi alueen suuremmista. Kun sitten kävin kiipeämällä köyden kiinnityspaikkaa katsomassa, niin ainakin siihen kuuseen kiipeäminen kävi vaivattomasi ja jos sinne ylös olisi laukun oksanhankaan laittanut, niin ei sitä sieltä kukaan olisi edes sattumalta löytänyt, ellei olisi puuhun kiivennyt.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

pate kirjoitti:Mutta jos palataan siihen puuhun kätkemiseen, niin siitä en olisi niinkään varma, että sitä olisi helposti havaittu. Jos kätkijä suinkin on ollut kiipelykykyinen, niin hyväoksaiseen kuuseen kiipeää yllätävänkin nopeasti ja korkealle..
Miten on, kun muistelen, että lintupoikien jossain haastattelussa toinen pojista kertoi, että kiipesivät puuhun tarkistamaan jotain linnunpesää? Siis siinä vanhan uimarannan kohdalla.
Muista lähdekritiikki!
pate
Remington Steele

Tuon saman olen lukenut ja minulle ei ole selvinnyt millaiseen puuhun kiipesivät.
Jotenkin kuitenkin sellaiseen mistä sen pesän on voinut alhaalta havaita.
Mutta jos ne kadonneet tavarat ovat olleet puuhun kätkettynä vähänkin etäämmäällä, niin kyllä ne siellä varmassa piilossa ovat olleet. Ei kenenkään mieleen varmastikaan voinut tulla, että joku ottaa paikalta tavaraa ja hetimiten kätkee sen kiipeämällä puuhun. Näin olisi voinut tehdä vain Gustafsson ja hänen syyllisyyttään ei silloin alussa varmasti epäillyt kukaan.

Eli jos tekijä olisi Gustafsson, minun on vaikea keksiä mitään muuta paikkaa mihin hän olisi ne tavarat lavastusmielessä voinut piilottaa kuin puuhun.

Kuitenkin asiassa on niin paljon muuta sellaista, että ainakaan minun ei ole tarvinnut vakavammin miettiä Gustafssonia niiden tavaroiden kätkijäksi.
papillon
Perry Mason

onhan se totta että tiheästä kuusesta ei kadonneita tavaroita, kassia tavaroineen enempää kuin takkiakaan olisi havaittu.
Missään ei myöskään ole tullut vastaan selvitystä siitä että puut olisi käyty kurkistelemassa läpi. pikkupojat siihen olisivat olleet omiaan - paremmin siihen kuin kahlailemaan vesiä kuten kuvista näkyy.

Mitä sitten tulee taas NG n vammoihin, niin kyllä ne ainakin osittan passaisivat mainiosti puusta pudonneellekin, ei kai sitä voi kiistää.
Silloin ei tarvitsisi kummastella kuinka pystyi kiipeilemään, kun vammat tulivat vasta loppuvaiheissa, enimmät siis.

Eri juttu on se että onko jemmannut, onko kiivennyt...entä missä välissä sitten ne kengät?
No, saattaa se tiheäoksainen kuusi olla sillä välilläkin, niemen ja kenkäkätkön...
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

pate kirjoitti:Tuon saman olen lukenut ja minulle ei ole selvinnyt millaiseen puuhun kiipesivät.
Jotenkin kuitenkin sellaiseen mistä sen pesän on voinut alhaalta havaita.
Mutta jos ne kadonneet tavarat ovat olleet puuhun kätkettynä vähänkin etäämmäällä, niin kyllä ne siellä varmassa piilossa ovat olleet. Ei kenenkään mieleen varmastikaan voinut tulla, että joku ottaa paikalta tavaraa ja hetimiten kätkee sen kiipeämällä puuhun. Näin olisi voinut tehdä vain Gustafsson ja hänen syyllisyyttään ei silloin alussa varmasti epäillyt kukaan.

Eli jos tekijä olisi Gustafsson, minun on vaikea keksiä mitään muuta paikkaa mihin hän olisi ne tavarat lavastusmielessä voinut piilottaa kuin puuhun.

Kuitenkin asiassa on niin paljon muuta sellaista, että ainakaan minun ei ole tarvinnut vakavammin miettiä Gustafssonia niiden tavaroiden kätkijäksi.
Minä tarkoitin, että jospa olisi ollut vaikka teoriassa mahdollista, että linnustajat kätkivät osan tavaroista puuhun ja veivät kengät pitemmälle??
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti: Minä tarkoitin, että jospa olisi ollut vaikka teoriassa mahdollista, että linnustajat kätkivät osan tavaroista puuhun ja veivät kengät pitemmälle??
Niin kuin pilana retkeilijöille vai miksi? Mikseivät ole kertoneet? Tuskin siitä syytettä enää tulisi..
Hessu52
Watson itse

Kyllä paikalla kuusia on ja oikein helvetin tuuheita ja satavuotiaita.

Kuinka ollakkaan, niin kenkien ja murhapaikan välillä useitakin.

Mitä tulee tuohon intooni keväisestä naarausretksestä, niin sehän on kuin pentuna aarteen etsimistä.

On kliffaa, vaikka mitään ei löytyisikään.

Ei aina tarvitse olla viinaa, tai kaljaa mukana, jos haluaa lystiä pitää.

Jos murhaaja on heittänyt kamat veteen, voi hän pitää näin monen vuoden jälkeen onnistuneensa piiloittamaan kamat ja pitää sen puitteissa itseään kuivilla, mutta saattaa erehtyä.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti:Noista pyöristä sen verran että siinä kuvassa missä Sepon veli ja isänsä tutkivat Sepon pyörää rakenteilla olevan talon pihalla, siinä kuvassa on etulokasuoja ainakin irti, taisi siinä aikaisempien palstojen pyöräntuntijoiden mielestä olla jotain muutakin vikaa, mutta lokkari oli irti ainakin.

Miksi oli, siitä ei tietoa.
Vastaavaa olen lukenut itsekin. Olisiko sitä kuvaa mistään saatavilla enää nykyään?
Lukittu