HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Joo kun me ollaan koko ajan menty tytön ja Annun kertomuksen perusteella, vaikka ollaan ihmetelty että ei tämä ole oikein realistista. Joku on pielessä. Mutta kun tutkijat, jotka ovat sen joka kantilta kääntäneet ja vääntäneet väittää yhtä ja omaan nuppiin ei kaikki oikein niinkuin mene.
Pitääkö nämä kertomukset nollata huuhaana ja ottaa toinen näkökulma; sen pojan joka sai litsareita ja nippureita siskoltaan ja äidiltään. Kuoleman pelossa ovat lapset olleet. Isä on jo murhattu ja miten meidän käy kun äiti on raivossa.
Kyllä siinä on pikku piikakin ollut tiukassa paikassa.
Miten Tara ne kolinat ja sängyn siirtyminen. Kuuluukohan mikään ääni todella takkahuoneesta??? Onko rekottu ääniä lastenhuoneesta ovi kiinni.
Voi kun joku puhuisi totta. No poika ainakin.
Muuten eikös kuolinhetkeä voi arvioida ruumiin lämpötilasta.
Olen melkein varma että Jukka oli kuollut jo aikaisemmin. Kaikki oli lavastettu jo ennen häkepuhelua. Enää oli vain alibin hankinta jäljellä. Taustanauha joka oli kyhätty kokoon kiireessä.
Jos Jukan äänet kuuluvat tytön huoneesta(kuulekko sä kun mun mieheni huutaa)
Niin voisiko olla että Anneli on siellä ja huutaa varotuksen tytön huoneen ovelta pojalle, silloinhan äänet tulevat samalta suunnalta. Mitä jos mitkään äänet eivät tule takkahuoneesta?? Rikospaikka on jo valmis. Kirkaisu liittyy Annelin omaan vammaan.
Onko varmaa että se on lapsen kirkaisu??? Annelin oma. En ole kuullut nauhaa niin en osaa arvioida. Sehän leikattiin pois. Tutkittiinko ja vertailtiin ääntä vai oletettiinko että se on tyttö. Tuleeko puhelimen läheltä??
Pitääkö nämä kertomukset nollata huuhaana ja ottaa toinen näkökulma; sen pojan joka sai litsareita ja nippureita siskoltaan ja äidiltään. Kuoleman pelossa ovat lapset olleet. Isä on jo murhattu ja miten meidän käy kun äiti on raivossa.
Kyllä siinä on pikku piikakin ollut tiukassa paikassa.
Miten Tara ne kolinat ja sängyn siirtyminen. Kuuluukohan mikään ääni todella takkahuoneesta??? Onko rekottu ääniä lastenhuoneesta ovi kiinni.
Olen melkein varma että Jukka oli kuollut jo aikaisemmin. Kaikki oli lavastettu jo ennen häkepuhelua. Enää oli vain alibin hankinta jäljellä. Taustanauha joka oli kyhätty kokoon kiireessä.
Jos Jukan äänet kuuluvat tytön huoneesta(kuulekko sä kun mun mieheni huutaa)
Niin voisiko olla että Anneli on siellä ja huutaa varotuksen tytön huoneen ovelta pojalle, silloinhan äänet tulevat samalta suunnalta. Mitä jos mitkään äänet eivät tule takkahuoneesta?? Rikospaikka on jo valmis. Kirkaisu liittyy Annelin omaan vammaan.
Onko varmaa että se on lapsen kirkaisu??? Annelin oma. En ole kuullut nauhaa niin en osaa arvioida. Sehän leikattiin pois. Tutkittiinko ja vertailtiin ääntä vai oletettiinko että se on tyttö. Tuleeko puhelimen läheltä??
Viimeksi muokannut annijatta, La Heinä 07, 2012 11:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Jos lastenhuoneen oven eteen on laitettu piironki tms painavaa ja lapset pyrkii sieltä ulos. He ei huuda äitiä, kun yrittävät salaa avata ovea, jonka ecdessä on painavaa.Kuinkapäin lastenhuoneen ovi aukesi, ulos vai huoneeseen päin? Jos sisäänpäin, piironki tms on voitu narulla sitoa kahvaan.annijatta kirjoitti: Miten Tara ne kolinat ja sängyn siirtyminen. Kuuluukohan mikään ääni todella takkahuoneesta??? Onko rekottu ääniä lastenhuoneesta ovi kiinni.
Olisiko lapsille juotettu vaikka Ingmanin yömaitoa, melatoniinia sisältävää. Sama aine, jota elimistö tuottaa itsekin. Näin he olisi sikeäunisia.
Tosiaan Oliko joku painava huonekalu oven edessä estämässä lapsia tulemasta ulos. Poika paniikissa yritti sitä siirtää salaa. Eihän Anneli voinut luottaa siihen ettei vaikka poika karkaa ovesta ulos ja naapuriin.Elizzza kirjoitti:Jos lastenhuoneen oven eteen on laitettu piironki tms painavaa ja lapset pyrkii sieltä ulos. He ei huuda äitiä, kun yrittävät salaa avata ovea, jonka ecdessä on painavaa.Kuinkapäin lastenhuoneen ovi aukesi, ulos vai huoneeseen päin? Jos sisäänpäin, piironki tms on voitu narulla sitoa kahvaan.annijatta kirjoitti: Miten Tara ne kolinat ja sängyn siirtyminen. Kuuluukohan mikään ääni todella takkahuoneesta??? Onko rekottu ääniä lastenhuoneesta ovi kiinni.
Olisiko lapsille juotettu vaikka Ingmanin yömaitoa, melatoniinia sisältävää. Sama aine, jota elimistö tuottaa itsekin. Näin he olisi sikeäunisia.
Jos oli jotain tavaroita vielä kaapin päällä niin tippui lattialle ja kolisi ja silloin Anneli huomas että huoneesta yritettiin ulos ja se piti estää. Tuu puhelimeen, mun pitää
Viimeksi muokannut annijatta, La Heinä 07, 2012 11:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ne sängyn kolinatkin saattavat tulla jostain muualta, siis lasten huoneesta, liekö edes sänky,..jospa olikin tuoli tai pöytä.. Minusta ison sängyn siirtymisestä pitäisi lähteä jollain tapaa tummempi ääni, 'raskaampi'. Mutta toisaalta, kivilattialla liikahdusääni kuulostaa erilaiselta kuin puulattialla (meillä on, tai minulla on ollut samanlainen petsattu puusänky, 105 cm, leveä, ja kyllä sekin melkosen painava oli, minusta se 'jyrähti' kun sitä siirsi.)
Pitää kuunnella vielä monta kertaa ennen kuin osaan sanoa enempää, jos sittenkään pystyn. En ole vieläkään saanut tilaisuutta kuunnella muuten kuin kuulokkeilla..
Kun alkaa kuunnella jostakin vain, keskeltä nauhaa, korvaan tarttuu toisinaan aivan pätkän 'alussa' jotain mitä en huomaa jos kuuntelen koko nauhan alusta loppuun. Luulisin, että välillä onnistun kuuntelemaan niin kuin en 'tietäisi' mitään - ja sitten en tosiaan tajua mitään (paitsi se Annelin aloitus on surkeaa näyttelemistä, tekee ihan pahaa kuunnella sitä aina vain uudestaan- Luulisi hänen ehtineen hetkisen miettiä mitä sanoo ensin häkeen, ettei kilju häkeen kurkku suorana 'täällä on JOKU (<--
huono esitys) tappaja' (samoin 'tappaja' on ihan kummallinen, koska Anneli ei VOINUT tietää vaikka se konemainen hirvitys olisi kohta nististänyt heidät jokaisen tai sytyttänyt vaikka tuleen koko höskän, tai kysellyt heiltä 'arvoesineitä' tmv).. ei mitään esteitä ollut kiljua... Vain oliko se huppu kuurokin?
Sittenkin, aikaisemmat tulkinnat häritsevät kuulemista, eikä ihan vähänkään.
Pitää kuunnella vielä monta kertaa ennen kuin osaan sanoa enempää, jos sittenkään pystyn. En ole vieläkään saanut tilaisuutta kuunnella muuten kuin kuulokkeilla..
Kun alkaa kuunnella jostakin vain, keskeltä nauhaa, korvaan tarttuu toisinaan aivan pätkän 'alussa' jotain mitä en huomaa jos kuuntelen koko nauhan alusta loppuun. Luulisin, että välillä onnistun kuuntelemaan niin kuin en 'tietäisi' mitään - ja sitten en tosiaan tajua mitään (paitsi se Annelin aloitus on surkeaa näyttelemistä, tekee ihan pahaa kuunnella sitä aina vain uudestaan- Luulisi hänen ehtineen hetkisen miettiä mitä sanoo ensin häkeen, ettei kilju häkeen kurkku suorana 'täällä on JOKU (<--
Sittenkin, aikaisemmat tulkinnat häritsevät kuulemista, eikä ihan vähänkään.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Ovi aukeaa makuuhuoneeseen:

tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten Anneli voi olla varma että poika tai nuorimmat pysyvät huoneessaan eivätkä pakene naapuriin apua hakemaan???? Jos iskä sai oikein äidin kädestä ja huusi jopa poikaa avuksi niin kyllä pojalla piti olla paniikki, lapset ovat arvaamattomia. Mistä Anneli tiesi että pysyvät huoneessaan?????Tara kirjoitti:Ovi aukeaa makuuhuoneeseen:
Mikä näistä on lastenhuoneen ovi?
Olen edelleen narun kannalla. Naru kahvaan ja toinen pää vaikka toisessa huoneessa olevaan sängynjalkaan. Niin lastenhuone pysyy kiinni.
Sitten toinen asia, anteeksi olen hukannut ne muut kuvat. Siellä oli kuvissa peilit, sekä suoralla että vinolla seinällä vastakkain, miten ne toimivat, eli mihin päin niistä näki esim keittiössä ym paikoilla? Näkikö niistä jonnekin siitä kohtaa missä Jukka sijaitsi?
Vielä Häke-puhelusta. Kun anneli sanoo tytölleen että tuu tänne puhelimeen sieltä pyydettiin että...
Niin mitä sieltä pyydettiin? Se ei näy missään. Ja kun tyttö ei tiedä mitä sanoa, olisiko Anneli voinut kirjoittaa paperille siinä: Sano näin: Mun iskä voi huonosti.
Olen edelleen narun kannalla. Naru kahvaan ja toinen pää vaikka toisessa huoneessa olevaan sängynjalkaan. Niin lastenhuone pysyy kiinni.
Sitten toinen asia, anteeksi olen hukannut ne muut kuvat. Siellä oli kuvissa peilit, sekä suoralla että vinolla seinällä vastakkain, miten ne toimivat, eli mihin päin niistä näki esim keittiössä ym paikoilla? Näkikö niistä jonnekin siitä kohtaa missä Jukka sijaitsi?
Vielä Häke-puhelusta. Kun anneli sanoo tytölleen että tuu tänne puhelimeen sieltä pyydettiin että...
Niin mitä sieltä pyydettiin? Se ei näy missään. Ja kun tyttö ei tiedä mitä sanoa, olisiko Anneli voinut kirjoittaa paperille siinä: Sano näin: Mun iskä voi huonosti.
-
huippumies
- Roger Murtaugh
Itse en usko, että nauhoitusta on, mutta ne, joilla on paremmat tiedot + aikaa, voisivat sovitella häke-puhelua sillä mielellä, että osa A:n repliikeistä on suunnattu lapsille. Jos vaikka pienimmät ovat tulleet kurkkimaan? Astalointi tapahtuisi kyllä ihan livenä; A vain erehtyi luulemaan, että J on kuollut ja virkoaminen tuli yllätyksenä. Mutta jos puheenvuorot, jotka eivät sovi tapahtumakulkuun, olisikin suunnattu lapsille, niin se selittäisi monta asiaa.
Ainakin tässä on nyt pitkästä aikaa uusi näkökulma, joten sitä kannattaisi pohtia. Iltalehden keskustelupalstan tyyliset jutut voisi pitää täällä poissa sekä martta-kerhon matonpesu- ja lakananhankintavinkitkin.. Nälvimisellä tarkoitin sitä, että vastapuolet harhautuvat asiasta, kun pitää tarttua lillukanvarsiin. Siihen keskusteluun tämäkin uusi avaus meinasi hukkua.
Nyt nukkuun, että jaksaa taas aamulla painaa pitkää päivää
Ainakin tässä on nyt pitkästä aikaa uusi näkökulma, joten sitä kannattaisi pohtia. Iltalehden keskustelupalstan tyyliset jutut voisi pitää täällä poissa sekä martta-kerhon matonpesu- ja lakananhankintavinkitkin.. Nälvimisellä tarkoitin sitä, että vastapuolet harhautuvat asiasta, kun pitää tarttua lillukanvarsiin. Siihen keskusteluun tämäkin uusi avaus meinasi hukkua.
Nyt nukkuun, että jaksaa taas aamulla painaa pitkää päivää
En ole löytänyt sellaista raporttia, missä kerrottaisiin poliisin äänirekojen yksityiskohdista. Onhan tuo mahdollista, ellei poliisilta löydy äänirekoista varmennusta sijainneille.annijatta kirjoitti: Mitä jos mitkään äänet eivät tule takkahuoneesta?? Rikospaikka on jo valmis. Kirkaisu liittyy Annelin omaan vammaan.
Minun mielestäni useampi asia tukisi, että on lapsen kirkaisu:annijatta kirjoitti: Onko varmaa että se on lapsen kirkaisu??? Annelin oma. En ole kuullut nauhaa niin en osaa arvioida. Sehän leikattiin pois. Tutkittiinko ja vertailtiin ääntä vai oletettiinko että se on tyttö. Tuleeko puhelimen läheltä??
- kirkaisun edellä on lapsen "itkun pinnistys", joka sopii täysin kirkaisuun
- Kirkaisu kuulostaa enemmän lapsen äänelle, mutta tätä ei voi mennä vannomaan.
- Anneli on samaan aikaan puhelimessa ja ääni kuuluu etäältä.
Lähtökohtani pohdiskeluun että takkahuoneessa ei käynyt kukaan häkenauhan aikana, perustuu puuttuviin lasin särkymisestä johtuviin ääniin. Jos siellä ei voi olla huppis, kun ei kuulu lasin päälle astumisesta johtuvia ääniä, niin ei siellä ole voinut olla Annelikaan kengät jalassa.(avojaloin lasin siru tunkeutuu sisään jalkapohjaan ja Anneliltahan ei poistettu siruja jalkapohjista, vain pistohaava hoidettiin).
Yksi vaihtoehto on se että A mennessään takkahuoneeseen, loikkasi arkunpäältä sängylle ja sitä kautta uhrin luo. Tässä kyllä menoreitti takkahuoneeseen olisi kylpyhuoneen kautta ja poistuminen sängyltä arkulle ja hyppy olkkariin. Paluutie suljettu (uhri lopullisessa asennossaan). Tömähdys kuuluisi kun hän arkulta hyppää olohuoneeseen. Tämä selittäisi sen verisen kengänjäljen niissä ruskeissa housuissa. Olivatko ne sängyn päällä alunperin, sieltä tippuneet lattialle ja taas nostettu johonkin. Tarkoitan niitä housuja joista se jälki löydettiin viiden viikon kuluttua. (Saikohan poliisi taas jostakin ratkaisevan vihjeen)
.
Ihmettelen vain miksi tyttö on ulalla kun puhutaan kirkaisusta. Kysyy Kuka???
Olen saletti siitä että lapset eivät nukkuneet jos ei ole "nukutettu".
En ole kuullut nauhaa joten en väitä vastaan niille, jotka sen ovat kuunnelleet.
Yksi vaihtoehto on se että A mennessään takkahuoneeseen, loikkasi arkunpäältä sängylle ja sitä kautta uhrin luo. Tässä kyllä menoreitti takkahuoneeseen olisi kylpyhuoneen kautta ja poistuminen sängyltä arkulle ja hyppy olkkariin. Paluutie suljettu (uhri lopullisessa asennossaan). Tömähdys kuuluisi kun hän arkulta hyppää olohuoneeseen. Tämä selittäisi sen verisen kengänjäljen niissä ruskeissa housuissa. Olivatko ne sängyn päällä alunperin, sieltä tippuneet lattialle ja taas nostettu johonkin. Tarkoitan niitä housuja joista se jälki löydettiin viiden viikon kuluttua. (Saikohan poliisi taas jostakin ratkaisevan vihjeen)
Ihmettelen vain miksi tyttö on ulalla kun puhutaan kirkaisusta. Kysyy Kuka???
Olen saletti siitä että lapset eivät nukkuneet jos ei ole "nukutettu".
En ole kuullut nauhaa joten en väitä vastaan niille, jotka sen ovat kuunnelleet.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Näkikö silloin äitinsä pistävän itseään? Olisi luonnollista häkeltyä kysymyksestä johon liittyy jotain mikä menee yli ymmärryksen.annijatta kirjoitti:Ihmettelen vain miksi tyttö on ulalla kun puhutaan kirkaisusta. Kysyy Kuka???
Kaipa tätäkin on jo esitetty.
Millä perusteella Anneli teki kesken selostuksensa sen päätelmän, että nyt (3:10) hiljeni?
Kuulostaa siltä kuin Anneli tietäisi varmasti, että nyt sitten Jukka hiljeni. Mistä hän sen tiesi että se tapahtui juuri sillä sekunnilla eikä enää jatkuisi. Vai?
(Eihän Jukka ihan alussakaan mitään ääntä pitänyt eikä se ensisijassa huolestuttanut Aueria, vaan tappajasta puhui, ikkunan rikkomista selitti ym..Vasta 0:20 kohdalla kertoo kenen henki on vaarassa. Hassua että Annelin hengitys kuulosti kiihtyvä aidosti vasta (hätäännys?) vasta kun Jukka alkoi pitää ääntä. "Heti" (mikä tää on??)
Näytelmän huipennus alkoi: ...kai se nyt uskoo mua toi häke, mitehä tää nyt menee..huh ko mua alkas..vähä jännittää..)
Miten niin hiljeni? Eihän Anneli vielä 3:10 tiennyt oliko se huppu siellä edelleen vai oliko lähtenyt.
Eli, mun pähkäilyä vain tämä: Anneli selosti suureen ääneen häkeen pälä-pälä-.. 'makaa siell lattialla ja huus säken apu-NYT Hiljeni, kesken apua-sanan. Oliko samalla katsellut kasvot takkahuoneen suuntaan ja seurannut, - seurannut, niin ketä ja mitä? Katkesiko Jukan ääntely kuin napin painalluksesta? Tuliko itkuun purskahduksen narina+kirkaisu nauhalta?
Tuntuu kyllä liian kauhealta tuo äänitteen käyttö. Toivottavasti 'vihjailuni' menee metsään.
Kuulostaa siltä kuin Anneli tietäisi varmasti, että nyt sitten Jukka hiljeni. Mistä hän sen tiesi että se tapahtui juuri sillä sekunnilla eikä enää jatkuisi. Vai?
(Eihän Jukka ihan alussakaan mitään ääntä pitänyt eikä se ensisijassa huolestuttanut Aueria, vaan tappajasta puhui, ikkunan rikkomista selitti ym..Vasta 0:20 kohdalla kertoo kenen henki on vaarassa. Hassua että Annelin hengitys kuulosti kiihtyvä aidosti vasta (hätäännys?) vasta kun Jukka alkoi pitää ääntä. "Heti" (mikä tää on??)
Näytelmän huipennus alkoi: ...kai se nyt uskoo mua toi häke, mitehä tää nyt menee..huh ko mua alkas..vähä jännittää..)
Miten niin hiljeni? Eihän Anneli vielä 3:10 tiennyt oliko se huppu siellä edelleen vai oliko lähtenyt.
Eli, mun pähkäilyä vain tämä: Anneli selosti suureen ääneen häkeen pälä-pälä-.. 'makaa siell lattialla ja huus säken apu-NYT Hiljeni, kesken apua-sanan. Oliko samalla katsellut kasvot takkahuoneen suuntaan ja seurannut, - seurannut, niin ketä ja mitä? Katkesiko Jukan ääntely kuin napin painalluksesta? Tuliko itkuun purskahduksen narina+kirkaisu nauhalta?
Tuntuu kyllä liian kauhealta tuo äänitteen käyttö. Toivottavasti 'vihjailuni' menee metsään.
Niin mikä hiljeni??? Oliko Annelilla tiedossa, että nyt ei pitäs enää kuulua mitään??
Loogista, jos oli nauhan tehnyt ja tiesi mitä viimeksi kuuluu. Ei välttämättä tarvitse kuulua napsahdustakaan (mankka) jos tuli koneelta, jos nauhurilta, voi nyt hiljeniolla merkki tytölle napsauttaa laite kiinni.
Olen vieläkin siinä uskossa että Jukalta ei livenä mitään tullut ja tarpeen puhelun mykistykseen ja Annelin poistumiseen aiheuttivat nämä lapset jotka olivat jotenkin pönkittynä huoneeseensa.
Varmistaa puheliun alussa että varmasti miehensä äänet kuuluu läpi.
Poika ehkä kuvitteli että kun äiti on puhelimessa poliisin kanssa (repliikki soitan poliisille) niin tuli tilaisuus livahtaa pakoon. (kokemuksen rintaäänellä puhun pienten lasten kyvystä keksiä kaikkea jäynää kun on sidottu lankapuhelimeen).
nimimerkki Tuhannesti kiukustunut lapsille tärkeiden puhelujen aikana.
Loogista, jos oli nauhan tehnyt ja tiesi mitä viimeksi kuuluu. Ei välttämättä tarvitse kuulua napsahdustakaan (mankka) jos tuli koneelta, jos nauhurilta, voi nyt hiljeniolla merkki tytölle napsauttaa laite kiinni.
Olen vieläkin siinä uskossa että Jukalta ei livenä mitään tullut ja tarpeen puhelun mykistykseen ja Annelin poistumiseen aiheuttivat nämä lapset jotka olivat jotenkin pönkittynä huoneeseensa.
Varmistaa puheliun alussa että varmasti miehensä äänet kuuluu läpi.
Poika ehkä kuvitteli että kun äiti on puhelimessa poliisin kanssa (repliikki soitan poliisille) niin tuli tilaisuus livahtaa pakoon. (kokemuksen rintaäänellä puhun pienten lasten kyvystä keksiä kaikkea jäynää kun on sidottu lankapuhelimeen).
nimimerkki Tuhannesti kiukustunut lapsille tärkeiden puhelujen aikana.
Vielä tähän viralliseen omat kommentit
Laitan tähän nyt alkuunsa Turumurren postauksen vanhasta häkenauhaketjusta.
Taavetin postaama.
Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Tuleeko Auu samaan aikaan päällekkäisesti vai heti sanan jälkeen. Kumpi merkki tytölle laittaa nauhoitus pyörimään. hakkaa puukolla vai heti
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
Anneli huomaa jotain lastenhuoneen suunnalta näkee tai kuulee
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
Lupaa pysyä linjoilla
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).
0:52 Epäilty: Nopeesti.
Ohjeistaa tyttöä viittilöi, ilmeilee
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa")
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
lähtiks se poika jo
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
Hätääntyy mitä lastenhuoneessa tapahtuu pysyykö poika hiljaa yrittääkö ulos
1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
Täytyy poistua puhelimesta onko aikaa kuuleeko joku poikaa täytyy ojentaa tyttö ei siihen kykene1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
Varmistaa ettei mitään kuuluisi häkeen
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
Nyt on pakko mennä itse muuten poika pilaa kaiken
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
Lastenhuoneeseen
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
Tässä pojalle selitys
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Onko lastenhuoneessa? ovi kiinni. En ymmärrä repliikkiä kenelle ja mitä varten?
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Karkasko joku lapsista
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
Sai kiinni karkurin tytön huoneen oven edessä
2:05 (vaimea kopsahdus)
Lapsi sai tuta äidin kädestäUhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
Kysyy tytöltä varmistaa että ehtii takaisin puhelimeen
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
Tässä tyttö pelkää että äiti voi tehdä pojalle pahempaakin
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
Alitajuisesti isää apuun toive että isä voisi auttaa
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Lapsi tekee taas jotain paniikissa
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
Tyttö hätääntyy entisestään tuntee äitinsä puheesta ja puhetavasta että nyt on leikki kaukana
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
Varmistaa onko aikaa
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
Merkki tytölle sulkea nauha,
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
tytön ajoitus menee pieleen, nauhoitettu kirkaisu ehtii kuulua
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Huomaa tytön kauhun, rauhoittaa (en mä sulle pahaa tee)
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
Keskenään sovitut repliikit (mitä mä sanon)3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh (taustalta kuuluu lapsen itkua). Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. (lapsi itkee taustalla) Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.taavetti
Charlien Enkeli
Yksityisviesti
Laitan tähän nyt alkuunsa Turumurren postauksen vanhasta häkenauhaketjusta.
Taavetin postaama.
Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Tuleeko Auu samaan aikaan päällekkäisesti vai heti sanan jälkeen. Kumpi merkki tytölle laittaa nauhoitus pyörimään. hakkaa puukolla vai heti
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
Anneli huomaa jotain lastenhuoneen suunnalta näkee tai kuulee
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
Lupaa pysyä linjoilla
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).
0:52 Epäilty: Nopeesti.
Ohjeistaa tyttöä viittilöi, ilmeilee
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa")
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
lähtiks se poika jo
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
Hätääntyy mitä lastenhuoneessa tapahtuu pysyykö poika hiljaa yrittääkö ulos
1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
Täytyy poistua puhelimesta onko aikaa kuuleeko joku poikaa täytyy ojentaa tyttö ei siihen kykene1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
Varmistaa ettei mitään kuuluisi häkeen
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
Nyt on pakko mennä itse muuten poika pilaa kaiken
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
Lastenhuoneeseen
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
Tässä pojalle selitys
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Onko lastenhuoneessa? ovi kiinni. En ymmärrä repliikkiä kenelle ja mitä varten?
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Karkasko joku lapsista
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
Sai kiinni karkurin tytön huoneen oven edessä
2:05 (vaimea kopsahdus)
Lapsi sai tuta äidin kädestäUhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
Kysyy tytöltä varmistaa että ehtii takaisin puhelimeen
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
Tässä tyttö pelkää että äiti voi tehdä pojalle pahempaakin
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
Alitajuisesti isää apuun toive että isä voisi auttaa
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Lapsi tekee taas jotain paniikissa
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
Tyttö hätääntyy entisestään tuntee äitinsä puheesta ja puhetavasta että nyt on leikki kaukana
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
Varmistaa onko aikaa
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
Merkki tytölle sulkea nauha,
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
tytön ajoitus menee pieleen, nauhoitettu kirkaisu ehtii kuulua
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Huomaa tytön kauhun, rauhoittaa (en mä sulle pahaa tee)
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
Keskenään sovitut repliikit (mitä mä sanon)3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh (taustalta kuuluu lapsen itkua). Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. (lapsi itkee taustalla) Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.taavetti
Charlien Enkeli
Yksityisviesti
Tämä äänitteen käyttö on kyllä minullekin nyt NIIN vaikea hahmotettava, että en tiedä mitä sanoisin. Perusperiaatteen ymmärrän - sehän olisi "täydellinen murha" ... tapahtuuko sellaisia kuin elokuvissa ja dekkareissa? huh..Tara kirjoitti:Millä perusteella Anneli teki kesken selostuksensa sen päätelmän, että nyt (3:10) hiljeni?
Mutta tohon yllä olevaan lainaukseen: Tuo on yksi niistä omituisuuksista, mikä itsellänikin on jäänyt askarruttamaan! Mistä Anneli tiesi? Miksi Jukka juuri NYT HILJENI? Jukkahan on ollut välillä hyvinkin hiljaa siellä taustalla... Jos siellä on ollut se (puhelimeen kuulumaton) mäiskintä ja pystypaini käynnissä, niin hiljaisuushan olisi ennemmin sen merkki, että Huppis lähti? Ja toisaalta Annelihan ei tiedä onko huppis vielä siellä talossa. Eli nimenomaan Jukka hiljeni ja Anneli kuuli maagisesti Jukan hengitysäänten päätymisen, mutta huppiksesta ei mitään tietoo...